abonnement Unibet Coolblue
pi_149008697
Net een beleggingsaccount aangemaakt bij de ING. (Heb ik hier goed aangedaan?)
Binck spreekt me meer aan (FundCoach), maar je betaald daar sowieso 60 euro servicekosten per jaar. (Die 60 euro betaal je als het goed is pas bij een vermogen van ¤40.000*0,15%=¤60, correct me if i'm wrong.) Heb ik iets fout berekend en is Binck alsnog goedkoper? Als mijn berekening klopt is het toch redelijk moeilijk om een fatsoenlijk rendement te behalen als student-belegger.

ING heeft daarin tegen relatief lage servicekosten.

Wat zijn nou goede trackers en fondsen om in te beleggen. Kom er niet helemaal uit. Veel fondsen kan ik op morningstar.nl ook helemaal niet terug vinden.
Ik wil maandelijks beleggen met 25 euro, geleidelijk omhoog te gaan naar 100 euro per maand.

Advies is welkom :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:09:20 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149008863
--

[ Bericht 100% gewijzigd door BasEnAad op 24-01-2015 14:10:09 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:43:33 #3
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_149011359
AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

DeGiro is trouwens verreweg het goedkoopst voor jouw manier van beleggen. Geen transactiekosten voor een groot aanbod van trackers en geen bewaarloon, servicekosten of wat dan ook.
Bedankt Hans.
pi_149011969
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:43 schreef bascross het volgende:
AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

DeGiro is trouwens verreweg het goedkoopst voor jouw manier van beleggen. Geen transactiekosten voor een groot aanbod van trackers en geen bewaarloon, servicekosten of wat dan ook.
Ja maar DeGiro..... http://www.iexprofs.nl/Co(...)o-en-het-risico.aspx
pi_149033231
Als je een niet hyperactief bent maak je bij ING weinig kosten en heb je een behoorlijke keuze. Je moet bij ING vooraf keuze maken op welke manier je wilt beleggen (zelf vermogensopbouw, zelf op de beurs). Dat vind ik minder praktisch. De werkwijze van zelf op de beurs spreekt mij het meeste aan. Helaas wordt de keuze van fondsen daar heel slecht gefaciliteerd. Daarom ben ik een frequent bezoeker van morningstar.
pi_149033304
quote:
Dat probleem (uitlenen) heb je toch niet met een custody account? Maar wel de voordelen van DeGiro.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_149066729
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:52 schreef Sparafucile het volgende:
Als je een niet hyperactief bent maak je bij ING weinig kosten en heb je een behoorlijke keuze. Je moet bij ING vooraf keuze maken op welke manier je wilt beleggen (zelf vermogensopbouw, zelf op de beurs). Dat vind ik minder praktisch. De werkwijze van zelf op de beurs spreekt mij het meeste aan. Helaas wordt de keuze van fondsen daar heel slecht gefaciliteerd. Daarom ben ik een frequent bezoeker van morningstar.
Ik zit zelf ook bij de ING en op zich bevalt het mij prima; echter, wat Sparafucile zegt, die keuze is wel van belang. Ik heb voor mezelf een rekening zelf op de beurs en voor mijn gezamenlijke rekening zelf vermogensopbouw.

Op die laatste liep het laatst zo lekker, dat ik het geld wat meer wilde spreiden, en goedkoper uit wilde zijn wat betreft kosten (i.e. van een deel van het geld heb ik trackers gekocht). Hierbij wilde ik ook een nieuwe verdeling van de maandelijkse kosten, maar het blijkt dus dat je alleen maar een x bedrag in kan leggen en dat wordt automatisch verspreid zoals de verdeling van jouw portefeuille is op dat moment.
Ik vind dit een rare regeling, gezien het feit dat als je bijvoorbeeld twee fondsen hebt, 50/50 verdeelt, dan gaat de helft van je maandelijkse inleg in ieder fonds. Zakt het ene fonds en stijgt het andere, naar bijvoorbeeld een verhouding van 75/25, dan gaat 75% van je maandelijkse inleg naar het gestegen fonds en 25% naar het gedaalde. Kortom je koopt meer in van een duur fonds en minder van een goedkoop fonds (ten opzichte van elkaar). Lijkt me niet helemaal passen bij risico spreiding door middel van gespreid inleggen. Heb je maar één fonds, dan speelt dit niet uiteraard.

Ik ga regelen dat dit account wordt overgezet naar zelf beleggen op de beurs en zorg ervoor dat er voor een vast bedrag wordt ingekocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')