Ja, er zijn niet-financiële tegenprestaties en we willen ook wel graag gebruik kunnen maken van andere kanalen indien nodig.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:00 schreef komrad het volgende:
Misschien overheen gelezen of mosterd na de maaltijd: was Fok! En vrienden niet voldoende voor de financieringsbehoefte? Of denken jullie aan een niet financiële tegenprestatie?
1% van 7500 is maar 75 geen 750quote:Op maandag 19 januari 2015 20:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kan beide, maar prijzig.
[..]
Stel we zouden een maximumbedrag van 7500 doen, en 7000 halen. Dan zit je op 750 + 350 euro + btw = ¤1331 euro - Dan is er nog maar ¤5669 over van wat je ophaalt (waarover ook nog deels 6 procecnt BTW moet worden afgedragen voor de tegenprestaties).
Ah fuck, lange dagquote:Op maandag 19 januari 2015 22:07 schreef frederik het volgende:
Al te laat (jullie hebben al via een andere site wat geregeld), maar er zit een (dikke) rekenfout in
[..]
1% van 7500 is maar 75 geen 750
ik krijg persoonlijk een beetje jeuk van de kosten verbonden met de platforms voor crowdfunding. Dat voelt voor mij tegenstrijdig met de gedachte achter crowdfundingquote:Op maandag 19 januari 2015 22:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, er zijn niet-financiële tegenprestaties en we willen ook wel graag gebruik kunnen maken van andere kanalen indien nodig.Plus je hebt dan meteen alles op een rijtje en hoef je niet per persoon alles afzonderlijk af te gaan spreken.
En als je iets verder denkt betaal je door al die kosten eigenlijk nog een vrij hoge rente als lener.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:13 schreef komrad het volgende:
[..]
ik krijg persoonlijk een beetje jeuk van de kosten verbonden met de platforms voor crowdfunding. Dat voelt voor mij tegenstrijdig met de gedachte achter crowdfunding
yep, hoewel het anders ligt als je een tegenprestatie levert waarvan de inkoop (excl arbeid) minder kost.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:15 schreef frederik het volgende:
[..]
En als je iets verder denkt betaal je door al die kosten eigenlijk nog een vrij hoge rente als lener.
We willen eventuele leningen ook niet via de crowdsourcing laten lopen, alleen de natura tegenprestaties.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:15 schreef frederik het volgende:
[..]
En als je iets verder denkt betaal je door al die kosten eigenlijk nog een vrij hoge rente als lener.
Ben er niet geheel zeker van, maar ik heb sterk het idee dat niet alleen de inkoop en de arbeid btw belast wordt, maar ook de winstopslag.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:17 schreef komrad het volgende:
[..]
Vraag me wel af of de arbeid verbonden met de tegenprestatie ook niet btw belast wordt
denk het ook, kleine ondernemersregeling zal in 2015 ook niet meer opgaan gezien de grotere omzet van de winkel. Inkoop ingrediënten kun je de btw dan wel weer van aftrekken en mss kun je de btw over de crowdfunding kosten ook wel aftrekkenquote:Op maandag 19 januari 2015 22:23 schreef frederik het volgende:
[..]
Ben er niet geheel zeker van, maar ik heb sterk het idee dat niet alleen de inkoop en de arbeid btw belast wordt, maar ook de winstopslag.
Stel dat er een brood met een waarde van 3 euro ter beschikking gesteld wordt, met kosten 1/1/1 (inkoop/arbeid/winst), dan lijkt mij de fiscus daar evenveel BTW van te willen vangen als van hetzelfde brood wat voor 3 euro over de toonbank gaat.
Owwww ja, done!quote:Op maandag 19 januari 2015 22:21 schreef Peter het volgende:
Ohja, even de voorpagina van jullie site updaten. daar staat nogsteeds prominent dat jullie alleen op zaterdag bezorgen.
Lijkt me wel toch? Kosten zijn kosten zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:28 schreef komrad het volgende:
[..]
denk het ook, kleine ondernemersregeling zal in 2015 ook niet meer opgaan gezien de grotere omzet van de winkel. Inkoop ingrediënten kun je de btw dan wel weer van aftrekken en mss kun je de btw over de crowdfunding kosten ook wel aftrekken
ik denk het wel maar ik ben geen fiscalist. De tegenprestatie agv de crowdfunding drukt ook de winst dus dat scheelt ook weerquote:Op maandag 19 januari 2015 22:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lijkt me wel toch? Kosten zijn kosten zou ik zeggen.
Je bent mij al kwijt, maar je bedoelt daarmee denk ik dat het investeringen zijn die je moet afschrijven? Zo boek ik ze ook. Of bedoel je iets anders?quote:Op maandag 19 januari 2015 22:48 schreef komrad het volgende:
[..]
ik denk het wel maar ik ben geen fiscalist. De tegenprestatie agv de crowdfunding drukt ook de winst dus dat scheelt ook weer
Houden jullie er wel rekening mee dat je mogelijk niet alle verbouwingskosten direct ten laste van het resultaat mag brengen en misschien als activa op de balans moet zetten. Zal voor eigen middelen wel los lopen, maar crowdfunding inkomsten kunnen als je moet activeren leiden tot fiscale winst waarover je belasting moet betalen. Zou dat navragen bij jullie boekhouder
ja, als daar leningen tegenover staan werkt dat mogelijk anders dan dat daar crowdfunding inkomsten tegenover staan en een tegenprestatie.zou ook best geen enkel probleem kunnen zijn maar zou toch even aan de boekhouder vragen of je niet het risico loopt dat je straks een hoop (winst)belasting moet betalenquote:Op maandag 19 januari 2015 22:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bent mij al kwijt, maar je bedoelt daarmee denk ik dat het investeringen zijn die je moet afschrijven? Zo boek ik ze ook. Of bedoel je iets anders?
Alle kleine losse dingen die ik bij de bouwmarkt haal zet ik gewoon in de kosten. De grote dingen zoals partij bouwmaterialen, plafond etc gaan bij de investeringen. Maar ik laat alles sowieso nog even nalopen door de boekhoudert.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:57 schreef komrad het volgende:
[..]
ja, als daar leningen tegenover staan werkt dat mogelijk anders dan dat daar crowdfunding inkomsten tegenover staan en een tegenprestatie.zou ook best geen enkel probleem kunnen zijn maar zou toch even aan de boekhouder vragen of je niet het risico loopt dat je straks een hoop (winst)belasting moet betalen
daar istie voorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alle kleine losse dingen die ik bij de bouwmarkt haal zet ik gewoon in de kosten. De grote dingen zoals partij bouwmaterialen, plafond etc gaan bij de investeringen. Maar ik laat alles sowieso nog even nalopen door de boekhoudert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |