abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:46:22 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_148896802
Hallo FOK!'ers,

Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen dus heb ik dat maar hier gedaan. Excuus als het niet het goede subforum is...

heeft iemand ervaring met deze testen?

[ Bericht 31% gewijzigd door Danny op 18-01-2019 13:56:13 ]
pi_148896837
Knoppel is naar huisarts gaan.
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:51:51 #3
306109 francoisdublanc
pi_148896886
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:48 schreef tailfox het volgende:
Knoppel is naar huisarts gaan.
Ja ze is doorverwezen...
pi_148896897
Hoeft niet, kan ook een ontstoken melkkliertje zijn :)

Ze krijgt denk ik eerst een mammografie (borstenscan). Als ze daar iets op zien dan waarschijnlijk een punctie om vast te stellen of het goed- of kwaadaardig is. En vanaf daar weet ik het niet? Ik denk op kweek zetten en/of de tumor weghalen.

Ik en een vriendin hebben ook scans gehad. En een oud-klasgenoot zelfs een punctie. Maar bij geen van ons is wat gevonden. Ik weet niet hoe representatief het is :P Maar dat ze is doorverwezen is alleen maar goed. Een huisarts heeft geen xray-ogen dus ze zullen toch moeten kijken wat het is.
pi_148896921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:52 schreef Elvi het volgende:

Ze krijgt denk ik eerst een mammografie (borstenscan). Als ze daar iets op zien dan waarschijnlijk een punctie om vast te stellen of het goed- of kwaadaardig is. En vanaf daar weet ik het niet? Ik denk op kweek zetten en/of de tumor weghalen.

Ik en een vriendin hebben ook scans gehad. En een oud-klasgenoot zelfs een punctie. Maar bij geen van ons is wat gevonden. Ik weet niet hoe representatief het is :P Maar dat ze is doorverwezen is alleen maar goed. Een huisarts heeft geen xray-ogen dus ze zullen toch moeten kijken wat het is.
Dit maar een dokter beoordeeld het beter dan alle users van Fok bij elkaar
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:56:03 #6
306109 francoisdublanc
pi_148896955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:52 schreef Elvi het volgende:

Dankje! Daar heb ik wat aan. :) Ik ben zo bang dat zij dan 'die ene' is.
pi_148896963
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dit maar een dokter beoordeeld het beter dan alle users van Fok bij elkaar
Ik probeer m gewoon gerust te stellen ;) Het hoeft niet meteen kanker te zijn, er zijn nog zoveel andere opties. Daarom is ze ook doorverwezen, want een arts kan niet alleen door te voelen zien wat het nou is.
pi_148896972
Is meestal het zekere voor het onzekere nemen. Er zal waarschijnlijk een scan gemaakt moeten worden want de huisarts kan niet zo zien of het knobbeltje kwaadaardig is. Kan nog steeds van alles zijn, al kan ik me goed voorstellen dat je ervan schrikt.
Gelukkig dat je moeder er zelf goed op controleert; mocht het toch iets kwaadaardigs zijn dan is ze er waarschijnlijk op tijd bij en is de kans op genezing stukken gunstiger. Maar maak je niet te druk, het hoeft niet per se iets te zijn dat kwaad kan!
pi_148897035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:56 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik probeer m gewoon gerust te stellen ;) Het hoeft niet meteen kanker te zijn, er zijn nog zoveel andere opties. Daarom is ze ook doorverwezen, want een arts kan niet alleen door te voelen zien wat het nou is.
snapte op niet helemaal.
Dacht dat vraag was of je naar dokter moest gaan als je iets raars voelde op je borsten.
En wat kans is dat er dan kanker aangetroffen wordt.
  woensdag 21 januari 2015 @ 01:02:35 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148897089
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:56 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Dankje! Daar heb ik wat aan. :) Ik ben zo bang dat zij dan 'die ene' is.
Mijn moeder was wel die 'ene', maar ook dat is uiteindelijk goedgekomen omdat ze er zelf snel bij was. Zou me nog niet al te veel zorgen maken!
  woensdag 21 januari 2015 @ 02:16:04 #11
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_148898041
Een huisarts kan en mag in zo'n geval geen risico nemen.

Het kunnen verschillende dingen zijn, waar kanker er helaas 1 van is.
En het is logisch dat je bezorgd bent, maar probeer het zoveel mogelijk van je af te zetten. Het helpt niet om er over te piekeren en het kan net zo goed iets goedaardigs zijn. Wacht even de scan/punctie uitslag af.

Mijn moeder was overigens ook die 'ene' en zij is er van genezen. Er zijn een hele hoop vrouwen die het krijgen, het is niet bepaald zeldzaam en over die 'ene' kan je eigenlijk niet spreken in dit geval.
pi_148913238
Even een kijkje vanuit het mammapoli topic.

Ik heb ook een knobbel gehad, mijn oma ook en mijn moeder ook.
Ik was nog erg jong, dus erg onwaarschijnlijk dat het iets was maar kan je wel geruststellen dat het bij ons alledrie niks ergs was.

Zoals al verteld zal er een mammografie gemaakt worden (ik had alleen echo's).
Als er iets gezien word volgt dus een echo en eventueel punctie.
Daaruit kunnen ze zien of het goed of kwaad is. Ik kreeg de uitslag na een week.

Het kan vanalles zijn :) Een abces. Je hebt ook een aandoening waarbij knobbels in de borsten gevormd worden die vaak ook pijn doen. Edit: Mastopathie Geen idee of dat bij je moeder het geval is??
Bij mij was het een goedaardig gezwel die is verwijdert.

Maak je dus vooral niet direct zorgen, al snap ik wel dat je dat wel doet! :)
Succes en hou je ons op de hoogte?
  woensdag 21 januari 2015 @ 23:18:23 #13
306109 francoisdublanc
pi_148928460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:48 schreef c-u-t-e het volgende:
Even een kijkje vanuit het mammapoli topic.

Ik heb ook een knobbel gehad, mijn oma ook en mijn moeder ook.
Ik was nog erg jong, dus erg onwaarschijnlijk dat het iets was maar kan je wel geruststellen dat het bij ons alledrie niks ergs was.

Zoals al verteld zal er een mammografie gemaakt worden (ik had alleen echo's).
Als er iets gezien word volgt dus een echo en eventueel punctie.
Daaruit kunnen ze zien of het goed of kwaad is. Ik kreeg de uitslag na een week.

Het kan vanalles zijn :) Een abces. Je hebt ook een aandoening waarbij knobbels in de borsten gevormd worden die vaak ook pijn doen. Edit: Mastopathie Geen idee of dat bij je moeder het geval is??
Bij mij was het een goedaardig gezwel die is verwijdert.

Maak je dus vooral niet direct zorgen, al snap ik wel dat je dat wel doet! :)
Succes en hou je ons op de hoogte?
Dankje, ik weet nu dat er ook nog andere mogelijkheden zijn! En ja zal ik doen. :)

Bedankt voor de reacties.
  donderdag 22 januari 2015 @ 05:55:05 #14
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148933762
Alleen al om die reden moeten dames gewoon af en toe een vent met dr borsten laten spelen ;)

Borstkanker.. je kan er niet snel genoeg bij zijn. Knobbeltje of vreemd iets in je lichaam? Gelijk naar de huisarts ermee voor doorverwijzing naar mamapoli.

Eigenlijk zou deze info al op middelbare scholen gegeven moeten worden bij biologie. Leer meiden/jongens maar om zelf dr borsten te onderzoeken. Te vaak wordt het te laat opgemerkt..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:59:32 #15
306109 francoisdublanc
pi_149113067
Alles was goed! :)
pi_149113146
Wat een opluchting Sonnyspek, fijn!
  vrijdag 30 januari 2015 @ 23:48:47 #17
306109 francoisdublanc
pi_149225997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:02 schreef Clavis het volgende:
Wat een opluchting Sonnyspek, fijn!
Ja zeer zeker! :)
pi_149226665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:59 schreef sonnyspek het volgende:
Alles was goed! :)
Mooi man! Kan me goed voorstellen dat je je er druk om hebt gemaakt, is behoorlijk kut als je moeder kanker blijkt te hebben.
pi_149283224
Mooi :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')