abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148898732
Hebben jullie een ervaring gehad met een tweelingziel of soulmate? Dat je echt dacht, dit is anders dan verliefd zijn.. bijna gevoel van ik ben gek dit kan niet?.. Ik voel me connected? En hoe ging je daarmee om? En wat zijn je bevindingen daarover?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_148898782
Dat gevoel heb ik sinds ik een iPhone heb.
pi_148898805
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:
:P

je hebt je gelijke gevonden dus :s)
  woensdag 21 januari 2015 @ 06:50:08 #4
439127 AllesisvoorBassie
www.beveiligerworden.com
pi_148898818
Siri begrijpt mij anders nooit
pi_148898857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 06:50 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
Siri begrijpt mij anders nooit
spreekt niet de taal van je hart *;
  woensdag 21 januari 2015 @ 07:41:17 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148899117
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 06:44 schreef Trebo het volgende:
Gemiste kans ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148904533
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zonder gein.. Ik heb dat gevoel weleens gehad, maar achteraf bleek het toch gewoon verliefdheid te zijn. Ik hoop nog weleens een zielsverwante te ontmoeten. Mooi lijkt me dat.
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:16:28 #8
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_148906509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
SPOILER
Maar zonder gein.. Ik heb dat gevoel weleens gehad, maar achteraf bleek het toch gewoon verliefdheid te zijn. Ik hoop nog weleens een zielsverwante te ontmoeten. Mooi lijkt me dat.
Zeker niet in dienst gezeten?
Daar kwam ik er achter dat zoiets niets met man-vrouw te maken heeft & dus ook niets met verliefdheid.

...maar gewoon iemand door en door kennen. Weten wat iemand denkt en waarom. Uiteraard ook op dezelfde "golflengte" als jijzelf. enz.

De vrouwelijke variant, waar ik als 100% hetero ook verliefd op kan worden, moet ik nog tegenkomen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_148909780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zeker niet in dienst gezeten?
Daar kwam ik er achter dat zoiets niets met man-vrouw te maken heeft & dus ook niets met verliefdheid.

...maar gewoon iemand door en door kennen. Weten wat iemand denkt en waarom. Uiteraard ook op dezelfde "golflengte" als jijzelf. enz.

De vrouwelijke variant, waar ik als 100% hetero ook verliefd op kan worden, moet ik nog tegenkomen.
Ik heb idd niet in dienst gezeten, maar natuurlijk... Ik verloor even uit het oog dat wat we zielsverwantschap noemen, helemaal niets met een liefdesrelatie te maken hoeft te hebben..
Maar jij hebt dus een of meerdere goeie vrienden aan je diensttijd overgehouden?
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:38:18 #10
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_148914752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb idd niet in dienst gezeten, maar natuurlijk... Ik verloor even uit het oog dat wat we zielsverwantschap noemen, helemaal niets met een liefdesrelatie te maken hoeft te hebben..
Maar jij hebt dus een of meerdere goeie vrienden aan je diensttijd overgehouden?
Ja, dat was wel een 'band of brothers' zeg maar ;)
Meerdere goeie vrienden dus, maar één in het bijzonder. (die ik als 'soulmate' reken en omgekeerd)

Al jaren niet meer gezien of gesproken, maar dat maakt ook helemaal niets uit.
1 telefoontje en ik sta voor 'm klaar. (& omgekeerd)

Sowieso missen veel mensen daar wel wat mee. Zoals ik in dienst heb gezeten zou iedereen moeten doen. Met 120 man opgekomen (91-1) en met diezelfde 120 man (+/-) afgezwaaid.

12 maanden Seedorf, dus niemand ging 's avonds naar huis e.d. weekenden samen stappen in Bremen en Hamburg. Iedereen het zelfde apenpakkie met dezelfde wedde. Dat had wel wat. (ook al ben ik geen echte fan van communisme ;) ) De band (broederschap) die je daar onderling opbouwt, is met niets te vergelijken voor de rest van je leven.
pi_148918258
Ik noem een van mijn beste vrienden wel de yang ten opzichte van mijn yin, wat denk ik het dichtst bij een zielenmaat ligt. Ziel geloof ik namelijk niet in.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:11:34 #12
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_148919923
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:22 schreef Gray het volgende:
Ik noem een van mijn beste vrienden wel de yang ten opzichte van mijn yin, wat denk ik het dichtst bij een zielenmaat ligt. Ziel geloof ik namelijk niet in.
Nee, daarom zet ik 'soulmate' ook tussen ''.
Een 'echte zielsverwant' ... daar geloof ik niet zo in. (ok. ik doe helemaal niet aan geloof, maar dat is een ander verhaal) Ik zie de ziel vooralsnog niet als een los iets. Je bent slechts een gedachte. Die sterft met het lichaam. Denk ik / acht ik het meest waarschijnlijk.

Het idee dat je van de zelfde ziel of zielengroep zou komen klinkt leuk, maar kan er niets mee.

Ik zoek het meer in de hoek van dat je een bepaald bewustzijn hebt ontwikkeld die sterk overeen komt, waardoor je elkaars gedachten letterlijk kunt 'lezen/raden'. Reeds op een moment dat je elkaar daar eigenlijk nog niet goed genoeg voor kent. (want mensen waar je veel mee omgaat, ook al haat je ze, leer je evengoed van binnen en buiten kennen. Althans, ik wel.)

De door het brein ontwikkelde 'software' op basis van ervaringen is compatibel. Wat op zich best uitzonderlijk is, met een zelf lerend 'OS' op unieke 'hardware' & totaal andere 'ervaringen' :P

Naast de vele overeenkomsten bestaan er ook altijd grote verschillen. Dan kom je inderdaad bij dat yin yang verhaal terecht. Zoals ik ook heb met één van m'n beste vrienden. Ik ben te rustig, hij is te druk, samen zijn we precies goed :P
Qua gedachten en kijk op de wereld zitten we wel weer redelijk op één lijn.

Bij een goede vriend is een half woord genoeg.
Bij de beste vriend / soulmate is zelfs dat niet nodig.

my 2 cents, anyway.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:29:59 #13
360589 1boefje
I love pk's!
pi_149108745
Ik heb een echte 'soulmate' gehad. Vanaf het eerste moment dat ik hem zag. Het leek alsof ik hem altijd al heb gekend. Heel stom, ik voelde het als hij aan me dacht. Noem het zwevend, wazig, whatever, het bestaat! De vriendschap heeft bijna 10 jaar geduurd.
Ik dacht na een aantal jaren dat het verliefdheid was, heb hem voor mij 'gewonnen', heb het verkloot, hij is getrouwd, zit nu ergens in Spanje, gevlucht voor mij.
Een paar keer per jaar krijg ik een droom dat hij me wil zien, hij is dan in Nederland. Stom. Geen zin in om zo te dromen, het is al 6 jaar geleden of zo.
Sinds dit ben ik met beide beentjes op de grond gaan staan. Soulmates of ware? Gewoon niet aan mij besteed. Loop maar aan mij voorbij :-p
  woensdag 28 januari 2015 @ 02:41:56 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149128367
*O* check.. althans heb nu al 4 jaar dit gevoel!
- Maakt elkaars zinnen af.
- Weet wat ander denkt.
- Sommige dingen weet gelijk als er iets mis is!
- andere dingen kan ik erg lastig uitleggen..

Maar heb wel zoiets van zielsverwant. O+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149155380
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:41 schreef theguyver het volgende:
*O* check.. althans heb nu al 4 jaar dit gevoel!
- Maakt elkaars zinnen af.
- Weet wat ander denkt.
- Sommige dingen weet gelijk als er iets mis is!
- andere dingen kan ik erg lastig uitleggen..

Maar heb wel zoiets van zielsverwant. O+
en is die persoon elke dag in je hoofd of hoe ga je ermee om?
pi_149155438
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:29 schreef 1boefje het volgende:
Ik heb een echte 'soulmate' gehad. Vanaf het eerste moment dat ik hem zag. Het leek alsof ik hem altijd al heb gekend. Heel stom, ik voelde het als hij aan me dacht. Noem het zwevend, wazig, whatever, het bestaat! De vriendschap heeft bijna 10 jaar geduurd.
Ik dacht na een aantal jaren dat het verliefdheid was, heb hem voor mij 'gewonnen', heb het verkloot, hij is getrouwd, zit nu ergens in Spanje, gevlucht voor mij.
Een paar keer per jaar krijg ik een droom dat hij me wil zien, hij is dan in Nederland. Stom. Geen zin in om zo te dromen, het is al 6 jaar geleden of zo.
Sinds dit ben ik met beide beentjes op de grond gaan staan. Soulmates of ware? Gewoon niet aan mij besteed. Loop maar aan mij voorbij :-p
Die connectie is blijvend? Zelfs nu nog?
  donderdag 29 januari 2015 @ 11:04:32 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149164720
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:37 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

en is die persoon elke dag in je hoofd of hoe ga je ermee om?
wat bedoel je precies?
Ik heb met haar zo'n goeie connectie dat we elkaar maar hoeven aan te kijken om te weten wat we denken.
Ik vind nogal lastig uit te leggen.
Nou heb ik wel aantal meiden gehad maar dit is heel anders.
pi_149164824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
Ik heb met haar zo'n goeie connectie dat we elkaar maar hoeven aan te kijken om te weten wat we denken.
Ik vind nogal lastig uit te leggen.
Nou heb ik wel aantal meiden gehad maar dit is heel anders.
ik bedoel van... merk je dat je op een andere manier bent verbonden met haar? Is het verliefd zijn.. is het iets anders? En wetende dat ze anders is.. doet dat iets met je of helemaal niks?
  donderdag 29 januari 2015 @ 16:39:27 #19
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149174656
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:29 schreef 1boefje het volgende:
Het moet wel van 2 kanten komen uiteraard :P

Heb m'n ex in het begin ook voor een soulmate / de ware aangezien. Keihard op m'n bakkes.
...maar nu heb ik zoiets van: Foutje, bedankt. (i.p.v. vasthouden aan een waanbeeld)
  maandag 9 februari 2015 @ 16:27:13 #20
360589 1boefje
I love pk's!
pi_149511521
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:38 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Die connectie is blijvend? Zelfs nu nog?
Jep

Ik mis hem nog steeds enorm, en de gevoelens zijn nog steeds even sterk.
pi_149794191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het moet wel van 2 kanten komen uiteraard :P

Heb m'n ex in het begin ook voor een soulmate / de ware aangezien. Keihard op m'n bakkes.
...maar nu heb ik zoiets van: Foutje, bedankt. (i.p.v. vasthouden aan een waanbeeld)
Lullig is dat he...

Ken ik...Keihard...

Hoe ist mogelijk denk ik dan...
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_150014532
Ik heb het gevoel dat ik een soul/tweelingziel heb.

Maar op de een of andere manier heeft hij contact verbroken zonder me een reden te geven en ik heb zoiets van laat het los maar ik voel me zo anders door die ervaring. Het is bijna een obsessie maar ik ben realistisch als iemand geen contact met je wil waarom zou je dat wel willen dan?

Het is lastig om er mee om te gaan.. zo'n ervaring zet je wereld op je kop en je wilt nooit meer anders..

Als je zoiets meemaakt is niet zoals verliefd zijn is echt een hele aparte ervaring wat je hele zienswijze veranderd..

Nu na 4 maanden geen contact houdt me nog steeds bezig en hoop dat het gevoel/connectie weggaat..

Heel moeilijk
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:14:18 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150017280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:08 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

ik bedoel van... merk je dat je op een andere manier bent verbonden met haar? Is het verliefd zijn.. is het iets anders? En wetende dat ze anders is.. doet dat iets met je of helemaal niks?
Tja is moeilijk te omschrijven, het is alsof ik haar al mijn hele leven ken.
Terwijl dit net 5 jaar is!
Verlief ja, en ook meer dan dat, het voelde aan alsof ik alles al over haar wist toen ik haar leerde kennen.
Het viel ook wel op Eerste keer uit eten bijvoorbeeld wist ik exact al wat ze lekker zou vinden en wat niet!

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:40 schreef LLgetikt het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik een soul/tweelingziel heb.

Maar op de een of andere manier heeft hij contact verbroken zonder me een reden te geven en ik heb zoiets van laat het los maar ik voel me zo anders door die ervaring. Het is bijna een obsessie maar ik ben realistisch als iemand geen contact met je wil waarom zou je dat wel willen dan?

Het is lastig om er mee om te gaan.. zo'n ervaring zet je wereld op je kop en je wilt nooit meer anders..

Als je zoiets meemaakt is niet zoals verliefd zijn is echt een hele aparte ervaring wat je hele zienswijze veranderd..

Nu na 4 maanden geen contact houdt me nog steeds bezig en hoop dat het gevoel/connectie weggaat..

Heel moeilijk
Hmmm als hij contact verbroken heeft zit het toch niet helemaal snor, je zou moeten weten waarom hij het heeft gedaan!
Misschien uit angst?
pi_150017341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja is moeilijk te omschrijven, het is alsof ik haar al mijn hele leven ken.
Terwijl dit net 5 jaar is!
Verlief ja, en ook meer dan dat, het voelde aan alsof ik alles al over haar wist toen ik haar leerde kennen.
Het viel ook wel op Eerste keer uit eten bijvoorbeeld wist ik exact al wat ze lekker zou vinden en wat niet!

[..]

Hmmm als hij contact verbroken heeft zit het toch niet helemaal snor, je zou moeten weten waarom hij het heeft gedaan!
Misschien uit angst?
Nou het was ook vreemd van elke dag praten.. en opeens patsboem.. verdwenen..

Het is pijnlijk ik snap niet waarom omdat ie me geen reden heeft gegeven.. ik weet niet wat ik voel omdat ik door dat locked up ben geworden met me emoties omdat ik denk wat is dit nou weer ik snap het niet. Maar als hij dat wilt wie ben ik om hem tegen te houden.. als ie mij geen reden wil geven kan ik dat ook niet eisen.

Maar elke dag denk ik eraan dat blijft vreemd dan denk ik. Ben ik die zo gefocused is.. of denkt hij ook aan mij?

Who knows...
  woensdag 25 februari 2015 @ 01:34:12 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150017520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 01:19 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Nou het was ook vreemd van elke dag praten.. en opeens patsboem.. verdwenen..

Het is pijnlijk ik snap niet waarom omdat ie me geen reden heeft gegeven.. ik weet niet wat ik voel omdat ik door dat locked up ben geworden met me emoties omdat ik denk wat is dit nou weer ik snap het niet. Maar als hij dat wilt wie ben ik om hem tegen te houden.. als ie mij geen reden wil geven kan ik dat ook niet eisen.

Maar elke dag denk ik eraan dat blijft vreemd dan denk ik. Ben ik die zo gefocused is.. of denkt hij ook aan mij?

Who knows...
Het kan door een gesprek komen, bijvoorbeeld dat je aangeeft dat het voelt alsof je zielsverwant bent dat kan afschrikken!

Het kan ook zijn dat hij je leuk, en aardig vind, en veel bij je kwijt, super goeie klik maar toch verliefd word op een ander, je hart kan je nooit onder controle hebben.

Ik had hiervoor een relatie van 9 jaar alles was fantastisch maar toch liep het spaak!
Samen wonen liep goed , hoe goeie band en sex en amper ruzie en eigenlijk alles er omheen.
Toen zij me vroeg om te gaan trouwen ( ja zij vroeg) voelde het alsof het niet juist was, Ik kan eigenlijk niet eens omschrijven wat.
En ik zei nee! en het liep in een paar maand er na volledig spaak!

Nu heb ik gevraagd bizar was eigenlijk al na een dag wist ik het dat ik met haar mijn leven wou delen, het voelde gelijk goed en bizar hoe het allemaal verder liep..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')