quote:Meen je dat? ik denk dat eerst de Saoudies aan de beurt zijn, Iran misschien daarna maar dat is geen ultiem doel denk ik.
Op maandag 9 december 2002 17:14 schreef M.ALTA het volgende:
Niet Bagdad of Saddam..... maar .........ja, ja, ja, ... u raad het al...................................
Iran !
Juist ja,
Dus eerst nog wat meer Al-Qaida aanslagen verzinnen en een connectie met Teheran suggereren.
Na Irak is het echte doel aan de beurt: Iran dus.
![]()
WEDDEN !?
quote:Nee, Saoudiers niet, want die zijn min of meer al bezet door de USA, evenals Koeweit.
Op maandag 9 december 2002 17:21 schreef BAZZA het volgende:[..]
Meen je dat? ik denk dat eerst de Saoudies aan de beurt zijn, Iran misschien daarna maar dat is geen ultiem doel denk ik.
Iran focus dus, daarvoor moet eerst de Israelische anti-Iran lobby weer opkomen. etc. etc.
Die Arafat zal wel weer voor spek en bonen in het nieuws komen denk ik. Zoiets als tijdvulling voor CNN.
Ach ja, waarom moet ik toch weer e.a. verklappen !
(ok, ik zal niet veel meer verklappen, om het spannend te houden !)
Maar er is nog tijd, Irak moet nog beginnen !.
Hebben jullie CNN al aanstaan ?
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:29 schreef M.ALTA het volgende:
Ach ja, waarom moet ik toch weer e.a. verklappen !
(ok, ik zal niet veel meer verklappen, om het spannend te houden !)
quote:Bijna altijd
Op maandag 9 december 2002 17:29 schreef M.ALTA het volgende:Hebben jullie CNN al aanstaan ?
Gisteren zagen we beelden van de mooie oefeningen etc
quote:Ja ok, maar dat komt omdat jij wellicht een fan bent van het Israelische clubje;
Op maandag 9 december 2002 17:52 schreef BAZZA het volgende:[..]
Bijna altijd
Gisteren zagen we beelden van de mooie oefeningen etc
Ik zou ook altijd achter mijn grote liefde blijven staan.
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:56 schreef M.ALTA het volgende:Ja ok, maar dat komt omdat jij wellicht een fan bent van het Israelische clubje;
FC Tel Aviv. Heb ik het goed ?Ik zou ook altijd achter mijn grote liefde blijven staan.
Maccabi Haifa
quote:Zijn VVD-ers alleen maar in staat om domme "welles nietes" en "hij is slechter dan ik-spelletjes" te spelen ?
Op maandag 9 december 2002 15:51 schreef Baas het volgende:[..]
Ach, als er geen oorlog wordt gevoerd vermoord Saddam zelf zijn burgers wel. In een oorlog wordt iig nog geprobeerd om burgerslachtoffers te voorkomen, dat kan je van Saddam nou niet bepaald zeggen lijkt me.
quote:Bayern Munchen
Op maandag 9 december 2002 18:01 schreef BAZZA het volgende:[..]
![]()
Maccabi Haifa
ok, ff on-topic;
Jij denkt dat die oefeningen die je zag op CNN. relevant waren m.b.t.
Irak ?
quote:Munchen
Op maandag 9 december 2002 18:34 schreef M.ALTA het volgende:
Bayern Munchen
quote:Ja natuurlijk, duidelijk kan het bijna niet toch?
Jij denkt dat die oefeningen die je zag op CNN. relevant waren m.b.t.
Irak ?
Het is duidelijk dat de kans dat er geen oorlog komt heel klein is...
quote:idd
Op maandag 9 december 2002 18:47 schreef BAZZA het volgende:[..]Ja natuurlijk, duidelijk kan het bijna niet toch?
Het is duidelijk dat de kans dat er geen oorlog komt heel klein is...
ik hou m'n adem in en hou mijn hart vast.
de rest van de VN krijgt een door amerika gecensureerde versie..
quote:inderdaad, dat is een grof schandaal.
Op dinsdag 10 december 2002 18:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
De VS heeft beslag gelegd op het enige exemplaar van het Irak rapport en het naar washington overgebracht om het zelf te 'kopieren' voor de 5 permanente leden van de VN veiligheidsraad..de rest van de VN krijgt een door amerika gecensureerde versie..
![]()
Ja, maar Meneer Balkenende had het toch over normen en waarden:
"Ach ja, kan me geen bal schelen" denkt De Hoop Scheffer, ik mag lekker aanschuiven bij de volgende NAVO-top. (ober ! 2 flessen Cognac, en een glas chocomel voor Jan-Peter !)"
Ben trouwens ook benieuwd waar de scudraketten, onderschept bij Jemen heen gingen..
quote:Waarschijnlijk wou Saddam ze kwijt.
Op woensdag 11 december 2002 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd waar de scudraketten, onderschept bij Jemen heen gingen..
quote:Kwamen uit N-Korea (dat werd geroepen). Waar ze heen gingen? Jemen.
Op woensdag 11 december 2002 08:08 schreef sig000 het volgende:Waarschijnlijk wou Saddam ze kwijt.
quote:Het zou kunnen dat N-Korea de afgedankte "scuds" van Saddam nu doorverkoopt.
Op woensdag 11 december 2002 08:10 schreef robh het volgende:[..]
Kwamen uit N-Korea (dat werd geroepen). Waar ze heen gingen? Jemen.
quote:Kan. Maar ik denk niet dat ze die uit Irak wegkrijgen ivm met de embargo's en strenge controle.
Op woensdag 11 december 2002 08:18 schreef sig000 het volgende:Het zou kunnen dat N-Korea de afgedankte "scuds" van Saddam nu doorverkoopt.
quote:Misschien dat ze op tijd weg waren en nu op weg naar extreme palestijnen?
Op woensdag 11 december 2002 08:23 schreef robh het volgende:[..]
Kan. Maar ik denk niet dat ze die uit Irak wegkrijgen ivm met de embargo's en strenge controle.
quote:Dan is 12 jaar toch wel erg optijd hoor. Denk niet dat ze zolang rondgevaren hebben
Op woensdag 11 december 2002 08:39 schreef sig000 het volgende:Misschien dat ze op tijd weg waren en nu op weg naar extreme palestijnen?
quote:Je bent echt een beetje een kneus. Japan kapituleerde niet voordat de VS atoomwapens hadden ingezet maar pas na de tweede Atoombom en net voor de dreiging met een derde aanval. Staat gewoon in ieder geschiedenisbeok overigens.
Op woensdag 11 december 2002 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind het gevaarlijk dat de Amerikanen gezien recente uitspraken blijkbaar weer staan te trappelen om kernwapens te gebruiken... Er zijn wel paralellen te trekken met WOII, toena japan immers ook kapituleerde en de VS ondanks dat toch haar speeltjes uitprobeerde.\
quote:Kan ook wat korter zijn dat ze in N-Korea opgeslagen hebben gelegen.
Op woensdag 11 december 2002 08:41 schreef robh het volgende:[..]
Dan is 12 jaar toch wel erg optijd hoor. Denk niet dat ze zolang rondgevaren hebben
quote:slimme palestijn die een scudraket weet te verbergen
Op woensdag 11 december 2002 08:39 schreef sig000 het volgende:[..]
Misschien dat ze op tijd weg waren en nu op weg naar extreme palestijnen?
nee het zal wel een zending vanuit N-Korea richting Hezbollah ofzo geweest zijn.
LONDEN (ANP) - De secretaris-generaal van de Verenigde Naties Kofi Annan is niet blij met de wijze waarop de Veiligheidsraad is omgegaan met het Iraakse wapenrapport. In een uitzending van de BBC World Service noemde hij de zaak woensdag ,,betreurenswaardig''.
Vooral de rol die de Verenigde Staten hebben gespeeld, leidde tot ongenoegen in sommige kringen. Washington kreeg toestemming de enige complete kopie van het rapport te bewerken voor die wordt vrijgegeven aan de niet-permanente leden van de Veiligheidsraad.
Annan vindt het besluit om dit te doen goed, maar noemde de ,,aanpak en stijl fout''. Behalve de VS kregen ook de vier andere permanente leden van de Veiligheidsraad (China, Rusland, Frankrijk en Groot-Brittannië) een volledige versie van het wapenrapport.
Gekuiste versie
De tien niet-permanente leden van de Veiligheidsraad krijgen over tien dagen een gekuiste versie. Verscheidene niet-permanente leden hebben deze handelswijze bekritiseerd. Roulerende leden zoals Syrië, Noorwegen en Mexico voelen zich tot tweederangs naties gedevalueerd.
Bagdad is ontsteld over de manier waarop met het rapport wordt omgesprongen. De Iraakse regering beweert dat de VS in het rapport gaan knoeien om een oorlog tegen Irak te rechtvaardigen.
De chef van de wapeninspecties in Irak, de Zweed Hans Blix, benadrukte dat materiaal uit het enorme dossier wordt gehaald om ieder risico van verdere verspreiding van massavernietigingswapens te voorkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |