Ik denk dat wat hij zegt representatief is voor een hele hoop mensen in Turkije (en het Midden-Oosten).quote:De cartoons van het Franse blad Charlie Hebdo "zaaien haat en racisme" en provoceren de islam. Dat vindt de Turkse president Erdogan.
"Dit is niet wat ze bedoelen met vrijheid", aldus de religieus geïnspireerde Turk. "Het staat gelijk aan terreur, doordat ingegrepen wordt in de vrijheid van anderen." Volgens hem "bestaat er geen grenzeloze vrijheid".
Ongelovigen mogen wat Erdogan betreft best een toontje lager zingen, schrijft dagblad Hürriyet. "Ze zijn weliswaar atheïst, maar als dat zo is, dan hebben ze maar te respecteren wat heilig is voor mij", aldus de Osmaanse leider.
De vrome islamiet, wiens regering door corruptieschandalen wordt achtervolgd, sloot meer kritische journalisten op dan welk ander land ook.
Powned
Originele bron: http://www.hurriyetdailyn(...)=77051&NewsCatID=338
Hoe danquote:"Het staat gelijk aan terreur, doordat ingegrepen wordt in de vrijheid van anderen."
""Ze zijn weliswaar moslim, maar als dat zo is, dan hebben ze maar te respecteren wat heilig is voor mij", aldus spijkerbroek.quote:"Ze zijn weliswaar atheïst, maar als dat zo is, dan hebben ze maar te respecteren wat heilig is voor mij", aldus de Osmaanse leider.
Ach, daar liepen nog wel wat meer hypocriete leiders rondquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:45 schreef Rezania het volgende:
Liep Turkije niet mee in de mars in Parijs na de aanslagen?
Ze liepen daar tegen terreur maar niet voor Charlie Hebdo.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:45 schreef Rezania het volgende:
Liep Turkije niet mee in de mars in Parijs na de aanslagen?
Ik moet eerlijk zeggen dat de lat van provoceren bij de islam ook wel heel laag ligt. Alleen het afbeelden van de profeet is blijkbaar al provoceren, dat is wel ontzettend snel op de tenen getrapt zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:48 schreef Confetti het volgende:
Natuurlijk was het puur om te provoceren.
Daar moest het blad het van hebben, niet van creativiteit of humor. Nee, gewoon op een achterlijke manier provoceren. Als een stel infantiele mongolen.
Jammer dat deze circle-jerk losers zo'n heldenstatus hebben gekregen. Onbegrijpelijk dat die jihadisten het idee kregen om zulke nietsnutten neer te knallen.
Het nadeel is, als we niet luisteren gaan ze schieten.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:50 schreef Childofthe90s het volgende:
"Ze zijn weliswaar atheïst, maar als dat zo is, dan hebben ze maar te respecteren wat heilig is voor mij"
Hier zit het probleem. Ik respecteer dat er dingen heilig zijn voor meneer Erdogan, maar je kunt niet van mensen vragen dat ze zich niet uitlaten over wat voor anderen heilig is. Dat is immers subjectief. Wat voor mij heilig is, is voor Erdogan misschien niet heilig, en andersom.
Ook wordt duidelijk gemaakt dat religieuze opvattingen vaak op gespannen voet staan met vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:48 schreef Confetti het volgende:
Natuurlijk was het puur om te provoceren.
Erg provocerend inderdaad dat ze iets afdrukken wat een ander niet wil. Het zou beter zijn als niemand meer iets zou zeggen of afdrukken wat een ander niet wil horen of zien.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat Charles Hebdo provoceerde mag toch geen nieuws zijn?²
Lekker belangrijk, de koran is ook provocerend naar andersdenkenden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat Charles Hebdo provoceerde mag toch geen nieuws zijn?²
Dat zijn een hoop woorden om ja te zeggen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Erg provocerend inderdaad dat ze iets afdrukken wat een ander niet wil. Het zou beter zijn als niemand meer iets zou zeggen of afdrukken wat een ander niet wil horen of zien.
Mee eens.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 23:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, de koran is ook provocerend naar andersdenkenden.
Normale mensen trekken zich daar niks van aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |