? wat heb/had jij voor ouders??quote:Op maandag 19 januari 2015 20:23 schreef drakin het volgende:
Als je te laat was vond je de hond in de pot.
Als je iets niet lustte kreeg je er geen ketchup of appelmoes bij.
Er zaten vieze sausjes bij de groente.
Witlof en spruitjes waren nog echt vies door de bittere smaak.
Wat gebeurde bij 40 plussers aan tafel en wat werd er gegeten?
Wauw wat een gelukkige jeugd moet jij gehad hebben! Geen spruitjes en zoveel lekkers uit eigen tuin!quote:Op maandag 19 januari 2015 20:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Voornamelijk a/g/v, omdat pap niet dol was op 'dat buitenlandse spul' (rijst, pasta, ...). Is wel wat bijgetrokken later trouwens
Geen spruitjes, want die vond mam niet lekker.
Verder veel verse groenten (spinazie, boontjes, sla, wortelen, boerenkool, etc) en aardappelen, wegens grote moestuin, vorstvrije kelder en grote ijskist.
En vers fruit: aardbeien uit eigen tuin, kersen van de boom van de buren, kruisbessen van de bosjes van de andere buren, pruimen van oma, appels (ook als appelmoes) van appelbomen van andere oma, bramen uit het natuurgebied achter ons huis.
Dit is het 40+ topic, welkom.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
? wat heb/had jij voor ouders??
Geluk is niet alleen etenquote:Op maandag 19 januari 2015 21:01 schreef drakin het volgende:
Wauw wat een gelukkige jeugd moet jij gehad hebben! Geen spruitjes en zoveel lekkers uit eigen tuin!
Ik weet dat wel, bedoel dus ook op eetgebied en vooral wat ik dus net zei.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Geluk is niet alleen eten
Ik vind spruitjes nu erg lekker. Er zijn zoveel manieren om ze klaar te maken!
En het verse fruit uit tuin/natuur was natuurlijk alleen als het er het seizoen voor was.
En na 2 weken lang a/g/v wil je ook wel eens iets anders, dus gezeur was er zeker wel, hoor
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog. Verder geen idee hoe het werd gemaakt in andere jaren, wel altijd met een gekookt ei erbij.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat ik me nog goed kan herinneren was het wassen van de spinazie. Buiten, in de zon, 2 teilen met water, dan een grote pan. Eerst de spinazie wassen in de eerste teil, dan naar de tweede teil afspoelen en dan de pan in. En dat in een treintje omdat er zoveel spinazie was
Als het allemaal in de pan zat, deed mijn moeder verder haar magie om het spul in weckflessen te doen.
En in de zomer tijdens de Tour de France. TV buiten neerzetten, schaaltje op schoot, ene kant een emmer met bonen, andere kant een emmer met water, en dan de punten van de bonen afsnijden met Mart Smeets die de - toen nog - helden van de Tour becommentarieerde.
En als er geen bonen waren: doperwtjes.
Of met limonade, vlaflipquote:Op maandag 19 januari 2015 21:32 schreef DeLepelaar het volgende:
Maandag tot en met vrijdag aardappelen, groenten en vlees.
Zaterdag brood en vis en één keer per maand patat met appelmoes en biefstuk.
Op zondag werd er vaak chinees gehaald.
Altijd bord leegeten anders niet van tafel maar dat was eigenlijk nooit zo een probleem we waren hele dagen buiten dus altijd hongerig en er werd niets iets gemaakt wat wij niet lusten of anders apart groenten bijgemaakt. Eigenlijk altijd yoghurt of vanille vla als toetje met roosvice.
Op verjaardagen mochten we zelf kiezen wat we wilden eten.
Niet echt lastige ouders voor ons dus voor de jaren `70 (46 jaar)
Kersen staat me nog bij dat die toen in de ban gingen.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:35 schreef drakin het volgende:
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog.
Tsjernobyl was pas in '86. Dat wassen van mijn eerdere post was voor die tijd.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:35 schreef drakin het volgende:
Maar spinazie mocht niet vanwege Tsjernobyl weet ik nog. Verder geen idee hoe het werd gemaakt in andere jaren, wel altijd met een gekookt ei erbij.
kersen ook al? Dat is echt jammer, maar ja alles wat boven de grond rijp was op dat moment natuurlijk.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kersen staat me nog bij dat die toen in de ban gingen.
ja dat zei je, maar ik moest ineens aan dat ongeval denken door jouw spinazie. En ook aan dat ei in andere jaren, dus voor en na tsjernobylquote:Op maandag 19 januari 2015 21:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tsjernobyl was pas in '86. Dat wassen van mijn eerdere post was voor die tijd.
Werkte alleen in het programma spitting image toen, hier glom niks, ik heb naar buiten gekeken 's nachts of ik wat zag gloeien.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat mijn ouders iets in de ban deden trouwens.
Maar ja, 's nachts licht geven kan soms best handig zijn.
jaaaaaaaaaa! die kennis was ik!quote:Op maandag 19 januari 2015 22:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij kennissen je toetje in het bord krijgen waar net nog je aardappels, vlees en groente op lagen. Brrrr
gatver was dat bij jou? yoghurt met stukjes aardappelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |