Daar ga ik toevallig vrijdag ook naartoe op aanraden van Pietquote:Op dinsdag 5 mei 2015 20:58 schreef z80 het volgende:
voor wie in de omgeving Kleve boodschappen komt doen en van asperges houd.
http://www.rp-online.de/n(...)fuelle-aid-1.5055798
Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik gebruik het vocht om soep van te maken. Ik vries ook gekookte asperges in stukjes in voor in de soep. Afgelopen kerst nog een lekker soepje gemaaktquote:
asperges kun je goed invriezen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar ga ik toevallig vrijdag ook naartoe op aanraden van Piet![]()
Hoe goed zijn asperges in te vriezen? Als in, zijn ze dan npg goed genoeg om lekker met boter, ham en ei te eten?
Helaas, Zooplus.de wil 4,90 verzendkosten voor een pakket naar. Nederland. Toen waren ze nog 80 cent goedkoper dan de Nederlandse maar ik heb toch maar voor gemak gekozen. Poes is weer bij met de doosquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:54 schreef DClab het volgende:
[..]
Inderdaad, op bon van laatste bestelling stond 2 euro, maar dat was omdat ik geen postnl wilde. En bestelling vergt extra stap, omdat je zelf het geld moet overmaken (geen ideal). Maar het is altijd binnen paar dagen bezorgd, en stukken goedkoper dan via nederlandse site. Als je 5% kortingsplan aanschaft is die trouwens ook geldig voor de nederlandse site!
heb je de OP al bekeken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:33 schreef Nico987 het volgende:
Hallo
Weet iemand of de winkels morgen open zijn in Duitsland.. zit daar nu een paar dagen. Morgen is het hemelvaartsdag en vaderdag, denk het niet. Zijn benzine pompen dan wel open. We zijn tandpasta vergeten..
Uitgaande van het overzichtje in de OP (en eigen ervaringen) is morgen alles dicht daar.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:33 schreef Nico987 het volgende:
Hallo
Weet iemand of de winkels morgen open zijn in Duitsland.. zit daar nu een paar dagen. Morgen is het hemelvaartsdag en vaderdag, denk het niet. Zijn benzine pompen dan wel open. We zijn tandpasta vergeten..
Dit doen wij ookquote:Op donderdag 14 mei 2015 08:03 schreef Tinkepink het volgende:
Ik woon ook in de buurt van lindchen en wij halen daar tegenwoordig het gros van onze boodschappen. Niet perse altijd goedkoper (wel als je groente van het seizoen koopt!) , maar het smaakt vaak beter dan groente uit de supermarkt. De bradworstschnecke is geweldig. aardappelen zijn ook opvallend lekker.
Ja, en ja dinkel is speltquote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:48 schreef Bleie het volgende:
Ik ben een paar dagen in Duitsland, is er hier makkelijker goed broodmeel te krijgen dan in Nl? En zo ja, wat moet ik dan hebben? Zag vandaag Dinkelmehl, is dat spelt?
Dank! En wat betekenen de getallen?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en ja dinkel is spelt
Type 812 is voor witbrood, 1600 voor donker brood, ( beide tarwe)
Type 815 Type 997 Type 1150 Type 1370 en Type 1740 zijn roggemeelsoorten voor verschillende soorten meng of roggebrood (ik bedoel brood van roggemeel, niet friesroggebrood of pompernickel)
Als je deze gaat gebruiken heb je zuurdesem nodig (ook te koop) anders houd het zijn rijs niet omdat roggemeel geen gluten heeft.
Type 630 Type 812 Type 1050 zijn dinkel (spelt) meelsoorten
Zijn DIN normeringen ( Duitse Industrie Norm), zoals DIN A4 een formaat papier is bijvoorbeeld. Meel is in Duitsland volgens normenquote:
Huismerk van Kaufland is voordelig geprijsd en heeft lekkere smaken. Aanraders: Kartoffelbrot, Dinkelvolkorn (vaak op/vak leeg), pizzateig, kurbiskernenbrot (pompoenpittenbrood)quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en ja dinkel is spelt
Type 812 is voor witbrood, 1600 voor donker brood, ( beide tarwe)
Type 815 Type 997 Type 1150 Type 1370 en Type 1740 zijn roggemeelsoorten voor verschillende soorten meng of roggebrood (ik bedoel brood van roggemeel, niet friesroggebrood of pompernickel)
Als je deze gaat gebruiken heb je zuurdesem nodig (ook te koop) anders houd het zijn rijs niet omdat roggemeel geen gluten heeft.
Type 630 Type 812 Type 1050 zijn dinkel (spelt) meelsoorten
Ja HEFE (is gist). Ook verkoopt men bij andere supermarkten dan Lidl aluminiumzakjes met vloeibaar Hefe, levend gistquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:52 schreef qltel het volgende:
Overigens kun je hier ook gewoon verse gist in de supermarkt kopen. Bij de Lidl bijv. voor 9 cent per pakje.
Dat zijn kan en klare broodmixenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:38 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Huismerk van Kaufland is voordelig geprijsd en heeft lekkere smaken. Aanraders: Kartoffelbrot, Dinkelvolkorn (vaak op/vak leeg), pizzateig, kurbiskernenbrot (pompoenpittenbrood)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |