abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148782446
Hallo allemaal,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat de meeste CUL FOK!ers een baan of studie hebben. Daar heb je het fenomeen koffie automaten. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor koffie (of thee) jullie op het werk hebben. De koffie automaat is in de ochtend toch wel het meest bedrijfskritische apparaat dat er is. :)

Bij mij op het werk hebben we 8 jaar lang automaten van DE gehad. Dat was koffie uit van die siroop pakken. Uit de diepvries en daarna in de koelkast ontdooid. Het is dat er cafeïne in zat en was niet de meest smerige koffie die er bestond, maar toch.... :r :r

Sinds 2 jaar zijn de automaten vervangen voor automaten die koffiebonen malen. Een grote vooruitgang, maar ik vind mijn nespresso en de voorganger een jura vol automaat met beukenhorst koffiebonen lekkerder.

Op het werk ben ik ongeveer 30 uur per week op de zaak en 10 uur bij klanten op locatie.

Daar heb je uiteraard ook koffie automaten.

De meest smerige koffie bij klanten aangetroffen:

Cafebar automaten met van die korrels waarvan koffie wordt gemaakt. :r :r :r :r :r :r :r :r

Als je dit tijdens de 2e wereldoorlog had verkocht als surrogaat koffie, dan werd je gelijk tegen de muur gezet door het verzet of de duitsers ivm oplichting. :X

Lekkerste koffie ooit aangetroffen bij klanten:

Jura automaten (voor bedrijven zijn andere apparaten dan de consumenten apparaten) met beukenhorst koffiebonen. ^O^

Nu begrijp ik ook wel dat het in de praktijk ook geen problemen moet veroorzaken. Als het een onderneming betreft met veel medewerkers per automaat, dan snap ik dat een kopje koffie geen 30 seconden mag duren ivm wachtrij zoals een bonen automaat. Maar het hoeft natuurlijk ook geen slootwater te zijn.

Dus wat voor koffie (of thee) heb jij op het werk? Is het te drinken of is het echt slootwater?

[ Bericht 0% gewijzigd door gargamelnl op 17-01-2015 18:57:10 ]
pi_148782574
Ah Perla snelfiltermaling :')
pi_148782713
Wij hebben redelijk sjieke automaten waar koffiebonen + melkpoeder + cacaofantasie in gaan, en daar komt redelijke koffie uit. We hebben 1 extra sjiek apparaat, waar naast gewone bonen ook espressobonen in gaan, en echte melk. Daar komt redelijke espresso uit.
In de kantine staat een Bravilor:

Daar haal ik m'n dagelijkse kopje koffie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_148782838
Deze.

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148782863
We hebben een apparaat waar losse bonen in gaan, en we hebben daarbij momenteel een grote zak met best lekkere bonen van Simon Levelt. Weet even niet welke.
Niks te klagen in elk geval. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148782869
iets waarin poeder wordt aangelengd met water. niemand vindt het volgens mij te zuipen. ;(
pi_148782962
Hele smerige, iets wat nauwelijks op koffie lijkt. En zodra er teveel mensen gaan klagen dat er wel erg weinig smaak aan zit, dan gaan ze de instellingen wat veranderen, zodat er minder water doorgaat. Niet meer koffie, nee, gewoon minder water, anders wordt het te duur. Dus dan heb je ineens nog maar een half plastic bekertje koffie :')
pi_148783350
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:05 schreef gelestipjes het volgende:
Hele smerige, iets wat nauwelijks op koffie lijkt. En zodra er teveel mensen gaan klagen dat er wel erg weinig smaak aan zit, dan gaan ze de instellingen wat veranderen, zodat er minder water doorgaat. Niet meer koffie, nee, gewoon minder water, anders wordt het te duur. Dus dan heb je ineens nog maar een half plastic bekertje koffie :')
half is goed. dan druk je gewoon een tweede keer op het knopje. ^O^
pi_148783369
ow en ik vind trouwens dat het geen koffie mag heten ;(
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:19:13 #10
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_148783472
Wij hebben een automaat met koffiebonen en 's ochtends staat er ook filterkoffie klaar (want Zweden).
pi_148783541
Ik zou het niet weten. Een hele grote. Waar koffie uitkomt en espresso en wiener melange en chocomel en choco creme en soep en thee en warm water en weet ik wat al dies meer zij.

Lekker in elk geval. Als ik er maandag aan denk zal ik wel eens kijken wat voor ding het is.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148783601
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:05 schreef gelestipjes het volgende:
Is dat zo'n automaat met van die vieze gedroogde vries korrels (kan even niet op de naam komen)?
Ik heb 13 jaar geleden tijdens mijn studietijd bij een groot callcenter gewerkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat waren van die bruine kattebak korrels waarvan "koffie" gemaakt werd. Ik nam toen altijd mijn eigen senseo koffie mee naar het werk. Was toen best wel in de mode die senseo en ik geen geld had voor hogere kwaliteit koffie. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door gargamelnl op 17-01-2015 19:30:18 ]
pi_148783779
We hebben op de zaak een nieuwe schoonmaakster (respect, anders moeten we het zelf doen), maar iedereen begint bij ons tussen 8.15 en 8.30 uur. Waarom gaat ze dan op dat tijdstip de koffie automaten bijvullen en schoonmaken? :( 8)7

Ik ben nogal een lompe boer, maar ik durf er niets van te zeggen, want ze ziet er wel heel lief uit. :@
pi_148783965
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:29 schreef gargamelnl het volgende:
We hebben op de zaak een nieuwe schoonmaakster (respect, anders moeten we het zelf doen), maar iedereen begint bij ons tussen 8.15 en 8.30 uur. Waarom gaat ze dan op dat tijdstip de koffie automaten bijvullen en schoonmaken? :( 8)7

Ik ben nogal een lompe boer, maar ik durf er niets van te zeggen, want ze ziet er wel heel lief uit. :@
's ochtends even schoonmaken zodat iedereen koffie heeft uit een nice machine :P
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:37:11 #15
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_148784127
Wij hebben er een van Cafebar. Geen idee wat erin zit, maar het is niet te zuipen. Een tijd terug hebben we met enkele collega's daarom een Nespresso-apparaat gekocht. Ik ben de enige nog die deze gebruikt, de rest is al vertrokken of drinkt zo goed als nooit koffie.

Wat nog wel grappig is; dat ding van Cafebar moest ooit gemaakt worden. Stond die monteur aan dat ding te sleutelen terwijl een collega een kopje Nespresso ging zetten. Vraagt ' ie; "Oh lekker, mag ik ook een bakje echte koffie?" Tekenend toch wel. Snap ook totaal niet dat mensen de hele dag koffie uit die automaat drinken. Jak.
pi_148784259
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:37 schreef vinnypassy het volgende:
Wij hebben er een van Cafebar. Geen idee wat erin zit, maar het is niet te zuipen. Een tijd terug hebben we met enkele collega's daarom een Nespresso-apparaat gekocht. Ik ben de enige nog die deze gebruikt, de rest is al vertrokken of drinkt zo goed als nooit koffie.

Wat nog wel grappig is; dat ding van Cafebar moest ooit gemaakt worden. Stond die monteur aan dat ding te sleutelen terwijl een collega een kopje Nespresso ging zetten. Vraagt ' ie; "Oh lekker, mag ik ook een bakje echte koffie?" Tekenend toch wel. Snap ook totaal niet dat mensen de hele dag koffie uit die automaat drinken. Jak.
herkenbaar.
pi_148784274
wat is cafebar eigenlijk. is het terecht dat ik het met smerige kutkoffie associeer ? ;(
  zaterdag 17 januari 2015 @ 19:43:34 #18
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_148784328
Een Jura *O* *O* *O*
pi_148784411
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:41 schreef SuperFood het volgende:
wat is cafebar eigenlijk. is het terecht dat ik het met smerige kutkoffie associeer ? ;(
Meer dan terrecht. Wat een troep is dat :r

Bij mij op het werk staan wat Senseo's. Maar de pads zijn gehaald bij de Makro ofzo.
500 pads voor een tientje zulk soort kwaliteit. :') Iedereen neemt nu zelf koffie mee.
pi_148784461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:46 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Meer dan terrecht. Wat een troep is dat :r

Bij mij op het werk staan wat Senseo's. Maar de pads zijn gehaald bij de Makro ofzo.
500 pads voor een tientje zulk soort kwaliteit. :') Iedereen neemt nu zelf koffie mee.
Nog altjid 100 keer beter dan cafebar kwaliteit. :Y
pi_148784486
Ow ik weet het weer, het is eentje van Maas.

Om preciezer te zijn een Maas SL1000.

Zowat al mijn collega;s vinden de koffie eigenlijk niet lekker. Ik vind hem heerlijk c_/
pi_148784487
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:47 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Nog altjid 100 keer beter dan cafebar kwaliteit. :Y
True true.
pi_148784543
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:06:48 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_148785171
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:01 schreef Rezania het volgende:
Deze.

[ afbeelding ]
dat monster staat bij ons ook op het werk. er gaat gedroogde koffie in poedervorm in.
maar wat een bocht komt er uit. :X dat ze er DE op durven te zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')