Project gaat gewoon eerder van start. Als dadelijk alle stukken gereed zijn krijg je een verzoek om de fee te betalen en start de lening. En rond de 6de van de maand krijg je dan je terugbetaling.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:36 schreef Coelho het volgende:
Zojuist de betaling gedaan voor mijn eerste project Brownies en Downies. Wat me na betaling opviel is dat er staat dat de datum livegang op 24 April ligt, waarschijnlijk omdat projecten maximaal 100 dagen open staan. Als een project echter al zo snel vol is, wordt dan het contract eerder gesloten en wordt er ook al eerder met terugbetalen gestart? Anders wordt de effectieve rente natuurlijk een stukje lager.
Er zat ook weinig bij. Ik heb er ook maar eentje gedaan, was nog van KoM ook.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er nog iets fatsoenlijks voorbij komt ja. Ben de afgelopen weken iets te stabiel. Wel genoeg overgemaakt, maar geen commitment voor nieuwe projecten...
Ik had er nog nooit van gehoord maar even snel gekeken, dus niet in detail. Ik zie toch wel wat nadelige puntjes, zo in eerste indruk. Bijvoorbeeld: Bij een hogere inleg een hogere rente. (de basis rente is wel erg laag) Aflossing pas aan einde looptijd (wel jaarlijkse rente geloof ik). Geen hoofdelijke aansprakelijkheid. Mogelijkheden voor boetevrij aflossen door lener. Je inleg betaal je rechtstreeks en niet via het platform. Wel een incentive zag ik maar dat is dan ook het enige positieve wat ik even snel zie. Niets voor mij.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:22 schreef Coelho het volgende:
Ik kwam vandaag ook nog www.wekomenerwel.nl tegen. Mensen ervaring met dit platform?
Helaas, helaas niet vandaag blijkbaar... Ben er wel klaar voor jaquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:
Zo, zijn jullie ook klaar voor morgen? Vrijdag nieuwe projecten dag....
Welke nieuwe projectenquote:Op donderdag 15 januari 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:
Zo, zijn jullie ook klaar voor morgen? Vrijdag nieuwe projecten dag....
Tja............. En nou hoop ik niet dat ze zo als nog gaan komen want ik sta op het punt om weg te gaan. Sorry, sorry............quote:
quote:Ervaring
Ik heb tijdens mijn studie 2 jaar verkering gehad met de dochter van een toko eigenaar. Ik heb destijds veel in de toko achter de toonbank gestaan en daardoor veel geleerd. Maar ik denk dat het allemaal veel beter kan. De ervaring om het beter te doen heb ik nog niet. Ideeėn daarentegen heb ik in overvloed.
Dat kan niet kloppen, moet een fout zijn. Zal wel lekker worden dat je 4 jaar later (!!!!) een mail krijgt dat je je geld mag overmaken...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef Scooper het volgende:
D'r is weer iets nieuws op GvE: Projecten krijgen nu meer dan 1600 dagen de tijd om vol te raken. Iemand een idee wat het idee daarachter is?
Zal wellicht wel een gevolg zijn van de stroomstoring bij hun datacentre die voor een kleine fuckup heeft gezorgdquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:32 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dat kan niet kloppen, moet een fout zijn. Zal wel lekker worden dat je 4 jaar later (!!!!) een mail krijgt dat je je geld mag overmaken...
Zag het net ook staan, dacht meteen ff hier checkenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef Scooper het volgende:
D'r is weer iets nieuws op GvE: Projecten krijgen nu meer dan 1600 dagen de tijd om vol te raken. Iemand een idee wat het idee daarachter is?
Het schijnt dat enkele kredietnemers een klacht hebben ingediend nadat hun project niet binnen 100 dagen gefinancierd was. Als hun project langer op de website van GVE had mogen staan, dan zouden de benodigde doelbedragen voor hun projecten wel gehaald zijn. Nu bleven zij met lege handen achter. Aangezien het in de praktijk lastig blijkt om projecten binnen 100 dagen gefinancierd te krijgen, is besloten de periode te verlengen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef Scooper het volgende:
Belachelijke zaak als dat zo is en ze dat invoeren. Minstens zo slecht dat er geen communicatie over is geweest vanuit GvE.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het schijnt dat enkele kredietnemers een klacht hebben ingediend nadat hun project niet binnen 100 dagen gefinancierd was. Als hun project langer op de website van GVE had mogen staan, dan zouden de benodigde doelbedragen voor hun projecten wel gehaald zijn. Nu bleven zij met lege handen achter. Aangezien het in de praktijk lastig blijkt om projecten binnen 100 dagen gefinancierd te krijgen, is besloten de periode te verlengen.
Het lijkt niet te kloppen wat je zegt hoor, het was gewoon die stroomstoring waardoor er verkeerde getallen stonden. Nu staat er weer gewoon wat er stond en het is nog steeds gewoon 120 dagen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het schijnt dat enkele kredietnemers een klacht hebben ingediend nadat hun project niet binnen 100 dagen gefinancierd was. Als hun project langer op de website van GVE had mogen staan, dan zouden de benodigde doelbedragen voor hun projecten wel gehaald zijn. Nu bleven zij met lege handen achter. Aangezien het in de praktijk lastig blijkt om projecten binnen 100 dagen gefinancierd te krijgen, is besloten de periode te verlengen.
Een looptijd van vier maanden (120 dagen) is ook lang zat. Als je je project in deze periode niet vol krijgt is het ook wel een heel slecht project waar mensen geen vertrouwen in hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 07:09 schreef Rosite het volgende:
[..]
Het lijkt niet te kloppen wat je zegt hoor, het was gewoon die stroomstoring waardoor er verkeerde getallen stonden. Nu staat er weer gewoon wat er stond en het is nog steeds gewoon 100 dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |