abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2002 @ 19:58:59 #76
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6892060
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:33 schreef Basp1 het volgende:

Wie zou saddam dan moeten gaan veroordelen, het niet door amerika erkende internationaal gerechtshof ?

Een Amerikaans gerechtshof? een Iraaks gerechtshof?

zijn zat oplossingen te bedenken hoor

desnood geven we hem aan bv Iran of Syrie of... Israel

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6892312
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:58 schreef BAZZA het volgende:

desnood geven we hem aan . Israel

Ik denk dat ze dan daar spontaan weer het vierendelen als wettelijke strasf gaan invoeren, met live cnn beelden
  dinsdag 19 november 2002 @ 21:57:02 #78
8502 BAZZA
pi_6895005
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 20:07 schreef Basp1 het volgende:

Ik denk dat ze dan daar spontaan weer het vierendelen als wettelijke strasf gaan invoeren, met live cnn beelden

Als dat toch eens zou kunnen.... snel popcorn en cola kopen voor een avondje
voorbeschouwing-reclame-executie-reclame-slow motion executie-reclame-nabeschouwing van Saddam
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 19 november 2002 @ 22:27:15 #79
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6895729
In ieder geval niet dit jaar denk ik.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6899259
quote:
VS ziet ex-generaal al-Khazraji, aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden, goede nieuwe leider van Irak.

KOPENHAGEN (ANP) - De Deense politie heeft dinsdag de Iraakse ex-generaal Nizar al-Khazraji gearresteerd. De oud-bevelhebber van de Iraakse strijdkrachten is formeel aangeklaagd wegens oorlogsmisdaden eind jaren tachtig tegen de Koerden in het noorden van Irak.

De Deense politie begon al in oktober 2001 met een onderzoek naar de Irakees, die sinds 1999 in Denemarken in ballingschap leeft. Aanleiding hiervoor waren aanklachten die door Koerdische vluchtelingen waren ingediend. Ze hadden hem op straat in Kopenhagen herkend.

Al-Khazraji leidde de strijdkrachten toen Irak in 1991 Koeweit binnenviel. Hij zou vervolgens openlijk hebben gezegd dat de inval een fout was. De generaal viel uit de gratie en hij vluchtte naar Jordanië in 1995. Vier jaar later vroeg hij politiek asiel aan in Denemarken.

De voormalige militaire topman ontkent overigens de aantijgingen en rept van een opzetje van de Iraakse geheime dienst om hem zwart te maken. Het onderzoek in zijn zaak draait om een aanval met gifgas in 1988 op Koerden in de stad Halabjah.

Opvolging Hussein

Washington zou al-Khazraji overigens als een potentieel goede nieuwe leider van Irak zien, in geval president Saddam Hussein van het toneel verdwijnt. Dat meldde de Arabische krant al-Hayat begin dit jaar. In een vraaggesprek met de BBC zei al-Khazraji in september dat hij best bereid is een coup te leiden tegen Saddam Hussein, maar dat hij een politieke rol vervolgens niet ambieert. ,,Ik ben en blijf een soldaat'', verzekerde hij.

bron: Trouw.
quote:
Denmark: Al-Khazraji was involved in the genocide against the Kurds.

On 11th June 2002, the Police Chief of Ringsted, Denmark, in charge of investigating Nizar Al-Khazrajis crimes, told Western Denmark TV that he had no doubt that Al-Khazraji had involved in the genocide against the Kurds in the light of new evidences came to light during investigations.

quote:
General Nizar Al-Khazraji

ACCORDING to many human rights groups, he is the field commander who led the 48-hour chemical weapons attack which poisoned and burned 5000 Kurdish civilians in the northern town of Halabja in March 1988. He also, alleges one credible eyewitness who testified in video-taped evidence earlier this year, kicked a little Kurdish child to death after his forces entered a village during the height of the Iraqi repression in 1988.
But, says Ambassador David Mack, a senior official in the US State Department who co-ordinates meetings of Iraqi opposition groups in Washington DC, General Nizar al-Khazraji has 'a good military reputation' and 'the right ingredients' as a future leader in Iraq.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6903253
Dat had ik ook al ergens gelezen, dat een van de oppositieleden met wie de VS tot een nieuw bewind in Irak wil komen, een vroegere generaal is die betrokken was bij de gifgasaanvallen op Koerdische dorpen in 1988!
Nee, het leven zal voor de Irakezen na een eventuele machtswisseling een stuk draaglijker worden.
  woensdag 20 november 2002 @ 12:53:35 #82
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6903542
En Irak begint ook al:
quote:
According to diplomatic sources the Iraqis were "staggered" by the range of what the UN proposes to explore in seeking chemical, biological and nuclear weapons, as well as facilities that can be used for civil or military needs.
Mattress and slipper factories among sites Blix weapons team insists on examining
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 13:52:15 #83
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6904577
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 19:58 schreef BAZZA het volgende:

[..]desnood geven we hem aan bv Iran of Syrie of... Israel

Dat kan niet, want dan zou het hele Midden-Oosten-sprookje in duigen uiteenvallen.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 20 november 2002 @ 13:55:18 #84
8502 BAZZA
pi_6904632
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:52 schreef M.ALTA het volgende:

Dat kan niet, want dan zou het hele Midden-Oosten-sprookje in duigen uiteenvallen.

Wat is daar mis mee?
  woensdag 20 november 2002 @ 14:05:39 #85
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6904857
quote:
Op woensdag 20 november 2002 13:55 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?

Aha, nou pas begin ik je te begrijpen !
  woensdag 20 november 2002 @ 14:06:27 #86
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6904873
Wat is het Midden-Oosten-sprookje eigenlijk?
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 14:08:34 #87
8502 BAZZA
pi_6904913
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:06 schreef tvlxd het volgende:
Wat is het Midden-Oosten-sprookje eigenlijk?
Je weet wel mensen die daar allemaal in vrede met elkaar leven, het is dus gewoon tijd voor een grote oorlog om de verhoudingen voor eens en altijd duidelijk te maken aan alle betrokken partijen.
  woensdag 20 november 2002 @ 14:10:40 #88
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6904966
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:08 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Je weet wel mensen die daar allemaal in vrede met elkaar leven, het is dus gewoon tijd voor een grote oorlog om de verhoudingen voor eens en altijd duidelijk te maken aan alle betrokken partijen.

Ach, het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan als het Midden-Oosten even grondig wordt gereorganiseerd. Echter oorlog is ook niet fijn. Maar zoals het idee dat Irak misschien uit elkaar gaat vallen is toch niet zo erg, lijkt mij?
1 kernfysicus
  woensdag 20 november 2002 @ 14:18:50 #89
8502 BAZZA
pi_6905181
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:10 schreef tvlxd het volgende:

Ach, het lijkt mij eigenlijk wel een goed plan als het Midden-Oosten even grondig wordt gereorganiseerd. Echter oorlog is ook niet fijn. Maar zoals het idee dat Irak misschien uit elkaar gaat vallen is toch niet zo erg, lijkt mij?

Dat is een beetje afhankelijk van welke partijen zich stukken gaan toeeigenen denk ik, opzich zou het natuurlijk wel mooi zijn als Iran een stuk inneemt zodat de VS hun leger gelijk met de grond gelijk maken als ze toch in de buurt zijn met hun vloot etc
pi_6909767
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:18 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat is een beetje afhankelijk van welke partijen zich stukken gaan toeeigenen denk ik, opzich zou het natuurlijk wel mooi zijn als Iran een stuk inneemt zodat de VS hun leger gelijk met de grond gelijk maken als ze toch in de buurt zijn met hun vloot etc

Ach de meeste stukken in zowel het midden oosten als wel afrika hebben opvallende rechte grenzen, welke allemaal zeer arbitrair zijn. Maar wij als westen vonden het ooit nodig om alles in overzichtelijke landen in te delen, in de ijdele hoop dat we dan van al die stamme streiden af zouden zijn.

Ik denk dat we dan maar een groot gebied van het middenoosten maar weer terug moeten geven aan de romeinen. Jammie krijgen we daar ook allemaal lekker italiaanse vrouwen rondlopen.

woensdag 20 november 2002 @ 18:42:46 #91
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6910068
quote:
Op woensdag 20 november 2002 18:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach de meeste stukken in zowel het midden oosten als wel afrika hebben opvallende rechte grenzen, welke allemaal zeer arbitrair zijn. Maar wij als westen vonden het ooit nodig om alles in overzichtelijke landen in te delen, in de ijdele hoop dat we dan van al die stamme streiden af zouden zijn.

Al eens die grenzen tussen de staten in de USA gezien ?
pi_6918739
quote:
Bush waarschuwt Saddam opnieuw 20-11-2002

Aan de vooravond van de NAVO-top in Praag heeft de Amerikaanse president Bush de Iraakse leider Saddam Hussein opnieuw de wacht aangezegd. Als Saddam de VN-resolutie over Iraks ontwapening niet nakomt, moet hij rekening houden met "de ernstigste gevolgen", aldus Bush.

De kwestie-Irak komt morgen aan de orde tijdens de top, die twee dagen zal duren. "Wij zullen overleggen wat er moet gebeuren als hij niet ontwapent", aldus Bush over Saddam Hussein. "Eén ding is zeker. Hij zal op de een of andere manier ontwapenen. Oorlog is daarbij mijn laatste keuze, mijn laatste optie." Bush hecht veel belang aan de gesprekken die hij in Praag zal voeren met andere staatshoofden en regeringsleiders. Vandaag sprak hij al met de Turkse president Ahmet Necdet Sezer. Morgen heeft hij een onderhoud met de Franse president Chirac en de Britse premier Blair.

Toekomst
Formeel staat de NAVO-top in het teken van de uitbreiding van het militaire bondgenootschap met zeven Oost-Europese staten. De lidstaten zullen zeer waarschijnlijk instemmen met de uitbreiding. Van veel groter belang is de vraag of het bondgenootschap nog wel een toekomst heeft. In Praag moet blijken of de lidstaten het eens kunnen worden over het hervormingsproces waar de NAVO voor staat.

De Amerikanen zouden graag zien dat de NAVO wordt omgevormd tot een modern, betrouwbaar en snel inzetbaar leger dat op afroep ingezet kan worden in de strijd tegen het terrorisme en tegen de landen die het terrorisme steunen. De Europeanen, en met name de Duitsers, voelen daar weinig voor. Hoewel de Europese lidstaten ook modernisering van de alliantie wensen, vrezen zij slechts als volgzame satelliet van de VS te moeten opereren. Ook de grote investeringen die de hervorming met zich meebrengt, is voor de meeste lidstaten een heet hangijzer.

Neutraliteit
De Tsjechische premier Havel heeft voor aanvang van de NAVO-top de traditioneel neutrale landen van Europa opgeroepen hun houding te heroverwegen. "Wij allen respecteren de historische neutraliteit van landen zoals Oostenrijk, Finland, Zweden, Ierland en Zwitserland, maar ik ben van mening dat deze landen zich vroeg of laat moeten afvragen of neutraliteit in de wereld van vandaag nog wel zin heeft".

Havel doelde met zijn uitspraken op het einde van de Koude Oorlog en het wegvallen van de vijandigheid tussen oost en west. De traditionele vijand van de NAVO was altijd het Warschaupact, maar nu steeds meer voormalige leden van dit pact toetreden tot de NAVO, moet deze organisatie zich - net als de lidstaten - bezinnen op haar doel, aldus Havel.

De Amerikaanse president Bush zei in Praag dat landen zelf moeten bepalen of ze zich willen aansluiten bij een "coalitie van bereidwilligen" om Irak desnoods met harde hand te ontwapenen. Duitsland heeft herhaaldelijk aangegeven niet mee te doen aan gewapend ingrijpen in Irak. Bush zei hierover dat elk land zijn eigen standpunt mag bepalen, ook Duitsland.

bron: NOS

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6919776
quote:
Op donderdag 21 november 2002 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

bron: NOS

Waarom ben je daar boos over? Hij krijgt nu gewoon de keus, doet ie 't niet, dan heeft ie blijkbaar wel zin in een potje oorlog.
  Moderator donderdag 21 november 2002 @ 16:53:59 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6927715
quote:
Verenigde Staten doen beroep op Nederlandse Regering
21-11-2002

De Verenigde Staten hebben de Nederlandse Regering verzocht bij te dragen aan de planning ten behoeve van een mogelijk militair optreden tegen Irak indien dit land niet of onvoldoende meewerkt aan de uitvoering van resolutie 1441 van de Veiligheidsraad. Dit hebben de ministers Korthals (Defensie) en De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken) vandaag (21 november) aan de Tweede Kamer laten weten.

Resolutie 1441 van de Verenigde Naties over de ontmanteling van massavernietigingswapens in Irak werd op 8 november jl. unaniem door de Veiligheidsraad aangenomen. Met het oog op het opvoeren van de druk op Irak hebben de Verenigde Staten hun verzoek aan ons land gericht. De Nederlandse Regering onderzoekt in hoeverre zij aan dit verzoek gevolg kan en wil geven. Hiertoe wordt onder meer overleg gevoerd met de Verenigde Staten en andere bondgenoten. De Regering zal de Kamer over de uitkomst van het onderzoek inlichten.

www.mindef.nl/nieuws

vragen ze dit aan ieder land wat daar aanwezig is of is het een speciaal geval (ik neem aan dat het gewoon voor iedereen geld).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 november 2002 @ 17:48:51 #95
39658 Thanatus
Vandaag is gisteren morgen
pi_6928478
Zouden we eigenlijk niet bang moeten zijn voor Bush? Hij kan elk moment Irak binnen stormen en God weet met welke wapens
Weer iets om over na te denken
  donderdag 21 november 2002 @ 17:50:55 #96
8502 BAZZA
pi_6928522
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Thanatus het volgende:
Zouden we eigenlijk niet bang moeten zijn voor Bush? Hij kan elk moment Irak binnen stormen en God weet met welke wapens
Jij woont in Irak?
  Moderator vrijdag 22 november 2002 @ 10:45:06 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_6940236
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Thanatus het volgende:
ik ben daar niet bang voor, ik hoop daar op (zolang onze apaches maar mee mogen doen want die hebben nog geen gevechtsactie en dat is de perfecte omgeving (veel tanks, weinig dreiging).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 22 november 2002 @ 10:48:42 #98
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6940283
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:45 schreef sp3c het volgende:

ik ben daar niet bang voor, ik hoop daar op (zolang onze apaches maar mee mogen doen want die hebben nog geen gevechtsactie en dat is de perfecte omgeving (veel tanks, weinig dreiging).

Veel ingegraven tanks, weinig beschutting... Is nou niet bepaald het terrein waar een apache in thuis hoort hoor. First see, first go. Als een tank een apache eerder in het vizier krijgt is het dag-dag apache namelijk.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6940650
quote:
Op donderdag 21 november 2002 10:02 schreef Disorder het volgende:
Waarom ben je daar boos over? Hij krijgt nu gewoon de keus, doet ie 't niet, dan heeft ie blijkbaar wel zin in een potje oorlog.
Daarentegen staat op de frontpage weer een bericht dat de oorlog tegen Irak toch wel komt, zelfs wanneer er geen wapens gevonden worden.
pi_6940865
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 11:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarentegen staat op de frontpage weer een bericht dat de oorlog tegen Irak toch wel komt, zelfs wanneer er geen wapens gevonden worden.

Dat bericht in de Daily Mirror (zelfs voor een Engelse tabloid een krant met een slechte reputatie) meldt dat als Blix en z'n mannen niks vinden dat geen bewijs hoeft te zijn dat Irak niets heeft. Ook worden alle getuigenissen tegen Saddam alvast even als leugens bestempeld, omdat Saddam zo onpopulair is.
quote:
Mr Kilfoyle said MPs would be horrified at the admission. He added: "Because Saddam is so hated in Iraq, it would be easy to find someone to say they witnessed weapons building.
Fantastisch, hoe je de haat van een volk tegen hun dictator kan gebruiken als argument tegen een actie om die dictator omver te werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')