abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148823899
Weer een taboe onderwerp: zou jij een relatie kunnen hebben met iemand die zelf geen vrienden heeft? Ene kant: je hebt blijkbaar voor hem/haar gekozen dus wat maakt het hebben van eigen vrienden dan uit? Andere kant: vaak gaan relaties stuk op het ontbreken van eigen vrienden van je vriend/vriendin omdat de meeste dan álles samen willen doen en te claimerig worden.

Dus? Brand los!
pi_148823956
Ik heb zelf niet echt vrienden en merk daardoor wel dat ik een beetje te claimerig word.
(she/her)
pi_148824041
Nee. Want dan past ie simpelweg niet bij me. Daarnaast heb ik het druk + vrienden en geen zin om elke keer m'n vriend mee te slepen. Dus daar zou ik niet voor kiezen.
pi_148824555
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:41 schreef Koettie het volgende:
Nee. Want dan past ie simpelweg niet bij me. Daarnaast heb ik het druk + vrienden en geen zin om elke keer m'n vriend mee te slepen. Dus daar zou ik niet voor kiezen.
Waarom zou je je vriend moeten meeslepen als hij zelf geen problemen heeft vriendloos te zijn?
  zondag 18 januari 2015 @ 22:58:19 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_148824670
Zal me een worst wezen, als ik zelf wel maar de ruimte krijg om wat met mijn vrienden/vriendinnen te doen.
  zondag 18 januari 2015 @ 23:00:58 #6
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_148824769
Dan loopt het niet stuk vanwege het gebrek aan vrienden maar het claimen.
  Milf zondag 18 januari 2015 @ 23:02:02 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_148824812
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom zou je je vriend moeten meeslepen als hij zelf geen problemen heeft vriendloos te zijn?
Er zit vaak een reden achter het vriendloos zijn.

Bij mij was het dat de ander niet begreep waarom ik wel tijd met mijn vrienden wilde doorbrengen en dat ik dit ook soms zonder mijn partner wilde doen.
Automatisch werd dit dan:"je brengt teveel tijd door met je vrienden" en "waarom mag ik niet mee? Het laatste was bij een bruiloft van een collega van mij waarbij aanhang niet was uitgenodigd.
Woest was hij :').

quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:00 schreef Helsinki het volgende:
Daarom heb ik inderdaad de relatie beëindigd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_148825564
Ja, heb al sinds mijn geboorte een prima relatie met mijzelf.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_148825656
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 22:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Touche.
Zou me er verder ook niet prettig bij voelen. Vraag me dan vooral erg af waarom iemand geen vrienden heeft.
pi_148830694
Geen probleem, zolang hij idd niet constant op m'n lip wil zitten, maar dat is echt niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
compact en kleverig.
pi_148830782
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:00 schreef Helsinki het volgende:
Dat dus. Wellicht dat er een verband bestaat tussen vriendloos en claimen, maar ook mensen met vrienden kunnen erg 'claimerig' zijn
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_148831078
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:21 schreef Koettie het volgende:

[..]

Touche.
Zou me er verder ook niet prettig bij voelen. Vraag me dan vooral erg af waarom iemand geen vrienden heeft.
Wat maakt het uit als iemand geen vrienden heeft als hij daar zelf geen problemen mee heeft? Is het voor jou zo belangrijk dat iemand zich aan de maatschappelijke normen conformeert?
pi_148831138
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 08:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit als iemand geen vrienden heeft als hij daar zelf geen problemen mee heeft? Is het voor jou zo belangrijk dat iemand zich aan de maatschappelijke normen conformeert?
Omdat ik geloof dat je vrienden nodig hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe het in om niet je ei kwijt te kunnen bij vrienden of niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld. Ik denk dus ook niet dat zo iemand bij me past, blijkbaar zijn de normen dus compleet tegenover gesteld dus daar zou ik op afknapper, lang voor er sprake is van een relatie
pi_148832669
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:01 schreef Koettie het volgende:

[..]
niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld.
:') ieder z'n ding
pi_148833159
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 09:01 schreef Koettie het volgende:

[..]

Omdat ik geloof dat je vrienden nodig hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe het in om niet je ei kwijt te kunnen bij vrienden of niet random iemand te kunnen bellen als je je verveeld. Ik denk dus ook niet dat zo iemand bij me past, blijkbaar zijn de normen dus compleet tegenover gesteld dus daar zou ik op afknapper, lang voor er sprake is van een relatie
Ik begrijp dat jij daar anders over denkt. Iemand zou ook zijn ei kwijt kunnen bij familie of kenissen of online contacten. Iemand opbellen als je je verveelt is meer een vrouwending. Mannen vermaken zichzelf wel op de momenten dat ze zich vervelen.
pi_148833373
Helemaal geen vrienden zou ik jammer vinden, maar zo lang die persoon wel een eigen leven heeft is dat geen dealbreaker. Liever wel iemand die een beetje sociaal is en andere contacten heeft.
  maandag 19 januari 2015 @ 11:05:27 #17
416931 yats
(non) Average Joe
pi_148833710
Ik zou me in eerste instantie vooral afvragen waarom die ander geen vrienden heeft. Ik kan uit ervaring zeggen dat continu samen zijn (bijvoorbeeld omdat jouw partner buiten jou om geen/weinig leven heeft) op de lange termijn killing is voor een relatie. Ik vind het niet erg als mijn toekomstige partner geen of weinig vrienden heeft, maar ze zal wel moeten accepteren dat ik dat wel heb en dus geregeld met vrienden afspreek/weg ben.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_148833845
Even vanuit de andere kant beschreven... ik heb zelf een paar vriendschappen maar het zijn er niet zoveel en omdat iedereen verspreid woont door Nederland spreek ik ze niet zo vaak (in het 'echt dan', wel via telefoon/facebook e.d.). Het zijn voor mij wel heel waardevolle vriendschappen, kan alles bij ze kwijt maar het is dus niet zo dat ik regelmatig met hen weg ben.

Kan me goed voorstellen dat een toekomstig vriend (als in: relatie) zou gaan twijfelen als hij ontdekt dat ik niet zo'n stevig eigen netwerk heb.
Claimen zou ik nooit doen. Het is aan mij de taak om een eigen leven op te bouwen en daar horen eigen vrienden ook bij. Ik zou nooit volledig willen steunen op (de vrienden van) een toekomstige vriend.
Ook omdat dat misschien benauwend is voor die vriend.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148836705
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:05 schreef yats het volgende:
Ik zou me in eerste instantie vooral afvragen waarom die ander geen vrienden heeft. Ik kan uit ervaring zeggen dat continu samen zijn (bijvoorbeeld omdat jouw partner buiten jou om geen/weinig leven heeft) op de lange termijn killing is voor een relatie. Ik vind het niet erg als mijn toekomstige partner geen of weinig vrienden heeft, maar ze zal wel moeten accepteren dat ik dat wel heb en dus geregeld met vrienden afspreek/weg ben.
wat is op de lange termijn en wat is continu?
compact en kleverig.
pi_148836850
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:09 schreef pietkanarie het volgende:
Even vanuit de andere kant beschreven... ik heb zelf een paar vriendschappen maar het zijn er niet zoveel en omdat iedereen verspreid woont door Nederland spreek ik ze niet zo vaak (in het 'echt dan', wel via telefoon/facebook e.d.). Het zijn voor mij wel heel waardevolle vriendschappen, kan alles bij ze kwijt maar het is dus niet zo dat ik regelmatig met hen weg ben.

Kan me goed voorstellen dat een toekomstig vriend (als in: relatie) zou gaan twijfelen als hij ontdekt dat ik niet zo'n stevig eigen netwerk heb.
Claimen zou ik nooit doen. Het is aan mij de taak om een eigen leven op te bouwen en daar horen eigen vrienden ook bij. Ik zou nooit volledig willen steunen op (de vrienden van) een toekomstige vriend.
Ook omdat dat misschien benauwend is voor die vriend.
ik had in mijn vorige relatie 1 vriendin. Er was veel mis met die relatie, maar ik was écht niet claimerig en had ook niet de behoefte om constant opzien lip te zitten. Heb n hoop verwijten naar m'n hoofd gekregen, maar dat is er niet één van. Ik heb niet het idee dat 'weinig vrienden hebben' en 'claimerig zijn' zo aan elkaar verbonden zijn als hier gesuggereerd wordt.
in m'n huidige relatie heeft hij minder vrienden dan ik, hij is ook gewoon graag alleen. Heb nog nooit t gevoel gehad dat hij claimerig was.

Das btw een aanvulling op de post die ik quote, geen tegenreactie oid :P
compact en kleverig.
pi_148838138
Ik wil dat niet meer. Het idee iemands hele sociale leven te zijn is me ontzettend slecht bevallen. Zelfs als je iemand niet overal mee naartoe hoeft te slepen omdat hij/zij anders niemand heeft, is het vervelend. Zo iemand komt namelijk altijd naar jou toe als hij/zij iets wil bespreken, want hij/zij heeft niemand anders. Dat betekent dat er veelal wordt verwacht dat er bij jou altijd ruimte is voor de gevoelens van de ander, en heel cru gezegd, die ruimte heb ik gewoon niet altijd. Als ik me kut voel, wil ik niet iemand anders gaan lopen troosten. Dan moet diegene maar even ergens anders heen. Mijn ervaring is dat die houding niet geaccepteerd wordt en leidt tot onbegrip bij de persoon zonder vrienden, en tot irritatie bij de ander.

Dus nee. En niet omwille van het meeslepen of prioriteiten, maar omdat ik nooit meer iemands "hele leven" wil zijn.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:54:32 #22
416931 yats
(non) Average Joe
pi_148838658
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat is op de lange termijn en wat is continu?
Mijn eerste vriendin had vrijwel geen vriendinnen en wilde het liefst 24/7 bij me zijn. Dat is op zich niet erg, zeker als je net een relatie hebt. Maar na een maand of 9/10 werd het wel vervelend soms, zeker ook omdat ik af en toe commentaar kreeg over mijn vrienden en ze liever niet zag dat ik met sommige vrienden afsprak. Uiteindelijk heb ik het na ongeveer een jaar mede vanwege haar gedrag uitgemaakt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_148838975
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:54 schreef yats het volgende:

[..]

Mijn eerste vriendin had vrijwel geen vriendinnen en wilde het liefst 24/7 bij me zijn. Dat is op zich niet erg, zeker als je net een relatie hebt. Maar na een maand of 9/10 werd het wel vervelend soms, zeker ook omdat ik af en toe commentaar kreeg over mijn vrienden en ze liever niet zag dat ik met sommige vrienden afsprak. Uiteindelijk heb ik het na ongeveer een jaar mede vanwege haar gedrag uitgemaakt.
das wel vervelend ja, maar weet dus niet of dat met eigen vrienden hebben te maken heeft. Ik heb die ervaring niet.
compact en kleverig.
pi_148839588
Geen/weinig (eigen) vrienden? Maakt me echt helemaal niks uit.
Claimen? Maakt we wél -heel- veel uit.

Maar die twee zijn in mijn optiek ook totaal niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Sterker nog, als ik zo naar mijn eigen omgeving kijk, zijn de meest "socialen" eigenlijk veelal het meest claimerig binnen hun relatie :D
Tails tell tales
pi_148845544
Ik heb van mezelf best weinig vriendinnen, maar ik ben dus niet claimerig naar mijn vriend toe. Ik kan erg goed tegen alleen zijn ;)
En bovendien heeft hij een aantal vriendinnen met wie ik erg goed op kan schieten.

Goed, we wonen samen, maar we durven elkaar ook met rust te laten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')