Dit is het laagste. Een moeder er bij halen. Dieptriest.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tong, ga je moeder vervelen, joh.
200 fouten in het nationaal dictee.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
9 literatuur tentamen. Wat bedoel je
quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
200 fouten in het nationaal dictee.
Het was de enige vraag die ik "fout" had en dat was omdat ik van de praktijk uitging. Een bank rond tussentijds af op centen maar het officiële antwoord doet dat niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Niet moeilijk, maar die sparrekening vraag is idd taalkundig onduidelijk, niet rekenkundig moeilijk.
Was ook de enige die ik fout had. Ik had die 10% rente niet gebruikt, want er staat duidelijk dat ze minimaal x euro wilde opnemen (wel alles). Niet dat ze ook haar rekening ging sluiten en dus die eindpremie kreegquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:57 schreef Operc het volgende:
Het was de enige vraag die ik "fout" had en dat was omdat ik van de praktijk uitging.
Mwa dat was opzich wel duidelijk toch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:01 schreef CrashO het volgende:
[..]
Was ook de enige die ik fout had. Ik had die 10% rente niet gebruikt, want er staat duidelijk dat ze minimaal x euro wilde opnemen (wel alles). Niet dat ze ook haar rekening ging sluiten en dus die eindpremie kreeg
Als je 13,5% doet, neem je de rente over rente bij de laatste 3,5% niet mee.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:41 schreef JoPiDo het volgende:
Die spaarrekeningvraag had ik fout, je kunt +3.5% en daarna +10% of +13.5% doen en dan zit je nog met afrondingsfouten. Beetje vreemde vraag.
Ik gok dat je fout afgerond hebt, je hoefde er niets bij op te tellen en als je 1 seconde erbij had geteld komt er volgens mij nog steeds hetzelfde uit.quote:Die triathlon-vraag heb ik ook fout, omdat ik fout heb afgerond of omdat je 0.1 meer moet rekenen voor het verbreken van het wereldrecord. Beetje jammer.
Verder een prima toets, niets mis mee.
Die afstanden heb ik gewoon verkeerd gelezenquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:54 schreef raptorix het volgende:
11 goed, fouten zaten met name in niet goed lezen, bij die afstanden had ik totaal berekend in plaats van de afstand die je berekend, bij appeltaarten stom foutje gemaakt.
Zelfde geld voor tapijt, waar ik vergeten was dat het per vierkante meter was
Overigens vind ik dat dit soort vragen gewoon zonde rekenmachine moet kunnen, behalve misschien de vraag van de rente op de rekening, hoewel dat natuurlijk op papier wel goed te doen is, echter ik vind dat in geval van het rekenen met kleine rentepercentages het gebruik van een rekenmachine ook een vaardigheid is.
ah zo'n vraag die je alleen goed kan gokken dus. Vreselijk vond ik dat altijd op de middelbare school:ontcijferen wat nou precies de vraag is. Alles letterlijk nemen gaat je geen goede punten opleveren kan ik je uit eigen ervaring zeggen, dus je zit altijd maar te gissen wat nou logisch is om te vragen in een bepaalde toets. Hangt ook weer af van de leraar en de soort toets. Protesteren achteraf had nooit zin, kostte ontzettend veel moeite en maakte je niet geliefd bij de leraar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maten hoeven ze er niet bij te geven.
Het antwoord is in alle gevallen 0.
Je kan geen driedimensionale dingen (schoenen) in een ééndimensionale afstand (kilometer) frommelen.
Bij natuurkunde enzo heb ik daar regels voor gekregen die ik nu weer vergeten ben (quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:25 schreef nofxtbr het volgende:
was best een kuttoets twee jaar geleden. Er stond nergens bij of en hoe je moest afronden en ik kan niet tegen tijdslimieten
wel gehaald met een 6, vragen zelf waren niet zo moeilijk
Als een leraar geen goede vragen kan stellen, hoe moet een leerling dan een goed antwoord geven? Ik heb altijd antwoord gegeven op de vraag, niet op wat de leraar eigenlijk bedoelt. Ben er een paar keer achteraan geweest in mijn schoolcarrière (quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:27 schreef JaJammerJan het volgende:
ah zo'n vraag die je alleen goed kan gokken dus. Vreselijk vond ik dat altijd op de middelbare school:ontcijferen wat nou precies de vraag is. Alles letterlijk nemen gaat je geen goede punten opleveren kan ik je uit eigen ervaring zeggen, dus je zit altijd maar te gissen wat nou logisch is om te vragen in een bepaalde toets. Hangt ook weer af van de leraar en de soort toets. Protesteren achteraf had nooit zin, kostte ontzettend veel moeite en maakte je niet geliefd bij de leraar.
Het wordt niet echt duidelijk of ze de rente bv krijgt op 31-12 of op 1-1...dus zit die 3,5% al bijgeteld in de 420,32 of krijgt ze nog 3,5% op de 430 en moet ze dan bijstorten?quote:De zilvervlootrekening was een spaarrekening voor jongeren waarbij er bovenop de rente van 3,5% per jaar aan het einde van de totale spaarperiode van minimaal 5 jaar nog een extra premie van 10% werd verstrekt.
Janneke had na 6 jaar sparen ¤430,32 op haar rekening staan. Ze wil nog 1 jaar doorsparen en dan al haar geld opnemen. Om in totaal ¤600,- op te kunnen nemen moet ze aan het begin van het zevende jaar extra geld op haar rekening zetten.
Hoeveel geld moet ze extra op haar rekening zetten?
Kamer is 42m2 maar hij wil dus maar 1 naad. Dus hij moet of eerst 6*4 kopen en 6*3 of hij moet 7*4 en 7*2 kopen maar dat is dezelfde hoeveelheidquote:Jan legt in een rechthoekige kamer van 6 meter breed en 7 meter lang dit tapijt. Hij zorgt dat er slechts één naad in de tapijtvloer zit en gaat natuurlijk zo weinig mogelijk uitgeven.
Hoeveel geeft hij uit aan dit tapijt?
Dit vond ik ook onduidelijk... Had daarnaast ook berekend dat ze 600 euro op haar rekening wilde hebben om vervolgens alles op te nemen en dus 660 euro te incasseren. Vraagstelling is dus niet duidelijk imho.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:58 schreef kalinhos het volgende:
Ik snapte die spaarrente vraag niet, en ik heb no gwel 2 WFT diploma's ook
[..]
Het wordt niet echt duidelijk of ze de rente bv krijgt op 31-12 of op 1-1...dus zit die 3,5% al bijgeteld in de 420,32 of krijgt ze nog 3,5% op de 430 en moet ze dan bijstorten?
Rol tapijt = 400cm breedquote:Ook die vraag 15...kan iemand die uitleggen?
[..]
Kamer is 42m2 maar hij wil dus maar 1 naad. Dus hij moet of eerst 6*4 kopen en 6*3 of hij moet 7*4 en 7*2 kopen maar dat is dezelfde hoeveelheid
Dat het niet al te moeilijk is klopt, maar het mag bij een rekentoets niet zo zijn dat er fouten ontstaan doordat de vraagstelling niet duidelijk is.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:49 schreef Carlos93 het volgende:
Je moet wel echt een totale debiel zijn wil je dit niet met een goed cijfer halen. Alle klachten zijn wat mij betreft ongegrond. Er kan hoogstens geklaagd worden over het niveau dat veel te laag is.
Tapijt wordt verkocht per strekkende meter. Als de verkoper het per vierkante meter in rekening brengt zou ik een andere zaak zoeken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 00:13 schreef Morodeepdelver het volgende:
Rol tapijt = 400cm breed
1 meter van de rol is dus 4 m2
Ik snap m nog steeds nietquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:56 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Deze vraag stelde iemand gisteren hier op het forum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |