quote:
Op donderdag 22 januari 2015 15:55 schreef ikeahotdog het volgende:Ik kan dus bij mijn abbonement een nieuwe telefoon kiezen.
Maar ik weet bij god niet welke,

iphone 6 leek wel nice, met 4g

. Maar voor de rest zou ik niet weten wat goed is...
iemand tips?
klacht: niet kunnen kiezen uit tering groot aanbod..
Gratis tip: kies geen nieuwe telefoon uit, maar doe gewoon een sim-only abonnement van ¤10-15 ofzo. Als je huidige telefoon het nog prima doet is een nieuwe kopen vrij zinloos (ja die krijg je er niet gratis bij, maar zit gewoon in de prijs van het abonnement inbegrepen...).
Ten eerste gebruikt 99% van de mensen een smartphone enkel voor een beetje browsen, wat WhatsAppen, een beetje facebooken, en een paar simpele apps. Dat gaat praktisch even snel op een telefoon van ¤200 als op een telefoon van ¤800. Tenzij je dus op je smartphone aan fotobewerking ofzo doet is een nieuwe echt compleet nutteloos als je het bij simpele dingen houdt.
Ten tweede is 4G echt zwaar nutteloos. Sneller internet, joepie... Waar gebruik je dat voor? Zodat je Facebook foto's een kwart seconde sneller laden? Big deal. 4G is zinloos als je geen groot datalimiet hebt, en sowieso heb je tegenwoordig toch bijna overal wifi, dus wat dat betreft is het helemaal nutteloos. Tel daar nog eens bij dat je extra moet bijbetalen voor een 4g abonnement

En ten derde ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee als je een nieuwe neemt als de oude het nog prima doet. De tijden dat er elk jaar grote verbeteringen in de smartphones zitten zijn al lang voorbij. Voor praktisch alledaags gebruik is het allemaal al snel genoeg.
Tl;dr: neem een cheape sim-only van een tientje, gebruik je huidige foon nog (mits die het prima doet ofc), en als die versleten is koop je zelf een nieuwe voor ¤300 ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 19:06:13 ]