abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148975560
Eerste schaatsers al op natuurijs

In Friesland zijn vanochtend vroeg de eerste schaatsers op natuurijs gesignaleerd. Op een paar plaatsen schatten fanatiekelingen in dat het ijs mensen zou kunnen dragen.

Er werd na zonsopkomst al geschaatst op een ondiepe plas bij Rotstergaast in de buurt van Heerenveen. "Het stelt niet veel voor", geven de schaatsers toe. "Het ijs is heel dun, maar we krijgen er de kriebels van en dan proberen we het. De plas is ook maar 20 centimeter diep, dus er kan niet zoveel gebeuren", zegt een liefhebber.

En ook iets noordelijker, in natuurgebied De Grutte Wielen bij Leeuwarden, hadden liefhebbers de schaatsen ondergebonden.

Het ijs is nog erg dun, niet meer dan 2 centimeter. IJskenners vinden het onverantwoord dat mensen al meteen zijn gaan schaatsen, omdat de kwaliteit nog slecht is. "Het is bijna lopen over water."

In Doorn bij Utrecht is een natuurijsbaan geopend. Veel kinderen zijn meteen het ijs opgegaan om te profiteren van de vorst van de afgelopen nacht. De ijsbaan gaat vanmiddag dicht omdat het dan te veel dooit. Maar vanavond gaat hij weer open.

Volgens Theo Schippers van de Doornse ijsclub ligt er 1 centimeter ijs en dat is voor een ondergespoten stuk land voldoende. Gisteravond kon er nog niet geschaatst worden maar door de vorst van vannacht was het ijs vanochtend voldoende aangegroeid.

"Het is helaas maar van korte duur. We waren het liefste ook het weekend opengebleven, maar dat gaat niet. Vannacht gaat het volgens de weerberichten regenen en sneeuwen."

http://nos.nl/artikel/201(...)al-op-natuurijs.html
pi_148975766
En nu?
pi_148975854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:07 schreef Leonos het volgende:
En nu?
Roepen we met z'n allen 'It giet oan'

Ik heb zelf ook zin om te schaatsen ;(
pi_148975951
Oud en wijs genoeg om die keus te maken toch, die mensen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148976205
It giet oan!
pi_148976501
Verplicht plaatje voor elk Elfstedentopic

OT: Zonde dat die fanatiekelingen het ijs meteen kapot rijden.
pi_148976524
DWDD zal vanavond wel een ingelaste uitzending hebben met Erben Wennemars, Piet Paulusma en Erik Hulzebosch.
pi_148984096
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:33 schreef TargaFlorio het volgende:
DWDD zal vanavond wel een ingelaste uitzending hebben met Erben Wennemars, Piet Paulusma en Erik Hulzebosch.
:D _O-

Vrijdag 23 januari 2015
Elfstedenkoorts! - Freddy Wennemars, Mark Tuitert en Erik Hulzebosch

Jaja het is weer zover! De kou is op ons nedergedaald, in Friesland zijn vanochtend vroeg de eerste schaatsers op natuurijs gesignaleerd. En dat betekent natuurlijk Elfstedenkoorts! Als de tocht der tochten er daadwerkelijk komt (ja natuurlijk!) dan mogen vanaf dit jaar alle leden van de Vereniging Friesche Elfsteden meedoen. Voorheen werden de deelnemers middels loting geselecteerd, waardoor de helft van geïnteresseerden teleurgesteld thuis moest blijven. Wij vragen Freddy Wennemars, Mark Tuitert en Erik Hulzebosch hoe het staat met hun schaatskriebels.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/komende-uitzending
pi_148984149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:19 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Vrijdag 23 januari 2015

Jaja het is weer zover! De kou is op ons nedergedaald, in Friesland zijn vanochtend vroeg de eerste schaatsers op natuurijs gesignaleerd. En dat betekent natuurlijk Elfstedenkoorts! Als de tocht der tochten er daadwerkelijk komt (ja natuurlijk!) dan mogen vanaf dit jaar alle leden van de Vereniging Friesche Elfsteden meedoen. Voorheen werden de deelnemers middels loting geselecteerd, waardoor de helft van geïnteresseerden teleurgesteld thuis moest blijven. Wij vragen Freddy Wennemars, Mark Tuitert en Erik Hulzebosch hoe het staat met hun schaatskriebels.

:D :D _O-
pi_148984168
Trouwens wel erg :') :') :') van DWDD.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 januari 2015 @ 17:58:57 #11
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148985439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:19 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Vrijdag 23 januari 2015

Dit is nog serieus ook :') Dacht dat je gewoon voor de grap een bericht had gemaakt _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148985593
Serieus? :') Nu al.
pi_148985930
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dit is nog serieus ook :') Dacht dat je gewoon voor de grap een bericht had gemaakt _O-
Ik zat eerst ook al te kijken of ik niet op een fake dwdd site zat :D
pi_148985983
Ik vond vroeger schaatsen en lopen op zo'n dun laagje ijs op een ondergelopen weiland echt geweldig. Glijen en kloten als de beste en als je er doorheen zakte stond je gewoon twintig centimeter lager op de grond - met droge voeten. :D
pi_148987736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 18:18 schreef Tchock het volgende:
Ik vond vroeger schaatsen en lopen op zo'n dun laagje ijs op een ondergelopen weiland echt geweldig. Glijen en kloten als de beste en als je er doorheen zakte stond je gewoon twintig centimeter lager op de grond - met droge voeten. :D
Ik heb dit vandaag nog even gedaan nabij Groningen. Heerlijk inderdaad, ik probeer toch elk jaar als het even kan op natuurijs te schaatsen en dat is ook dit jaar weer gelukt.
pi_148987788
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik wou dit grapje ook maken. En toen zag ik in de post na jou dat het nog echt waar is ook :') _________________-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')