Wat weegt zo'n hond?quote:Op maandag 11 mei 2015 21:59 schreef Samzz het volgende:
De richtlijn zegt 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag, voor actieve honden 40 gram. Dat zou betekenen dat ik mijn hond zo'n 1,6 kilo per dag moet gaan voeren...? Klinkt mij als erg veel in de oren.
Tussen de 30 en 40 kilo. Ik weet niet precies wat Boris weegt, maar hij is groot en gespierd, dus ik heb voor het gemak 40 kilo gepaktquote:
40 keer 20 gram is ook 800 gram toch?quote:Op maandag 11 mei 2015 22:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Tussen de 30 en 40 kilo. Ik weet niet precies wat Boris weegt, maar hij is groot en gespierd, dus ik heb voor het gemak 40 kilo gepakt.
Nu zie ik ook ergens staan dat 2% van het lichaamsgewicht goed is, dat zou 800 gram zijn, is de helft... Klinkt mij redelijker in de oren iig.
Boris is een hele actieve hondquote:Op maandag 11 mei 2015 22:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
40 keer 20 gram is ook 800 gram toch?
Sjon at in de groei 500 gram per dag en die woog toen 2 tot 6 kilo![]()
Nu zit ie nog wel op die 40 gram per kilo trouwens, met vijf jaar
Same here!quote:Op maandag 11 mei 2015 22:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Onze actieve hond van 30 kg eet rond de 500g kvv
Ja Link zou 900 moeten ofzoquote:Op maandag 11 mei 2015 22:29 schreef Valerie. het volgende:
Oh ahhaha, ondertussen al twee posts die hetzelfde zeggen.
Terwijl Charlie veel minder beweging krijgt dan Linkquote:Op maandag 11 mei 2015 22:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja Link zou 900 moeten ofzouhu, not gonna happen.
Precies zo ja, je hebt ze zo bijgevoerd hoor, als het echt nodig is, maar volgens mij eten alle honden die ik ken minder dan de richtlijnen. Sjon zit er iets boven hier, maar die andere twee zitten er ver onder.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:35 schreef Samzz het volgende:
Nou, dat klinkt al beter... Ik ga denk ik dan beginnen met 800 gram en kijken hoe het gaat. Wordt ie te schraal, kan er altijd meer gevoerd worden, wordt ie te vet, minder. Meteen 1,5 kilo is ook wel heel veel.
Volgens mij is het met brokken echt net zo hoor.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die richtlijn vooral voor de portemonnee van de fabrikant is.
De gemiddelde huishond is dan ook wel echt vet, vaak...quote:Op maandag 11 mei 2015 22:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb altijd het idee dat die richtlijn vooral voor de portemonnee van de fabrikant is.
Daarom juist.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Volgens mij is het met brokken echt net zo hoor.
Ik ga voor Lotgering, ideaal, dat bezorgen ze aan huis, de prijs vind ik aantrekkelijk en het aanbod is diversquote:Op maandag 11 mei 2015 23:03 schreef oh-oh het volgende:
Ik voer hier voornamelijk lothering en smuldier
Ik voer zo weinig dat ik geen echte voorraad wil, met drie honden zit ik op 400 gram per dag en de dierenwinkel hier beneden verkoopt Lotgering, twee supermarkten verkopen Smuldier, ik haal voor een week of twee vooruit in huis, 1/2 vriezerla ongeveerquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ga voor Lotgering, ideaal, dat bezorgen ze aan huis, de prijs vind ik aantrekkelijk en het aanbod is divers. Oh en ik lees hele goede referenties
.
Ja, logischquote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik voer zo weinig dat ik geen echte voorraad wil, met drie honden zit ik op 400 gram per dag en de dierenwinkel hier beneden verkoopt Lotgering, twee supermarkten verkopen Smuldier, ik haal voor een week of twee vooruit in huis, 1/2 vriezerla ongeveer
Link krijgt tussendoor ook veel he!quote:Op maandag 11 mei 2015 22:39 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Terwijl Charlie veel minder beweging krijgt dan Link
Precies. Van die dikke vieze vette labradors bvquote:Op maandag 11 mei 2015 22:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
De gemiddelde huishond is dan ook wel echt vet, vaak...
Maar goed, ga ik dat aanhouden en dan zien we wel. Eerst maar eens kijken of Boris het lekker gaat vinden. Ben van plan bij Lotgering te bestellen. Kan dan ook meteen wat BARF meepakken.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:23 schreef tombolafan het volgende:
Nohhhh er is hier een dierenwinkel vlakbij die naast naturis en carnibest standaard bibi, darf, barfmenu, tinlo en farmfood op voorraad heeft! (En nog meer en dan nòg 5 vriezers voor de hond)
Heb nu een hele zooi van bovenstaande gekocht om te proberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |