abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148916573
Vrijdag ga ik op wintersport met mijn vriendinnetje. Aangezien zij totaal verliefd is op Italie gaan we naar frankrijk. Maar met iets meer dan een uurtje zitten we in Turijn met de trein, dit wil ik dan ook met haar een dagje doen.

Heeft iemand nog tips wat we in Turijn kunnen doen?
pi_148916626
quote:
5s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:37 schreef hockeyertje het volgende:
Aangezien zij totaal verliefd is op Italie gaan we naar frankrijk.
_O- ^O^
Geen idee wat Turijn betreft trouwens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148916683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

_O- ^O^
Geen idee wat Turijn betreft trouwens.
Turijn (Torino) is een stad in Italië.
pi_148916702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:41 schreef hockeyertje het volgende:
Turijn (Torino) is een stad in Italië.
No shit, Sherlock.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148916891
Turijn is echt zo'n stad die iedereen wel kent, maar niemand die weet waarom en wat er te doen is
pi_148917254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Turijn is echt zo'n stad die iedereen wel kent, maar niemand die weet waarom en wat er te doen is
Ik denk dat de meeste mensen Turijn wel kennen van de lijkwade. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_148917530
Aangezien je vriendinnetje waarschijnlijk van ballet houdt, kan ik je het erg mooie en uitgebreide automuseum in Turijn aanbevelen http://www.museoauto.it/website/en .
En als ze van hamburgers houdt, kan je hele goede pizza eten bij http://www.tredatre.it/ . Verder kun je als filmliefhebber wel een paar uurtjes door de straatjes in het centrum slenteren.
pi_148918448
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:57 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen Turijn wel kennen van de lijkwade. :)
Of van Juventus of de OS van 2006.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148919231
quote:
3s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:05 schreef DutchTrain het volgende:
Aangezien je vriendinnetje waarschijnlijk van ballet houdt, kan ik je het erg mooie en uitgebreide automuseum in Turijn aanbevelen http://www.museoauto.it/website/en .
En als ze van hamburgers houdt, kan je hele goede pizza eten bij http://www.tredatre.it/ . Verder kun je als filmliefhebber wel een paar uurtjes door de straatjes in het centrum slenteren.
Dankje _O_
  maandag 25 mei 2015 @ 13:58:32 #10
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_152944272
Ik heb goedkope vliegtickets weten te bemachtigen voor Turijn. Nu ben ik wel druk aan het googelen naar tips en heb wel een aantal leuke dingen gevonden. Maar zijn er mensen hier die er zijn geweest? Wat kan je echt niet missen?

We willen ook graag de omgeving zien (we gaan een week), we dachten zelf een dagje Milaan, maar daar zijn we allebei nog niet geweest. Is dat te doen in een dag? Of kunnen we er beter voor kiezen om een nacht daar te blijven? En wat is er nog meer te doen in de omgeving? Dankjewel alvast !
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_152944455
50 euro retour zit je in Napels in 8 uurtjes met de trein.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_152944529
Nee maar serieus, ik denk dat Milaan wel te doen is binnen een dag, verder heb je nog Bergamo en Verona wat interessant is. Ik denk dat Verona het leukste is om heen te gaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_152944611
En wat ook een mooie stad is is Genua dat is een kleine 2 uur met de trein.
En je hebt daar geen last van massa toerisme wat ik vreemd vind.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 25 mei 2015 @ 15:06:40 #14
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_152946064
Dankje ! Genua ziet er inderdaad wel mooi uit :) Heeft iemand ook nog tips voor de alpen die er vlak achter ligt? Een wat makkelijkere wandelroute oid? Alles wat ik intyp bij google is italiaans, kom er niet echt uit.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_152951936
Turijn is ook een mooi stadje, waar je je wel een paar dagen kan vermaken. Het automobielmuseum is, zelfs als je niets met auto's hebt, een aanrader. Je krijgt er meteen wat mee van de geschiedenis van de stad en de cultuur. Daar in de buurt is nog een winkelcentrum in de oude Fiat-fabriek. en je komt er door door het park langs de rivier te lopen. Genoeg plekken ook om goed en betaalbaar te eten in het centrum.

Genua is een leuk uitstapje en een heerlijke stad om doorheen te dwalen. Als je op tijd via trenitalia treinkaartjes (e-tickets) boekt, kun je voor 9 euro enkele reis met de hogesnelheidstrein.
pi_152955143
In de Alpen kan je naar Parco Nazionale Gran Paradiso. Dat is het oudste nationale park van Italië. Je kan er schitterend wandelen in de bergen en valleien. Als ik het me juist herinner neem je vanuit Turijn een trein richting Aosta en dan een bus naar Cogne. Eigen vervoer (huurauto) is nog makkelijker natuurlijk. Ik zou daar dan wel een nachtje blijven.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 02:21:46 #17
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_152965178
Super ! Ik ga even op onderzoek uit :) Dankjulliewel
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:21:29 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189610662
quote:
3s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:44 schreef DutchTrain het volgende:
Turijn is ook een mooi stadje, waar je je wel een paar dagen kan vermaken. Het automobielmuseum is, zelfs als je niets met auto's hebt, een aanrader. Je krijgt er meteen wat mee van de geschiedenis van de stad en de cultuur. Daar in de buurt is nog een winkelcentrum in de oude Fiat-fabriek. en je komt er door door het park langs de rivier te lopen. Genoeg plekken ook om goed en betaalbaar te eten in het centrum.
Een post van ruim vier jaar terug (Towelday 2015!) quoten kan natuurlijk in TRV.

Komend voorjaar ga ik een lang weekend voorverkennen in Turijn. Alle tips, met name op het gebied van wijnbarretjes met goede antipasta-schalen, zijn welkom.

Automuseum heb ik gelijk even genoteerd. En jij hebt vast wel een adresje voor modelauto's. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189622955
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 14:03 schreef Aiciu het volgende:
50 euro retour zit je in Napels in 8 uurtjes met de trein.
Goede tip man :')
pi_189623332
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Goede tip man :')
Ook heden ten dagen nog de beste optie om te doen als je in Turijn bent.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_189623610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:33 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ook heden ten dagen nog de beste optie om te doen als je in Turijn bent.
Je weet zelf ook wel dat die hele stad van jou naar de tering is
pi_189625784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:55 schreef MCH het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat die hele stad van jou naar de tering is
De overheid heeft er zeker een hand in. Daarom moeten we weer een eigen land worden, daar worden we alleen maar beter van en dan hebben we niks meer te maken met die midden Europeanen uit het noorden die niet snappen hoe wij rollen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_189626183
nooit geweest, maar staat wel op mn lijstje.
de oude fiat fabriek is nu een winkelcentrum. google even, met wat zoeken kan je het dak op, als het goed is. wat een test baan was voor autos, super cool.
pi_189726063
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een post van ruim vier jaar terug (Towelday 2015!) quoten kan natuurlijk in TRV.

Komend voorjaar ga ik een lang weekend voorverkennen in Turijn. Alle tips, met name op het gebied van wijnbarretjes met goede antipasta-schalen, zijn welkom.

Automuseum heb ik gelijk even genoteerd. En jij hebt vast wel een adresje voor modelauto's. :P.
Ik ben er binnenkort waarschijnlijk ook weer :) De adressen voor modelauto's heb ik zo niet, maar ik weet wel dat ik een paar zaken spontaan ben tegengekomen.
En de oude FIAT fabriek en automuseum blijven aanraders.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 10:24:04 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189792835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:14 schreef pokkerdepok het volgende:
nooit geweest, maar staat wel op mn lijstje.
de oude fiat fabriek is nu een winkelcentrum. google even, met wat zoeken kan je het dak op, als het goed is. wat een test baan was voor autos, super cool.
Daar was ik al bekend mee. Volgens mij ooit gezien op Top Gear. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:38 schreef DutchTrain het volgende:
Ik ben er binnenkort waarschijnlijk ook weer :) De adressen voor modelauto's heb ik zo niet, maar ik weet wel dat ik een paar zaken spontaan ben tegengekomen.
En de oude FIAT fabriek en automuseum blijven aanraders.
Bedankt voor de tips.

Nu nog een paar goede wijnbarretjes vinden. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 9 maart 2020 @ 11:18:18 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191918941
Wegens het coronavirus gaan we toch maar ergens anders heen. Geen idee nog waar, maar ons appartement in Turijn is alvast geannuleerd. Nu nog de vluchten omboeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192331792
Als alles weer normaal is ga ik graag eens naar Turijn, lijkt me een interessante, rauwe stad.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:41:36 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208800541
Het is jammer dat bovenstaande user op anoniem is gegaan, want anders had ik hem/haar kunnen vertellen dat Turijn inderdaad een interessante stad is. Alleen rauw kan ik het niet noemen. Het is juist een hele mooie stad. Echt een aanrader om te bezoeken.

Vorige week zijn we er dan eindelijk terechtgekomen voor een voorverkenning, nadat we in 2020 hadden moeten annuleren vanwege corona en de daaropvolgende jaren om verschillende redenen ergens anders belandden. Zo wilden we het weekend dat het eurovisiesongfestival in Turijn werd gehouden daar gaan voorverkennen, maar het ESF had absurde prijzen voor overnachtingen tot gevolg waardoor we voor een andere bestemming (Bilbao) kozen.

KLM vlucht was helaas geen aanrader. Onze directe vluchten werden weer eens geannuleerd, waardoor we via Parijs moesten. Via Parijs vliegen gaat natuurlijk nooit goed en deze keer was helaas geen uitzondering vanwege stakingen van het grondpersoneel omdat de gemiddelde Fransman op zijn 62e met pensioen wil en niet pas op zijn 64e. Dus aansluiting op en paar minuten gemist en 4 uur extra op Charles de Gaulle-airport mogen doorbrengen. :(.

Via airbnb een grote stadsvilla geboekt in de wijk Crocetta. Mooie, ruim opgezette wijk net ten zuiden van het centrum met prima OV-verbindingen (OV-dagpas is ¤ 5, twee dagen ¤ 7,50, drie dagen ¤ 10, te koop in vrijwel elke tabakswinkel en geeft toegang tot alle bussen, trams en metro's in de stad).

De oude FIAT-fabriek bezocht en een rondje (de oude testbaan) over het dak gelopen. Leuk om te doen.

Vanaf Chiesa di Santa Maria del Monte dei Cappuccini (het kerkje aan de overkant van de Po) heb je een mooi uitzicht over de stad met de Alpen op de achtergrond.

Tevens nog per ongeluk de (officiële kopie van de??) lijkwade van Turijn gezien. Zit in een kerkje (chiesa della Santissima Annunziata) waar we toevallig binnenliepen. :').

Ook leuk om te doen was het bezoeken van de markt van Porta Palazzo (noordkant van het centrum) met binnen- en buitenkramen waar men vis, vlees, kleding en woonaccessoires verkoopt. Hier zijn meerdere restaurants (wij lunchten heerlijk bij La tana dei tre) aan de kleine straatjes met kinderkopjes waar ook een soort vlooienmarkt was toen wij er rondliepen (zaterdag 8 april, geen idee of dat elke zaterdag daar is, maar gezellig was het wel). Levendig stukje van Turijn dit. De rest van de stad die wij zagen was behoorlijk rustig.

En vooral dus heel lekker gegeten in Turijn:

Fantastische antipasti-plank bij La Prosciutteria Torino (kennelijk is het een kleine franchise want in Bologna hebben we ook ooit bij de lokale La Prosciutteria gegeten) en een geweldig 7 (stiekem 8)-gangen diner bij het geheime restaurant van Turijn gegeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder nog uitstekend gedineerd bij Ristoro 28 Marzo (Crocetta) en Trattoria D'Agata (Centrum).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')