quote:Volgens mij krijgen de niet-permanente leden een gecensureerde versie van de V.N., niet van de V.S.
Op woensdag 11 december 2002 12:50 schreef robh het volgende:
Dit valt toch niet goed te praten? Ik zie Bush al in zijn kamertje zitten, met typex "Tank" wegpoetsen en "Bad Noeklier bomb" neerzetten...
ik snap zowieso niet wat het nut er nou van is waar de VS nu mee bezig is, Irak kruipt voor ze door het stof en nog blijven ze zich agressief opstellen, word tijd dat de US uit heel de kwestie Irak word uitgesloten, laat de VN maar beslissen of er (met of zonder de US) word aangevallen.
quote:De V.S. zijn natuurlijk wel de ruggegraat van de V.N.
Op woensdag 11 december 2002 12:54 schreef sp3c het volgende:
ik snap zowieso niet wat het nut er nou van is waar de VS nu mee bezig is, Irak kruipt voor ze door het stof en nog blijven ze zich agressief opstellen, word tijd dat de US uit heel de kwestie Irak word uitgesloten, laat de VN maar beslissen of er (met of zonder de US) word aangevallen.
quote:Je zou toch gaan denken dat er écht niets aan de hand is.....
Op woensdag 11 december 2002 13:02 schreef Chadi het volgende:
het is zo'n domme zet GVD. kan je die kerel eindelijk een beetje controleren geef je hem een kans om het spel te spelen waar hij goed in is.
quote:Noord-Korea ? Dat was toch een vazal-staat van Texas ?
Op woensdag 11 december 2002 08:10 schreef robh het volgende:[..]
Kwamen uit N-Korea (dat werd geroepen). Waar ze heen gingen? Jemen.
quote:
Op woensdag 11 december 2002 08:39 schreef sig000 het volgende:[..]
Misschien dat ze op tijd weg waren en nu op weg naar extreme palestijnen?
quote:
NOS-TT 124 wo 11 dec
Scuds op schip voor leger Jemen
SANAA De partij Scud-raketten die op
een Noord-Koreaans schip zijn gevonden,
behoren toe aan Jemen.De regering zegt
de lading te hebben besteld en eist dat
die wordt doorgelaten.De Amerikaanse
marine had het schip geenterd.
Jemen heeft protest aangetekend bij de
VS en Spanje.Het waren Spaanse schepen
die de Noord-Koreaan onderschepten.De
VS verklaarde eerder dat het schip was
opgebracht in het kader van de oorlog
tegen het terrorisme.
Aan boord lagen zeker 15 Scud-raketten,
delen daarvan en 85 vaten chemicalien.
De lading zou verborgen hebben gelegen
onder een partij cement.
quote:mjah ik denk niet dat je de amerikaanse rol in de VN moet overschatten zo groot zijn ze nou ook weer niet.
Op woensdag 11 december 2002 12:57 schreef tvlxd het volgende:[..]
De V.S. zijn natuurlijk wel de ruggegraat van de V.N.
Overigens ben ik het ook helemaal niet eens met deze aanpak, het is niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid van de V.S. en men gaat straks toch denken: Wil Amerika wel vrede?
De amerikanen werken het wantrouwen dat de halve wereld al in ze heeft alleen maar in de hand en dus lijkt het me een goede zaak dat de VS word buitengesloten in de kwestie Irak.
Als ze gewoon net als normaal na 9-11-2001 hadden gezegd dat ze na afghanistan Irak ook aan zouden pakken dan was saddam zijn regime nu weggevaagd door een internationale coalitie.
maar neeeeee, Bush moet zonodig roepen dat hij het alleen wel afkan en dat er zowieso een aanval gaat komen en dat alle landen die niet met hem, tegen hem zijn en weet ik het wat voor onzin nog meer.
voor de amerikaanse kiezers is het misschien leuk om te horen dat Amerika superieur is enzo maar als strax blijkt dat dit niet helemaal klopt dan heb je de popjes aan het dansen.
quote:Dream on. De directe buurlanden hebben allemaal te veel te verliezen als het regime van Saddam Hussein verdwijnt. Iedereen was over "die oorlogszuchtige cowboy" heengevallen als er een oorlog was aangekondigd.
Op woensdag 11 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:[..]
Als ze gewoon net als normaal na 9-11-2001 hadden gezegd dat ze na afghanistan Irak ook aan zouden pakken dan was saddam zijn regime nu weggevaagd door een internationale coalitie.
En nu er inspecteurs in Irak zijn beginnen de stemmen al weer op te gaan dat de aanwezigheid van inspecteurs genoeg is, en er helemaal geen oorlog nodig is.
Inspecteurs vinden niks: Geen oorlog, want er zijn geen wapens
Inspecteurs vinden wapens: Geen oorlog, want de inspecteurs doen hun werk.
quote:rrrrrrright, het is voor de economie en de stabiliteit in de regio alleen maar goed als Irak normaal lid van de OPEC word, dan kunnen de landen beginnen te ontwapenen en is er ook geen gigantische westerse troepen aanwezigheid meer nodig.
Op woensdag 11 december 2002 15:39 schreef CeeJee het volgende:[..]
Dream on. De directe buurlanden hebben allemaal te veel te verliezen als het regime van Saddam Hussein verdwijnt. Iedereen was over "die oorlogszuchtige cowboy" heengevallen als er een oorlog was aangekondigd.
quote:daar komt dat wapendocument van pas.
En nu er inspecteurs in Irak zijn beginnen de stemmen al weer op te gaan dat de aanwezigheid van inspecteurs genoeg is, en er helemaal geen oorlog nodig is.Inspecteurs vinden niks: Geen oorlog, want er zijn geen wapens
Inspecteurs vinden wapens: Geen oorlog, want de inspecteurs doen hun werk.
De VN heeft Irak gevraagd om alle wapens die ze hebben op te schrijven en als de inspecteurs wapens vinden die niet op die lijst staan betekend dit dus dat Irak de VN nog steeds als een voetveeg gebruikt en dus word de hele bende platgeschoten.
daarom is het ook zo gigantisch oerstom dat de amerikanen dat document eerst zelf onder handen nemen want nu zegt saddam als er wat gevonden word: 'jamaar dat stond op de lijst, bush heeft het eraf getipex'ed, don't sh00t the piano player!!!'
quote:Zonder Amerika was er niet eens een kwestie irak, Zij zijn tenslotte degenen die na Irak 10 jaar ineens lopen beschuldigen en zijn zijn ook degenenn die ineens in Saddam een directe bedreiging zien. Never mind dat Saddam, als ie echt massa wil vernietigen daar 10 jaar lang de kans voor gehad heeft, nu moet ie ineens weg, nu moet ie ineens dood.
Op woensdag 11 december 2002 14:57 schreef sp3c het volgende:dus lijkt het me een goede zaak dat de VS word buitengesloten in de kwestie Irak.
Armerika IS de kwestie Irak. Buitensluiten zal niet helpen, integendeel zelfs. Als de VN dat doet valt overmorgen de eerste bom op Bagdad gok ik.
Maak er wat mij betreft dan vroeg van, hou op met de spelletjes waavan de uitkomst toch al vastslaat en val aan.
Get it over with zeg maar.
http://www.cnn.com/2002/WORLD/asiapcf/east/12/11/us.missile.ship/index.html
Ben ik nou de enige die dit een ongelofelijk hypocriete uitspraak vindt van het land dat al decennia lang wereldwijd leider is in de verkoop van wapens aan vriend en vijand?
Klap klap klap klap. Applause voor Georgie ??
quote:Lingua franca?
Op woensdag 11 december 2002 17:10 schreef Fonkmeistah het volgende:sinds wanneer spreekt men in noord korea of Yemen engels vraag ik me dan af
quote:Hmmmmmm
Op woensdag 11 december 2002 15:46 schreef sp3c het volgende:
rrrrrrright, het is voor de economie en de stabiliteit in de regio alleen maar goed als Irak normaal lid van de OPEC word, dan kunnen de landen beginnen te ontwapenen en is er ook geen gigantische westerse troepen aanwezigheid meer nodig.
Dan nemen ze die paar euro's die ze verliezen omdat Irak ook weer op grote schaal meedoet er graag bij.
quote:Denk ik ook wel,
Op woensdag 11 december 2002 18:21 schreef Basp1 het volgende:[..]
Hmmmmmm
Irak is allang normaal lid van de OPEC, ze hebben alleen een exportbeperking van de VN opgelegd gekregen. Verder is deze gigantische westerse troepenmacht totaal niet noodzakelijk, deze is alleen noodzakelijk om onze olievoorziening voor de komende 20 jaar veilig te stellen, als er geen olie meer in die landen te vinden zou zijn, zou de westerse bemoeienis allang voorbij zijn.
Wat te denken als voorbereiding voor de bezetting van ........Iran ! ?
quote:een normaal lid heeft m.i. geen exportbeperking dus is irak geen normaal lid.
Op woensdag 11 december 2002 18:21 schreef Basp1 het volgende:[..]
Hmmmmmm
Irak is allang normaal lid van de OPEC, ze hebben alleen een exportbeperking van de VN opgelegd gekregen. Verder is deze gigantische westerse troepenmacht totaal niet noodzakelijk, deze is alleen noodzakelijk om onze olievoorziening voor de komende 20 jaar veilig te stellen, als er geen olie meer in die landen te vinden zou zijn, zou de westerse bemoeienis allang voorbij zijn.
Jullie vergeten geloof ik een beetje hoe die westerse troepenmacht daar is gekomen, niet omdat saddam al zijn olie zelf wilde houden maar omdat ze Kuweit hebben overvallen, daar beestachtig hebben huisgehouden en de boel hebben leeggeroofd.
Daarom is Irak aangevallen niet om de olie.
Als de VS er niet was geweest had de VN ook wel aangevallen daar kun je zeker van zijn, dan waren dr alleen meer franse toestellen gebruikt of zelfs duitse.
Irak heeft met Saddam een gevaarlijk en vijandig regime, DAT is de kwestie Irak, en als de VS ineens weg zou vallen zou dit niet veranderen.
quote:Vraag me toch af.... Wat is er in Iran te zoeken?
Op woensdag 11 december 2002 18:46 schreef M.ALTA het volgende:Denk ik ook wel,
Wat te denken als voorbereiding voor de bezetting van ........Iran ! ?
quote:Oil is considered as Iran's key economic anchor since it is the source of some 80% of its revenues....Iran has the capacity to producebetween 4 to 4.5 million bpd of oil and liquefied gas until the year 2011.... bron
Op woensdag 11 december 2002 20:04 schreef robh het volgende:[..]
Vraag me toch af.... Wat is er in Iran te zoeken?
er zijn mensen voor minder vermoord...
en al dat geld in handen van moslims doet de blanke elite toch wat zenuwachtig worden
quote:Pfffff..... kunnen we het gelukkig toch nog op de ``War on Terror'' gooien!
The Bush administration has received a credible report that Islamic extremists affiliated with al Qaeda took possession of a chemical weapon in Iraq last month or late in October, according to two officials with firsthand knowledge of the report and its source. They said government analysts suspect that the transaction involved the nerve agent VX and that a courier managed to smuggle it overland through Turkey.
-edit-
Document names western arms suppliers
quote:Dit kan toch geen reden voor Amerika zijn geweest die documenten te bemachtigen? De V.N. hebben nog steeds die documenten, Irak ook, dus er wordt niks verborgen. Of zie ik het verkeerd, volgens mij toch niet, hoor?
The Iraqi declaration on banned weapons programmes contains the names of western companies which helped Baghdad amass a nuclear, chemical and biological arsenal.
quote:Hey dat is makkelijk we linken EQ aan Irak en noemen tussen neus en lippen door dat het om chemische wapens gaat... 3 vliegen in een klap met een documentje
Op donderdag 12 december 2002 12:44 schreef tvlxd het volgende:
U.S. Suspects Al Qaeda Got Nerve Agent From Iraqis
[..]Pfffff..... kunnen we het gelukkig toch nog op de ``War on Terror'' gooien!
Document names western arms suppliers
[..]
Dit kan toch geen reden voor Amerika zijn geweest die documenten te bemachtigen? De V.N. hebben nog steeds die documenten, Irak ook, dus er wordt niks verborgen. Of zie ik het verkeerd, volgens mij toch niet, hoor?
[/quote]Als ik Saddam was zou ik het gehele document natuurlijk volstoppen met allereli verwijzingen naar leverancies dooe westerse landen... de nachtkijkers zullen er ook wel bijstaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |