abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148853348
Als je te laat was vond je de hond in de pot.
Als je iets niet lustte kreeg je er geen ketchup of appelmoes bij.
Er zaten vieze sausjes bij de groente.
Witlof en spruitjes waren nog echt vies door de bittere smaak.

Wat gebeurde bij 40 plussers aan tafel en wat werd er gegeten?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_148854052
Groente, vlees en aardappelen. Toetje: Yoghurt of vla. Pas van tafel als je bord leeg was.
Overigens was ik een hele makkelijke eter en buiten rabarber vond ik alles wel lekker. Ook witlof en spruitjes.
2 keer per jaar uit eten naar de Chinees. Dat was een echte traktatie.
pi_148854084
Voornamelijk a/g/v, omdat pap niet dol was op 'dat buitenlandse spul' (rijst, pasta, ...). Is wel wat bijgetrokken later trouwens :P
Geen spruitjes, want die vond mam niet lekker.
Verder veel verse groenten (spinazie, boontjes, sla, wortelen, boerenkool, etc) en aardappelen, wegens grote moestuin, vorstvrije kelder en grote ijskist.
En vers fruit: aardbeien uit eigen tuin, kersen van de boom van de buren, kruisbessen van de bosjes van de andere buren, pruimen van oma, appels (ook als appelmoes) van appelbomen van andere oma, bramen uit het natuurgebied achter ons huis.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148855297
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:23 schreef drakin het volgende:
Als je te laat was vond je de hond in de pot.
Als je iets niet lustte kreeg je er geen ketchup of appelmoes bij.
Er zaten vieze sausjes bij de groente.
Witlof en spruitjes waren nog echt vies door de bittere smaak.

Wat gebeurde bij 40 plussers aan tafel en wat werd er gegeten?
? wat heb/had jij voor ouders??
5 Ferrari's op videoband!
pi_148855359
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Voornamelijk a/g/v, omdat pap niet dol was op 'dat buitenlandse spul' (rijst, pasta, ...). Is wel wat bijgetrokken later trouwens :P
Geen spruitjes, want die vond mam niet lekker.
Verder veel verse groenten (spinazie, boontjes, sla, wortelen, boerenkool, etc) en aardappelen, wegens grote moestuin, vorstvrije kelder en grote ijskist.
En vers fruit: aardbeien uit eigen tuin, kersen van de boom van de buren, kruisbessen van de bosjes van de andere buren, pruimen van oma, appels (ook als appelmoes) van appelbomen van andere oma, bramen uit het natuurgebied achter ons huis.
Wauw wat een gelukkige jeugd moet jij gehad hebben! Geen spruitjes en zoveel lekkers uit eigen tuin!

Hier werden door oma de spruitjes te lang doorgekookt en dan moest je het opeten ook nog!

Gelukkig kon mams het ietsjepietsje beter/.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_148855416
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

? wat heb/had jij voor ouders??
Dit is het 40+ topic, welkom.

En zulke dingen waren erg normaal in de jaren 60/70/80
pi_148855519
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:01 schreef drakin het volgende:
Wauw wat een gelukkige jeugd moet jij gehad hebben! Geen spruitjes en zoveel lekkers uit eigen tuin!
Geluk is niet alleen eten :)
Ik vind spruitjes nu erg lekker. Er zijn zoveel manieren om ze klaar te maken!
En het verse fruit uit tuin/natuur was natuurlijk alleen als het er het seizoen voor was.

En na 2 weken lang a/g/v wil je ook wel eens iets anders, dus gezeur was er zeker wel, hoor :)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148855750
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Geluk is niet alleen eten :)
Ik vind spruitjes nu erg lekker. Er zijn zoveel manieren om ze klaar te maken!
En het verse fruit uit tuin/natuur was natuurlijk alleen als het er het seizoen voor was.

En na 2 weken lang a/g/v wil je ook wel eens iets anders, dus gezeur was er zeker wel, hoor :)
Ik weet dat wel, bedoel dus ook op eetgebied en vooral wat ik dus net zei.
Spruitjes nu zijn ook niet meer zo bitter als vroeger, zo ver gekweekt dat dat bitterstofje er nauwelijks meer in voorkomt.

Ik lus ze ook alweer een paar jaar, wel samen met iets, kaassaus of Mexicaans of in een ovenschotel.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:10:39 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148855795
Wij moesten net zoveel spruitjes eten als we oud waren in leeftijd. Het werd dus steeds moeilijker deze weg te werken. Gelukkig boden de mokken met water die we altijd op tafel hadden, uitkomst. Eén voor één kieperden we een spruitje in de mok en toen was het 'even water halen in de keuken!' en daar gingen ze dan, weg in het toilet :o

Mijn moeder heeft nooit wat doorgehad, mijn vader ook niet. Jaren later hoorde ze ervan op een verjaardag.
pi_148856124
Wat ik me nog goed kan herinneren was het wassen van de spinazie. Buiten, in de zon, 2 teilen met water, dan een grote pan. Eerst de spinazie wassen in de eerste teil, dan naar de tweede teil afspoelen en dan de pan in. En dat in een treintje omdat er zoveel spinazie was
Als het allemaal in de pan zat, deed mijn moeder verder haar magie om het spul in weckflessen te doen.

En in de zomer tijdens de Tour de France. TV buiten neerzetten, schaaltje op schoot, ene kant een emmer met bonen, andere kant een emmer met water, en dan de punten van de bonen afsnijden met Mart Smeets die de - toen nog - helden van de Tour becommentarieerde.
En als er geen bonen waren: doperwtjes.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:32:24 #11
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_148856852
Maandag tot en met vrijdag aardappelen, groenten en vlees.
Zaterdag brood en vis en één keer per maand patat met appelmoes en biefstuk.
Op zondag werd er vaak chinees gehaald.
Altijd bord leegeten anders niet van tafel maar dat was eigenlijk nooit zo een probleem we waren hele dagen buiten dus altijd hongerig en er werd niets iets gemaakt wat wij niet lusten of anders apart groenten bijgemaakt. Eigenlijk altijd yoghurt of vanille vla als toetje met roosvice.
Op verjaardagen mochten we zelf kiezen wat we wilden eten.
Niet echt lastige ouders voor ons dus voor de jaren `70 (46 jaar)
  maandag 19 januari 2015 @ 21:35:58 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_148857033
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat ik me nog goed kan herinneren was het wassen van de spinazie. Buiten, in de zon, 2 teilen met water, dan een grote pan. Eerst de spinazie wassen in de eerste teil, dan naar de tweede teil afspoelen en dan de pan in. En dat in een treintje omdat er zoveel spinazie was
Als het allemaal in de pan zat, deed mijn moeder verder haar magie om het spul in weckflessen te doen.

En in de zomer tijdens de Tour de France. TV buiten neerzetten, schaaltje op schoot, ene kant een emmer met bonen, andere kant een emmer met water, en dan de punten van de bonen afsnijden met Mart Smeets die de - toen nog - helden van de Tour becommentarieerde.
En als er geen bonen waren: doperwtjes.
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog. Verder geen idee hoe het werd gemaakt in andere jaren, wel altijd met een gekookt ei erbij.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:37:10 #13
370431 drakin
vurig typje
pi_148857092
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:32 schreef DeLepelaar het volgende:
Maandag tot en met vrijdag aardappelen, groenten en vlees.
Zaterdag brood en vis en één keer per maand patat met appelmoes en biefstuk.
Op zondag werd er vaak chinees gehaald.
Altijd bord leegeten anders niet van tafel maar dat was eigenlijk nooit zo een probleem we waren hele dagen buiten dus altijd hongerig en er werd niets iets gemaakt wat wij niet lusten of anders apart groenten bijgemaakt. Eigenlijk altijd yoghurt of vanille vla als toetje met roosvice.
Op verjaardagen mochten we zelf kiezen wat we wilden eten.
Niet echt lastige ouders voor ons dus voor de jaren `70 (46 jaar)
Of met limonade, vlaflip :9
pi_148857204
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:35 schreef drakin het volgende:
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog.
Kersen staat me nog bij dat die toen in de ban gingen.
pi_148857320
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:35 schreef drakin het volgende:
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog. Verder geen idee hoe het werd gemaakt in andere jaren, wel altijd met een gekookt ei erbij.
Tsjernobyl was pas in '86. Dat wassen van mijn eerdere post was voor die tijd.
  maandag 19 januari 2015 @ 21:45:50 #16
370431 drakin
vurig typje
pi_148857534
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Kersen staat me nog bij dat die toen in de ban gingen.
kersen ook al? Dat is echt jammer, maar ja alles wat boven de grond rijp was op dat moment natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tsjernobyl was pas in '86. Dat wassen van mijn eerdere post was voor die tijd.
ja dat zei je, maar ik moest ineens aan dat ongeval denken door jouw spinazie. En ook aan dat ei in andere jaren, dus voor en na tsjernobyl
pi_148857644
Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders iets in de ban deden trouwens.
Maar ja, 's nachts licht geven kan soms best handig zijn. ;)
  maandag 19 januari 2015 @ 21:52:14 #18
370431 drakin
vurig typje
pi_148857818
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders iets in de ban deden trouwens.
Maar ja, 's nachts licht geven kan soms best handig zijn. ;)
Werkte alleen in het programma spitting image toen, hier glom niks, ik heb naar buiten gekeken 's nachts of ik wat zag gloeien.
pi_148858088
aardappelen, groente, vlees... alles tot snot gekookt
vlees uitgedroogd gebakken met zo weinig mogelijk boter
macaroni met smak...
als toetje Brinta, Saroma met karnemelk, of bloempap...
als je je bord niet leeg at omdat je moest kotsen, bleef je zitten tot Sint Juttemis...
een rookworst verdeeld in 6 stukjes...
altijd alles op en vooral altijd te weinig...
voor- en na het eten lezen uit de bijbel...

eet smakelijk *O*
...
pi_148860453
Bij kennissen je toetje in het bord krijgen waar net nog je aardappels, vlees en groente op lagen. Brrrr
pi_148860538
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij kennissen je toetje in het bord krijgen waar net nog je aardappels, vlees en groente op lagen. Brrrr
jaaaaaaaaaa! die kennis was ik! _O-
...
  maandag 19 januari 2015 @ 23:10:46 #22
370431 drakin
vurig typje
pi_148860979
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:58 schreef sacha het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaa! die kennis was ik! _O-
gatver was dat bij jou? yoghurt met stukjes aardappel
pi_148862170
Mijn zusje lustte vroeger niks, dus dat was regelmatig een drama. Ik at vrij langzaam en werd regelmatig opgejaagd door mijn moeder, daar werd ik zo boos om. Laat mij toch lekker rustig eten...
Moeders kon niet goed koken, dus ik dacht vroeger dat ik geen groentes lustte, maar dat bleek aan haar kookkunsten te liggen. En niet te vergeten de maizenapapjes, brr, net zo'n gruwel als jus.... Macaroni met een of ander groentegedoe en gehakt erbij en paneermeel er overheen en dat ging dan een uur in de oven, je moest echt door de bovenlaag heen bikken en het smaakte nergens naar. Rodekoolschotel met smakeloos gehakt er doorheen, zo'n grauwe bende, gruwel.
Ik hoor trouwens om me heen dat nog steeds veel mensen zo eten als wij vroeger: een paar gekookte aardappelen, gekookte groente zonder smaak en een droog stukje vlees. Fantasieloos en troosteloos.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 06:06:54 #24
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_148864850
half zes eten
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_148864861
van maandag-vrijdag kwam pa om 17:30 thuis en steevast 18:00 aan tafel

zaterdag brood aan tafel , wit en bruin brood incl. tosti ijzer op tafel.

zondags was altijd wel makkelijk , soep met gevuld stokbrood of iets van de snackbar

en bij warm eten nooit limonade er bij , want je eten wegspoelen was er niet bij .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')