abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148950733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:25 schreef davedavy het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Joden zich atm nu zo bedreigd voelen? (Meer dan andere burgers)
Je hebt al die aanslagen gemist?
pi_148950766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:09 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Je hebt al die aanslagen gemist?
Alsnog zijn het irrationele angsten van de betrokkenen.

Als je je als jood gewoon aan de wet houdt en niet loopt te provoceren, kun je een heerlijk en rustig leventje leiden in West-Europa.
pi_148950869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:10 schreef Downwards het volgende:

[..]

Alsnog zijn het irrationele angsten van de betrokkenen.

Als je je als jood gewoon aan de wet houdt en niet loopt te provoceren, kun je een heerlijk en rustig leventje leiden in West-Europa.
Nummer twee die al die aanslagen heeft gemist. :?

In dat museum waren ze idd aan het provoceren en in die winkel al helemaal!
pi_148951004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:14 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Nummer twee die al die aanslagen heeft gemist. :?

In dat museum waren ze idd aan het provoceren en in die winkel al helemaal!
Ooit gehoord van de 'kebabmoorden' in Duitsland? En hoe belachelijk zou het zijn als je in die periode zou beweren dat de Turken of moslims in West-Europa zich bedreigd zouden moeten voelen?

De gemiddelde jood kan voorlopig een fantastisch leven hebben in Europa en hoeft echt niet angstig(er) rond te lopen (dan een niet-jood in Europa). Een paar incidenten doen daar verder niets aan af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Downwards op 22-01-2015 18:29:22 ]
pi_148951495
Je loopt een verhoogd risico als je je regelmatig bevind op plekken waar over het algemeen joden komen. Wil je soms beweren dat dat niet is?
pi_148952166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:36 schreef Speculant. het volgende:
Je loopt een verhoogd risico als je je regelmatig bevind op plekken waar over het algemeen joden komen. Wil je soms beweren dat dat niet is?
Het komt er in de praktijk op neer dat je alsnog een verwaarloosbaar risico loopt dat je slachtoffer wordt van geweld of zelfs een aanslag. Vandaar ook de opvatting dat ook joden gewoon zonder angst kunnen leven in Europa en zich zeker niet druk hoeven te maken.

Het zou belachelijk zijn om nu ineens te denken dat joden zich erg bedreigd moeten voelen en dat het alleen voor de rest allemaal enorm meevalt.
pi_148957526
France admits soldiers have deserted to ISIS, including ex-elite special forces and French foreign legionnaires

http://news.nationalpost.(...)oreign-legionnaires/
pi_148963351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:15 schreef meth1745 het volgende:
France admits soldiers have deserted to ISIS, including ex-elite special forces and French foreign legionnaires

Heel zorgwekkend.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 00:01:13 #84
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148965425
Is de gedachtenpolitie al actief? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 23 januari 2015 @ 00:05:44 #85
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148965599
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 23:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Heel zorgwekkend.
Rustig ademhalen. Pak een stoel. Even zitten.

Het zijn er 10.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148965698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:15 schreef meth1745 het volgende:

De angstmolen moet voorlopig nog even blijven draaien.
pi_148965886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het zijn er 10.
_O_
pi_148966445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het zijn er 10.
Jij zit niet in Turkije. :)

Ik zit niet in angst maar ik maak me wel zorgen.

- IS ontstaat uit 't niets
- IS neemt steden in
- IS professionaliseert

Het wordt altijd geroepen dat een paar speciale eenheden gevaarlijker zijn dan een heel leger en dat een land als Israel bv makkelijk met een kleine unit de boel stil krijgt. Daarom kijkt men ook wel uit met Israel. Zie 't verleden.

Tot nu toe sneuvelden er IS gangers of gingen ze terug huiswaards omdat ze het niveau niet haalden. 10 mag dan een nummer zijn dat niet veel om hakken heeft maar het was er nog niet en stopt niet bij 10. Je hebt in een professioneel leger zelfs maar een paar nodig voor belangrijke missies. Bovendien, deze 10 kunnen de rest op een redelijk niveau halen en kunnen zelf voor veel schade zorgen bij de amateurlegers van de diverse partijen.

Kortom ja, ik maak me er wel zorgen over. Nederland ligt geloof ik nog niet in de voorlopige kalifaat utopie dus daar kan men nog wel ff achteroverleunen als 'niets aan t handje' :)
pi_148967025
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De angstmolen moet voorlopig nog even blijven draaien.
Ach.. Ik denk dat de eerste tekenen van activiteit in Turkije ook weggeredeneerd worden. Vanuit daar is jaren later Noord Afrika ook vanzelfsprekend en ik denk dat men bij Zuid Europa pas een beetje voorzichtig kritisch begint te worden. :) Dus in Nederland heeft men nog wel ff de tijd voor men zich zorgen maakt.
pi_148967289
Wij maken ons pas zorgen als het bier op is.
pi_148968870
16 jarige jongen gearresteerd voor het maken en posten van een parodie op een cover van Charlie Hebdo:

Zeer kwalijke zaak. Aan de ene kant uitspreken tegen terrorisme en hoe terrorisme onze vrijheden wil inperken maar we hier zogenaamd vrijheid van meningsuiting zeer hoog in het vaandel hebben staan en beledigen en kwetsen moet kunnen... Maar ondertussen hypocriet als een politiestaat censuur toepassen, effectief de burger meer vrijheden afpakken dan de terroristen doen.
pi_148968873
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 00:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jij zit niet in Turkije. :)

Ik zit niet in angst maar ik maak me wel zorgen.

- IS ontstaat uit 't niets
- IS neemt steden in
- IS professionaliseert

Het wordt altijd geroepen dat een paar speciale eenheden gevaarlijker zijn dan een heel leger en dat een land als Israel bv makkelijk met een kleine unit de boel stil krijgt. Daarom kijkt men ook wel uit met Israel. Zie 't verleden.

Tot nu toe sneuvelden er IS gangers of gingen ze terug huiswaards omdat ze het niveau niet haalden. 10 mag dan een nummer zijn dat niet veel om hakken heeft maar het was er nog niet en stopt niet bij 10. Je hebt in een professioneel leger zelfs maar een paar nodig voor belangrijke missies. Bovendien, deze 10 kunnen de rest op een redelijk niveau halen en kunnen zelf voor veel schade zorgen bij de amateurlegers van de diverse partijen.

Kortom ja, ik maak me er wel zorgen over. Nederland ligt geloof ik nog niet in de voorlopige kalifaat utopie dus daar kan men nog wel ff achteroverleunen als 'niets aan t handje' :)
Je zorgen maken heb je alleen maar jezelf mee. Lekker verder gaan met waar je gelukkig van wordt is het beste wat je kan doen.
my ambition is handicapped by my laziness
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:05:11 #93
28033 Pek
je moet wat
pi_148969449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 01:00 schreef Downwards het volgende:
Wij maken ons pas zorgen als het bier op is.
Sterker nog: dan breekt de pleuris pas écht uit. }:|
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_149328871
quote:
'Drie Franse soldaten in Nice aangevallen door man met mes'

In Nice, in het zuiden van Frankrijk, zijn dinsdag drie soldaten aangevallen door een man met een mes. Hoe ernstig de militairen gewond raakten, is vooralsnog onduidelijk.

Dat meldt persbureau AP. De drie soldaten waren op een anti-terreurpatrouille. De aanvaller is aangehouden, maar twee personen die hem vergezelden, lijken te zijn gevlucht.

In Frankrijk is de alertheid van de autoriteiten verhoogd na de aanslagen in Parijs. Door de aanslagen, gepleegd door drie islamitische extremisten, kwamen in totaal twintig mensen om.

Meer dan 10.000 soldaten bewaken sindsdien locaties die mogelijk doelwit van aanslagen kunnen worden. Het gaat bijvoorbeeld om winkelcentra, synagoges, moskeeën en stations.

NU.nl
pi_149467611
quote:
Zes jihadisten aangehouden in Frankrijk

De Franse politie heeft bij een nieuwe actie tegen jihadisten zes mensen gearresteerd. Ze zijn opgepakt in de steden Albi en Toulouse in het zuidwesten van Frankrijk.

De namen van het zestal kwamen bovendrijven tijdens het landelijke onderzoek naar moslimextremisten in Frankrijk.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken is met de arrestatie een cel van jihadisten in het zuidwesten van het land opgerold.

De Franse autoriteiten hebben de jacht op moslimextremisten opgevoerd na de bloedige aanslagen in Parijs van begin vorige maand. Kort na de aanslagen werden tien mensen opgepakt op verdenking van het verlenen van steun aan de daders.

NOS
pi_149504121
VTMNIEUWS twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:05:11 In de Franse stad Marseille is vanochtend de politie beschoten. Toevallig bezoekt de Franse premier vandaag de stad. http://t.co/R0UEEJ5fRP reageer retweet
AFP twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:08:07 #BREAKING Police operation in Marseille after Kalashnikov shots fired 'in air': source reageer retweet
NewsOnTheMin twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:03:29 UPDATE: The shots from an AK-47 were aimed towards the local police commander Pierre-Marie Bourniquel. http://t.co/D6we1NHIWj reageer retweet
pi_149504269
'Politie Marseille beschoten met kalasjnikovs'

MARSEILLE -
In de Franse stad Marseille zijn maandagmorgen politieagenten beschoten. Dat meldt persbureau Reuters. De daders zouden gemaskerde mannen zijn gewapend met kalasjnikovs. Over gewonden is nog niets bekend.
Speciale eenheden van de politie zijn ter plaatse. Maandagmiddag staat een bezoek aan Marseille gepland van de Franse premier Manuel Valls en de ministers van Binnenlandse Zaken en Onderwijs, Bernard Cazeneuve en Najat Vallaud-Belkacem.
LATER MEER
http://www.telegraaf.nl/b(...)le_beschoten___.html
pi_149504329
stefandevries twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:13:43 Schietpartij in Marseille met Kalachnikovs op dag dat premier Valss de stad bezoekt; waarschijnlijk drugshandel-gerelateerd reageer retweet
SkyNews twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:23:10 7,000 people are in lockdown in Marseille, where it's reported gunmen may have targeted police http://t.co/c7Sk2MqkDr http://t.co/PIgUy0LzYp reageer retweet
pi_149504796
rConflictNews twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:36:42 UPDATE: Le Figaro claim that the shooting in Marseille today was a shootout between 2 gangs of 5-10 people over a 'drug outlet' reageer retweet
RT_com twitterde op maandag 09-02-2015 om 12:37:21 UPDATE: Marseille shooting not a terrorist attack, related to drug gang wars - police http://t.co/n6cvCMRxJV reageer retweet

[ Bericht 2% gewijzigd door Houtenbeen op 09-02-2015 13:15:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')