Wie heeft er muziektips om af en toe een tussen de normale nummers te draaien?
[Dit bericht is gewijzigd door Forno op 05-11-2002 01:10]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-11-2002 01:29]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-11-2002 01:29]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 05-11-2002 01:30]
quote:thanx, zal eens kijken.
Op dinsdag 5 november 2002 01:10 schreef Seborik het volgende:
Je kunt voor de Middeleeuwen niet echt spreken van zoiets als nummers, wel heb je typische muziek die ze toen hadden, er is een behoorlijk aantal cd's in omloop met daarop traditionele Middeleeuwse kroegenmuziek e.d. en ook een berg geestelijke muziek, ik denk dat wanneer je een feest hebt die kroegenmuziek het beste zal zijn... Je kunt hiervoor het beste even naar een klassieke muziek speciaalzaak gaan en kijken of ze een verzamelaar met dat soort muziek hebben liggen, die kosten niet zo duur... euro of 5 moet te doen zijn.
- Chramer giv die varwe mir bijvoorbeeld.
Verder Ockegem, Tallis, het koor van Marcel Pérez ook.
Er bestaan dus wel degelijk brute middeleeuwse nummers.
Vooral Corax is geweldig (de live CD!!!)
[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 05-11-2002 11:23]
quote:Corvus Corax is zonder moderne instrumenten. In Extremo gebruikt echter ook moderne elektrische instrumenten. Echter, het blijft wel redlijk middeleeuws klinken (Zo'n doedelzak blijft doordringen
Op dinsdag 5 november 2002 11:19 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
-Corvus Corax TIP!
-In Extremo TIP!
-Mediaeval Babes
-Slag ende stoot
-Mycelium
-Omnia (meer keltisch/romeins, maar wel sfeer) TIP!Er bestaan dus wel degelijk brute middeleeuwse nummers.
Vooral Corax is geweldig (de live CD!!!)
quote:En de nummers zijn dan ook authentiek middeleeuws, maar wel op een moderne manier gespeeld.
Op dinsdag 5 november 2002 11:22 schreef Nem0 het volgende:[..]
Corvus Corax is zonder moderne instrumenten. In Extremo gebruikt echter ook moderne elektrische instrumenten. Echter, het blijft wel redlijk middeleeuws klinken (Zo'n doedelzak blijft doordringen
).
Ik heb hier nog een cd te liggen met 'middeleeuwse' muziek. Als je wilt kan ik de nummers voor je omzetten en naar je toe sturen.
quote:Als je dat wilt doen graag, lukt je dat voor vrijdag?
Op dinsdag 5 november 2002 17:45 schreef Tristessa het volgende:
Hola!Ik heb hier nog een cd te liggen met 'middeleeuwse' muziek. Als je wilt kan ik de nummers voor je omzetten en naar je toe sturen.
Vanwaar die aanhalingstekens Tris.. wat voor muziek is het eigenlijk?
quote:Oh, dat moet voor vrijdag wel lukken denk ik, als ik thuis ben. (Ik zit nu op school, dus als ik thuis ben kan ik ze wel voor je omzetten.)
Op dinsdag 5 november 2002 18:04 schreef Forno het volgende:[..]
Als je dat wilt doen graag, lukt je dat voor vrijdag?
Vanwaar die aanhalingstekens Tris.. wat voor muziek is het eigenlijk?
Tja wat voor muziek het is weet ik niet precies, het is in de renaissancestijl geloof ik. Ik heb die cd een jaar geleden in Praag gekocht. Maar er zitten wel een aantal vrolijke nummers op die het vast wel goed zullen doen.
quote:Is die niet gekocht in de burcht?
Op woensdag 6 november 2002 08:34 schreef Tristessa het volgende:[..]
Oh, dat moet voor vrijdag wel lukken denk ik, als ik thuis ben. (Ik zit nu op school, dus als ik thuis ben kan ik ze wel voor je omzetten.)
Tja wat voor muziek het is weet ik niet precies, het is in de renaissancestijl geloof ik. Ik heb die cd een jaar geleden in Praag gekocht. Maar er zitten wel een aantal vrolijke nummers op die het vast wel goed zullen doen.
- Die Verbannten Kinder Eva's
- Dargaard
- Weltenbrand
- Estampie
- Qntal
- Corvus Corax (is al genoemd)
- In Extremo (ook al genoemd)
- Gae Bolg (and the Church of Fand)
- Rosa Crux
- Arcana
- Laibach
- Pilori
- Sommige nummers van Lacrimosa
- Sommige nummers van In The Nursery
- Laibach
- Ataraxia
- Collection D'Arnell-Andrea
- STOA
- Daemonia Nymph
- Am'Ganeshan
- Tribe of Circle
- Eridu Arcane
- Stille Volk
De meeste van deze groepen, zoniet allemaal, zijn niet zo makkelijk te vinden. Probeer het eens bij Boudisque in Amsterdam of een plaatselijke Plaatboef. Soulseek kan natuurlijk ook
Band: Zingen over:
HammerFall - Templar Knights, eervolle kruistochten, draken e.d.
ElvenKing - Fantasy, veelal over Elven, Dwarves, Hobs, pagan legendes.
Freternia - Fantasy, oude legendes e.d.
Blind Guardian - het album Nightfall in Middle Earth gaat over het boek The Silmarillion > creatie van de Lord of the Rings wereld. De oudere albums (Battalions of Fear e.d) staan ook Lord of the Rings nummers op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |