De laatste maanden ben ik een beetje aan het proberen mijn leven wat in positieve zin te veranderen en meer aan mijn fysieke en mentale gezondheid te werken. Veelal bestaan die aanpassingen uit wat kleine tweaks, zoals bijtijds gaan slapen (wat nog niet echt lukt

), koud douchen wat o.a. goed zou zijn voor bloedcirculatie, gezonder eten, vaker in de buitenlucht zijn, gitaar leren spelen.
Maar ook heb ik wat grotere veranderingen doorgevoerd. Zo loop ik nu sinds ongeveer een jaar of anderhalf regelmatig hard. Zo'n drie keer in de week. Ook ben ik al ruim een jaar gestopt met roken (op een aantal foutjes in het weekend na) en drink ik doordeweeks geen alcohol meer.
Nu wil ik nog wat spiermassa op gaan bouwen. Ik heb geen zin en geen tijd om hiervoor naar een sportschool te gaan. Volgens mij kun je met wat discipline thuis best aardig resultaat opbouwen. Ik wil ook niet opgepompt worden, want dat vind ik niet mooi, maar ik vind wel dat ik wat meer "body" mag hebben en dat je de contouren van de spieren best wat mag zien.
Op het moment heb ik volgens mij een gezond gewicht. Ik ben 1.81m en weeg nu 76Kg (BMI=23.2)
Ik heb 2 Dumbbells met verstelbare schijven tot 15Kg, een fitnessbankje, een matje en een Chin Up Bar. (Edit: Oh wacht... ik heb ook nog een Spinningbike staan)
Dit is het schema dat ik nu sinds een week hanteer.
MaandagDumbbell Squat 3x 6-12
Dumbbell Bench Press 3x 6-12
On Arm Dumbbell Row 3x 6-12
Standing Dumbbell Curl 3x 6-12
Two Arm Seated Dumbbel Extension 3x 6-12
Sit up of Crunch. 3x 10-25
DinsdagHardlopen 5km - 15km
WoensdagDumbbell Step Up 3x 6-12
Dumbbell Stiff Leg Deadlift 3x 6-12
Seated Dumbbell Press 3x 6-12
Standing One Leg Dumbbell Calf Raise 3x 10-20
Dumbbell Shrug 3x 10-15
Dumbbell Side Bends 3x 10-15
DonderdagHardlopen (intervaltraining)
VrijdagDumbbell Lunge 3x 6-12
Dumbbell Floor Press 3x 6-12
Wide Grip Pull Up 3x 6-12
Standing Hammer Curl 3x 6-12
Lying Dumbbell Extension 3x 6-12
Lying Floor Leg Raise 3x 10-25
ZaterdagHardlopen (als het uitkomt)
ZondagRust
Is dit schema een beetje geschikt voor mij en hebben jullie nog tips aangaande voeding of andere tips?
Wat ik al weet:
- Niet trainen tot failure, maar tot je voelt dat je de volgende herhaling mogelijk niet meer gaat halen.
- Haal je in eerste set 12, verhoog dan gewicht tot je in tweede set max 10 of lager aankan.
- Spierpijn is goed
Nog andere tips / weetjes misschien?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2015 23:07:45 ]