quote:
Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef PureEvil het volgende:wat dien jullie met een peuter die niet naar school wil en ook niet wil slapen?
gisteren heb ik de deur van haar kamer dichtgedaan. en dat heb ik geweten.....ze heeft ALLES overhoop gegooit. ...
Met Rayen had ik dat ook een tijd, tot zielig doen, huilen, jammeren. En ik maar bezorgd zijn, zou die het echt niet leuk vinden? En dus vragen of zeggen, maar je kan toch met leuk speelgoed op school spelen en dergelijke.
Duidelijk dus niet de goede aanpak.

Op het moment dat ik kordater was en gewoon zei, ja vervelend maar we moeten nou eenmaal naar school, dus we gaan gewoon. En verder er ook niet over doorgaan was het "gezeur" over.
Zodra die "ruimte" voelt is bij hem het hek van de dam.
Zo ook met slapen. Bij hem is het heel moeilijk te zien wanneer hij moe is.
Dus soms leg ik hem op bed en is het achteraf te vroeg. Maar wij halen hem er nooit uit, dan speelt hij maar in bed met een paar autootjes.
Eenmaal op bed dan blijft die in bed.
Eerder deed ik dit wel eens, uit bed halen. Maar daar zijn we mee gestopt want toen was het elke avond prijs met gezeur, gegil en gedram om uit bed te mogen.
En hier heeft hij ook verschillende malen heel de kledingkast leeggegooid, tenminste de planken waar hij bij kon, maar dat was meer dan genoeg
Tsja ieder kind is weer anders en aanpak ook, dus ik vind het onmogelijk om er een tip over te geven.
Maar dan heb je in ieder geval een ander ervaringsverhaal