SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je haar doen?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat erg die Farahsommigen zijn echt o schaamteloos
Niet onder deze omstandigheden.quote:
Lindsay Lohanquote:Yes, Lindsay Lohan really posted an Instagram mourning Saudi King Abdullah
You are reading this correctly: American movie star and personal trainwreck Lindsay Lohan posted an Instagram mourning the death of 90-year-old Saudi Arabian monarch King Abdullah. And she used Arabic, and her Arabic is reportedly solid but not really appropriate to the occasion. It's not an expected turn of events, but the seeming incongruity here is more telling than you might think.
[ afbeelding ]
Inshallah and Wallahi are common Arabic expressions meaning "God willing" and "I swear it to God."
It turns out that Lindsday Lohan was quite close with a well-connected member of a wealthy Saudi family: Mohammed al-Turki.
If that surprises you, it shouldn't. Saudi Arabia is in many ways one of the world's most regressive and backwards countries, forcing its citizens to abide by ultra-conservative restrictions that treat women as barely human and stifling dissent with threat of punishments as barbaric as public lashings and beheadings. However, individual members of prominent, wealthy families are often quite Westernized and liberal. Mohammed al-Turki uses his family's unimaginable wealth to buy himself a career as a Hollywood producer, where he met Lohan. Other members drive race cars, or generally live in luxury in the West.
King Abdullah, who was 90, is not known to have dated any Hollywood starlets, and is probably not as liberal as someone like al-Turki, but he is more personally liberal than the system he presides over. Some view the Saudi royals sympathetically through the lens of this contradiction, seeing them as trapped between their own reformist impulses and an ultra-conservative clerical class that demands 7th-century-style rule and has threatened to cause instability in the past. But most analysts see the Saudi royals as self-serving hypocrites.
Open deel 2quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Verdomme, wil je je een keertje mengen in een discussie, typ je een ellenlange reactie, wordt het topic ondertussen gesloten, dus heb je moeite voor niets gedaan...
Jammer dat ze niet echt een kont heeft.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:55 schreef Montelly het volgende:
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhh....
yalla...yallaaaaa
Deuce als je zo praat moet ik gelijk aan dit denken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:04 schreef Deuce92 het volgende:
Ik begrijp het echt niet.
inb4 tatta dit dat
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:06 schreef Montelly het volgende:
[..]
Deuce als je zo praat moet ik gelijk aan dit denken.
http://www.dumpert.nl/med(...)met_deze_mannen.html
en dan die blonde, nomsayinn
Is ze zonder die hele ''hijab omg ze durft'' show niet interessant genoeg dat ze deze route neemt?quote:
zij is wel moeilijk mooi..die "zehra"quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:21 schreef Crip het volgende:
[..]
Is ze zonder die hele ''hijab omg ze durft'' show niet interessant genoeg dat ze deze route neemt?
Ondertussen heet ze gewoon Christine en is ze halfbloedjequote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:22 schreef Montelly het volgende:
[..]
zij is wel moeilijk mooi..die "zehra"
meh..zou best kunnen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Ondertussen heet ze gewoon Christine en is ze halfbloedje
quote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:57 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet echt een kont heeft.
Beetje rare vorm van buikdansen...quote:
bijna allemaal stijve harkenquote:
kom op dm..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:28 schreef Crip het volgende:
[..]
bijna allemaal stijve harken
inb4 deuce bij mij is er ook iets stijf bla
wtf wat doet ze ze beweegt gwn dr rug op en neer. Zelfs anitas kunnen beter nuquote:
laat kwaliteit zien dan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:30 schreef Crip het volgende:
[..]
wtf wat doet ze ze beweegt gwn dr rug op en neer. Zelfs anitas kunnen beter nu
Alsof het gay is als ze elkaar wel aanraken. Echt narrow minded deze.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:32 schreef Crip het volgende:
ga terug naar gym ofzo jullie. Kunnen jullie daar cirkle jerken op meiden die jullie plaatsen''onder het mom van is niet ghey want dicks raken elkaar niet aan en is op foto van meisje''
Wat ga je eten straks?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:35 schreef Landysh het volgende:
Montelly is er nog steeds niet overheen dat Mia een christen is.
wowoowwow waar komt deze vandaan broer?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:38 schreef zarGon het volgende:
gvd kk crosstabs in crystal reports
en wtf met die video's... eerst afgeven op alles dat met religie (lees: islam) te maken heeft en dan geilen op zulke vrouwen
gagagagagagaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:38 schreef Deuce92 het volgende:
Weer lekker genoten van mijn Dr. Oetker kwarktaart vandaag.
thats it? avondeten?quote:
ewquote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:38 schreef Deuce92 het volgende:
Weer lekker genoten van mijn Dr. Oetker kwarktaart vandaag.
ben je lijnen?quote:
Kom lekker een stukje kwaktaart eten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben ik blij dat ik geen BI tool met alle beperkingen van dien hoef te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:38 schreef zarGon het volgende:
gvd kk crosstabs in crystal reports
en wtf met die video's... eerst afgeven op alles dat met religie (lees: islam) te maken heeft en dan geilen op zulke vrouwen
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:14 schreef Che_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)oid-gebruikers.dhtml!
quote:Dat concludeert CNN Money op basis van een Amerikaans onderzoek van advertentienetwerk Chitika.
Expres reacties uitlokkenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:24 schreef Crip het volgende:
Zat een piepklein gaatje in mn legging bij het kruis maar ik kon het niet laten om mn vinger erdoor heen te steken
en toen had ik sterk de behoefte om hem kapot te scheuren dus heb ik dat gedaan
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:14 schreef Che_ het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)oid-gebruikers.dhtml!
Mensen worden geil van iets dat ademt dus ja.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:28 schreef Crip het volgende:
[..]
worden mensen tegenwoordig geil van kleding scheuren
Check dit https://www.esteon.com/nl(...)rtenties-huurwoning/quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:30 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Mensen worden geil van iets dat ademt dus ja.
Deuce, jij ja.
Shit ain't real, shit ain't real!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Check dit https://www.esteon.com/nl(...)rtenties-huurwoning/
http://www.channel4.com/n(...)bdullah-dies-aged-90quote:The king “was an example of grounded, considered and responsible leadership, with a deep religious tradition,” Rivlin said in a statement Friday.
“As ‘Guardian of the Holy Places’ of Islam, King Abdullah acted as a moderator, respecting the sensitivity and sanctity of Jerusalem and sought to promote a vision of prosperity for the region. His wise policies contributed greatly to our region, and to the stability of the Middle East,” Rivlin said.
Former president Shimon Peres also hailed the late king, lamenting his passing as “a real loss for the peace of the Middle East”.
“He was an experienced leader and a wise king. He had the courage … to stand up and introduce a peace program for the Middle East,” said Peres, in reference to the 2002 Arab Peace Initiative.
“I’m not sure that we could have accepted all the items in the peace process but the spirit, the strength and the wisdom invested in it” led to a process that serves still as “a powerful base for making peace,” the former Israeli president told reporters on the sidelines of the World Economic Forum in Davos.
quote:David Cameron, who visited Saudi Arabia in 2012, said: "I am deeply saddened to hear of the death of the custodian of the two holy mosques, His Majesty King Abdullah bin Abd Al Aziz Al Saud.
"He will be remembered for his long years of service to the kingdom, for his commitment to peace and for strengthening understanding between faiths.
"I sincerely hope that the long and deep ties between our two kingdoms will continue and that we can continue to work together to strengthen peace and prosperity in the world."
quote:The head of the International Monetary Fund, Christine Lagarde, who is currently in Davos for the World Economic Forum, said it was too early to say how his death would impact the global economy.
She said that although Saudi Arabia had often been portrayed as diminishing women's role, she hailed King Abdullah as a "strong advocate of women".
In euro helemaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:29 schreef Che_ het volgende:
Olieprijs stijgt weer.
Het was allemaal een complot #threeluminati
California girl mix met youtube makeup tutje. Op z'n Turks.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=936840253017354![]()
Beter leert ze normaal praten...
die reactiesquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=936840253017354![]()
Beter leert ze normaal praten...
Zn naam staat eropquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat heb ik aan deze post zonder pics?
Yarin bi bakim dan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ojoo je prive.
Doe naam censureren dan.
Marsepeinquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Yarin bi bakim dan.
Vond t trouwens ok voor eem eerste keer maar die marsepein
Ik vind taarten bekleed met marsepein wel lekker als de laag heel dun is. Zo deed ik dat vroeger altijd - voordat iedereen opeens een taart-expert werd.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Yarin bi bakim dan.
Vond t trouwens ok voor eem eerste keer maar die marsepein
Ik vind taarten maken niet heel leuk. Ik wilde alleen kijken of ik het kan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind taarten bekleed met marsepein wel lekker als de laag heel dun is. Zo deed ik dat vroeger altijd - voordat iedereen opeens een taart-expert werd.Maar fondant is echt blegh. Sowieso ben ik de laatste jaren mee in to ganache taarten.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:36 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Alsof het gay is als ze elkaar wel aanraken. Echt narrow minded deze.
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lindsay Lohan
Familie Al-Saoed
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:55 schreef Montelly het volgende:
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhh....
yalla...yallaaaaa
quote:
quote:
Oke wnr housewarming?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:32 schreef Stimorol- het volgende:
Hele reactie op che en weg is ie
Maat nee mijn huis is al ingericht
Wanneer wel?quote:
alleen als Che komt.quote:
Samen geld inzamelen? Je hoefde alleen maar te zeggen dat het op je verlanglijstje stond en ik zou genoeg weten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
Ik allebei wel.
Ik ben bijna jarig btw. Waarom doen jullie niet even samen geld inzamelen en dat milkbar kookboek van momofuku voor mij kopen?
Gebruik je dit serieus voor het designen van je interieur? Sophisticated deze jongen, pastasaus 5 uur laten pruttelen enzovoorts...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Che_ het volgende:
Hr stimo, iets voor jou?
https://play.google.com/s(...).autodesk.homestyler
Thanks, TM. You're too kind.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Samen geld inzamelen? Je hoefde alleen maar te zeggen dat het op je verlanglijstje stond en ik zou genoeg weten.De volgende stap is alleen nog steeds niks van terechtgekomen.
Welkom terug.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:28 schreef Slayage het volgende:
watskebeurt met deze reeks!?![]()
![]()
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nee, zo creatief en kunstzinnig ben ik niet. Bank tv klaarquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Gebruik je dit serieus voor het designen van je interieur?
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Thanks, TM. You're too kind.
Alle anderen ga ik blokken van mijn blog zodat ze verhongeren.
Dat niet al opgezocht hebben...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n kookboek dan dat er ingezameld moet worden
quote:
Een dziadzeem?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat niet al opgezocht hebben...Jullie geven ook niks om Borte hè...
ga naar een vriendin...je hebt toch wel een vriendin hé?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:57 schreef Crip het volgende:
ughhh bezoek hier uit belgie. aardig enzo ze zijn leuk maar fucking weer overdreven blij gaan doen en hele dag in de keuken staan om 8x per dag te eten gtfo man
en dat fucking kind man fucking aanhankelijk op een irritante kut manier sneaky bastard heletijd naar boven komen en mij storen
fuck man
ga morgen de hele dag naar de bibliotheek
Tegenwoordig heb je daar een ander apparaat voor. Een zogeheten smartphonequote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:03 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vind e-readers echt kuttt btw. Ik ga de mijne verkopen denk ik. Iemand interesse? Ik verkoop echt veel van mijn spullen de laatste tijd.
Hoe doe jij boeken lezen op een smartphone?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je daar een andere apparaat voor. Een zogeheten smartphone
UB readerquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe doe jij boeken lezen op een smartphone?
Ik vind een ereader al klein en irritant, laat staan smartphone. Ik moet een boek echt vasthouden merk ik.quote:
Valt mee. Horizontaal houden en kleine lettertype. Zwarte achtergrond en witte tekst. E-reader/tablet is wel irritant door het formaatquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind een ereader al klein en irritant, laat staan smartphone. Ik moet een boek echt vasthouden merk ik.
Dat is zowaar nog k*tter. Ik heb een paar boeken op mijn telefoon staan, maar ik kan daar moeilijk mijn aandacht bij houden omdat het gewoon niet fijn aanvoelt. En dan ga ik andere dingen doen, wat makkelijk kan op een telefoon. Doe mij toch ook maar een fysiek boek; kijk verder al genoeg op schermpjes.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je daar een ander apparaat voor. Een zogeheten smartphone
Je moet ook niet verwachten dat het hetzelfde aanvoelt als een boek. Maar via tel vind ik beter dan e-reader. Die zijn te groot en irritant vast te houden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is zowaar nog k*tter. Ik heb een paar boeken op mijn telefoon staan, maar ik kan daar moeilijk mijn aandacht bij houden omdat het gewoon niet fijn aanvoelt. En dan ga ik andere dingen doen, wat makkelijk kan op een telefoon. Doe mij toch ook maar een fysiek boek; kijk verder al genoeg op schermpjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat het hetzelfde aanvoelt als een boek. Maar via tel vind ik beter dan e-reader. Die zijn te groot en irritant vast te houden.
Horizontaal leest het zo. Staand is niksHeb jij liever je tel dan een echt boek? Want alleen dan kan ik begrijpen dat je een e-reader te groot vindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@TM
Thanksss. Ik ga het allemaal noteren ergens. Er zijn zoveeel leuke cafetjes en eettentjes in TR als ik zo rondneus op het i-net, weet mijn god niet waar ik moet beginnen!
Eerste lijkt op ijskoffie met melk, andere is volgens mij ijsthee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat is hun ijskoffie kennelijk. Vraag me alleen af wat dit is...
[ afbeelding ]
Ook een soort frap inderdaad, denk ik...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Eerste lijkt op ijskoffie met melk, andere is volgens mij ijsthee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wilde eergisteren hot chocolate halen bij Starbaks, raadden ze me de signature hot chocolate aan, met zogenaamd meer smaak, maar ik proefde echt geen verschil. En verder hebben ze hier inderdaad best weinig keus. De speciale smaken van rond kerst zijn ook alweer van het menu gehaald.
Wanneer je te vaak gaat, verliest het inderdaad z'n speciaalheid.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik haalde van de week nog een frap bij de Starbucks maar volgens mij ben ik Starbucks een beetje zat aan het worden? (wowowowow dat ik dat zei!)
Ik vind het de laatste tijd allemaal te zoet? Jammer dat ze geen suikervrije fraps verkopen (of doen ze dat wel?).
Tadini cikarquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:46 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat een aangenaam weertje hier in Istanbul.
Dat is een transgender iets toch? Lijkt echt op een man + haar v lijkt op een mini penis.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:45 schreef zarGon het volgende:
http://fat-queer-n-sexy.tumblr.com/ nsfw
Wat is dit
Ja? Of ja, ligt eraan of diegene vaak bij ons over de vloer komt maar 9/10 keer wel ja. Is toch raar om te blijven zitten wanneer bezoek over de vloer komt?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
Staan jullie altijd op als iemand binnenkomt? Yani excl ev halki
Ja... Is dat niet vanzelfsprekend?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
Je ziet diegene wel vaak ja. Zeker 1 x per week. Dan nog steeds?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:12 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ja? Of ja, ligt eraan of diegene vaak bij ons over de vloer komt maar 9/10 keer wel ja. Is toch raar om te blijven zitten wanneer bezoek over de vloer komt?
Vanzelfsprekend, ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
Nee ik heb geen vriendenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:03 schreef Montelly het volgende:
[..]
ga naar een vriendin...je hebt toch wel een vriendin hé?
ja is normaal tochquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
Je staat toch vanzelf op om iemand welkom te heten? Blijven zitten bij visite, wtf.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je ziet diegene wel vaak ja. Zeker 1 x per week. Dan nog steeds?
Gaat niet om mij maar om anderen.
Opstaan is inderdaad vanzelfsprekend. Een hand geven doe je niet vanuit je luie stoel/bank.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je staat toch vanzelf op om iemand welkom te heten? Blijven zitten bij visite, wtf.
Ik snap niet hoe je kunt blijven zitten....
Mama had t gisteren meegemaakt. Ze kwam ergens, die hadden al bezoek en die pubers van pak em beet 20 jaar stonden niet op.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je staat toch vanzelf op om iemand welkom te heten? Blijven zitten bij visite, wtf.
Ik snap niet hoe je kunt blijven zitten....
Wat dan? Zittend 'hosgeldiniz'?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mama had t gisteren meegemaakt. Ze kwam ergens, die hadden al bezoek en die pubers van pak em beet 20 jaar stonden niet op.
Hollanderquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:07 schreef Stimorol- het volgende:
Ik hou van mensen met respect. Dus opstaan voor bezoek, bek dicht bij ouderen enzo.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat dan? Zittend 'hosgeldiniz'?
Mja, opstaan is het minste wat je kunt doen.
quote:Religion
To get anywhere with a Dutch man you have to be able to understand, respect and tolerate their primary religion which is money. Dutch men worship money above just about anything else.
When going on a first date with a Dutchman, the Shallow Man’s first piece of advice is to not react in shock, disgust or reach for the sunglasses if, as is highly probable, he turns up wearing a pair of bright red jeans. This is considered by many Dutch men to be the height of chic and elegance. Indeed, I suggest to compliment him on his bold and daring use of primary colors and try not to stare at them for the rest of the evening.
Due to their love of money, you should not be insulted if at the end of a delightful evening at some nondescript brown cafe, when your date goes through the bill with the scrutiny of an American customs agent checking baggage for the presence of illegal substances. The Dutchman's love of money will make him check every item on the bill several times and then with the speed of a supercomputer calculate precisely how much your portion of the bill will be.
"You had the White Wine that's five euros, we had bitterballen to start, there were six but you had four which means that you need to pay 2.37"
If you wish to get into a Dutchman's heart you need to accept that there are three of you in the relationship, him, you and his money which he will cling onto like a Gold Digger to a footballer.
When he presents you with your portion of the bill, smile gracefully and pay your share as if this is the most normal thing in the world.
quote:Common mistakes made by Expat women when hunting their Dutch prey...
When chasing their prey, a common mistake made by Expat women is to dress well. In other words, not wearing jeans or old boots that look as if they’ve been handed down from mother to daughter to granddaughter. Expat women have also been known to visit hairdressers more than twice a year and they are also not strangers to wearing makeup. This can make the skittish and highly sensitive Dutchman extremely nervous. A well dressed woman with styled hair and makeup might be after the thing he values most, his money.
To stand a chance with a Dutchman, my advice is to take a flight to London. Find a homeless person that fits your size, and then pay them some money to hand over their jeans which should be in a pretty poor state. Wear the jeans, along with a pair of second hand boots purchased from Marktplaats (the Dutch Ebay) and for the rest of the outfit follow the example of Dutch women.
Turn all the lights out in your apartment, then reach for the first thing that comes out of the wardrobe. It will definitely not match the rest of the outfit. Take a salad strainer or colander, put this over your head and then turn on the tap for 30 seconds. Leave your hair wet, then put on a heavy metal song and shake your head in time to the selected track for another three minutes. This will make your hair fit the style typically worn by Dutch women, thus naturally attractive to Dutch men. Do not apply any makeup.
Een man naar je hart he?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef Unlabeled het volgende:
The Shallowman![]()
Een expat in Amsterdam...
http://amsterdamshallowm(...)date-dutch-men.html
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef Unlabeled het volgende:
The Shallowman![]()
Die bruine schoenen zijn zo waarquote:Fashion
Dutchmen and Brown Shoes go together like Drones and dead civilians, Amsterdam and high apartment rental costs and Miley Cyrus and bad taste. I guarantee that on your first date with a Dutchmen the standard uniform of Brown Shoes, Blue Jeans, a smart shirt and a suit jacket will be worn. This is because like their female counterparts, Dutch men believe firmly in Doe Maar Normaal, i.e. do not under any circumstances display any individuality in case you stand out.
Interesse voor part 2 someone?quote:The Expat Lady and The Dutch Directness (part1)
He stood awkwardly at her table, and in English said “Hi I’m Koen, and my friends call me Koen for short, hahaha, do you mind if I join you?” She pointed at the vacant chair opposite her. “So errr, why are you eating alone, are you such a terrible person that you don’t have any friends?” She laughed at this. “Yes you’re quite right, I’m so wicked that nobody wishes to socialise with me, you’re taking a big risk even talking to me. Can I ask you a question Koen? How did you know that I’m not Dutch? Why did you introduce yourself in English?”
He looked her up and down “Oh I could see you were not Dutch. You’re wearing high heels (they weren’t particularly high) and a dress, makeup and your hair is nicely cut. I said to myself, Koen, she is either a prostitute or an expat”.
She almost choked on her glass of wine at this. “Koen darling, you must learn that it’s not polite to just blurt things out like that”. Koen who was holding onto the biertje glass that he’d brought with him as if it were a set of rosary beads and he was praying to the Lord, appeared to take umbrage at this. “I wasn’t being rude, I’m Dutch, we are just honest”. Shaking her head, but highly amused she began to speak, when he took out a smartphone and started reading something. “Koen, do you mind not looking at that while I’m talking to you?” Surprised Koen put the phone back in his jacket pocket “we are not even dating yet and you’re already bossing me around, I like that”. The expat lady laughed and said “Koen, if you’d like to get to know me a little better, you’re going to have to put a leash on your Dutch directness, I’m a lady and prefer a man to behave like a gentleman”. Leaning back in his chair, and stretching his long legs out so far that they brushed against hers “Hey, you know we’re in Amsterdam right? This isn’t Downton Abbey“.
They stayed drinking and talking at the bar until it closed. Koen also lived in the same neighborhood. As they left the eetcafe Koen asked her “where’s your bike?” When she explained that she didn’t have one and would walk home “You should really have a bike, if you cycle all the time, it will help you lose weight. You have a lekker kont but you’re only one step away from looking like Kim Kardashian, not that I ever watch her reality show”.
She was just about to tell him to keep his ‘compliments’ and Dutch directness to himself when with a straight face and spoken with a tone of voice that sounded as if he was doing her a favor. “You know I don’t mind walking you home and having sex with you”.
She politely declined his kind offer, but they exchanged numbers and she decided that she would definitely see him again. Whether he meant to or not, he made her laugh till the tears were rolling down her face.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Landysh op 24-01-2015 16:18:04 ]
Part 2quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Koen![]()
Geen vrouw aangerand, niet door haar broers gebeukt en toch naar huis met haar nummer en neuken op de 3´e date want standaard
😝quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Wow, je hebt me een dag na een begrafenis aan het lachen gekregen... Mijn complimenten Unlabeled.
Depri? Hoezo dat? Kom je alleen maar eikels zoals Koen tegen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:39 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
😝
Ik ben eigenlijk een beetje depri. Dit is eigenlijk een true story over de Dutch man.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:12 schreef Landysh het volgende:
En het rare is dat dit echt een mannending is.. Nederlandse vrouwen hebben die lompheid een stuk minder. Ik kan de laatste lompe opmerking van een Nederlandse vrouw naar mij toe niet herinneren maar van mannen hoor ik elke week wel een opmerking waarvan ik denk:Sowieso dat op je smartphone kijken. Als er iets waarmee je mij kunt beledigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Maar dat lijken alle enigzins jonge mensen te doen tegenwoordig ongeacht nationaliteit... ben het geheel met je eens hoor!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:00 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Sowieso dat op je smartphone kijken. Als er iets waarmee je mij kunt beledigen
Af en toe je mobiel checken is toch niet zo erg?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:00 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Sowieso dat op je smartphone kijken. Als er iets waarmee je mij kunt beledigen
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:33 schreef TheMagnificent het volgende:
En dan noemen ze de Türk erkeği odun.
Best irritant ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar dat lijken alle enigzins jonge mensen te doen tegenwoordig ongeacht nationaliteit... ben het geheel met je eens hoor!
Tijdens een sociale activiteit (of wanneer iemand spreekt) moet je je mobiel gewoon niet checken, behalve als het nodig is. Daarbuiten boeit het niet echt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:23 schreef Landysh het volgende:
[..]
Af en toe je mobiel checken is toch niet zo erg?Oke, als je iemand nieuw leert kennen is dat maybe niet zo gewenst maar bij mensen die je langer kent?
Oke.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tijdens een sociale activiteit moet je je mobiel gewoon niet checken, behalve als het nodig is.
Horlogesquote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ben echt geen horlogeman, dus ik moet op z'n minst wel even de tijd kunnen checken op mijn telefoon. Aan de ander vragen hoe laat het is, is ook zo stom.
Schoenen en horloge... Daar word je in het bedrijfsleven op afgerekend. Afhankelijk van de dresscode ook op je (maat)pak.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ben echt geen horlogeman, dus ik moet op z'n minst wel even de tijd kunnen checken op mijn telefoon. Aan de ander vragen hoe laat het is, is ook zo stom.
Nou ja, 9 van de 10 keer zijn ze (relatief gezien) jammergenoeg toch erg ongemanierd in hun doen en laten ja... de Turkse öküz is hier niks bij. Zo kom ik natuurlijk nooit aan een man...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:44 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Depri? Hoezo dat? Kom je alleen maar eikels zoals Koen tegen?
Je hebt zo'n hekel aan de Turkse öküz dat ik echt hoop dat je niet eindigt met een Turkse öküz. Ik zie namelijk best vaak gebeuren dat mensen uiteindelijk eindigen met een man/vrouw die niet hun type was.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:04 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Nou ja, 9 van de 10 keer zijn ze (relatief gezien) jammergenoeg toch erg ongemanierd in hun doen en laten ja... de Turkse öküz is hier niks bij. Zo kom ik natuurlijk nooit aan een man...
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:12 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je hebt zo'n hekel aan de Turkse öküz dat ik echt hoop dat je niet eindigt met een Turkse öküz. Ik zie namelijk best vaak gebeuren dat mensen uiteindelijk eindigen met een man/vrouw die niet hun type was.Verrader!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:04 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Nou ja, 9 van de 10 keer zijn ze (relatief gezien) jammergenoeg toch erg ongemanierd in hun doen en laten ja... de Turkse öküz is hier niks bij. Zo kom ik natuurlijk nooit aan een man...
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:08 schreef Unlabeled het volgende:
The Shallowman![]()
[..]
[..]
Vertel eens iets sappigs dat je hebt meegemaakt...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:04 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
kijkt zarGon aan.. hmm.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:52 schreef zarGon het volgende:
En ik wil gewoon niet geloven dat er zulke mannen zijn.
Bij die make up opmerking d8 ik aan jou.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:52 schreef zarGon het volgende:
En ik wil gewoon niet geloven dat er zulke mannen zijn.
Mag ik ook iets sappigs vertellen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel eens iets sappigs dat je hebt meegemaakt....
jaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mag ik ook iets sappigs vertellen?
Ja!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mag ik ook iets sappigs vertellen?
quote:
That's what she screamed last nightquote:
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:22 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
[..]
That's what she screamed last night
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:22 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
[..]
Herkenbaar!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:22 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt plausibel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
That's what she screamed last night.
Jaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:34 schreef Che_ het volgende:
Iemand die discussie op ned2 aan het volgen?
Nee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:34 schreef Che_ het volgende:
Iemand die discussie op ned2 aan het volgen?
Zonde van mijn geld.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
7 miljard voor vluchtelingenhulp zee tie
Niet bepaald sappig maar een klein voorbeeldje van een onbekende...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel eens iets sappigs dat je hebt meegemaakt....
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:05 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Niet bepaald sappig maar een klein voorbeeldje van een onbekende...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haha wat. Ik wil jou ook een keer meeten en dan ga ik ook zeggen: wowww ben je turks!!!?
Politieagente Nurgül Ozdemir werkt in een kleine provinciestad als zij de opdracht krijgt te infiltreren in de Turkse maffia. Ze verhuist voor deze opdracht naar Amsterdam en krijgt daar de sleutelrol toegewezen in een grootschalige operatie om een Turkse drugsbende te ontmaskeren. Tijdens de missie ontdekt Nurgül waarom juist zij de rol van infiltrant toegewezen heeft gekregen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Er is nu een Turkse-Nederlandse film over de maffia op Ned3 maar niemand heeft dat tijdig gepost, helaas
Wat een verrader djeez.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Politieagente Nurgül Ozdemir werkt in een kleine provinciestad als zij de opdracht krijgt te infiltreren in de Turkse maffia. Ze verhuist voor deze opdracht naar Amsterdam en krijgt daar de sleutelrol toegewezen in een grootschalige operatie om een Turkse drugsbende te ontmaskeren. Tijdens de missie ontdekt Nurgül waarom juist zij de rol van infiltrant toegewezen heeft gekregen.
http://www.npo.nl/telefilm-undercover/24-01-2015/KN_1666411
![]()
Stoere Turkse vrouwen die namens Holland de Turkse maffia aanpakkendat hun familie in Toerkai de prijs mag betalen who cares
zolang zij maar als een eckte ambtenaar nog geen hut in een Vinex kan kopen
![]()
Hehe.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Haha ja, ik twijfelde ook of ik er een tag, [/hoiaryamehr], achter moest zetten.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:04 schreef Landysh het volgende:
Ik kwam Ayca net tegen in een oud topic over Istanbul en drukte toen op haar PoHi, ze is precies op 31 dec 2013 of 1-1-14 gestopt. En alhoewel ze nog steeds af en toe lurkt (hoi aycaa), heeft ze het goed volgehouden.![]()
Volgend jaar ga ik het ook proberen.Je kan tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iewh snap niet hoe mensen slagroom vervangen door creme fraiche, dat is vet zuur! Smaakt helemaal niet naar slagroom.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Borte, wat gebruik jij trouwens i.p.v. double cream (vetgehalte 48%)? Ik las dat je het kunt vervangen met crème fraîche met een zo hoog mogelijk vetgehalte (40% of meer), maar ook met gewone slagroom of door mascarpone (80%) en slagroom te mengen. Bij de AH heb ik alleen crème fraîche van 30% kunnen vinden. Het is bedoeld voor de chocolate tart (recept).
Ik weet dat ik het kan. Je moet niet alles wat ik hier neerzet serieus nemen.quote:
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:04 schreef Landysh het volgende:
Ik kwam Ayca net tegen in een oud topic over Istanbul en drukte toen op haar PoHi, ze is precies op 31 dec 2013 of 1-1-14 gestopt. En alhoewel ze nog steeds af en toe lurkt (hoi aycaa), heeft ze het goed volgehouden.![]()
Volgend jaar ga ik het ook proberen.Hoe weet je dat ze nog lurkt dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb zo mijn bronnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze nog lurkt dan?
Hmm oké, beter slagroom halen dan en de crème fraîche wegpleuren?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:07 schreef Landysh het volgende:
[..]
Iewh snap niet hoe mensen slagroom vervangen door creme fraiche, dat is vet zuur! Smaakt helemaal niet naar slagroom.
Als je perse een hogere vetgehalte wilt moet je het mengen met mascarpone. Maar ik negeer het altijd en gebruik 35% slagroom. (tenzij ik het moet opkloppen)
Die dingen bakjes zijn meestal wel een maand houdbaar en je kunt het ook gebruiken in hartige gerechten. Bence atma.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, beter slagroom halen dan en de crème fraîche wegpleuren?
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:09 schreef Landysh het volgende:
Stimo ik wil morgen gaan sporten maar die mensen bij fitness kijken mij altijd aan van 'ooh, ben jij er ook weer LANGGGG (ja, ik zie ze dat altijd denken) niet meer gezien'.
Mjah boeiuh ik ga toch.
Wat. Is echt irritant hoor.quote:
Was ook niet srs lanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:08 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het kan. Je moet niet alles wat ik hier neerzet serieus nemen.Maar het is momenteel nog niet echt nodig haha.
Mensen denken vaak dat iedereen op hen let maar uiteindelijk valt dat allemaal meequote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:14 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat. Is echt irritant hoor.
En nee, ik verzin het niet. Die gast die daar werkt kijkt mij altijd zo aan. Precies die kop. Echt zo van 'van jou komt niks terecht'.
Ik ben nog op zoek naar iets wat ik leuk vind. Dat hardlopen durf ik niet zo. Steeds last van mn schenen :/quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:09 schreef Landysh het volgende:
Stimo ik wil morgen gaan sporten maar die mensen bij fitness kijken mij altijd aan van 'ooh, ben jij er ook weer LANGGGG (ja, ik zie ze dat altijd denken) niet meer gezien'.
Mjah boeiuh ik ga toch.
Nee, het is echt een 'je houdt de apparaten voor niks bezet' gezicht.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:16 schreef Stimorol- het volgende:
Oh en maybe kijken ze van wat een lekkere tanga
Langer blijven dan.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:17 schreef Landysh het volgende:
[..]
Nee, het is echt een 'je houdt de apparaten voor niks bezet' gezicht.
Met je 1 gezinswoningquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Langer blijven dan.
Ik ga denk een home fitness maken.
HEB TWEE KAMERS OVER HIHAHO
Oh lekker man. Toen wij een loopband hadden gebruikte ik die best vaak. Maar hij ging kapot.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Langer blijven dan.
Ik ga denk een home fitness maken.
HEB TWEE KAMERS OVER HIHAHO
Leuk man. Burenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Met je 1 gezinswoning
Die ekte ekte hebben penthouse
Van squats krijg je van die vieze benen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon thuis squats doen terwijl je Shameless op de beeldbuis kijkt.
Leuk vrouw. Tegen rijtjeshuizen aankijken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Leuk man. Buren
Borte denk idd een fietsgeval aan te schaffen. Of gewoon fietsend naar werk.
Ik heb een meer voor mn keukenraamquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Leuk vrouw. Tegen rijtjeshuizen aankijken.
http://blog.virtuagym.com(...)ithout-growing-legs/quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:25 schreef Landysh het volgende:
[..]
Van squats krijg je van die vieze benen.![]()
Maar als je oefeningen weet voor een nais ass zonder vieze benen zijn die meer dan welkom.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://blog.virtuagym.com(...)ithout-growing-legs/
Maar komt er nog housewarming of wat?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb een meer voor mn keukenraamMet eendjes en zwanen.
You will still get those big legs with agequote:
olm waarom zoek je altijd ruzie met mij?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:34 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
You will still get those big legs with age
Geïnteresseerden kunnen mij dm en.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar komt er nog housewarming of wat?
Ik woon boven een coop,quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb een meer voor mn keukenraamMet eendjes en zwanen.
omdat liefdequote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:34 schreef Landysh het volgende:
[..]
olm waarom zoek je altijd ruzie met mij?
Deze jongen gaat ver voor jou Borte.. dit wordt 3 kinderen laterquote:
Wat heb ik gescheurd, ik kom pas net binnenquote:
6 februari schijntquote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Geïnteresseerden kunnen mij dm en.
Waar mag ik overnachten?quote:
Wedden dat het Che of TM is.quote:
Ik heb al besloten om forever alone te blijven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:35 schreef Che_ het volgende:
[..]
Deze jongen gaat ver voor jou Borte.. dit wordt 3 kinderen laterwnr gaan jullie een keer meeten
Kom samen forever alone. Ik heb nog een kamer over.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:41 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik heb al besloten om forever alone te blijven.
En niet weten dat tm mijn kloon is ha-ha.
Pwf komt al. Sorry er is geen plek meer voor jou.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoelaat? En wat valt er te eten? Niet geheel onbelangrijk
#geïntegreerd
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Kom samen forever alone. Ik heb nog een kamer over.
Ik maak vleesgerechten, jij toetjes en afwas.
#friendswithbenefits
Mag ik mee doen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Kom samen forever alone. Ik heb nog een kamer over.
Ik maak vleesgerechten, jij toetjes en afwas.
#friendswithbenefits
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |