abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148922222
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:21 schreef Kwartje79 het volgende:
Hoi, dit is mijn eerste post op dit topic maar lees al geruime tijd mee en heb ook al diverse projecten lopen bij GVE en KOM.

[..]

Ben toch verbaasd over de veel positieve reacties op project 8947 aangezien er nauwelijks eigen vermogen in de deze toko lijkt te zitten. Kan dus weinig tegenslagen opvangen of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat het CF-project ook het eigen vermogen een beetje moet helpen opbouwen. En het is niet voor niets een 5s-rating hè.
Schip ahoy!
pi_148925210
Laatste tijd wel veel 5-jes en als het een betere GVE-rating is, dan valt de Graydon-rating vaak tegen. Ben het met een aantal van vorige Fok!-ers eens dat er bij diverse projecten erg summiere informatie wordt gegeven. Als geldverstrekker vind ik het wel prettig om een beetje extra cijfermateriaal te ontvangen. Wat dat betreft doet KOM het beter. KOM hanteerd overigens voor een geldvrager ook schappelijkere tarieven, waarbij de geldvrager echter vaak wel langer moet wachten tot een project vol is (in vergelijking met GVE).
pi_148925975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:02 schreef M.anoniem het volgende:
Laatste tijd wel veel 5-jes en als het een betere GVE-rating is, dan valt de Graydon-rating vaak tegen. Ben het met een aantal van vorige Fok!-ers eens dat er bij diverse projecten erg summiere informatie wordt gegeven. Als geldverstrekker vind ik het wel prettig om een beetje extra cijfermateriaal te ontvangen. Wat dat betreft doet KOM het beter. KOM hanteerd overigens voor een geldvrager ook schappelijkere tarieven, waarbij de geldvrager echter vaak wel langer moet wachten tot een project vol is (in vergelijking met GVE).
Wat erg vervelend is bij KoM dat is dat erg geen standaard is voor bijvoorbeeld de hoofdelijke aansprakelijkheid. Bij ieder project moet je daar weer op letten.
pi_148926209
Die wijnhandel doe ik niet. Terecht dat ze de opmerking over het teeltrisico maken. Slecht weer of ziekte kan de hele oogst bederven. Voor de vliegende tapijtjes was ik te laat. 50 k eigen vermogen is vind ik op zich wel in orde. De mooie meubeltjes heb ik wel gedaan. Wel is het een beetje in tegenspraak met de zekerheden. Met een borgstelling staat de borg met zijn hele vermogen garant voor het geborgde bedrag. Mij is verder niet duidelijk of er reeds een hypotheek op het huis van de familieleden rust of dat er nu een hypotheek tot meerdere zekerheid wordt gevestigd. Ik denk dan maar zo, als familieleden hun huis uit moeten omdat deze ondernemer het niet heeft gered zal er vast een oplossing worden gevonden om dat te voorkomen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 00:58:15 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148931658
Weer veel matige projecten de laatste vind ik. Pas één gedaan in het nieuwe jaar. Hopelijk trekt het nog bij maar ik vrees dat beste tijd geweest ik.
pi_148933956
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Die heb ik ook laten schieten inderdaad.

Wel nog een nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8947

Heeft de crisis grotendeels overleefd (gestart in 2007) en twee huizen als onderpand voor een lening van 90k. Tevens een nette omzetstijging afgelopen jaar, en geen andere financieringen. Dat moet wel goed zitten lijkt me. En 42 maanden is ook lekker en nog te overzien.
Ja, een nette omzetstijging maar dat mag ook wel. Ze hebben net een winkel geopend op een A lokatie. Wat denk je dat dit kost. De kosten zijn ongetwijfeld mega gestegen. Ook bij deze pas ik. Zo te zien is hij met een uurtje wel vol trouwens (87%).
pi_148934306
Je kan alleen je huis als onderpand aanbieden als deze overwaarde heeft, gezien er twee huizen als onderpand gegeven worden heb ik ook geïnvesteerd, echter dit keer niet een groot bedrag
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:27:37 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148935050
Die nieuwe doe ik wel.
pi_148935068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:27 schreef leolinedance het volgende:
Die nieuwe doe ik wel.
Er wordt verwezen naar Proj. 2266 maar die kan ik niet terughalen.
pi_148935104
Ik doe hem niet. Software-ontwikkeling duurt lang voordat het winstgevend is. Afhankelijkheid van een paar klanten....dan is vijf jaar lang...
pi_148935133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:28 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Er wordt verwezen naar Proj. 2266 maar die kan ik niet terughalen.
iemand hier met ervaring in dat oude project 2266?
pi_148935192
Nope. Zegt me ook niet zoveel eigenlijk
pi_148935336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:27 schreef leolinedance het volgende:
Die nieuwe doe ik wel.
Implementation IQ ook meegepakt. Mooi bedrag met nette graydon en % en als ze het 1 jaar uitzingen hebben we van de EU de lening al teruggekregen :) (100k waarvan 50 voor GvE en 50 voor Participatiemaatschappij Oost-NL)
pi_148935368
Haha, die 100 k wordt niet voor ons gereserveerd hoor. Die zullen ze investeren in de produktontwikkeling. Anders hadden ze deze lening ook geen vijf jaar hoeven laten lopen
pi_148935509
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:46 schreef Justme7005 het volgende:
Haha, die 100 k wordt niet voor ons gereserveerd hoor. Die zullen ze investeren in de produktontwikkeling. Anders hadden ze deze lening ook geen vijf jaar hoeven laten lopen
i know, was gekscherend uiteraard. Maar vind het wel positief dat er meerdere partijen positief over het bedrijf zijn.
  donderdag 22 januari 2015 @ 09:53:55 #166
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148935511
Hoe zit het bij deze met hoofdelijke aansprakelijkheid, en hoe kan het toch dat de Graydon ratings niet onafhankelijk bepaald worden? Ook hier is die weer bepaald door een direct belanghebbende.

Ik twijfel, cijfers zien er goed uit, maar zorg en innoveren.. ik weet het niet! Zo lang ieder ziekenhuis zijn eigen systeem, besluitvorming eeuwen duurt en ze stuk voor stuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, lijkt het me erg lastig. Anderzijds lijkt de bestaande portefeuille al aardig dekkend te zijn.

Hij zit al op 63% dus blijkbaar zijn anderen minder sceptisch...
  † In Memoriam † donderdag 22 januari 2015 @ 10:05:16 #167
230491 Zith
pls tip
pi_148935708
Heb werkervaring met OOST NV en geloof wel als zij er goede hoop in hebben... ik doe mee :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_148935710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:44 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Implementation IQ ook meegepakt. Mooi bedrag met nette graydon en % en als ze het 1 jaar uitzingen hebben we van de EU de lening al teruggekregen :) (100k waarvan 50 voor GvE en 50 voor Participatiemaatschappij Oost-NL)
Ook weer mooi 500 ingestopt. Je moet wel steeds sneller zijn, helaas bruidsmode 30 maanden gemist.
pi_148936079
Helaas eea gemist maar IQ ook even kunnen meepakken.
pi_148936196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 08:31 schreef impact9 het volgende:
Je kan alleen je huis als onderpand aanbieden als deze overwaarde heeft, gezien er twee huizen als onderpand gegeven worden heb ik ook geïnvesteerd, echter dit keer niet een groot bedrag
Ik zou niet weten waarom je een huis alleen maar in onderpand kan geven als er overwaarde is. Heb je dat nagevraagd bij GvE dan? Juist als dat niet zo is zal een lener hiertoe sneller overgaan. Zijn de woningen recent getaxeerd dan?
pi_148936334
Een huis kun je sowieso niet in pand geven. Je kunt er alleen een hypotheekrecht op vestigen. En als er al een behoorlijke hypotheek op zit (info ontbreekt) biedt dat weinig soelaas.
pi_148936757
Niets gemist, maar niets meegepakt.

Zat niets tussen wat mij kon boeien in deze batch.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148941898
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:39 schreef Justme7005 het volgende:
Een huis kun je sowieso niet in pand geven. Je kunt er alleen een hypotheekrecht op vestigen. En als er al een behoorlijke hypotheek op zit (info ontbreekt) biedt dat weinig soelaas.
Je kunt het wel in pand geven het zegt alleen niet veel. Schijnzekerheid!
pi_148942090
pand waarop hypotheek rust is niet te verpanden.Want: is reeds verpand (aan de hypotheekverstrekker)
pi_148942356
Pand kan op roerende goederen rusten. Hypotheek op onroerende goederen. Een huis is uiteraard onroerend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')