abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148964633
Hallo. Heeft iemand ervaring met de sanabelle no grain brokken voor katten? Zo ja dan hoor ik die graag. Wil evt overstappen naar no grain brokken voor onze 4 katten.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_148970729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:43 schreef pl4kkie het volgende:
Hallo. Heeft iemand ervaring met de sanabelle no grain brokken voor katten? Zo ja dan hoor ik die graag. Wil evt overstappen naar no grain brokken voor onze 4 katten.
Ik geef het hier al zeker een jaar. Bevalt super goed.
pi_148974233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Plat. Dood. Onfluffy ;(

En nom. :9
Ja, dat kuikentjes nom zijn had ik al begrepen. Onze oudste kat heeft er namelijk eens eentje opgegeten die ik eerst met pijn en moeite weer opgewarmd en in leven gekregen had :')

Maar onze poezen krijgen ze verder nooit, want hoewel ze als je ze voorverpakt koopt plat en dood en onfluffy zijn ben ik bang dat ze er ideeën van gaan krijgen en alle levende kuikentjes dan niet meer veilig zijn...

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:43 schreef pl4kkie het volgende:
Wij voeren dat als droge brok aan onze drie poezen (onbeperkt), naast elke dag één zakje graanvrij natvoer (van de Aldi) en 2x per dag de mogelijkheid tot KVV (eten ze mee met de honden). De dames hier zijn er wel tevreden over geloof ik, ze doen het er ook goed op :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 23 januari 2015 @ 12:37:18 #29
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_148974929
Raak jij verder nooit kuikens kwijt aan je katten? Heb een paar weken geleden eindelijk je boerderijtopics gelezen, en alles loopt daar los toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_148978704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:37 schreef Valerie. het volgende:
Raak jij verder nooit kuikens kwijt aan je katten? Heb een paar weken geleden eindelijk je boerderijtopics gelezen, en alles loopt daar los toch?
Jep, alles loopt over het algemeen los (niet altijd is dat de bedoeling maar goed... :') ), en de katten kunnen bijna overal wel in/bij.

Maar nee, de honden weten sowieso wel beter, die houden zich keurig in en lopen gerust vlak langs de kleinste kuikentjes of tussen kleine konijntjes door (maar een rat wordt wel doodgebeten, als Rani de kans krijgt). De poezen zijn wat minder braaf, maar weten zich meestal wel in te houden. Het helpt dat er meestal een boze, hormonale moederkip tussen de kuikens loopt, en zij de katten gerust aanvliegt als ze te dicht bij komen. Idem voor kleine konijntjes trouwens, de grote konijnen zijn nogal territoriaal en beschermend dus jagen een kat zo de stal/wei uit.

Maar een klein kuikentje helemaal alleen zonder moeder of andere kippen in de buurt.... Tja dan moet ik er wel echt naast staan om te voorkomen dat er wat gebeurd. Als de dames een kans ruiken dan pakken ze hem. Ze jagen buiten zelf ook natuurlijk op muizen en ratten en vogeltjes e.d., dus ze weten best wat ze met een klein pluizig diertje zonder moeder aan moeten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_148978814
Bedankt voor jullie 2 meningen. Op internet lees ik er verder ook weinig slechts over dus we gaan gewoon een proefzak bestellen.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:30:39 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149024961
Ik zit nog even te denken... Link krijgt tamro. Heb paar rollen compleet, paar rollen eend, geit, lam, blabla. Daarnaast krijgt link soms wat barf. Zalmlijven, zalm koppen, konijn karkas, kalkoen nekken, blabla.

En elke dag groente-mix. Is dit compleet genoeg dan? Omdat hij niet elke dag de complete rollen krijgt maar bv vandaag en morgen heeft hij kalkoen met lamspens. Maandag wellicht bosduif-mix en woensdag een compleet rol ( met ik dacht geit, lam, eend en kalkoen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 24 januari 2015 @ 22:44:54 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_149025363
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:30 schreef Qwea het volgende:
Ik zit nog even te denken... Link krijgt tamro. Heb paar rollen compleet, paar rollen eend, geit, lam, blabla. Daarnaast krijgt link soms wat barf. Zalmlijven, zalm koppen, konijn karkas, kalkoen nekken, blabla.

En elke dag groente-mix. Is dit compleet genoeg dan? Omdat hij niet elke dag de complete rollen krijgt maar bv vandaag en morgen heeft hij kalkoen met lamspens. Maandag wellicht bosduif-mix en woensdag een compleet rol ( met ik dacht geit, lam, eend en kalkoen.
Je hoeft niet elke dag compleet te voeren, zolang je dat over een periode van een paar weken maar wel doet. Voer je volgens een vast menu? Hoeveel diersoorten voer je met regelmaat? En bevatten die rollen bot, spier en orgaan in goede verhoudingen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 januari 2015 @ 09:16:10 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032852
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je hoeft niet elke dag compleet te voeren, zolang je dat over een periode van een paar weken maar wel doet. Voer je volgens een vast menu? Hoeveel diersoorten voer je met regelmaat? En bevatten die rollen bot, spier en orgaan in goede verhoudingen?
Geen vast menu. Ik pak uit de vriezer wat er boven op ligt. Maar hij krijgt wel elke dag wat anders (oke elke 2 dagen)

Compleet-mix
Bevat: Lam,Rund,Geit,Eend en Kalkoen
Mengverhouding: 60% spiervlees, 15% organen en 25% bevleesde Eendenkarkas

Geit-mix
Bevat: Geitenvlees,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde eendenkarkas

Kalkoen-mix met lamspens
Bevat: Kalkoen,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde kalkoenkarkas

Rund/Zalm-mix
Bevat: Rundvlees, Zalmvlees, organen en bot
Samenstelling: 60% spiervlees 15% organen en 25% Eendenkarkas.

Nou ja, de rest van de rollen (heb van alle rollen wat) bevat dit dus ook.

Daarnaast krijgt hij 1x per week een zalmlijf, of een zalm kop, of een konijnen karkas, eenden karkas, parelhoen karkas, kalkoen nek, eenden nek, ect.

Konijn heb ik niet meer zie ik. Had ook nog 3 rollen ander spul. 2 bosduif mix, 1 fazanten mix en 1 vette vis mix. Ik wil bij de volgende bestelling (of misschien haal ik dat vd week nog wel even bij) wel meer vis in zijn eten gaan verwerken, al dan niet KVV of Barf.

Ik voer dus met regelmaat een stuk of 4/5 diersoorten.
  zondag 25 januari 2015 @ 09:19:53 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149032876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:51 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Misschien word ik ooit ook zo! Maar dode dieren met gezichten zijn behoorlijk lastig voor een vegetariër.
Voor jou, bedoel je :P. Ik heb nergens last van, maak ze zelfs zelf af als dat moet.

Ok ga dit topic volgen voor wanneer m'n hond er eindelijk is. Die wil ik op vers vlees zetten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_149032898
ik vraag me altijd af waarom de baasjes niet volledig rauw gaan. denken dat de mens al helemaal is aangepast aan gekookt voer :')
  zondag 25 januari 2015 @ 09:26:31 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032921
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:23 schreef SuperFood het volgende:
ik vraag me altijd af waarom de baasjes niet volledig rauw gaan. denken dat de mens al helemaal is aangepast aan gekookt voer :')
Rauw als in BARF en niet KVV bedoel je?

Omdat je dan alles moet gaan uitrekenen. Ik heb al de grootste moeite met mijn eigen voedingsschema die 9 vd 10x voor geen flikker blijkt te kloppen :')
  zondag 25 januari 2015 @ 09:26:52 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149032927
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor jou, bedoel je :P. Ik heb nergens last van, maak ze zelfs zelf af als dat moet.

Ok ga dit topic volgen voor wanneer m'n hond er eindelijk is. Die wil ik op vers vlees zetten.
Wat voor hond krijg je? O+
  zondag 25 januari 2015 @ 09:48:39 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149033170
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat voor hond krijg je? O+
Het is nog niet zo ver, hoor. Maar het gaat een Weimaraner worden :).
  zondag 25 januari 2015 @ 09:56:21 #40
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149033287
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Huu, echt? :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 25 januari 2015 @ 10:07:17 #41
pi_149033414
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen vast menu. Ik pak uit de vriezer wat er boven op ligt. Maar hij krijgt wel elke dag wat anders (oke elke 2 dagen)

Compleet-mix
Bevat: Lam,Rund,Geit,Eend en Kalkoen
Mengverhouding: 60% spiervlees, 15% organen en 25% bevleesde Eendenkarkas

Geit-mix
Bevat: Geitenvlees,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde eendenkarkas

Kalkoen-mix met lamspens
Bevat: Kalkoen,organen en bot
Mengverhouding: 60% spiervlees,15% organen en 25% bevleesde kalkoenkarkas

Rund/Zalm-mix
Bevat: Rundvlees, Zalmvlees, organen en bot
Samenstelling: 60% spiervlees 15% organen en 25% Eendenkarkas.

Nou ja, de rest van de rollen (heb van alle rollen wat) bevat dit dus ook.

Daarnaast krijgt hij 1x per week een zalmlijf, of een zalm kop, of een konijnen karkas, eenden karkas, parelhoen karkas, kalkoen nek, eenden nek, ect.

Konijn heb ik niet meer zie ik. Had ook nog 3 rollen ander spul. 2 bosduif mix, 1 fazanten mix en 1 vette vis mix. Ik wil bij de volgende bestelling (of misschien haal ik dat vd week nog wel even bij) wel meer vis in zijn eten gaan verwerken, al dan niet KVV of Barf.

Ik voer dus met regelmaat een stuk of 4/5 diersoorten.
Oké. Ik vind de hoeveelheid bot in de mixjes een beetje aan de lage kant, hoewel niet echt te laag. Als er in de groentemix geen bot zit wordt het misschien wel iets te laag. Maar goed dat je dus wat bot erbij voert in de vorm vam barf. Je zou iets vaker barfitems kunnen voeren, bijvoorbeeld twee of drie keer per week, wel op verschillende dagen om verstopping te voorkomen. Fazantmix (als het van Kiezebrink is) bevat trouwens 35% kaal bot, dus kijk daarmee uit want ze kunnen daar verstopt van raken. Ik zou dan eventueel vette vismix erbij geven op dezelfde dag en sowieso zeker geen barfbotten.
Qua aantal diersoorten zit je volgens mij helemaal goed, hoewel meer natuurlijk altijd beter is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 januari 2015 @ 10:19:46 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149033562
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:56 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Huu, echt? :o
Ja. Liever niet natuurlijk, maar ik kan het wel. Met karkassen ook geen enkel probleem.
  zondag 25 januari 2015 @ 13:00:53 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149036678
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké. Ik vind de hoeveelheid bot in de mixjes een beetje aan de lage kant, hoewel niet echt te laag. Als er in de groentemix geen bot zit wordt het misschien wel iets te laag.
Groente mix maak ik zelf. Meneer heeft momenteel 2 varianten :

Wortel, appel, gekookt ei, banaan, mandarijn en sinaasappel. Lekker pureren en in porties invriezen.
Bieten, Broccoli, appel, komkommer. Lekker pureren en invriezen

quote:
Maar goed dat je dus wat bot erbij voert in de vorm vam barf. Je zou iets vaker barfitems kunnen voeren, bijvoorbeeld twee of drie keer per week, wel op verschillende dagen om verstopping te voorkomen.
En dan gewoon als tussendoortje? Of als maaltijd? Hij heeft bv net van mij een eendenvleugel als tussendoortje gehad..

quote:
Fazantmix (als het van Kiezebrink is) bevat trouwens 35% kaal bot, dus kijk daarmee uit want ze kunnen daar verstopt van raken. Ik zou dan eventueel vette vismix erbij geven op dezelfde dag en sowieso zeker geen barfbotten.
Goed om te weten! Is die van Kiezebrink idd! Dan ga ik die alleen icm vismix geven!

quote:
Qua aantal diersoorten zit je volgens mij helemaal goed, hoewel meer natuurlijk altijd beter is.
Was de bedoeling om meer bij te geven idd. Heb net de vishandel (visafslag, woon in Den Helder B-) ) gemaild met de vraag voor vis. Wilde ook dingen zoals kwartels enzo bijgeven. Ga ik bij de volgende bestelling eens even goed induiken.

Overigens, hoort misschien niet hier, misschien wel : Link eet kak. :r heeft dat met voeding te maken? Of gewoon met gedrag?
  zondag 25 januari 2015 @ 13:02:01 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149036719
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is nog niet zo ver, hoor. Maar het gaat een Weimaraner worden :).
:D Leuk!!!!!!!
  zondag 25 januari 2015 @ 13:49:38 #45
pi_149038394
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Groente mix maak ik zelf. Meneer heeft momenteel 2 varianten :

Wortel, appel, gekookt ei, banaan, mandarijn en sinaasappel. Lekker pureren en in porties invriezen.
Bieten, Broccoli, appel, komkommer. Lekker pureren en invriezen
Ah zo, je hebt ook van die rollen groentemix naar daar zit dan vaak kippenvlees bij oid en dat haalt je verhoudingen uit balans. Maar dit is prima.
quote:
[..]

En dan gewoon als tussendoortje? Of als maaltijd? Hij heeft bv net van mij een eendenvleugel als tussendoortje gehad..
Hou je van rekenen? :P Je moet ls je meer barf geeft namelijk wel ongeveer weten hoeveel je geeft. Stel, je geeft over een bepaalde periode 10 kilo voer, waarvan 8 kilo mix met 25% vleesbot, en 2 kilo barf (dus 100% vleesbot). Dus het komt dan neer op 80% mix en 20% barf. Je voert dan in totaal 8x0,25 + 2 = 4 kilo vleesbot, dus 40%. Dat is een mooi getal, veel hoger zou ik niet gaan. 50% wordt ook door veel mensen gegeven, maar omdat jij ook Kiezebrinkmixen gaat geven met een hoger botpercentage moet je wat ruimte overlaten.

Hoe je dat gaat verdelen moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het als maaltijd over minimaal drie of vier dagen verdelen. Als je wilt kan ik je daar ook ideeën voor geven, maar dan moet ik weten hoeveel hij per dag krijgt. Je kunt de barfitems natuurlijk ook als tussendoortje geven hoor. Daar is niets mis mee. Als je het totaal aan barf dus maar hooguit rond de 20% van het totaal houdt. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de barfitems per week afwegen en in een zak stoppen, dan kun je gedurende de week gewoon die zak leegmaken.
quote:
[..]

Overigens, hoort misschien niet hier, misschien wel : Link eet kak. :r heeft dat met voeding te maken? Of gewoon met gedrag?
Dat doen Labradors wel vaker dacht ik. Het kan een tekort zijn, maar vaak is het gedrag. Maar ik weet daar verder niet zoveel vanaf.

[ Bericht 3% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 25-01-2015 14:11:26 ]
pi_149038755
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Rauw als in BARF en niet KVV bedoel je?

Omdat je dan alles moet gaan uitrekenen. Ik heb al de grootste moeite met mijn eigen voedingsschema die 9 vd 10x voor geen flikker blijkt te kloppen :')
hij bedoelt dat mensen zelf ook rauw moeten eten :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 25 januari 2015 @ 15:09:52 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_149041713
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D Leuk!!!!!!!
Ja. Was lang beraad voor nodig :').
  zondag 25 januari 2015 @ 17:05:31 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149045325
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ah zo, je hebt ook van die rollen groentemix naar daar zit dan vaak kippenvlees bij oid en dat haalt je verhoudingen uit balans. Maar dit is prima.
Ja, klopt! Link is allergisch voor kip dus dat was sowieso geen optie :P Heb straks bloemkool (gekookt, zonder zout) en wat ik over heb mag Link :Y

quote:
Hou je van rekenen? :P[?Quote]

Nee :') Ik ben er kei slecht in ook :+

[Quote]Je moet ls je meer barf geeft namelijk wel ongeveer weten hoeveel je geeft. Stel, je geeft over een bepaalde periode 10 kilo voer, waarvan 8 kilo mix met 25% vleesbot, en 2 kilo barf (dus 100% vleesbot). Dus het komt dan neer op 80% mix en 20% barf. Je voert dan in totaal 8x0,25 + 2 = 4 kilo vleesbot, dus 40%. Dat is een mooi getal, veel hoger zou ik niet gaan. 50% wordt ook door veel mensen gegeven, maar omdat jij ook Kiezebrinkmixen gaat geven met een hoger botpercentage moet je wat ruimte overlaten.
Kiezenbrink fazant mix heb ik 1 rol van. Bosduif ook. En vette vis ook. Laat die voortaan wel achterwege :Y Nou ja, de vette vis niet :P

Link krijgt per dag 500g kvv. Dat is dus 500x7 = 3.5kg per week. Daarnaast ga ik hem dan 3x per week barf geven. Dus een kalkoen nek, een eendenvleugel en een karkas bv. Dan zit je idd al snel op 2 kilo per week. Dus, dan zou ik volgens jouw berekening nu goed zitten toch? Enige wat ik dan wel mis, is spiervlees. Dat zit dan wel in de KVV, maar moet ik dat nog extra bijgeven? Of is dat niet nodig? En idd, iets ruimte over is handig want Link krijgt tussendoor ook achilles pezen e.d..

quote:
Hoe je dat gaat verdelen moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou het als maaltijd over minimaal drie of vier dagen verdelen. Als je wilt kan ik je daar ook ideeën voor geven, maar dan moet ik weten hoeveel hij per dag krijgt.
Zie bovenstaand :P

quote:
Je kunt de barfitems natuurlijk ook als tussendoortje geven hoor. Daar is niets mis mee. Als je het totaal aan barf dus maar hooguit rond de 20% van het totaal houdt. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is de barfitems per week afwegen en in een zak stoppen, dan kun je gedurende de week gewoon die zak leegmaken.
Ja, dat is wel een goeie ja. Dus dan heb ik per week 2 kilo aan barf nodig? Maar dan hebben we het hier dus nu alleen over vleesbot gehad. Hoe zit dat met zalm lijven? Die gewoon als tussendoortje?

Heb even in de vriezer gespiekt.. ik heb daar momenteel inliggen, afgezien van de KVV :
Eendenvleugels (1 kilo)
Eenden karkas ( 3 stuks)
Parelhoen Karkas ( 4 stuks)
Zalmkoppen (2 stuks)
Kalkoennekken (1 stuk)
Konijn karkas (1 stuk)

Zal van de week eens wat extra barf bijhalen... nog suggesties qua wat ik moet bijhalen? Want ik vind het ietwat eenzijdig eigenlijk nu.

quote:
Dat doen Labradors wel vaker dacht ik. Het kan een tekort zijn, maar vaak is het gedrag. Maar ik weet daar verder niet zoveel vanaf.
Thnx anyway. Zal eens op onderzoek online uitgaan :)
pi_149045610
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:00 schreef Qwea het volgende:

Poep eten van andere dieren (konijn/vogel/schaap/paard/noem maar wat) is misschien niet per se wenselijk, maar wel normaal voor honden. Poep van andere honden eten is in principe niet normaal, het kan zijn dat een pup dat al leert in het nest (waar de moeder poep eet van de pups) of ze ontwikkelen het later om wat voor reden dan ook. Soms wordt er gezegd dat je dan eierkoeken of banaan moet geven omdat het een tekort van het één of ander kan zijn (wat dan wel in banaan of eierkoek zit). Zelf geloof ik daar niet zo in bij een gezonde hond, ik denk dat het in 99% van de gevallen gewoon gedrag is. En van de magische werking van eierkoek of banaan ben ik ook niet overtuigd :P

Oplossing: aandacht afleiden van de stront en trainen (met lekkers of speelgoed oid) zodat hij op jou let. Als hij een hap dreigt te nemen, direct Nee!/Bah! zeggen, bij je roepen en als hij komt lekkers geven/spelen/belonen. Je kan ook proberen te oefenen met een 'hindernisbaan' met overal stront :9 en hem dan leren op jou te letten. Bv door regelmatig te piepen/schudden/ritselen met een speelgoedje of lekker hapje zodat hij steeds naar jou kijkt en geen aandacht heeft voor de stront.

Het komt (veel) vaker voor, Nori doet het ook wel eens als ik niet goed oplet. Ze eet zowel hazen/kippen/varkens/geitenpoep (wat ik onsmakelijk maar niet heel erg vind) als, soms, een hap poep van de andere honden (wat ik wél erg vind en dus bestraf). En ik heb van meerdere andere honden (oa D. Herders, Rottweilers, Landseers) gehoord die ook hondenstront eten. Het is niet alleen voorbehouden aan Labradors dus ;)
  zondag 25 januari 2015 @ 17:22:44 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149045839
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Poep eten van andere dieren (konijn/vogel/schaap/paard/noem maar wat) is misschien niet per se wenselijk, maar wel normaal voor honden. Poep van andere honden eten is in principe niet normaal, het kan zijn dat een pup dat al leert in het nest (waar de moeder poep eet van de pups) of ze ontwikkelen het later om wat voor reden dan ook. Soms wordt er gezegd dat je dan eierkoeken of banaan moet geven omdat het een tekort van het één of ander kan zijn (wat dan wel in banaan of eierkoek zit). Zelf geloof ik daar niet zo in bij een gezonde hond, ik denk dat het in 99% van de gevallen gewoon gedrag is. En van de magische werking van eierkoek of banaan ben ik ook niet overtuigd :P
Het is echt van alles. Ganzenkak, hondenkak, kattenkak, echt alles :r

quote:
Oplossing: aandacht afleiden van de stront en trainen (met lekkers of speelgoed oid) zodat hij op jou let. Als hij een hap dreigt te nemen, direct Nee!/Bah! zeggen, bij je roepen en als hij komt lekkers geven/spelen/belonen.
Ja, daar was ik dus al mee bezig.. maar meneer komt niet bij me als ik roep "NEE! BAH!" en hij is sneller dan dat ik kan trekken aan die riem :') :D

quote:
Je kan ook proberen te oefenen met een 'hindernisbaan' met overal stront :9 en hem dan leren op jou te letten. Bv door regelmatig te piepen/schudden/ritselen met een speelgoedje of lekker hapje zodat hij steeds naar jou kijkt en geen aandacht heeft voor de stront.
Ooh dat is wel een hele goeie. Ik ga binnenkort wel even stront scheppen en op 1 grasveld neer pleuren tijdelijk :')

quote:
Het komt (veel) vaker voor, Nori doet het ook wel eens als ik niet goed oplet. Ze eet zowel hazen/kippen/varkens/geitenpoep (wat ik onsmakelijk maar niet heel erg vind) als, soms, een hap poep van de andere honden (wat ik wél erg vind en dus bestraf). En ik heb van meerdere andere honden (oa D. Herders, Rottweilers, Landseers) gehoord die ook hondenstront eten. Het is niet alleen voorbehouden aan Labradors dus ;)
Nou ja, net wat je zegt, ganzenstront is nog tot daar aan toe.. maar kattenstront of stront van andere honden :r Baloe at bv echt alleen ganzenstront. Die had dan groene mondhoeken :') Maar niet alleen stront hoor.. laatst op het bospad lag er iets, een soort van doodvogeltje uit een ei/nest whatever, omgeven nog met slijm dus.. zoiets :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en nog voordat ik doorhad dat er wat lag geeft hij een ruk aan die riem en neemt er een hap van :r *ril*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')