abonnement Unibet Coolblue
pi_148903228
Beste mensen in [muz], en dan met name de gitaristen (anderen mogen ook!),

Naar aanleiding van ONZ / [ONZ] PS/ paint Battle #54. Heel veel kleurtjes! ( vergezocht, maar toch ) waarin een plaatje gepost werd en vervolgens een 'battle' gehouden wordt om te kijken wie tot het tofste resultaat is gekomen had ik het idee opgevat dat dit misschien ook wel te doen was in een andere vorm!

Het idee
De battle master begint met 4 maten. Het is de bedoeling dat je die in een eigen compositie verwerkt. Ze mogen aan het begin einde of ergens tussenin, als ze maar aaneengesloten blijven. Je mag het spelen op een gitaar (elektrisch, akoestisch, maakt niet uit) maar eigenlijk ook wel op een ander instrument, al heeft gitaar de voorkeur. Je mag er ook andere instrumentlijnen bij zetten als je wilt. Als je klaar bent zet je je compositie hier op het forum en na een bepaalde tijd (een maand ofzo?) wordt dan gestemd wie de 'winnaar' is. Deze mag dan 4 nieuwe maten voorstellen.

Waarom
Omdat het kan? En omdat het leuk is, en je altijd wat leert door het zelf te doen, of van een ander.

Hoe post ik mijn creatie?
Dit mag je doen door je compositie zelf te spelen en op te nemen maar ook door het bv naar mp3 te exporteren vanuit een programma als Guitar Pro. Deze post je dan op het forum, evenals een scan / export van je partituur.

Wat zijn de spelregels?
- Iedereen mag meedoen.
- Je mag elk programma gebruiken maar ook zelf spelen. Zorg er wel voor dat het origineel is, dus wel zelf wat bedenken!
- Je mag maar 1 compositie per battle inzenden.
- De deadline wordt onderling steeds afgesproken. (maar is voor deze keer 1 maand omdat ik denk dat het best wat tijd kost om iets te maken?)
- Bij het stemmen: per persoon mag er maar 1x gestemd worden per ronde (niet op jezelf).
- De Battle master schat de stemtijd in en post deze sluitingstijd bij de poll.
- De Battle master is in principe de winnaar van de vorige ronde, maar hij of zij mag ook hulp inschakelen door een vervangende battle master te vragen.
- Het stuk dat binnen de vastgestelde tijd de meeste stemmen heeft is de winnaar. Deze krijgt 3 punten. (nummer 2 krijgt 2 punten en nummer 3 krijgt 1 punt). Bij gelijkspel worden de punten verdeeld.

handige links
Poll creator: http://poll.dezeserver.nl/index.cgi
pi_148903234
TS trapt af als battlemaster!

De 4 maten

MP3 : http://picosong.com/download/L3UR/

TS trapt af
Allereerst: :') ik ben hier zelf dus bepaald niet goed in :')
pdf: http://www.docdroid.net/ppci/flo.pdf.html
MP3: http://picosong.com/download/L3UC/
  Moderator woensdag 21 januari 2015 @ 11:58:01 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148904143
leuk idee, ik ben alleen zelf zo'n gitaar beginner dat het me net aan zou lukken om dat te spelen (en waarschijnlijk met een verschrikkelijk slechte timing) en iets erbij bedenken zou me al helemaal niet lukken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148907717
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
leuk idee, ik ben alleen zelf zo'n gitaar beginner dat het me net aan zou lukken om dat te spelen (en waarschijnlijk met een verschrikkelijk slechte timing) en iets erbij bedenken zou me al helemaal niet lukken :D
Komop he, gewoon proberen. Ik heb er ook 2 partities van gemaakt omdat ik em nog niet tegelijk kan. Mijne klinkt ook niet dus probeer gewoon ;)
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:55:15 #5
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_148911563
Leuk dat je weer voor een
Am - C - G - F progressie bent gegaan. Veel afgezaagder kan het niet eh

Ik zal eens kijken of ik er iets mee kan, orgineel zijn is ook niet echt mijn forte
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:41:01 #6
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_148914843
Is het nu de bedoeling dat we exact dat stuk spelen, of mogen we met zelfde akkoorden ook andere strum aannemen?
pi_148915715
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:41 schreef KaMo het volgende:
Is het nu de bedoeling dat we exact dat stuk spelen, of mogen we met zelfde akkoorden ook andere strum aannemen?
In eerste instantie moet iig dat stuk er zo ongeveer in zitten maar je mag het wel aanpassen door wat weg te laten / toe te voegen. Ritme iig wel zo houden. Als ik alleen de akkoorden zou geven Is er natuurlijk veel meer variatie mogelijk (meer eindeloos) maar zo Is mss wel leuker.
pi_148915759
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:55 schreef BurnaBoy het volgende:
Leuk dat je weer voor een
Am - C - G - F progressie bent gegaan. Veel afgezaagder kan het niet eh

Ik zal eens kijken of ik er iets mee kan, orgineel zijn is ook niet echt mijn forte
Ik probeer ook maar een idee uit hé. Pretendeer verder nergens dat ik ergens goed in ben of ook maar enige kennis heb van progressions wat wel of niet afgezaagd is :p ik weet niet beter. Maar je moet ergens beginnen natuurlijk

Mochten er nog suggesties zijn om dit topic te verbeteren met andere regels of wat dan ook Is dat natuurlijk ook best, maar ik wil niet dat het een topic wordt van 'wie maakt het beste liedje' terwijl die totaal niets meer gemeen hebben met elkaar dan
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:37:05 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148924112
im game, heb een leuke prelude. (net gecomponeerd, 2 dagen geleden oid) ik speel dan wel fingerpicking akkoestisch hoor, ben geen tovenaar met die snelle bewegingen op de electrische verder dus weet niet of dat een probleem is verder.
Ben ook niet competief ingesteld maar wil voor de lol wel meedoen. :)

Als iemand even een tab kan maken van het stukje van dit topic helpt mij dat want ik kan geen noten lezen alleen tabs.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148928743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:37 schreef BaajGuardian het volgende:
im game, heb een leuke prelude. (net gecomponeerd, 2 dagen geleden oid) ik speel dan wel fingerpicking akkoestisch hoor, ben geen tovenaar met die snelle bewegingen op de electrische verder dus weet niet of dat een probleem is verder.
Ben ook niet competief ingesteld maar wil voor de lol wel meedoen. :)

Als iemand even een tab kan maken van het stukje van dit topic helpt mij dat want ik kan geen noten lezen alleen tabs.
De 4 maten staan ook in tab lieverd :*
Tof dat je ook mee doet :) Ik doe eigenlijk ook vooral fingerpicking akkoestisch

Gaat ook niet om de competitie imho (ik kan toch niet zo veel btw :P) maar voor de lulz
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:44:59 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148929603
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:24 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

De 4 maten staan ook in tab lieverd :*
Tof dat je ook mee doet :) Ik doe eigenlijk ook vooral fingerpicking akkoestisch

Gaat ook niet om de competitie imho (ik kan toch niet zo veel btw :P) maar voor de lulz
och ja ik zie het nu, sorry.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:46:44 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148929687
ik vind het eigenlijk wel heel erg simpel :P te simpel imo, vind je het goed als ik iets leukers maak qua progressie?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:06:08 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148930383
was leuke ervaring voor me eens echt er voor te gaan zitten om mn prelude te tabben, tis veel makkelijker dan ik dacht :D door dit topic groei ik weer wat meer nu, wel handig.

Dit is de prelude die ik lately speel/heb ontwikkeld. Tis vrij simpel maar ok.



ik dacht ik neem het ook maar ff op ^^
https://app.box.com/s/i8xply4t0jy8axh88o0g3g41w7y2v513

2 foutjes maar boeiend.

[ Bericht 6% gewijzigd door BaajGuardian op 22-01-2015 15:40:03 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148936692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:46 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vind het eigenlijk wel heel erg simpel :P te simpel imo, vind je het goed als ik iets leukers maak qua progressie?
Als er niet al te ver van de 'opdracht' afgeweken wordt Is het natuurlijk prima. Sowieso prima natuurlijk ;)
pi_148936747
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:06 schreef BaajGuardian het volgende:
was leuke ervaring voor me eens echt er voor te gaan zitten om mn prelude te tabben, tis veel makkelijker dan ik dacht :D door dit topic groei ik weer wat meer nu, wel handig.

Dit is de prelude die ik lately speel/heb ontwikkeld. Tis vrij simpel maar ok.

[ afbeelding ]

ik dacht ik neem het ook maar ff op ^^
https://app.box.com/files/0/f/0/1/f_25282808843

2 foutjes maar boeiend.
Kan file niet openen :'( kun je anders hosten zoals ik m heb gehost?

[ Bericht 0% gewijzigd door Holy_Goat op 22-01-2015 11:38:33 ]
  donderdag 22 januari 2015 @ 15:39:46 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148945718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:56 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Kan file niet openen :'( kun je anders hosten zoals ik m heb gehost?
sorry had em gewoon ge-url-control-v'ed ipv share link:
https://app.box.com/s/i8xply4t0jy8axh88o0g3g41w7y2v513
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148976209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

sorry had em gewoon ge-url-control-v'ed ipv share link:
https://app.box.com/s/i8xply4t0jy8axh88o0g3g41w7y2v513
Klinkt in ieder geval tof die prelude :)
Lukt het al een beetje met die andere progressie? Hou je wel het ritme aan?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 17:11:10 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148983824
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 13:22 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Klinkt in ieder geval tof die prelude :)
Lukt het al een beetje met die andere progressie? Hou je wel het ritme aan?
Ik zei al, is te simpel. Hoef ik niet bij na te denken verder..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148984200
Geef jij eens een uitgangspunt dan? Ook prima
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')