abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 09:22:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_148769818

De Goudse Eliza van der Vliet (36) deelt alles in haar leven op Twitter. Ook nu haar man Michel (39) gisteravond geheel onverwacht is overleden. Haar vele volgers zijn geschokt door haar verslag van de meest verschrikkelijke dag van haar leven.

Gouwenaar Michel van der Vliet ging zondagavond rond 19.30 uur nog even op de fiets een pakje sigaretten kopen. Hij kuste zijn vrouw Eliza op de mond en zei 'Tot zo'. Daar gaat hij, haar grote liefde met wie ze al vijftien jaar is getrouwd.

Ambulance
Korte tijd later hoort Eliza vlak boven haar woning in de Goudse wijk Korte Akkeren een helikopter cirkelen. Een politiehelikopter, denkt ze, en zoals zo vaak maakt ze hier melding van op haar favoriete 'uitlaatklep' Twitter. (Twitter): 'Hoi politiehelikopter die rondjes draait boven mijn huis.' Eén van haar bijna tweeduizend volgers op Twitter corrigeert haar. 'Het is een traumahelikopter'. Eliza hoort inmiddels ook sirenes van ambulances.

'Dat is vlakbij hier' en vrijwel tegelijkertijd bekruipt haar een onbehaaglijk gevoel. Michel had nu toch wel weer thuis moeten zijn. Ze belt zijn mobiel. Vier keer, vijf keer. (Twitter): 'Man is op de fiets. Ergens onderweg. Hij fietst die route waar iemand net een hartaanval heeft gehad. 'EN IK BEN EEN PANIEKZAAIER MAAR HIJ NEEMT Z'N TELEFOON NIET OP'

Ernstig
De eerste reacties op twitter komen op gang. Ach joh, het is vast iemand anders. En: hij staat vast zo voor de deur. Maar het is niet Michel die even later tegen het raam tikt. Eliza ziet het gezicht van een agent die heel ernstig kijkt. 'Mevrouw, mogen wel binnenkomen. We moeten u iets ergs vertellen.' (Twitter): 'HET IS MICHEL... OHNEEE.' Ze brengen hem naar het ziekenhuis in Rotterdam en reanimeren hem.'

Eliza is geschokt. Dit kan toch niet waar zijn? De grond zakt even later onder haar voeten weg als hoort dat Michel geen hartslag meer heeft. Twitter: 'Help wat moet ik doen. Help me' Er begint een onafzienbare stroom piepjes op haar telefoon van volgers die haar willen helpen en naar het ziekenhuis willen brengen. Dat laatste blijkt niet nodig.

Twitter: 'Ik zit nu in een gillende politiewagen naar het ziekenhuis'. De Goudse twijfelt geen moment of ze zelfs de meest ingrijpende momenten via Twitter moet delen. Ze verwoordt immers al jaren alles wat haar bezighoudt in tweets. En nu ze eenmaal heeft gemeld dat er iets verschrikkelijks met Michel aan de hand is en het meelevende reacties regent, moet ze wel doorgaan.

Miami Vice
,,Ik wilde ook niet anders'', zegt ze een dag later. ,,Twitter voelde zoals zo vaak meteen als een warme deken. Al die mensen die me een hart onder de riem steken.'' Eliza waant zich in de politiewagen in Miami Vice. Met loeiende sirenes gaat het richting Rotterdam.'Eén van mijn grootste wensen was een dienst mee te draaien met de Goudse politie. Nou, ik heb m'n portie wel gehad.' Haar man ligt in het ziekenhuis aan allerlei slangen en apparaten. De artsen zeggen dat ze nog één keer gaan proberen hem te reanimeren. Het lukt niet.

De politie bevestigt het overlijden van Eliza's man.

Twitter :

'En nu, een plastic zak van het ziekenhuis met bebloede en kapotgescheurde kleding en je ringen'

'Ach wat waren we toen toch verliefd.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lijken-te-zijn.dhtml

Ik zou ook blijven twitteren. :{ Ik las in Hools trouwens dat ze voornamelijk in de TV-SC postte.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 09:25:25 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_148769849
Er zitten spelfauten in de TT zou Eliza zwggwn.

Zit haar haar wel goed ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:25:48 #3
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_148769851
Ik vind het een ernstige ontwikkeling. Dan klopt er toch wat niet met je. Het is internet. Open en publiekelijk toegankelijk voor iedereen.

De nieuwe generatie jongeren zetten ook maar alles op internet.

Daar ga je persoonlijke informatie en gegevens toch niet op zetten? Dit kun je zelf reguleren. Behalve waar het niet anders kan zoals bij de overheidse instellingen.
pi_148769876
Wat een wereldvreemd mens.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 januari 2015 @ 09:29:13 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_148769883
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef tong80 het volgende:
Er zitten spelfauten in de TT zou Eliza zwggwn.

Zit haar haar wel goed ?

En heel vroeger in de 3fm chat
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_148770581
Sommige mensen vinden het fijn om de ellende van een ander te lezen.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:39:53 #7
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_148770748
Heftig.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 10:59:06 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_148770998
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:39 schreef Voszje het volgende:
Heftig.
In z'n reet neuken tijdens het gebet van Gerard Cox.

:P
pi_148773166
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:25 schreef 10minuteman het volgende:
Ik vind het een ernstige ontwikkeling. Dan klopt er toch wat niet met je. Het is internet. Open en publiekelijk toegankelijk voor iedereen.

De nieuwe generatie jongeren zetten ook maar alles op internet.

Daar ga je persoonlijke informatie en gegevens toch niet op zetten? Dit kun je zelf reguleren. Behalve waar het niet anders kan zoals bij de overheidse instellingen.
Ik verbaas me ook over dat exhibitionisme, wat is het doel daarvan?
Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.

Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.

Het gaat ook maar door, alsof ze via internet leeft.
Ik twitter dus ik besta.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_148773928
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:55 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Deze dingen deel je met vrienden en familie, dat hoeft toch niet allemaal in de openbaarheid?
Het haalt de waarde van wat je met iemand gedeeld heeft zo naar beneden en maakt het goedkoop.

Wat mensen vergeten is dat het delen van dergelijke intimiteiten niet alleen jou aangaat, maar ook de persoon met wie je dat beleefd hebt, en die wil dat misschien wel helemaal niet wereldkundig maken.

Ik twitter dus ik besta.
Onze maatschappij wordt steeds exhibitionistischer. Zie Utopia, zie alle real life soaps, zie de selfie-generatie.
Twitter is voor haar een "warme deken". Haar "thuis" waar ze heel veel reacties krijgt die haar steun en een goed gevoel geven. Niet mijn ding, maar op een bepaalde manier doen we hier op FOK! hetzelfde.

Users die posten wat ze vandaag dragen, hoe ze eruit zien, bevallingen delen, KPD-pics maken en hele SC's vol waar mensen dagelijkse dingen met elkaar delen die soms ook behoorlijk intiem zijn. De grens voor wat je wel en niet deelt is voor iedereen anders. In haar geval ligt die grens wrs. een stuk verder als bij de meeste mensen. Tijdsgeest. That's all.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 14:09:38 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_148774957
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Descartes. shmoopy. Dit gaat verder.

:{
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:10:56 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148774992
Ik begrijp dat exhibitionisme ook niet maar als je in shock/ rouw bent dan doe je soms rare dingen.
Hopelijk helpt het haar bij de verwerking. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 januari 2015 @ 14:11:43 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148775014
Ze is overduidelijk gek op aandacht. Ik verwacht dat ze zo weer aan de man is dus.
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 januari 2015 @ 14:13:49 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_148775073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp dat exhibitionisme ook niet maar als je in shock/ rouw bent dan doe je soms rare dingen.
Hopelijk helpt het haar bij de verwerking. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
Heb je gelijk in. Dit is haar manier. Stel er alleen mijn vragen bij. Veroordeel niet.

Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 januari 2015 @ 21:19:53 #15
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_148787700
Grappig dat tong80 de grootste interverslaafde van nederland zich druk maakt om een twitterverslaafde _O-
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_148793562
Bizar.

Sterkte.
I´m back.
  zondag 18 januari 2015 @ 01:22:59 #17
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_148795765
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.

Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.

Sterkte Muisje Eliza.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_148795848
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 01:22 schreef Staal het volgende:
Grappig dat de bekendste jarenlange stumpers op FOK! iemand wel eventjes veroordelen vanwege een ander medium. Met name blauw en rozetjes grieven er op los. Als Eliza live haar gevoelens enkel op FOK! zou hebben gedeeld zou er alleen maar meelevendheid zijn geweest.

Er is reden om te twijfelen maar waan je niet in de positie alles voor een ander in te kunnen vullen.

Sterkte Muisje Eliza.
Dit ja.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:10:15 #19
434872 10minuteman
pi_148799173
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Klopt. Ik vind het ene rare gang van zaken. Maar Eliza zou oud genoeg moeten zijn om dit te snappen.

De nieuwe generatie jongeren kent het wereldwijde web als niks anders. Die hebben de start niet meegemaakt en het zien veranderen zoals wij dat hebben gezien.

Dat gezegd hebbende is internet onherkenbaar veranderd, deels positief en deels negatief. Een negatief aspect vind ik toch wel de privacy en natuurlijk de steeds slimmere wordende ransomsware en virussen en dergelijke.

Maar goed back on topic. Iedereen is anoniem op internet en ik zou geen anoniem persoon willen vertellen wat ik heb meegemaakt wat in een persoonlijke sfeer ligt.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:11:26 #20
434872 10minuteman
pi_148799189
Goede tip die ik nog een keer zal vermelden: Black mirror.

Mini tv serie. Verder zeg ik er niks over. Elk aflevering is afzonderlijk en uniek.
pi_148799396
quote:

[..]

Ik twitter dus ik besta.
Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.

Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.

Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:40:31 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148799584
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:27 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nou niet om het een of ander, maar als je alleen thuis zit en zo iets vreselijks overkomt je, dan deel je dat met degenen waar je op dat moment (al) contact mee hebt en dat waren in dit geval volgers op Twitter. En het mag dan wel internet zijn maar je hebt toch het idee dat het je eigen cirkel rondgaat op Twitter.
En hoe privé is een ongeluk? Nog voordat de naasten er van weten gaat het als rond op internet dat er iemand een ongeluk heeft gehad. En is het dan niet beter dat meteen alles duidellijk wordt naar de buitenstaanders ipv dat men maar wat speculeert? Zie het als journalistiek.

Wat is het verschil met haar verhaal als het later in een damesblad of blog komt? Alleen het feit dat je het meteen leest.

Voor degene die iets traumatisch als dit overkomt is het juist heel goed dat ze emoties kan uiten en als je alleen bent kan dat niet via hugs en kisses. Die krijg je dan maar virtueel, maar het effect is hetzelfde.
maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:43:09 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148799621
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:51:38 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148799701
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar je hebt zeg maar besloten virtueel en publiekelijk virtueel. Ervoor kiezen dit publiekelijk te delen heeft toch ook wel een extra (aandachts)factor.
Het zou me niet eens verbazen als ze het niet deelt om de aandacht, maar gewoon omdat het is hoe ze haar leven leeft....
En iemand die bijna letterlijk iedere poep en scheet twittert zal dat ook doen als de politie voor de deur staat om te vertellen dat haar man onderweg is naar het ziekenhuis.

Daarbij kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je op die manier gaat zitten communiceren op het moment dat je in een politieauto met gillende sirenes zit, zeker als dat je standaard communicatievorm is geworden.

Dat het mijn keuze niet zou zijn is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148799705
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 10:43 schreef Marrije het volgende:
Want hij is verongelukt, maar zij staat centraal. Zij heeft de hoofdrol in deze tragedie.
Zij heeft ook de steun nodig en die krijgt ze zo.
En het is bij mij niet voorbij gekomen, dus hoe publiek is het?

Wat Leandra hierboven zegt klinkt ook zeer aannemelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')