abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148715300
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:02:59 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148716907
Gefeliciteerd met Lena *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148716958
Lena al 4 :o Van harte! *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:24:48 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148717698
Gefeliciteerd Claudia! 4 alweer?! Als ik had moeten gokken had ik 2 gezegd. :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_148750155
Leyla doet aan strippenkaarten:
Oogtest weer niet goed, lijkt erop dat ze het met 1 oog gewoon niet goed ziet. Het kan ook gewoon dat ze weer zit te klooien... Maar het andere oog doet ze wel netjes meewerken, dus de arts twijfelde..
Doorverwijzing dus naar oogarts.

Ik zou het niet raar vinden, ze valt echt heel vaak en is echt een klungel.. Dus wie weet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148750321
Goed dat ze daar naar gaan kijken Tico. Ik had zelf bij mijn oudste niks in de gaten. Heeft ze gewoon +4,5.
Met een meidenkwartet
pi_148750413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:49 schreef Cathmar het volgende:
Goed dat ze daar naar gaan kijken Tico. Ik had zelf bij mijn oudste niks in de gaten. Heeft ze gewoon +4,5.
Ja, ik zei ook tegen de arts, als je twijfelt laat haar dan maar doorsturen, want dat kan helemaal geen kwaad. Ik heb nu toch liever dat we dan een keer voor niets zitten dan dat we nog een paar jaar verder zijn en ze inderdaad niet goed ziet.
pi_148750673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, ik zei ook tegen de arts, als je twijfelt laat haar dan maar doorsturen, want dat kan helemaal geen kwaad. Ik heb nu toch liever dat we dan een keer voor niets zitten dan dat we nog een paar jaar verder zijn en ze inderdaad niet goed ziet.
Snap ik. Ben ook blij dat wij ee in groep 1 achterkwamen. Ze zag echt erg slecht. Ook weer een leuke kostenpost: de bril.
Met een meidenkwartet
pi_148750702
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Snap ik. Ben ook blij dat wij ee in groep 1 achterkwamen. Ze zag echt erg slecht. Ook weer een leuke kostenpost: de bril.
Is dat zo? Ik gok rond de 200 euro voor 2 brillen?
Of zie ik het dan te positief in?
pi_148750815
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt aan de glazen denk ik.

En hoe (on)handig is ze? Dat beïnvloed de levensduur nogal.

Heb je al een afapraak? Hier kun je gewoon bijna een half jaar wachten tot je een afspraak hebt.
Met een meidenkwartet
pi_148750872
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ligt aan de glazen denk ik.

En hoe (on)handig is ze? Dat beïnvloed de levensduur nogal.

Heb je al een afapraak? Hier kun je gewoon bijna een half jaar wachten tot je een afspraak hebt.
Nee de doorverwijzing moet via de huisarts. Maar mijn ervaring bij het ziekenhuis is dat ze echt vrij snel aan de telefoon hangen voor een afspraak.

Nou ja ik zie het allemaal wel.. Je hebt altijd wel mooie aanbiedingen 2 halen 1 betalen of een glas gratis of het montuur...
En misschien heeft ze gewoon niets, dat kan ook.
pi_148750932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En misschien heeft ze gewoon niets, dat kan ook.
Laten we het hopen! Scheelt gewoon veel gedoe.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:47:44 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_148751957
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd Claudia! 4 alweer?! Als ik had moeten gokken had ik 2 gezegd. :@
Ik ook, ongelooflijk joh. Gefeliciteerd Claudia!
in de haak.
pi_148758413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt aan de sterkte en wat voor glazen je erin wilt, montuurtje, welke winkel. Maar ik denk dat je met 200 euro wel een eind in de goede richting zit.

Wij hadden bij onze jongste ook niks in de gaten, maar ze had toch flinke min-sterkte met behoorlijke cylinder. Ze heeft extra dunne glazen, anders werden het van die jampotten en met ontspiegeling, daardoor kwamen er nog extra kosten bij de "standaard prijs".

Maar wie weet valt het mee.
Fake it till you make it...
pi_148759821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:33 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ligt aan de sterkte en wat voor glazen je erin wilt, montuurtje, welke winkel. Maar ik denk dat je met 200 euro wel een eind in de goede richting zit.

Wij hadden bij onze jongste ook niks in de gaten, maar ze had toch flinke min-sterkte met behoorlijke cylinder. Ze heeft extra dunne glazen, anders werden het van die jampotten en met ontspiegeling, daardoor kwamen er nog extra kosten bij de "standaard prijs".

Maar wie weet valt het mee.
Ik heb ook al die extra dingen. :X 300 euro per glas.

Maar, ik begon dus ooit ook met n paar tientjes (guldens toen!) per glas en wel n duur (want robust) montuur.
Laat je vooral niks verkopen door zo'n budget'opticien', want dat zijn verkopers, geen deskundigen.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 21:30:13 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148760547
Ik moest na verwijzing van de huisarts zelf het ziekenhuis bellen en de gemiddelde wachttijd was drie maanden bij Bronovo en Anthoniushove. Westeinde kon ik met 8 weken terecht voor O.
Dus hopelijk is de wachttijd daar in het Noorden minder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148760663
Ik kon vrij vlug bij mijn eigen opticien terecht, die elke week een orthoptist over de vloer heeft (zie twee topics terug). Eigen stad, bekend terrein. O+
Professioneel gifmenger.
pi_148763498
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb ook al die extra dingen. :X 300 euro per glas.

Maar, ik begon dus ooit ook met n paar tientjes (guldens toen!) per glas en wel n duur (want robust) montuur.
Laat je vooral niks verkopen door zo'n budget'opticien', want dat zijn verkopers, geen deskundigen.
J haalt zijn bril bij eyewish...
Ik heb natuurlijk ook even wat zitten kijken, maar ik denk dat pearl of eyewish gewoon goede partijen zijn, mocht het nodig zijn.
En je krijgt dan toch ook gewoon een recept mee? Dus de opticien heeft verder niets te meten toch?
pi_148763686
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

J haalt zijn bril bij eyewish...
Ik heb natuurlijk ook even wat zitten kijken, maar ik denk dat pearl of eyewish gewoon goede partijen zijn, mocht het nodig zijn.
En je krijgt dan toch ook gewoon een recept mee? Dus de opticien heeft verder niets te meten toch?
Hij of zij moet de glazen er wel in zetten. En niet gedraaid, op z'n kop, links-rechts verwisseld of verschoven (niet recht voor het oog). Een vriendin van mij is oogarts en krijgt bizar veel oud-hans anders-klanten met knallende hoofdpijn op haar spreekuur.

Daarnaast ben ik zelf van mening dat je een bril 365 dagen per jaar draagt en dat ie dus wat meer mag kosten dan een random spijkerbroek die 80% van de tijd in de was zit/in de kast hangt en de overige 20% van de tijd niet opvalt, maar die mening kun je natuurlijk gelijk terzijde schuiven.
Professioneel gifmenger.
pi_148763804
Oh, en + of - 1 is natuurlijk wat anders dan die -11 ofzo die ik heb. Zonder bril kan ik mezelf amper aankleden...dus elke euro vind ik per definitie goed besteed (behalve toen mijn optimetrist een montuur van 400 euro voorstelde - exclusief glas).
Professioneel gifmenger.
pi_148763964
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hij of zij moet de glazen er wel in zetten. En niet gedraaid, op z'n kop, links-rechts verwisseld of verschoven (niet recht voor het oog). Een vriendin van mij is oogarts en krijgt bizar veel oud-hans anders-klanten met knallende hoofdpijn op haar spreekuur.

Daarnaast ben ik zelf van mening dat je een bril 365 dagen per jaar draagt en dat ie dus wat meer mag kosten dan een random spijkerbroek die 80% van de tijd in de was zit/in de kast hangt en de overige 20% van de tijd niet opvalt, maar die mening kun je natuurlijk gelijk terzijde schuiven.
Ik ben echt echt een antifan van hans anders. Ik vind dat serieus echt zo vreselijk slechte zaak. Ik snap serieus niet dat mensen zichzelf zoiets aan doen.
Dingen met goedkoop is duurkoop.

Maar dat vind ik ook van budgetpolissen (of natura)... Het gaat om je gezondheid, dan kies je toch niet voor een goede deal voor je portemonnee, maar een verzekering die je nodig hebt...
pi_148764341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben echt echt een antifan van hans anders. Ik vind dat serieus echt zo vreselijk slechte zaak. Ik snap serieus niet dat mensen zichzelf zoiets aan doen.
Dingen met goedkoop is duurkoop.

Maar dat vind ik ook van budgetpolissen (of natura)... Het gaat om je gezondheid, dan kies je toch niet voor een goede deal voor je portemonnee, maar een verzekering die je nodig hebt...

We zijn het eens. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_148765254
Hans anders vind ik ook niks idd.
Pearle en eyewish (nou ja toen het nog anders heette) heb ik altijd prima ervaringen mee gehad.
De bril die ik nu heb komt er vandaan en is prima. Ondanks dat het een goedkope bril was (voor bij mijn lenzen, maar ondertussen loop ik er al een jaar mee rond zonder lenzen :')).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 17 januari 2015 @ 00:05:31 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148766022
Hans is ook slecht. Hier wel heel goede ervaring met specsavers.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 17 januari 2015 @ 08:31:39 #25
386633 Adnap
I love Life !
pi_148769464
Niet eens met anti hans anders, mijn vaste opticien ging daar heen,dus ik mee. Prima brillen al 15 jaar .
t kan dus ook anders :+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')