Waarom zou je je vriend moeten meeslepen als hij zelf geen problemen heeft vriendloos te zijn?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:41 schreef Koettie het volgende:
Nee. Want dan past ie simpelweg niet bij me. Daarnaast heb ik het druk + vrienden en geen zin om elke keer m'n vriend mee te slepen. Dus daar zou ik niet voor kiezen.
Er zit vaak een reden achter het vriendloos zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou je je vriend moeten meeslepen als hij zelf geen problemen heeft vriendloos te zijn?
Daarom heb ik inderdaad de relatie beëindigd.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:00 schreef Helsinki het volgende:
Dan loopt het niet stuk vanwege het gebrek aan vrienden maar het claimen.
Touche.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waarom zou je je vriend moeten meeslepen als hij zelf geen problemen heeft vriendloos te zijn?
Dat dus. Wellicht dat er een verband bestaat tussen vriendloos en claimen, maar ook mensen met vrienden kunnen erg 'claimerig' zijnquote:Op zondag 18 januari 2015 23:00 schreef Helsinki het volgende:
Dan loopt het niet stuk vanwege het gebrek aan vrienden maar het claimen.
Wat maakt het uit als iemand geen vrienden heeft als hij daar zelf geen problemen mee heeft? Is het voor jou zo belangrijk dat iemand zich aan de maatschappelijke normen conformeert?quote:Op zondag 18 januari 2015 23:21 schreef Koettie het volgende:
[..]
Touche.
Zou me er verder ook niet prettig bij voelen. Vraag me dan vooral erg af waarom iemand geen vrienden heeft.
Omdat ik geloof dat je vrienden nodig hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe het in om niet je ei kwijt te kunnen bij vrienden of niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld. Ik denk dus ook niet dat zo iemand bij me past, blijkbaar zijn de normen dus compleet tegenover gesteld dus daar zou ik op afknapper, lang voor er sprake is van een relatiequote:Op maandag 19 januari 2015 08:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als iemand geen vrienden heeft als hij daar zelf geen problemen mee heeft? Is het voor jou zo belangrijk dat iemand zich aan de maatschappelijke normen conformeert?
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:01 schreef Koettie het volgende:
[..]
niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld.
Ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Iemand zou ook zijn ei kwijt kunnen bij familie of kenissen of online contacten. Iemand opbellen als je je verveelt is meer een vrouwending. Mannen vermaken zichzelf wel op de momenten dat ze zich vervelen.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:01 schreef Koettie het volgende:
[..]
Omdat ik geloof dat je vrienden nodig hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe het in om niet je ei kwijt te kunnen bij vrienden of niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld. Ik denk dus ook niet dat zo iemand bij me past, blijkbaar zijn de normen dus compleet tegenover gesteld dus daar zou ik op afknapper, lang voor er sprake is van een relatie
wat is op de lange termijn en wat is continu?quote:Op maandag 19 januari 2015 11:05 schreef yats het volgende:
Ik zou me in eerste instantie vooral afvragen waarom die ander geen vrienden heeft. Ik kan uit ervaring zeggen dat continu samen zijn (bijvoorbeeld omdat jouw partner buiten jou om geen/weinig leven heeft) op de lange termijn killing is voor een relatie. Ik vind het niet erg als mijn toekomstige partner geen of weinig vrienden heeft, maar ze zal wel moeten accepteren dat ik dat wel heb en dus geregeld met vrienden afspreek/weg ben.
ik had in mijn vorige relatie 1 vriendin. Er was veel mis met die relatie, maar ik was écht niet claimerig en had ook niet de behoefte om constant opzien lip te zitten. Heb n hoop verwijten naar m'n hoofd gekregen, maar dat is er niet één van. Ik heb niet het idee dat 'weinig vrienden hebben' en 'claimerig zijn' zo aan elkaar verbonden zijn als hier gesuggereerd wordt.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:09 schreef pietkanarie het volgende:
Even vanuit de andere kant beschreven... ik heb zelf een paar vriendschappen maar het zijn er niet zoveel en omdat iedereen verspreid woont door Nederland spreek ik ze niet zo vaak (in het 'echt dan', wel via telefoon/facebook e.d.). Het zijn voor mij wel heel waardevolle vriendschappen, kan alles bij ze kwijt maar het is dus niet zo dat ik regelmatig met hen weg ben.
Kan me goed voorstellen dat een toekomstig vriend (als in: relatie) zou gaan twijfelen als hij ontdekt dat ik niet zo'n stevig eigen netwerk heb.
Claimen zou ik nooit doen. Het is aan mij de taak om een eigen leven op te bouwen en daar horen eigen vrienden ook bij. Ik zou nooit volledig willen steunen op (de vrienden van) een toekomstige vriend.
Ook omdat dat misschien benauwend is voor die vriend.
Mijn eerste vriendin had vrijwel geen vriendinnen en wilde het liefst 24/7 bij me zijn. Dat is op zich niet erg, zeker als je net een relatie hebt. Maar na een maand of 9/10 werd het wel vervelend soms, zeker ook omdat ik af en toe commentaar kreeg over mijn vrienden en ze liever niet zag dat ik met sommige vrienden afsprak. Uiteindelijk heb ik het na ongeveer een jaar mede vanwege haar gedrag uitgemaakt.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat is op de lange termijn en wat is continu?
das wel vervelend ja, maar weet dus niet of dat met eigen vrienden hebben te maken heeft. Ik heb die ervaring niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:54 schreef yats het volgende:
[..]
Mijn eerste vriendin had vrijwel geen vriendinnen en wilde het liefst 24/7 bij me zijn. Dat is op zich niet erg, zeker als je net een relatie hebt. Maar na een maand of 9/10 werd het wel vervelend soms, zeker ook omdat ik af en toe commentaar kreeg over mijn vrienden en ze liever niet zag dat ik met sommige vrienden afsprak. Uiteindelijk heb ik het na ongeveer een jaar mede vanwege haar gedrag uitgemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |