abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148735429
Wereldwijd zijn er meer dan vijftig miljoen mensen op de vlucht. Vormen vluchtelingen een bedreiging voor de samenleving of is het onze plicht mensen op te nemen die hun eigen land moeten verlaten?

In de vierdelige serie zullen zes Nederlanders met ieder een zeer uitgesproken mening het leven van een vluchteling ervaren. Zonder paspoort, telefoon en geld maken ze een gevaarlijke en onzekere vluchtelingenreis in omgekeerde volgorde. Van een vluchtelingenopvang in Nederland vertrekken ze onder begeleiding van Dennis van der Geest in drie weken naar het door oorlog verscheurde Midden-Oosten. Zal de emotionele reis de mening van de Nederlandse reizigers veranderen? Rot op naar je eigen land start dinsdag bij de EO op NPO 2.

Rot op naar je eigen land op NPO 2
De ontmoetingen met verschillende vluchtelingen, mensensmokkelaars en de extreem rechtse Gouden Dageraad zorgen voor heftige discussies. De groep maakt het ook van de andere kant mee als ze 's avonds de grenspolitie vergezellen op zoek naar vluchtelingen.

PVV
De PVV, de partij van Geert Wilders, toonde zich minder enthousiast en heeft al Kamervragen gesteld. “Waarom komt er een programma waarin alleen PVV-stemmers op andere gedachten worden gebracht?”, vraagt Martin Bosma zich openlijk af namens de partij.

De eerste aflevering
Voor het eerst betreden de reizigers een asielzoekerscentrum en ze maken kennis met vluchtelingen. De reis begint achterin een vrachtwagen zonder te weten wat de bestemming is. Tot hun schrik brengen ze de eerste nacht door in een cel.

Vanaf dinsdag 20 januari, 21.15 uur, EO, NPO 2
pi_148735580
ben benieuwd _O_
(she/her)
  vrijdag 16 januari 2015 @ 01:07:19 #3
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_148736184
En wat willen ze met dit programma bereiken?
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_148737233
Misselijk.
Je suis Charlie Sheen
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 11:33:02 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_148742634
Dit topic is voor het bespreken van het tv-programma en geen POL-discussie. Er is nog geen beeld op tv geweest en het is schijnbaar al weer nodig om allerlei standpunten tov vluchtelingen te spuien.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_148744962
Lijkt me een prima programma.

Bosma gelijk weer in de slachtofferrol :')

Vind alleen die judoka als presentator niet zo leuk.
pi_148750630
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:33 schreef Mike het volgende:
Dit topic is voor het bespreken van het tv-programma en geen POL-discussie. Er is nog geen beeld op tv geweest en het is schijnbaar al weer nodig om allerlei standpunten tov vluchtelingen te spuien.
Onjuist, de trailer is iig gisteren al op tv geweest en dat in combinatie met de programma-omschrijving uit de OP geeft wat mij betreft een meer dan duidelijk genoeg beeld om een mening te vormen en te geven.

Daarbij is zelfs de titel van dit programma een politiek statement/standpunt of liever gericht op het wegzetten van mensen met bepaalde politieke opvattingen dus lijkt het me geheel niet gek als daarop een reactie volgt.

Dat men hier echter allergisch lijkt te zijn voor inhoudelijke discussie en liever reacties ziet in de geest van "Gezien. Leuk programma." mag duidelijk zijn. Excuus. :')

Bij dezen het vriendelijke verzoek de inhoud van mijn verwijderde posts - die zijn voor admins/mods immers nog gewoon in te zien - per pm naar mij te sturen, ik probeer het nog wel een keer in KLB. Kennelijk een serieuzer forum dan dit hier. *O*
Je suis Charlie Sheen
pi_148857466
Huh het is nu niet dinsdag?
(she/her)
pi_148857472
Het is nu al op 2? Ik dacht ook dinsdag...
know'm sayin?
word? word.
pi_148857567
Oh dit is een preview
(she/her)
pi_148857592
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:46 schreef Fylax het volgende:
Oh dit is een preview
Ja duurt 10 minuutjes blijkbaar.
know'm sayin?
word? word.
pi_148857780
Rot op debat _O_
(she/her)
pi_148858596
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:44 schreef alors het volgende:
Het is nu al op 2? Ik dacht ook dinsdag...
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:46 schreef Fylax het volgende:
Oh dit is een preview
Niet op mijn OP vertrouwen. :')
pi_148860572
Zijn ze onderweg ergens iemand verloren? Ik mis die blonde vrouw op de foto in de OP.
pi_148861156
quote:
5s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:59 schreef k_man het volgende:
Zijn ze onderweg ergens iemand verloren? Ik mis die blonde vrouw op de foto in de OP.
Die wilde op een gegeven moment niet meer.
(she/her)
pi_148884386
ben benieuwd, ik ga kijken straks :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148886952
Ja enig, mensen met oorlogstrauma die ff ook plaats moeten maken voor een Nederlandse tv ploeg voor ons vermaak, wat een luxe hebben we toch dat we zelfs over het leed van anderen een entertainment programma kunnen maken met quasi B.N.'ers _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_148887375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:48 schreef TLC het volgende:
quasi B.N.'ers _O_
:?
pi_148888185
Here we go.
pi_148888188
ik erger me nu al :')
Wat een oppervlakkige domme paupers zeg :X
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 21:15:19 #21
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_148888196
Henk en Ingrid zijn goed vertegenwoordigd.
pi_148888230
Wat een zwart - wit meningen, geen enkele nuance.
pi_148888259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:15 schreef 44rdbei het volgende:
Het is nog vroeg. Ik heb hoop dat die nuance nog wordt aangebracht.
pi_148888291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:15 schreef 44rdbei het volgende:
dus dat
pi_148888320
Prison Break muziek _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')