abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:16:16 #1
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148697049
quote:
HILVERSUM -

De Raad van Discipline, het tuchtcollege voor advocaten, heeft opnieuw een telg van de beroemde advocatenfamilie Moszkowicz geschrapt van het tableau. David Moszkowicz (61) mag niet langer als advocaat optreden.

David Moszkowicz David Moszkowicz Foto: ANP

Moszkowicz kan nog tegen de uitspraak in beroep gaan, daar heeft hij 30 dagen de tijd voor. In dat geval kan hij voorlopig nog als advocaat blijven werken.

Eerder werd zijn broer Bram Moszkowicz al uit het ambt gezet. Een andere broer, Robert Moszkowicz, liet zich zelf schrappen van het tableau nadat hij in opspraak was geraakt.
Nabestaanden

De Raad van Discipline in Den Bosch oordeelde maandag over een klacht die was ingediend door nabestaanden van iemand die door een misdrijf om het leven was gekomen. De nabestaanden lieten zich bijstaan door David Moszkowicz. Later bleek dat hij ook de advocaat was van een van de verdachten in deze zaak.

Een lid van de Raad van Discipline bevestigt dat er een advocaat geschrapt is van het tableau, maar wil de naam niet bekendmaken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
Ik geloof dat de rest beter ff een ander naampje kan verzinnen... :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_148697754
Advocaten?

tsja het zijn gewoon ratten, net als de Zorgverzekeraars etc...
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:03:38 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148698400
quote:
donderdag 15 januari 2015 @ 00:21:08

Ik was eerder... :P
pi_148698416
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:03 schreef Snowballed het volgende:

[..]

donderdag 15 januari 2015 @ 00:21:08

Ik was eerder... ;)
Dan had je het dus zelf in de reeks kunnen posten he?
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:06:09 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148698446
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat ging met name over Bram... alleen de laatste paar posts niet...
  donderdag 15 januari 2015 @ 07:15:01 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148699941
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:04 schreef k_man het volgende:

[..]

waarom moet alles in dezelfde reeks?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_148699983
It runs in the family
pi_148702729
quote:
11s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:15 schreef Faux. het volgende:

[..]

waarom moet alles in dezelfde reeks?
Waarom moet er voor elk bericht weer een nieuw topic gemaakt worden? 8-)
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:40:07 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_148703010
quote:
16s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom moet er voor elk bericht weer een nieuw topic gemaakt worden? 8-)
omdat we anders heel NWS in een reeks 'Nieuws' kunnen zetten :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_148703358
quote:
De Raad van Discipline in Den Bosch oordeelde maandag over een klacht die was ingediend door nabestaanden van iemand die door een misdrijf om het leven was gekomen. De nabestaanden lieten zich bijstaan door David Moszkowicz. Later bleek dat hij ook de advocaat was van een van de verdachten in deze zaak.
Het lijkt wel een bewuste actie om geroyeerd te worden.
Maar waarom? Hier hebben ze toch geen financieel belang bij?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_148703808
Hun vader zou zich omdraaien in z'n graf.
U MAD?
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:11:07 #13
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_148703937
Advocatuur is geen ambt maar een vrij beroep.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_148708584
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:11 schreef donroyco het volgende:
Advocatuur is geen ambt maar een vrij beroep.
Nee, dat is het niet. Het is een beschermde titel.
pi_148708664
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:39 schreef killerkip69 het volgende:
Advocaten?

tsja het zijn gewoon ratten, net als de Zorgverzekeraars etc...
:')___!
pi_148709600
Lekker voor ze.
pi_148711193
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:16 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik geloof dat de rest beter ff een ander naampje kan verzinnen... :7
Van Max zijn zoontjes is er nu toch nog maar één advocaat? Ze zijn wel allevier het vak ingegaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_148711255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:07 schreef de_boswachter het volgende:
Hun vader zou zich omdraaien in z'n graf.
Moet hij nog wel eerst doodgaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:55:41 #19
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148711325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Van Max zijn zoontjes is er nu toch nog maar één advocaat? Ze zijn wel allevier het vak ingegaan.
Max

Max Moszkowicz senior (88) werd geboren in het Duitse Essen en groeide op in Maastricht. Zijn ouders, broer en zus zijn in de Tweede Wereldoorlog door de nazi's vermoord. Max keerde als enige terug uit Auschwitz, studeerde rechten en opende in 1958 zijn advocatenkantoor. Hij verdedigde onder meer bekende criminelen als Klaas Bruinsma, Cor van Hout en Willem Holleeder.
Bram

Bram Moszkowicz (54) runde het Amsterdamse kantoor van het familiebedrijf. Net als zijn vader groeide hij uit tot een van de bekendste advocaten van Nederland, vooral doordat hij beroemde en beruchte cliënten verdedigde. Bram stond criminelen als Willem Holleeder en Johan V. bij, maar ook politicus Geert Wilders en de Surinaamse legerleider Desi Bouterse. De flamboyante advocaat nam het echter niet nauw met de regels, aldus Hof van Discipline. Hij beschaamde het vertrouwen van zijn cliënten en nam grote bedragen contant aan zonder dat te melden. Het kostte hem in 2013 zijn ambt.
Robert

Robert Moszkowicz (61) was ooit de jongste advocaat van Nederland, maar werd onder meer door zijn heroïneverslaving in de jaren tachtig vooral bekend als zwart schaap van de familie. Wantoestanden op zijn kantoor en klachten van cliënten leidden er in 2006 toe dat hij van het tableau werd geschrapt. Vorig jaar werd bekend dat justitie hem verdacht van oplichting. Ook publiceerde hij het autobiografische boek 'De Straatvechter'.
David

David Moszkowicz (1950), de oudste zoon van Max senior, was de derde van de advocatenbroers die uit zijn vak werd gezet. In een zaak waarin hij nabestaanden bijstond van iemand die door een misdrijf om het leven was gekomen, bleek hij ook een van de verdachten te vertegenwoordigen. Moszkowicz kan nog in beroep gaan.
Max

Max Moszkowicz junior (1955) is de enige van de broers die nu nog als advocaat mag werken. Hij bestiert het kantoor in Maastricht samen met David, na een breuk met broer Bram. Tegenover de NRC klaagde Max junior eind 2014 dat de naam Moszkowicz „besmeurd is en een flinke douw heeft gekregen door het gedoe met Bram”.
Yehudi

Yehudi Moszkowicz, een zoon van Robert en ook advocaat, mag van zijn ooms hun bekende achternaam niet gebruiken voor zijn kantoor. Vooralsnog hebben ze hun zin niet gekregen. „Ik heet gewoon zo en ik draag mijn naam met trots. Ik wil er alles aan doen om de familienaam in ere te herstellen”, zei Yehudi vorige maand.

http://www.telegraaf.nl/b(...)m._Moszkowicz__.html
pi_148711520
quote:
Gezellig moet dat zijn als die familie eens bij elkaar komt. Ik heb het idee dat dat hooguit bij uitvaarten het geval zal zijn. :')
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:09:18 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148711932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:59 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gezellig moet dat zijn als die familie eens bij elkaar komt. Ik heb het idee dat dat hooguit bij uitvaarten het geval zal zijn. :')
Ik denk dat de boel dan nog niet compleet is... :N
pi_148712121
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik denk dat de boel dan nog niet compleet is... :N
Vandaar ook: hooguit.

Maar van de andere kant: een deel zal zeker willen weten dat ze één lastpak in elk geval kwijt zijn.
pi_148712429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Moet hij nog wel eerst doodgaan.
Weet ik. Hij is geestelijk wel al overleden.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')