abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2015 @ 23:46:36 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149283989
Wat goed van Peach Inca! *O*

Ik heb wat zindelijkheid betreft laatbloeiers geloof ik. Totaal geen interesse. Ze weten wat ze op de wc of potje moeten doen maar erop willen ze alleen als de deksel dicht is. Maar goed, we hebben nog tijd.

Vanochtend met z'n allen gedanst. Was zoooo leuk. CD van dansles met liedjes en ze deden allemaal leuk mee. Liep ik daar als olifant door de kamer te stampen en als een vliegtuig te vliegen met 3 peuters achter me aan die hetzelfde deden O+ Was echt een een sound of music momentje. En ook daarna heeft niemand zich ter aarde gestort of is gaan gillen. Zelfs het afpakken is overgegaan is een beleefd "J, mag ik mijn auto misschien terug?", inclusief alsjeblieft en dankjewel. :o

van die momenten dat je uit elkaar kan spatten van geluk.
pi_149288002
Wat goed van Peach *O*

Kyara ik snap het helemaal O+

Hier een wakkere peuter. Gaat nu echt klagen. En ik ben nog moe :O
  maandag 2 februari 2015 @ 06:26:31 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149288017
Wij zitten ook weer in een vroege cyclus :O

Spannend Lazi! Naar school...nog 9 maanden hier :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149288069
Lazi, je grote!! Over een week al volledig naar school :o. Fijn dat hij nog niet direct naar de bso hoeft.

Peach op het potje, wat goed!! *O* Mijnes had een maand geleden veel interesse, en ook een keer of 6 echt geplast op het potje. Nu is dat weer helemaal over. Ik vind het wel jammer, maar er is nog tijd zat. Hij wil wel elke keer doorspoelen nadat ik naar de wc ben geweest. Inclusief zwaaien en luid roepend: Dag plasjes, dag poepje! :D :') Over een paar weken gaat hij op het KDV naar de grote peuters en daar zijn al veel kindjes die plassen op de wc. Dan zal zijn interesse vast wel weer komen.

Kyara, wat heerlijk O+.

Meh voor de vroege vogels! :* Nu hier het middagslaapje eruit is, slaapt meneer langer (half 8 / 8 uur). Nu ik verlof heb, kan dat gelukkig ook. Hij is echt niet in zijn hum als ik hem eerder wakker moet maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 februari 2015 @ 19:57:43 #180
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149306343
Oh, dansen is echt zo leuk he Kyara? O+ peach is ook echt enorm van het dansen, superlief :) heb je niet een filmpje per ongeluk? O-)

Susie en Omen :O :*

Peach heeft vandaag maar even zonder luier gelopen aan het eind van de dag want we waren vandaag veel op stap, maar ze heeft toch weer 5 stickers verdiend O+ en 1 van de ongelukjes was expres want ze was knetterboos op me omdat ik iets af had gepakt :')
Ze mocht vndaag een cadeautje maar de speelgoedwinkel was te laat open, dus ik ben doorgereden naar de ikea. Zag ze daar toch iets dat het waard was om voor te krijsen tot ze het hebben mocht:

:')

Toen we thuiskwamen sliep ze zo:

[ Bericht 2% gewijzigd door Incantrix op 02-02-2015 20:05:18 ]
3!
pi_149307208
Inca. Haha :D

Ik haalde Riley vandaag op van het kdv en de juf vertelde dat Riley een kindje een duw had gegeven, omdat zij het boekje wilde dat het kindje had.
Ik wist niet wat te zeggen hoor. :@
pi_149308084
Zindelijkheid?? Ow gaat heel graag op het potje... Maar wel met broek aan :')

Oh wat fantastisch Inca, waar peuters toch blij mee kunnen zijn :D

En dat dansen klinkt heel leuk Kyara! Ow danst nu ook heel graag, maar wel op de cd van Sesamstraat (en ik heb nu echt haat aan die liedjes ;) )

Zo en hier had ik op 17 februari toch opeens 3 afspraken om 10 uur staan :')
Orthopeed voor Js, cb voor Ow en kno arts voor Ow..
Ik heb er maar een paar verplaatst :) nu volgende week voor Ow naar de kno arts :)... Ik hoop dat er wat uit komt, want ik trek het ff niet meer zo goed :')
Oh en cb wordt pas in april, ik heb er maar een baby/peuter combi van gemaakt :)
pi_149309076
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Omentielvo het volgende:

Ik haalde Riley vandaag op van het kdv en de juf vertelde dat Riley een kindje een duw had gegeven, omdat zij het boekje wilde dat het kindje had.
:?
Dat is toch helemaal geen gek gedrag voor een peuter? Niet per se wenselijk, maar m.i. vrij gebruikelijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 2 februari 2015 @ 21:49:34 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149311139
Inca _O-
filmpje ga ik nog een keertje regelen

Ik zou dat ook ter kennisgeving aannemen Omen, lijkt me inderdaad normaal peutergedrag. Ze werken elkaar hier regelmatig tegen de vlakte in elk geval.

Ben ook benieuwd Loj. En fijn dat het gecombineerd kan worden. M moet volgende week geloof ik. Gecombineerd hebben we maar niet gedaan, 3 is net wat veel (leidt ook teveel af bij de ogentest).

Het lengteverschil van 1 cm werd nu duidelijk. J kan zelf de deur open doen, D kan er net niet bij. Not amused.

3 peuters op een bank :+

pi_149312057
Loj, :*
Hopelijk kan de kno arts iets voor je betekenen. Fijn dat het cb gecombineerd kan worden

Ik dacht zelf ook al dat het normaal peutergedrag was, maar wist niet hoe de juf het nou bedoelde en of ze iets verwachtte.

Oh Kyara wat een gezelligheid O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 07:26:42 #186
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_149317596
Hallo allemaal,

Is hier nog plek voor een eventuele meeschrijver? Ik heb jaren op Fok rondgehobbeld, maar ben overgestapt naar een ander forum. Ik merk alleen dat ik me soms toch nog wat verveel en best wil meeschrijven op nog een forum :) en gezien onze echte fok-baby, lijkt dit me wel de goed plek haha!
Situatie : dochter N die volgende week 3 word alweer! Getrouwd met Tha_Duck, alweer bijna 4 jaar O+
N kan erg haar zin doorduwen, het moet precies zo gaan als ze bedacht heeft, anders ontploft ze :-P dat van perce de groene grotemensen beker willen en dan toch niks willen drinken is zo herkenbaar! Haar bord mag ik niet eerder op haar tafeltje zetten voordat ze helemaal goed zit, ik mag het licht niet aan doen, drinken moet perce in die beker, dat bord wil ze, de witte onderbroek is niet de goede, haar dkbedovertrek moet de zachte flanellen zijn, haar pyjama de witte velourse, haar knuffels moeten op een bepaalde manier in bed en zo kan ik nog wel even doorgaan. Typische peuter dus! Verder is er weinig bijzonders met haar, het gaat allemaal wel goed hier. Ze gaat 1,5 dag naar het kdv en 1 dag naar oma. De rest vangen we zelf op.
Meer weet ik nu eigenlijk even niet te vertellen, maar vraag gerust :)
To infinity…and beyond!
pi_149318465
Welkom ivetje. :W

Hier een supervrolijke peuter O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:31:18 #188
11458 ivetje
pi_149318702
Hier een iets minder vrolijke peuter. Zaterdag en zondag ziek geweest, koorts en ontzettend verkouden en ze zit nu nog steeds heel erg te hoesten. Man ligt ook ziek in bed, dus schiet lekker op hier :D
Hopelijk is vrijdag iedereen weer beter, want dan moet het halve huis verbouwt worden voor N's verjaardagskado dat zaterdag komt :P
To infinity…and beyond!
pi_149324493
Welkom Ivetje.
Hier geen echt zieke peuter wel een nog steeds hoestende peuter, die vanmorgen uitgleed op de trap en zo op d'r bips naar beneden gleed. Ik schrok ervan maar gelukkig niks ernstigs alleen een pijnlijke bips want geen luier airbag en ook geen spek.
pi_149324721
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Omentielvo het volgende:

Oh, een tijdje terug had Saar een kindje geschopt. Ik heb toen gewoon gevraagd wat ze vervolgens gedaan hebben. Het is idd normaal gedrag. Geen leuk gedrag, dat zeker niet, maar wel normaal. Niks om je voor te generen ofzo.

Ik heb thuis wel nog even met Saar gepraat. "Had je een kindje geschopt vandaag? Dat is niet zo lief he? Dan doe je dat kindje pijn. Niet meer doen".
pi_149324741
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:49 schreef Kyara het volgende:
Het lengteverschil van 1 cm werd nu duidelijk. J kan zelf de deur open doen, D kan er net niet bij. Not amused.
:D _O-

Met z'n 3en op de bank O+
pi_149324812
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:46 schreef Kyara het volgende:
van die momenten dat je uit elkaar kan spatten van geluk.
O+

Wat betreft zindelijkheid: Saar krijst moord en brand als ik haar op de wc zet of het potje tevoorschijn haal :') :+ Dus hier duurt het ook nog wel even :P

quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:57 schreef Incantrix het volgende:
Het cadeau & foto;s
:D O+ Goed uitgekozen hoor, dat cadeau :+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:48:10 #193
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_149324943
wat dien jullie met een peuter die niet naar school wil en ook niet wil slapen?

gisteren heb ik de deur van haar kamer dichtgedaan. en dat heb ik geweten.....ze heeft ALLES overhoop gegooit. ...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:02:59 #194
11458 ivetje
pi_149327251
Niet willen slapen doe ik niks mee. Dan maar gewoon beneden spelen of even tv kijken. In bed leggen en dwingen om te slapen werkt toch niet.
Niet naar school? Dat is hier nog niet van toepassing. Maar daarin zou ze niks te willen hebben. Ze gaat gewoon, punt. Er zijn nou eenmaal dingen die moeten en dat is er 1 van :)

Hier is ze trouwens al een half jaar zindelijk overdag. En volgens mij ook zo'n beetje dezelfde periode 's nachts. Maar heb al die tijd nog wel een luier om gedaan 's nachts. Sinds afgelopen week ook 's nachts de luier af en het gaat perfect! Nog geen ongelukje gehad *O*
To infinity…and beyond!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:40:25 #195
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149330410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef PureEvil het volgende:
wat dien jullie met een peuter die niet naar school wil en ook niet wil slapen?

gisteren heb ik de deur van haar kamer dichtgedaan. en dat heb ik geweten.....ze heeft ALLES overhoop gegooit. ...
Met Rayen had ik dat ook een tijd, tot zielig doen, huilen, jammeren. En ik maar bezorgd zijn, zou die het echt niet leuk vinden? En dus vragen of zeggen, maar je kan toch met leuk speelgoed op school spelen en dergelijke.
Duidelijk dus niet de goede aanpak. ;( Op het moment dat ik kordater was en gewoon zei, ja vervelend maar we moeten nou eenmaal naar school, dus we gaan gewoon. En verder er ook niet over doorgaan was het "gezeur" over.
Zodra die "ruimte" voelt is bij hem het hek van de dam.

Zo ook met slapen. Bij hem is het heel moeilijk te zien wanneer hij moe is.
Dus soms leg ik hem op bed en is het achteraf te vroeg. Maar wij halen hem er nooit uit, dan speelt hij maar in bed met een paar autootjes.
Eenmaal op bed dan blijft die in bed.
Eerder deed ik dit wel eens, uit bed halen. Maar daar zijn we mee gestopt want toen was het elke avond prijs met gezeur, gegil en gedram om uit bed te mogen.
En hier heeft hij ook verschillende malen heel de kledingkast leeggegooid, tenminste de planken waar hij bij kon, maar dat was meer dan genoeg :N

Tsja ieder kind is weer anders en aanpak ook, dus ik vind het onmogelijk om er een tip over te geven.
Maar dan heb je in ieder geval een ander ervaringsverhaal :+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:01:40 #196
11458 ivetje
pi_149332998
Ow wacht, ik ging bij slapen uit van de middagslaap :') dat was hier nl op een gegeven moment echt een strijd en werkte niet. Bij de avond is het idd naar bed en klaar. Meestal gaat ze even vervelen, maar streng zijn en het is zo over. Maar daarna valt ze ook als een blok in slaap, sinds de middagslaap eraf is is ze om half 7 nl echt op :)
To infinity…and beyond!
pi_149334519
Ferrari, dat is schrikken inderdaad :*

Ivetje, hopelijk is ze op tijd beter :*

Wat betreft niet willen slapen. In de middag leg ik haar altijd in bed. Soms klaagt ze even en gaat ze daarna slapen. Soms klaagt ze en gaat ze echt niet slapen. En dan haal ik haar er weer uit. In de avond gaat ze rond half 7 en dat gaat bijna altijd zonder geklaag. Soms speelt ze nog wel even. Maar meestal is het gelijk stil.

Vandaag een hele gezellige dag. Ik ben naar mijn nicht gegaan die vier weken geleden haar tweede kindje heeft gekregen. Riley heb ik een dagje thuis gelaten van het kdv. Ze was nu minder jaloers dan vorige keer en gaf de baby zelfs een kusje O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:18:51 #198
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_149338168
De komende weken is het elke woensdag een knutselmiddag bij Intratuin.
Echt heel leuk en helemaal gratis :+ Vorige keer was het onderwerp "kabouterpret" kregen ze een beeldje van een kabouter en kon je denneappels, mos en dergelijke eromheen plakken zodat de kabouter in het bos stond.
Morgen is het onderwerp "voorjaar", maar Rayen vertikt het om mee te gaan :'(
Jammer, misschien vooral voor mezelf ;( , want ik vind die knutselactiviteiten wel heel leuk.
Nou misschien gaan we het alleen ophalen en knutselen we thuis , misschien dat die daar nog voor te porren is :P
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:05:20 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149340000
Wat leuk TJ! Goede tip!

Heb alleen geen oppas op woensdagmiddag en met 3 is me net iets te gortig... -O-
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:23:30 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_149340651
Hier in de buurt hanteren ze leeftijd vanaf 6 jaar -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')