Als je uitgelegd moet worden wat lijden is, dan is er geen sprake van lijden, lijkt me.quote:Op maandag 13 april 2015 21:57 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Niet het zoeken naar lijden, maar het opvangen, voorkomen van lijden. Maar dat is het wel belangrijk om te weten wat lijden is.
Nu je het zegt, mijn voorhuid is inderdaad een beetje geïrriteerd. Hoe kan jezus me daarmee helpen?quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:16 schreef Manke het volgende:
Je lijdt als je constant probeert je lust te bevredigen. Jezus haalt deze drang weg
ask, and it shall be givenquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Nu je het zegt, mijn voorhuid is inderdaad een beetje geïrriteerd. Hoe kan jezus me daarmee helpen?
Juist niet!quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:16 schreef Manke het volgende:
Je lijdt als je constant probeert je lust te bevredigen.
Nou, lekker is dat...quote:Jezus haalt deze drang weg
Laten we dat even concreet maken. Noem eens een verslavende zonde die tot lijden leidt?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:13 schreef Manke het volgende:
[..]
verslaving, je wordt slaaf van de desbetreffende zonde
Ik ben liever een slaaf van mijn lul dan van die van god.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:13 schreef Manke het volgende:
[..]
verslaving, je wordt slaaf van de desbetreffende zonde
gokkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Laten we dat even concreet maken. Noem eens een verslavende zonde die tot lijden leidt?
Gokken is gewoon stom. Ook geen lustbevrediging trouwens.quote:
Zoals?quote:En lusten waar je je niet aan mag overgeven.
maar wel een verslaving,en je lijdt als je veel verliest.quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gokken is gewoon stom. Ook geen lustbevrediging trouwens.
[..]
Zoals?
Zoals daar bijvoorbeeld zijn...?quote:Op dinsdag 14 april 2015 19:25 schreef Manke het volgende:
Maar ook het lijden bij waar je je lusten niet màg botvieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |