abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149118170
Even over de voorschool:

Peuterspeelzaal
De peuterspeelzaal is een voorziening gericht op ontmoeting en ontwikkeling voor kinderen van 2 tot 4 jaar ter voorbereiding op de basisschool. De kinderen gaan hier 2 dagdelen per week naar toe.

Voorschool
De voorschool is voor kinderen van 2,5 – 4 jaar met een (taal)achterstand die van het consultatiebureau een doorverwijzing hebben gekregen. In elke wijk zijn bij een aantal kinderdagverblijven en peuterspeelzalen plekken gereserveerd voor Voorschoolse en Vroegschoolse Educatie (VVE). Op vier dagdelen in de week spelen kinderen hier met leeftijdsgenootjes uit de buurt en kunnen zij wennen aan groepsregels. De medewerkers van VVE zijn speciaal opgeleid om met de kinderen spelenderwijs en in kleine groepjes te werken aan taal, rekenen, motoriek en sociale emotionele ontwikkeling.

Dit klopt dus niet bij die van mij ;)

De voorschool is hier echt verbonden aan de basisschool waar ze straks heen gaat. Ze krijgt nu ook voorrang. Mijn dochter heeft geen indicatie maar gaat wel 4 ochtenden. 2 worden vergoed en 2 betalen we zelf. De themas waarmee ze werken zijn hetzelfde als op de basisschool. Er is ook overleg en veel contact en straks een overdracht als ze 4 is. De juf van nu gaat dan mee met het wennen. Verder vind ik het heel vaag. Overal hoor ik wat anders. Maar een voorschool is absoluut niet alleen voor kindjes met een achterstand.

Anyway, het was tof ! Ik ga de eerste keren mee en dan langzaam wat uurtjes weg. Dat is hun beleid en mn meisje ervaart het als heel prettig. Alle ouders helpen 1 ochtend in de maand mee.

Over dansen.

Ik had haar eerst ook op dansles met roze tutu. Niet echt mijn ding, maar ze vond het GEWELDIG !! Helaas mocht ik er niet meer bij zijn. Daar was ze te klein voor en dus een meer theaterachtige dansschool gekozen. Heel erg leuk en speels. Maar ik had nooit gedacht dat ik het roze pakje soms ging missen. :)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_149118223
Oh en over tijd voor mezelf !!!

HEERLIJK !!!

Ik heb een to lijst van 4 A4 tjes :D
pi_149118552
Voorschool of peuterschool?

De gemeente bepaalt de eisen en voorwaarden voor de peuteropvang ('voorschoolse voorzieningen'). Daardoor verschilt het aanbod per gemeente. Niet alleen in soort opvang en de hoogte van de ouderbijdrage, maar ook in de naam. In Amersfoort wordt bijvoorbeeld gesproken van peuterscholen, maar in Amsterdam van voorscholen.
pi_149125904
Meisjes in balletpakjes O+

Is geen verplichting trouwens, maar alle meisjes hebben een pakje aan :D
De eerste keer had ze gewoon joggingbroek aan, zoals op de site stond :+
Schoentjes omdat ik de grond zo koud vindt daar.
Maar dansles vindt ze wel echt geweldig O+
pi_149128710
Zo schattig :D
pi_149129339
Ze is echt een heerlijk ding Son O+
pi_149129385
Son O+
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:40:44 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149129704
Zo lief, peutertjes in balletpakjes O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149129839
Is ook lief! Maar eigen keuze vind ik wat anders dan een verplichting.
pi_149131107
Ik vind het ook stuitend om op die leeftijd al zoiets te verplichten. Geef een kind lekker de ruimte om zelf te ontdekken wat het mooi vindt. Kleuren voorschrijven bij minipeuters 8)7
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_149132871
das bij de dansschool hier ook, kledingvoorschrift. Maar dat is wel peuterballet en niet peuterdans, voor dans gelden geen voorschriften, voor ballet wel. Lang niet iedereen hield zich er aan overigens.

Voor kinderen tot 8 jaar was het roze pakje, witte maillot en witte schoentjes, indien gewenst een vest in roze of wit. Voor kinderen boven de 8 een zwart pakje met witte maillot.
:)
pi_149134193
Waarom kan dat dan voor de kinderen tot acht niet ook een beetje neutraler?
Ik snap echt geen hol van mensen die dit voorschrijven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_149136464
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 12:02 schreef Vanyel het volgende:
Waarom kan dat dan voor de kinderen tot acht niet ook een beetje neutraler?
Ik snap echt geen hol van mensen die dit voorschrijven.
Geen flauw idee. Op zich zijn kledingvoorschriften heel normaal voor klassiek ballet natuurlijk, maar voor 3/4/5 jaar een beetje overdreven imho. Gewoon voorschrift, pakje met maillot en geschikte schoentjes lijkt me genoeg.
pi_149145411
Zelfs op de dansacademie was er niet zo'n strak kledingvoorschrift :o. Alleen bij klassiek, de rose panty en het type schoentjes, maar zelfs daar was je vrij in je pakjeskeuze. Bij alle andere vormen (jazz en verschillende soorten modern mocht je zelf bepalen, wel of geen schoentjes, klassieke schoentjes of echte jazzschoenen, broek, of maillot, kleur pakjes, alles vrij. ^O^
pi_149145440
Mijn dochter danst op dit moment rozer dan roze. Maar dat is haar keuze. Er dansen ook kindjes in wit, paars en zwart, al dan niet met maillot, schoentjes en whatever.
pi_149145487
En de kledingvoorschriften zijn natuurlijk eigenlijk gewoon traditie. Net zoals bij judo het gros van de pakken gebroken wit is, enz. Toch?
pi_149148470
Bij een kind van 2,5 die net gaat beginnen aan haar danscarriere en waarvan we nog geen idee hebben of ze het leuk gaat vinden, vind ik het inderdaad wat te ver gaan.
Dus.....we gaan maar gewoon even verder met de peutergym! Vind ze ook leuk!

Sonnetje je meisje ziet er inderdaad super schattig uit! O+

Oh en de antibioticadruppels voor de oortjes lijken te helpen! In ieder geval veel minder prut in haar oren.
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:19:47 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149149489
Anouk is de tweede keer trouwens geslaagd voor de ogentest *O* (maandag al trouwens :P ) We waren nu bij de verpleegster en dat scheelt nogal. Daarnaast had ze niet al een gesprek van 20 minuten van tevoren, wat volgens mij ook al scheelt.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149152126
:D

Ik mag morgen naar het CB met mijn peutermeisjes. Ben benieuwd naar hun stats en naar het verschil in gewicht nu er eentje heel goed eet en de ander regelmatig haar avondeten overslaat. Het is ook al een jaar geleden dat ik met ze naar het cb ben geweest.

11 februari met M en dan ook (weer) de ogentest.
pi_149152456
Hier is de ogentest met de 4jaarafspraak weer niks geworden.
Ik snap het wel, met die rare rechte 'bril'.
Vaccinatie ging dan weer wel prima, dies mooi binnen.
pi_149155737
Ik heb nog geen oproep gehad van het cb. Maar even bellen.
  donderdag 29 januari 2015 @ 06:23:17 #97
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149161418
Ohja, het cb :') ik ga ook maar eens bellen straks.

Som! O+ wat een cutie zo :)

Bella gaat ws in april naar peuterdans, ik heb niks gezien van kledingboorschriften. Nooit over nagedacht ook eigenlijk, ik hoop dat het wat vrijblijvender is hier :@

Hiero was het 'gewoon' vijf over vijf vanmorgen -O- gelukkig weet ik door haar broer dat het beter gaat worden, die slaapt nog.
3!
pi_149162854
Zo naar het cb gebeld. 9 februari gaan we daarheen. Zo benieuwd naar de stats.

Inca, dat is vroeg -O-

Riley heeft iets nieuws. Als iets niet gaat zoals ze wil roept ze met opgestoken vingertje: 'Sei uit'. Of ze roept je naam.
Het ziet er supergrappig uit. Toch maakt het me ook :@ Want ik praat helemaal niet zo tegen haar en wil eigenlijk ook niet dat zij zo praat :@
pi_149162920
van wie heeft ze dat dan Omen? Gewoon corrigeren? Wij krijgen hier ook wel eens dingen te horen van de meisjes, ik zeg dan meestal dat dat echt niet netjes is om te zeggen en dat ik het niet wil horen en dan is t wel klaar doorgaans.

Ik hoor wel met enige regelmaat mezelf terug :') ik moet daar echt mee opletten :@ vooral de dingen die ik tegen B. zeg uit een grapje. Zo zei mn oudste vorig jaar ofzo tegen mn schoonmoeder "houd je klep joh" toen ze dr zat was :') :X :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149163194
Ik vind het ook zo schattig dat pakje O+
Kledingvoorschrift bij peuterdansen is dus eigenlijk een joggingbroek en shirt, allebei zonder knopen.
Vanaf kleuterdans moeten ze een danspakje, maillot en dansschoentjes aan. Kleuren mag je zelf weten, op de site staat daar iig niks over.
De eerste keer dat we naar peuterdansen gingen (in joggingbroek en shirt, allebei zonder knopen :P) zag ze dus de andere meisjes met (zoals zij het noemt) dansjurken aan, dus dat wilde zij ook.

En idd omen wat mignonne zegt, gewoon corrigeren. Hier worden ook soms dingen gezegd dat ik denk, uhmmm hoe kom je daarop?! (postitief en negatief), vooral door de oudste trouwens. Maar dat kan ik wel herleiden naar school. Maar ook als het niet echt heel erg is, is het soms toch wel vervelend... zoals 30 keer op een dag: mama is een baby, papa is een baby, [insert willekeurig voorwerp/ding/persoon] is een baby :')
Kleinste neemt dan vooral dingen over van de grootste, dus die noem ik regelmatig Floris :') En tegen hem zeg ik regelmatig "kleuter"

Mignonne je spoiler :o :X :')
Dan gaat het hier nog netjes :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')