SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut helemaal mee eensquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik snap ook best wel dat er redenen zijn om niet te vaak de lengte te meten. Maar om dan een conclusie te trekken over een gewicht zonder bijbehorende lichaamslengte is zo nutteloos. Als ik 15 cm kleiner was dan had ik overgewicht en als ik 5 cm langer was dan zou ik te mager zijn.
Pedagogisch is niet aan de orde op deze leeftijd, wat werkt dat werktquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:
[ afbeelding ]
Niet pedagogisch, je sais.
Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:
[ afbeelding ]
Niet pedagogisch, je sais.
jijquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.
Echt, komt goed. Mijn peuter ligt gewoon in bed
Franny. Hoe tof!!
Ik gok jouw school en het S.orghvliet?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:24 schreef Franny_G het volgende:
Wat een mooie foto's van supermooie babytjes. Ik ga ze maar niet noemen, want straks vergeet ik er eentje, maar ik heb er van zitten genieten..
.
SQ, het is wel herkenbaar, dat gedrag. I krijgt het ook voor elkaar om een hele dag relaxed en gezellig te zijn op het kdv en dan, zodra ze mij ziet, in huilen uit te barsten..
En ze moet en zal plakken, als we net thuis zijn. Dus ik ga standaard zo'n drie kwartier tot wel een uur met haar op de bank zitten, aan de borst. Eten mag mijn vriend dan vaak regelen.. Daarna is ze dan weer vrolijk en gezellig. Dan kunnen we samen eten en daarna gaat ze naar bed.
Kwak, beetje vreemd van het cb! Van dat om en om meten weet ik ook, want ook DH. Je kunt ook even zelf proberen met een centimeter M. op te meten, als je het voor jezelf graag duidelijk hebt.
En even whaaaaaaaaa!! Ik heb vandaag koninklijk bezoek gehad op mijn werk. Twintig minuten gepraat met het echtpaar. Hun oudste komt misschien bij ons op school.. En ik was door de rector uitverkoren om ze te ontmoeten en om te vertellen wat voor school we zijn en om vragen te beantwoorden, terwijl de dochter in kwestie wat lessen meeliep met een klas. Ik ben heel benieuwd... ze willen de keuze heel erg aan haar laten, en ze schijnt nog te twijfelen tussen mijn school en een andere school.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies
Dit las ik:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:44 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
He?
Ik ben geen nija-editer iig
Fran, wat bijzonder!
Dit las ikquote:Speesend eendje met zijn fijne koppie
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies
Dat doet me denken aan dit mooie plaatje wat iedereen een paar dagen geleden zo herkenbaar vond, waarvan ik eerst dacht dat het cynisch bedoeld wasquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:40 schreef Fazzoletti het volgende:
F heeft er ook last van, zodra ik ook maar iets voorover buig om hem op bed te leggen gaat het alarm weer af![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en Exode: heb je ze op afgeschermd staan oid? Dan worden ze hier niet getoond denk ik?Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Tien minuten. Hangt ook wel beetje af van de manier van huilen. I kan 'jammeren', maar dan weet je dat ze elk moment in slaap kan vallen. Bij echt schreeuwend huilen weet ik meestal dat dat niet vanzelf over gaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
Ik blijf er meestal het liefste bij totdat ze in slaap valt. (of in ieder geval opgehouden is met huilen)quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
Ken je de 5-10-15 minuten methode?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks! Dan ben ik nog vrij volhardend met mijn halve uur. 't is overigens nog nooit gelukt verder
Ja de boxquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:49 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie babies trouwens ook een favoriete poepplek?
Het viel ons ineens vorige week op: als wij L in de wipstoel zetten hebben we na 5 minuten gegarandeerd poep.
Superhandig: iedere dag even op de poepstoel en ze is bijna zindelijk![]()
Laatst moest ze naar bed, maar we hadden de hele dag nog geen poep gezien, en als dat dwars gaat zitten krijgt ze echt last. Dus op de stoel gezet en nog geen 2 minuten later begint het toch te meuren
Of als we ergens naartoe moeten: even op de poepstoel, schone luier, en we hoeven ons de rest van de dag nergens druk om te maken
Zit natuurlijk we lekker met die beentje een beetje omhoog
Nee, ik bedoel niet dat het na 10 minuten dan ook klaar is he. Maar als ze na tien minuten nog huilt, gaan we naar haar toe, troosten haar, en dan zijn we ook wel even bezig voordat ze slaapt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef Skittles het volgende:
Maximaal 10 minutenik hoop dat ooit te halen..
Oh sorry verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet dat het na 10 minuten dan ook klaar is he. Maar als ze na tien minuten nog huilt, gaan we naar haar toe, troosten haar, en dan zijn we ook wel even bezig voordat ze slaapt.
Is het misschien zo dat ze zó moe is dat je aanwezigheid alleen al voor overprikkeling zorgt? Sillie had dit regelmatig (kwamen wij na een tijdje achterquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef Skittles het volgende:
Maximaal 10 minutenik hoop dat ooit te halen.. Ik zit er nu bijna een vol uur naast te sussen, troosten, op pink laten zuigen, voorhoofd aaien.
Ze trollde me wel vanmiddag. Ontroostbaar zijn en op het moment dat ik haar toch eventjes alleen huilend achterliet om niet in mn broek te plassen, is ze in slaap gevallen![]()
Wat hier nu in de avond goed helpt is haar slaapzak. Alsof ze weet dat slaapzak aan = slapen. Het duurde net slechts 10 minuten tot ze ging drinken en aan de borst in slaap viel
Zou het wel willen hoor, en gelukkig gaat het tegenover heel vaak wel zo. Even heel kort huiltje, en dan is het klaar. Oh wat is dat fijn.quote:
Oh, dat zou ik nou zelf nooit hebben bedachtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Ja, Spees, is ook de reden dat ik altijd wegloop. Want als ik bij I blijf, raakt ze altijd alleen maar overstuur. Want dan wil ze bij mij zijn, en niet in bed. Als ik haar alleen laat, kan ze zelf haar rust vinden vaak.
Dat denk ik ook, maar weglopen is het verschil tussen mopperend huilen en haar longen eruit krijsen zoals tijdens haar laatste dutje vanmiddag. Toen ben ik met deuren dicht in de woonkamer gaan zitten in de hoop dat ze vanzelf ging slapen, maar ik kwam terug bij een gillende baby met knalrood hoofd en tranen langs dr wangenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is het misschien zo dat ze zó moe is dat je aanwezigheid alleen al voor overprikkeling zorgt? Sillie had dit regelmatig (kwamen wij na een tijdje achter) en hem lukte het een tijdlang juist alleen om in slaap te vallen als wij wegliepen.
Nee, dat hadden wij niet. Dan zou ik ook blijven zitten iddquote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:01 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar weglopen is het verschil tussen mopperend huilen en haar longen eruit krijsen zoals tijdens haar laatste dutje vanmiddag. Toen ben ik met deuren dicht in de woonkamer gaan zitten in de hoop dat ze vanzelf ging slapen, maar ik kwam terug bij een gillende baby met knalrood hoofd en tranen langs dr wangenVond ik heel stom van mezelf dat ik dr zo over dr toeren heb gekregen
![]()
Of hadden jullie dat in het begin ook en werd het vanzelf beter als je consequent blijft weglopen na toedekken?
Dat is hier net zo. Baard wil vaak pas weglopen als I ook echt slaapt, maar dan wordt het juist lastig.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Ja, Spees, is ook de reden dat ik altijd wegloop. Want als ik bij I blijf, raakt ze altijd alleen maar overstuur. Want dan wil ze bij mij zijn, en niet in bed. Als ik haar alleen laat, kan ze zelf haar rust vinden vaak.
Suus doet ook vaak dr oogjes pas dicht als ik buiten haar beeld ben. Dus ik ga achter haar hoofdeinde staan terwijl ik haar fiepje nog een tijdje tegenhoud of ik ga op de grond zitten zodat ze me niet ziet. Maar ik realiseer me wel dat ik in een luxepositie zit want we hebben het dan over maximaal 3 minuten. i know, ik weet zelf ook niet wat me overkomt bij deze babyquote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat is hier net zo. Baard wil vaak pas weglopen als I ook echt slaapt, maar dan wordt het juist lastig.
Zelfde school als jijquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:50 schreef Amsel het volgende:
Wat een lieve foto's allemaalSoms vind ik het best jammer dat wij onszelf een herkenbare-babyfoto's-op-internet-verbod hebben opgelegd.
SQ wat jammer dat ze thuis zo huilt. Maar ik sluit me bij de rest aan: Dat is vast omdat ze zich bij jou veilig voelt.
Franny op welke school werk je? Ik heb jaren geleden ook in Den Haag lesgegeven.
Ik ben nu onderweg naar huis na een netwerkborrel. Baby vanochtend naar het kdv gebracht en daarna dus niet meer gezien. Mijn man heeft haar net in bed gelegd. Ben voor het eerst zo lang achter elkaar zonder haar. Ik hoop stiekem dat ze vannacht voor een voeding komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die korte worstenvingertjes ook![]()
![]()
Dat vermoeden had ik wel! Dan zullen Franny en ik dus wel een hoop dezelfde mensen kennen.. Klein wereldje!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nevermind mijn stem, ik was ben verkouden en schor.![]()
Als I echt niet wil/kan slapen dan gaat ze inderdaad staan. Als ik dan na tien minuten naar haar toe ga, dan staat ze me zo jammerend aan te kijken,quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:03 schreef Dot. het volgende:
Maar hoe werkt dat dan bij de oudere kindjes? Stip gaat namelijk gewoon in z'n bed staan, dus slapen is dan best lastig. Ik zou hem ook wel eens gewoon in bed willen leggen ipv in het donker een fles geven en vaak erna nog een tijd in de schommelstoel zitten tot ik hem weg kan leggen.
Pfff. Veel voedingen? Dan zou het wel een sprongetje kunnen zijn of een regeldag?quote:Op woensdag 14 januari 2015 07:48 schreef Stormqueen het volgende:
6:45 is geen nachtploeg![]()
Dramanachtje hier. Gelukkig werk ik thuis
Ik zie het al, ik ben het probleemquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:08 schreef JufMariska het volgende:
Hier wel nachtploeg hoor3.00 en 6.45, ik slinger de Nespresso vast aan
Maaaaarrrr: geen verhoging na de prik!
trollkuikenquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:20 schreef Burdie het volgende:
Kuiken wordt net wakker en we hebben ons daarmee verslapen voor de zwemles.
Mental note: wekker zetten ipv er rekening mee houden dat je kind wel vroeg wakker wordt.
Ik ook. Ik vind een kwartier echt huilen heel lang. En dat het na een aantal weken minder wordt, ik vraag me af of het dan minder wordt omdat huilen blijkbaar geen reactie oplevert bij de moeder/vader. Ik vind, hoe moeilijk ook als je er middenin zit, die troost en bevestiging dat ze gehoord worden zo belangrijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja, over laten huilen. Dat heb ik bij beide dames nooit gedaan. Voelt voor mij niet goed. Als ik het al zou doen dan zou ik het volgens de 30 sec-1 minuut -1,5 minuut methode doen (en dat dan al te lang vinden). Ik ben een weekdier
Helemaal eens. Ik heb eens -zwanger- een stukje gelezen over het gevoel bij een baby als er niet gereageerd wordt op het huilen. Dat heeft er toen erg ingehakt (hormonen maken het net nog ff erger natuurlijk) en dat heeft er voor gezorgd dat ik het echt niet over mn hart kan verkrijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ook. Ik vind een kwartier echt huilen heel lang. En dat het na een aantal weken minder wordt, ik vraag me af of het dan minder wordt omdat huilen blijkbaar geen reactie oplevert bij de moeder/vader. Ik vind, hoe moeilijk ook als je er middenin zit, die troost en bevestiging dat ze gehoord worden zo belangrijk.
Ik denk dat dat in elk geval betekent dat ze hier niet getoond worden. En thanks!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:32 schreef exode het volgende:
Ze staan inderdaad afgeschermd JM, dat is dus niet handig?
En wat een mooie foto's van jouw mooie baby
Geen weekdier.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja, over laten huilen. Dat heb ik bij beide dames nooit gedaan. Voelt voor mij niet goed. Als ik het al zou doen dan zou ik het volgens de 30 sec-1 minuut -1,5 minuut methode doen (en dat dan al te lang vinden). Ik ben een weekdier
quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:45 schreef kwakz0r het volgende:
As we speak ligt M ook te piepen overigens. Ik wacht wel echt even af of t huilen wordt... Soms lijkt dat zo maar trekt t ineens weer bij.
Ik zat nu te typen, anders was ik misschien sneller gaan lopen. Zo zie ik maar dat t soms ook minder erg is met m dan ik denk
Ewan het droomschaap. Speelt 20 minutenquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:57 schreef kwakz0r het volgende:
Wat fijn Soes! M vindt zijn muziekdoos fijn, maar blijft er te makker van. Het ding speelt twintig minuten, dat is te lang...
Wat voor schaap heb je?
Oh die wil ik wel proberen denk ik!quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:07 schreef Dot. het volgende:
Ewan was hier geen succes, dus als iemand interesse heeft kan ik hem zaterdag wel meenemen
Bedankt Franny! Ik merk alleen dat ik hem beter op bed kan leggen als hij nog niet zo moe is, want als ik hem echt moe neerleg gaat zn luchtalarm af en daar kan ik echt niet tegenDat is zo'n hele zielige hoge toon huiluithaal. Het in slaap mopperen ken ik dus wel, maar alleen in mijn armen.
Wij hebben 1 pak Standaard gepakt en zijn toen weer teruggegaan naar Forte, omdat hij ineens een fles meer wilde met Standaard.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:27 schreef kwakz0r het volgende:
Ah ik hoorde dan weer dat standaard twee dan weer vaak wat zwaarder op de maag ligt dan standaard 1 en mensen vaak kunnen stoppen met forte als ze naar 2 gaan.
goed om te weten! Wij hebben nog wel even te gaan met nr 1, maar toch.quote:Op woensdag 14 januari 2015 12:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Wij hebben 1 pak Standaard gepakt en zijn toen weer teruggegaan naar Forte, omdat hij ineens een fles meer wilde met Standaard.
Ik zou graag willen werken! M'n manager heeft vast wel goede ideeën.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spannend Zoë, wel goed dat je leidinggevende meedenkt en realistisch is. In jouw beroep is vermoeid aan het werk zijn vast geen optie. Aan de andere kant is het misschien best fijn om te werken, even geen flesjes, huilende baby's en luiers. Misschien is parttime beginnen wel een optie?
Wat fijn dat er af en toe één van de meiden kan blijven slapen bij de go, hopelijk kunnen jullie dan ook een keer wat bijslapen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar het moet zijn om elke nacht zo in de weer te zijn.![]()
Voor ons was het vanmorgen niet heel vroeg hoor. Ik sta altijd om 6:00 uur op, dus wakker was ik toch wel. Het had alleen handiger geweest als de jongens gewoon op hun eigen moment wakker waren geworden, in plaats van zo abrupt. Mijn man baalde wel een beetje.
Sicilia beterschap!
Kwak, het komt vast goed vanavond.Veel plezier met je collega.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Hij is weer wakker
8 maanden alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zie hem staan
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Hij is weer wakker
mnohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat een charmeur!
disclaimer
Het is een kosten baten afweging natuurlijk. Het is net geen minimum loon wat ik daar verdien. En ik zat eerst op ruim 2000 netto bij 36 uur dus ja… Ik krijg geen ww meer dus het is niks erbij of 400 euro per maand erbij bij een 24-urige werkweek. dat is minder dan 40 euro per dag dat het oplevert financieel. Maar moet natuurlijk ook meewegen wat het me oplevert qua voldoening om aan het werk te zijn en iets te leren. Maar ik vind het wel lastig omdat als ik in mijn eigen vakgebied iets vind, ik wel veeeel meer kan verdienen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, 400 euro netto is echt niet slecht hoor! En word je gelukkig van thuis zitten? Ik zou het wel weten iig
Hier kost 1 dag opvang 308 euro bruto. We krijgen daar ongeveer 30% op terug. Dus zeg netto 220 euro.
Ik wilde gaan berekenen wat dat per dag werken naar rato zou opleveren maar mijn hrm applicatie ligt op zijn gatin ieder geval zijn het ook geen duizenden euro's ofzo. Ik neem aan dat je nu ww krijgt?
Ik denk wel dat ik op een redelijke termijn in mijn eigen gebied iets kan vinden. Volgens mijn man hebben we genoeg spaargeld om vier jaar op te teren zonder tegenslagen maar dat WIL ik gewoon niet. En ja ik kan gewoon verder zoeken maar dan zal ik de opleidingskosten terug moeten betalen en heel netjes is het eigenlijk ook niet dus dat doe ik alleen als echt mijn droombaan der droombanen voorbij komtquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe groot schat je die kans momenteel?
en daarbij, wat let je om gewoon door te solliciteren?
Ik denk het wel. Hoewel ik er nu ook wel tegenop zie om Lucas achter te laten maar ik weet van hier dat dat over gaatquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:05 schreef AwayTL het volgende:
En het geld daargelaten, word jij er gelukkiger van als je weer kan werken?
Oh ja ik ben een crappy onderhandelaarquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:20 schreef Chanty het volgende:
Ik wacht t telefoontje nog even af. Je moet sowieso nooit akkoord gaan met het eerste aanbod schijnt
+1quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oh ja ik ben een crappy onderhandelaar. Krijg altijd al marktplaats koop en verkoopstress..
Het is altijd maar goed dat ik niet in de sales zit.
Ja hebben we ook gedaan, dat zou iets van 1000 euro per maand extra opleveren dus echt wel een verschil. En in mijn eigen sector is 24 uur lastig, 28 of 32 komt veel voor en vaak zijn er mogelijkheden om ook thuis te werken. Als ik bv terug zou kunnen naar mijn oude werkgever, dan zou ik heb prima vinden om 32 uur te werken want: leuk werk, leuke plek, thuis werken kan ook. Houd er sowieso rekening mee dat ik niet meer hetzelfde ga verdienen tenzij ik weer bij de overheid kom, simpelweg omdat het bij de overheid gewoon belachelijk goed verdiende. Maar ik weet wel dat de stap terug niet zo groot is als hij nu zou zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:18 schreef Kursor het volgende:
Ah, je hebt al wel duidelijke overwegingen.
Heb je dezelfde berekeningen ook gemaakt op basis van je oude salaris bij 24 uur en bijbehorende % KOT? Is al wel anders vergelijken. En is parttime in je eigen sector mogelijk? En als je in je eigen sector een baan vindt...is je oude salaris dan nu nog reëel. Mijn man moest aan het eind van m'n zwangerschap op zoek naar een andere baan. En hoeveel vraag er ook in zijn vakgebied was, oude salaris ging toch echt niet lukken. terugval is wel beperkt gebleven.
Dat je baalt is begrijpelijk. Ik word bij vlagen nog steeds boos om hoe het gelopen is. Vooral doordat m'n man nu een paar uur meer werkt en daar bovenop best wat meer reistijd heeft. Het plan hoe we het met opvang en logistiek thuis gingen toen overhoop. En ja, dat maakt het voor mij thuis pittiger (en ik ben er zelf nog steeds niet uit of ik naar drie dagen ga zakken).
Ik ookquote:Op woensdag 14 januari 2015 15:31 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oh ja ik ben een crappy onderhandelaar. Krijg altijd al marktplaats koop en verkoopstress..
Het is altijd maar goed dat ik niet in de sales zit.
Pensioen opbouw niet. Gat in mijn cv wel al weet ik dat het niet snel een probleem is aangezien er veel mensen werk zoeken. Vriendin van me heeft na 3 jaar eindelijk iets. Maar dit is heel wat anders. Ben ook een beetje bang wat het effect is van weer iets anders op mijn cv.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
@chanty heb je ook meegenomen wat langer niet werken betekent voor je pensioenopbouw e.d.? En hoe een groter gat in je c.v. je kansen in je eigen vakgebied evt verkleint?
Dat is precies wat mijn man ook steeds zegt. Stomme is dat ik geen droombaan heb en ik heb hier echt een heel leuk gesprek gehad en ben wel enthousiast. Maar voor een groot deel is het nog vaag wat het werk precies inhoudt dus het blijft een gok. En weet niet naar welke je refereert, maar denk het niet. Had hier in oktober een gesprek maar toen hadden ze nog geen concrete opdracht, nu wel dus.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:34 schreef Burdie het volgende:
Chanty, lastige beslissing... (ik denk dat ik het persoonlijk niet zou doen, je baby is maar zo kort klein en je kunt je hele leven nog werken. Als het dan al niet je droombaan is en ook nog eens weinig oplevert, zou de rekensom voor mij doorslaan naar 'niet doen'. Is dit btw dezelfde functie als die je eerder al overwoog maar toen niet wilde?)
De vraag is of ik om de juiste redenen twijfel. Ik moet Lucas toch een keer loslaten...quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:05 schreef Heliotrope het volgende:
Soesa, wat goed van al het slapen!
Chanty, lastige keuze.. Dat je zo twijfelt zegt misschien al genoeg?
Leerzaam om jullie huilervaringen te lezen. hangt ook zo erg van je kind af, dat lees ik hier ook weer heel erg doorheen.
En nog een vraag; wat vinden jullie mannen van hun papadagen/lang alleen thuis met baby? Mijne vindt het nog zwaar merk ik, maar misschien is het ook een kwestie van wennen ofzo.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik schrok na mijn berekening toch van mijn salaris. Het is meer dan ik dacht
Dat is een stuk beter ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het net nog even berekend, een dag in de week werken levert mij netto ongeveer 180 euro op. Lijkt weinig, maar is het toch echt niet. Omdat mijn kind twee dagen naar de opvang gaat kom je onder de streep echt lekker uit.
Je had toch laatst ergens proef gedraaid en dat werd 'm toch niet? Is dat niet dit?quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is precies wat mijn man ook steeds zegt. Stomme is dat ik geen droombaan heb en ik heb hier echt een heel leuk gesprek gehad en ben wel enthousiast. Maar voor een groot deel is het nog vaag wat het werk precies inhoudt dus het blijft een gok. En weet niet naar welke je refereert, maar denk het niet. Had hier in oktober een gesprek maar toen hadden ze nog geen concrete opdracht, nu wel dus.
Ze hebben net gebeld en er is wel wat mogelijk maar dat moet ook weer in overleg met de opdrachtgever dus hoor vrijdag meer. Ik denk dat ik hoe dan ook op gesprek wil gaan. Waarschijnlijk heb ik naar aanleiding daarvan al een beter beeld en als ik dan eventueel gewoon aan de slag ga kan ik altijd nog stoppen binnen die maand proeftijd. Voor hetzelfde geld vind ik het wel supertof en dan verdient het nu even niet zoveel, maar als ik eenmaal klaar ben wel wat meer en er zijn een stuk meer vacatures dan in mijn eigen hoekje.
Ik word soms wel gek van mezelfDat gehink op twee benen de hele tijd.
Ik zeg toch ook niet dat het alleen om geld gaat?quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:13 schreef kwakz0r het volgende:
Ik sta er echt anders in dan Burdie... Maar dat komt ook omdat ik inmiddels uitkijk naar weer werken. Vind zoveel dingen belangrijker aan werken dan alleen het geld...
Nee dat was weer iets anders. Dat heb ik niet gedaan omdat ik geen goed gevoel had bij de organisatie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je had toch laatst ergens proef gedraaid en dat werd 'm toch niet? Is dat niet dit?
Geen idee maar voorlopig ben ik niet van plan om weer zwanger te rakenquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Burdie het volgende:
Chanty, zou je tijdens die traineeship wel bijvoorbeeld met zwangerschapsverlof kunnen?
Laten we maar zeggen dat de go dolblij is dat ik de draagzak meeneem.. Dan zijn haar dutjes een stuk langer, valt veel sneller in slaap als ze niet helemaal over d'r toeren is en hoeft ze ook niet steeds naar boven na een kwartiertje. Slapen gaat daar ook niet al te best, helaas.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, hoe gaat het nu bij de gastouder?
aww, dat is wel zoetquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Laten we maar zeggen dat de go dolblij is dat ik de draagzak meeneem.. Dan zijn haar dutjes een stuk langer, valt veel sneller in slaap als ze niet helemaal over d'r toeren is en hoeft ze ook niet steeds naar boven na een kwartiertje. Slapen gaat daar ook niet al te best, helaas.
Ze sjanst daar wel steeds met gastouders zoontje van 1,5. Steeds naar hem lachen en brabbelenAls ze huilt gaat hij ook gelijk kijken en vraagt 'ielou au?? Kusje op?' Charmeurtje
Ze heeft veel te vertellen natuurlijkquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef Stormqueen het volgende:
Praten en aan de borst drinken tegelijk
Hier komt het ook wel voor: van die dagen dat I overdag niet in haar bed slaapt. Ze doet overdag sowieso maar 1 slaap.. Maar het komt wel voor dat ze die doet in de draagdoek of maxicosi, als we die dag op pad zijn. Wil dat ook niet te vaak, omdat ze dan toch minder lang en vast slaapt dan op bed. Maar ach, het is inderdaad (in geval van draagdoek) vaak heel gezellig en ik heb er soms behoefte aan om haar bij me te houden (zeker omdat ik vier dagen in de week werk en dan denk ik: neem haar lekker in de draagdoek een dagjequote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een dilemma over mijn schoonmoeder. Ze past nu twee dagen in de week op, omdat mijn moeder - die normaal ook een dag doet - herstellende is van een operatie. En, het gaat supergoed! A. en schoonmams zijn echt vriendjes, ze hebben veel lol samen. A. drinkt goed overdag en slaapt goed. Alleen.. niet in haar bed
. Niet omdat ze dat niet wil, maar omdat oma dat 'ongezellig' vindt. Dus A. doet slaapjes in de box en in de wandelwagen, en in de armen van oma. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Er is iets in mij dat heel controlfreakerig roept "Een kind moet in haar bed slapen! Zo rust ze nooit uit!". En er is iets dat zegt "Who cares, ze slaapt, ze heeft de hele dag aandacht en een fijne oma, waar maak je je druk om
."
Ik denk door dit te typen dat ik het al weet trouwens. Ik maak me druk om niks. Wat is Fok toch fijn. Lief dagboek, etc..
what's in a namequote:Op donderdag 15 januari 2015 07:03 schreef Loj het volgende:
Welkom NTS!
Wow een doorslaper voor Helio!
Een slaapzak zorgde hier ook voor een kind dat doorslaapt SQ
was hier ook, maar het komt echt goed. Hij kán het wel, hij wil het alleen niet. Het is waar: als hij écht honger heeft, dan drinkt ie uiteindelijk welquote:Op donderdag 15 januari 2015 08:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
En I heeft toen hij een paar weekjes oud was vrij veel uit de fles moeten drinken, omdat we toen spruw hadden en drinken aan de borst te pijnlijk was. Dat ging hartstikke prima, dus in mijn naïviteit dacht ik dat het wel goed zat met dat drinken uit de fles. Niet dus.
Dat I na anderhalf uur vruchteloos proberen weer in slaap is gevallen vind ik zó'n zielig idee..
quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
De PTT.. Dronk je vanochtend Tjolk bij je ontbijt, kwak?
Ja man! Linkertwix en rechtertwixquote:
Jonkiequote:Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef Skittles het volgende:
Ook Raider is voor mijn tijd, jullie opoes
Staat je tamagotchi nog wel aan?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef Skittles het volgende:
Ook Raider is voor mijn tijd, jullie opoes
Ik heb tamagotchi tot een nieuw niveau geheven met een babyquote:
Geef je haar wel genoeg hamburgers dan?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik heb tamagotchi tot een nieuw niveau geheven met een baby![]()
Nee de batterij is deaud![]()
Geen idee! Soort furby meets gremlin? Huuuu!quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:57 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Geef je haar wel genoeg hamburgers dan?
Kwak, de nieuwe furby's worden toch evil als je niks met ze doet?
Jaaa echt! Angstaanjagend is hetquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Geen idee! Soort furby meets gremlin? Huuuu!
Niet eens nintendogs?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik heb tamagotchi tot een nieuw niveau geheven met een baby![]()
Nee de batterij is deaud![]()
Ik had trouwens zo'n mega cool pikachu tamagotchi![]()
[ afbeelding ]
Oeh! Met bijpassende scrunchie? Foto?quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een nieuw jasje gekocht, met schoudervullingen.. Leuk voor bij m'n beenwarmers!
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)rby-is-doodeng.dhtmlquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Geen idee! Soort furby meets gremlin? Huuuu!
Die had ik ook voor mn Nintendo dsquote:
Ja! Bij V gebruikt tegen het spugen. Dat hielp, maar hij kreeg er ontzettende krampen van, dus maar heel even gebruikt.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:11 schreef krijgerrtje het volgende:
Iemand ervaring met nutriton? Raadde het cb aan ivm spugen.. Komt er af en toe met zo'n kracht uit dat ik er even naar vroeg. Volgens mij heeft ze er verder geen last van, want ze lacht en brabbelt gewoon verder, en aan de groei is het ook niet te zien.. Dus voelt een beetje Aldo's ik het dan alleen voor mezelf zou doen omdat het dan minder was is ofzo![]()
Prima gegroeid overigens. 9 weken oud (toch belangrijk he, dat die leeftijd omhoog gaat) en 5450 gram en 59 cm!
Nutriton = johannesbroodpitmeel + suikerquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja! Bij V gebruikt tegen het spugen. Dat hielp, maar hij kreeg er ontzettende krampen van, dus maar heel even gebruikt.
Volgensmij is het wel obv jbpm, dus officieel bijvoeding.
Maar als ze er geen last van heeft en ze groeit goed, weet ik niet of ik het zou doen.
Hehe dus in principe klopt het wat ik zegquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nutriton = johannesbroodpitmeel + suiker
Doe dan ook je nieuwe draagvest erbijquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groen is meer mijn kleur!
Maak je nou m'n draagvest belachelijk?quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:54 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Doe dan ook je nieuwe draagvest erbij
quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Maak je nou m'n draagvest belachelijk?.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:39 schreef Burdie het volgende:
Bol wol. Leukste speelgoed ooit. Kuiken zit zich er al een half uur mee te vermaken![]()
.
4 uur cup a soup?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:38 schreef Franny_G het volgende:
Oeh, dat is inderdaad balen, Chanty.
Man, wat was ik net chagrijnig. Moe van te weinig slaap, zeiknatgeregend, donkere grijze dag, en algeheel bleh-gevoel. Maar na een kopje soep thuis gaat het weer en nu ga ik I halen..
maar straks blaast ie bellenquote:Op donderdag 15 januari 2015 18:37 schreef JufMariska het volgende:
Omdat ik benieuwd was hoe lang we nog hebben tot de volgende sprong pakte ik de Oei-app er even bij, enWe zitten al in sprong nr 3, en de signalen kloppen vrij precies bij hoe uk de afgelopen dagen is
Hoppa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |