Wat een gevoel voor sarcasmequote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:45 schreef Pierson87 het volgende:
[..]
wat een kortzichtige mening, zeg
niet iedereen benut direct zijn of haar potentie
we zijn niet allemaal als jezus geboren
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:42 schreef Pierson87 het volgende:
[..]
dan verzin je gewoon iets erop, joh
dat je bijv een paar maanden hebt gereisd door friesland
Dit eisen ze sowieso voordat je uberhaupt 'n uitkering krijgt. (hier tenminste en dat is ook terecht hoor)quote:Op maandag 19 januari 2015 23:03 schreef Lotusss het volgende:
Of je schrijft je nu in bij de 8653678 uitzendbureaus die Utrecht rijk is en gaat gewoon werken, lamme tak.
Ja, dit soort types filter je er wel makkelijk uit met het nieuwe leenstelsel...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:48 schreef Rockefellow het volgende:
Kansloze studie, flinke schuld, auto, wenst direct de bijstand in te rollen.
We hebben een parel voor de maatschappij gevonden.
Dit soort vragen kun je beter ergens anders stellen. Het stikt hier tegenwoordig van de trolletjes die alleen maar populistische teksten uit kunnen kramen en je meteen op een negatieve wijze bestempelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:02 schreef kelwaalwijk het volgende:
Ik heb een werkervaringsplek aangeboden gekregen, hetgeen in mijn vak bijna noodzakelijk is voor je ergens aan de start kan. Stel ik neem nu 1 of ander kut baantje, heb ik alsnog een gat op mijn CV.
Bedankt voor de aardige reacties.
Heeft-ie wel.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:32 schreef RijstNatie het volgende:
waarom heeft ts nog niet gereageerd?
Alleen als je aanspraak kunt maken op een voorliggende voorziening (bijvoorbeeld studiefinanciering) of geen startkwalificatie hebt. Anders heeft hij wel recht. Het probleem in dit geval is dat de meeste gemeenten het tekort aan inkomsten uit een werkervaringstraject niet gaan bijvullen. Ze redeneren dat je dan maar op zoek moet gaan naar een echte baan waarmee je wel in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:23 schreef Metro2005 het volgende:
Volgens mij kun je tot je 25e of 27e uberhaupt geen bijstandsuitkering krijgen en daar komt bij dat TS die waarschijnlijk toch al niet krijgt gezien de omstandigheden.
Haha TS, sukkel!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wil je opvullen met een uitkering?
Je krijgt geen uitkering als je niet beschikbaar bent voor werk, en als jij al aan het werk bent op je werkervaringsplek dan ga je daar geen (aanvullende) uitkering bij krijgen, want je bent niet beschikbaar voor werk.
bij psychologie schijnt dat ook veel voor te komen, vanwege een overschot aan afstuderende psychologen kunnen de werkgevers dat makkelijk makenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wtf heb je voor studies gedaan als je niets beters kan krijgen dan een stage.
Afgezien van alle voorgaande reacties: als je net een paar honderd euro boven een bepaalde vermogensgrens dreigt te komen, dan loop je toch ff snel langs de pinautomaatquote:Op maandag 19 januari 2015 23:00 schreef kelwaalwijk het volgende:
Mijn vraag is, naar welke waarde kijken ze dan bij het bepalen van het vermorgen? Als het, de eerste of tweede is zit ik namelijk net boven de vermogensgrens ..
De gemeente mag als daar aanleiding voor bestaat bankafschriften van jaren terug opvragen. Ik wens je veel succes met deze truc.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:02 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Afgezien van alle voorgaande reacties: als je net een paar honderd euro boven een bepaalde vermogensgrens dreigt te komen, dan loop je toch ff snel langs de pinautomaat
Blijkbaar hebben de discussie partners alhier al niet het gewenste niveau waarvoor wij rekruteren dat ze het daarom niet gevraagd wordt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is het eerste wat ik vraag bij een intake van onze juniors.
Werkgevers die dit doen zijn wat mij betreft niet helemaal kosher. Werkervaringsplekken zouden gewoon tegen minimaal het minimumloon beloond moeten worden. Dit is gewoon een moderne vorm van onderbetalen met oogluikende goedkeuring vanuit onze overheid.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bij psychologie schijnt dat ook veel voor te komen, vanwege een overschot aan afstuderende psychologen kunnen de werkgevers dat makkelijk maken
Precies. Sommige mensen zitten wel een jaar hieraan vast voor ze een echt contract krijgen. Maar dat is waarschijnlijk ook een gevolg van de grote bezuiniging in de GGZ (mbt psychologen). Overheid noemt dit waarschijnlijk marktwerkingquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Werkgevers die dit doen zijn wat mij betreft niet helemaal kosher. Werkervaringsplekken zouden gewoon tegen minimaal het minimumloon beloond moeten worden. Dit is gewoon een moderne vorm van onderbetalen met oogluikende goedkeuring vanuit onze overheid.
Stagiaires ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Werkgevers die dit doen zijn wat mij betreft niet helemaal kosher. Werkervaringsplekken zouden gewoon tegen minimaal het minimumloon beloond moeten worden. Dit is gewoon een moderne vorm van onderbetalen met oogluikende goedkeuring vanuit onze overheid.
Vaak krijgen ze niet eens een contract en neemt de werknemer gewoon weer een nieuwe werkeloze aan tegen minimale vergoeding. Het zou eigenlijk niet toegestaan moeten zijn...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Precies. Sommige mensen zitten wel een jaar hieraan vast voor ze een echt contract krijgen.
Een stage tijdens een studie kan ik nog begrijpen, maar die ervaringstages na het afronden van een studie is totale waanzin.quote:
Idd. Anderzijds: werkgever zijn in Nederland is ook alles behalve leukquote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:42 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Machtspositie vs afhankelijke positie.
Nee.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:57 schreef Awsom het volgende:
is 25k nou eigenlijk een normale schuld voor iemand die op kamers gaat studeren?
Wat dacht je dan hiervan: http://www.starters4communities.nlquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een stage tijdens een studie kan ik nog begrijpen, maar die ervaringstages na het afronden van een studie is totale waanzin.
Ik vraag me af hoe je een schuld van 25k op kan bouwen tijdens je studie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:57 schreef Awsom het volgende:
is 25k nou eigenlijk een normale schuld voor iemand die op kamers gaat studeren?
inderdaad, al die betweters hierquote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:27 schreef eight het volgende:
[..]
Dit soort vragen kun je beter ergens anders stellen. Het stikt hier tegenwoordig van de trolletjes die alleen maar populistische teksten uit kunnen kramen en je meteen op een negatieve wijze bestempelen.
Wat je ook kunt doen is de zoekfunctie gebruiken en de filter instellen tussen 2008 en 2011. Deze vragen kom je in die periode ook tegen met het verschil dat destijds 80% van de users gewoon in ging op je vraag zonder meteen een oordeel te vellen.
Als je maximaal bijleent zit je na 4 jaar op ongeveer 35.000 euro. Als je vertraging hebt en in de 3 jaar leenfase maximaal leent, dan is dat nog eens 35.000 euro en zit je in totaal op ongeveer 70.000 euro studieschuld.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:57 schreef Awsom het volgende:
Juist niet. TS heeft nu al een schuld van ¤ 25 K. Die draait er zijn/haar hand niet voor om om schulden op te bouwen ipv te werken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dit soort types filter je er wel makkelijk uit met het nieuwe leenstelsel...
Dan gaan ze gewoon na de havo bij de Mac werken.
Ah ja, dan gaat het hard.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je maximaal bijleent zit je na 4 jaar op ongeveer 35.000 euro. Als je vertraging hebt en in de 3 jaar leenfase maximaal leent, dan is dat nog eens 35.000 euro en zit je in totaal op ongeveer 70.000 euro studieschuld.
Uiteraard, als je op tijd studeert en een aanvullende beurs (of geld van je ouders) krijgt en een bijbaantje neemt, dan kun je ook met een lage schuld klaar zijn.
Gemiddelde studieschuld is 15Kquote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:57 schreef Awsom het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |