abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148652165
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

dinsdag 13 januari 2015 @ 20:03:44 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_148652204
Schrikken van niezen O+ baby-panda effect *O*
disclaimer
pi_148652234
Oh en ik vergeet de mooie foto's O+ Ik zag heel veel lieve leuke baby's! Wat doen we dat toch goed met z'n allen, leuke kinderen bakken en ze ook nog eens goed laten opdrogen :7 . Go ons *O* !

Ik doe ook mee met de foto's. Mijn A'tje heeft deze week haar voeten ontdekt, en laat ze ook het liefst niet meer los O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:04:25 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148652239
Kwak, vroeger deden ze in DH altijd meten op het CB. Dat is toen O. al ouder was veranderd. Er lagen toen van die mooie papieren om het uit te leggen. Ze vonden het te belastend om elke keer te meten. Als je op de site van Jong Florence kijkt kan je daar per consult kijken wat ze doen en zie je dat ze steeds om en om hebben staan dat ze de lengte meten.
Ik vond het ook wel een beetje jammer destijds maar je doet er zo weinig aan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148652330
Oh ik snap ook best wel dat er redenen zijn om niet te vaak de lengte te meten. Maar om dan een conclusie te trekken over een gewicht zonder bijbehorende lichaamslengte is zo nutteloos. Als ik 15 cm kleiner was dan had ik overgewicht en als ik 5 cm langer was dan zou ik te mager zijn. :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:09:10 #6
244125 laziness
pi_148652428
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik snap ook best wel dat er redenen zijn om niet te vaak de lengte te meten. Maar om dan een conclusie te trekken over een gewicht zonder bijbehorende lichaamslengte is zo nutteloos. Als ik 15 cm kleiner was dan had ik overgewicht en als ik 5 cm langer was dan zou ik te mager zijn. :P
Absoluut helemaal mee eens :Y
Ik vind het sowieso wel heel vroeg om conclusies te trekken. Laat die baby even lekker een lijntje zoeken. Hij is nog hartstikke mini (qua leeftijd dan :P )
Maar er waren nogal veel mensen verbaasd dat er niet gemeten werd en dat was dus vroeger ook in DH anders. Dat is pas een jaar of twee geleden veranderd.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:10:00 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_148652460
Oh, wat een leuke voetjes, A :D
disclaimer
pi_148652604
Mooi mondje heeft ze ook, Razz :)
pi_148652692
Kwak, jammer dat het z'n vervelende ervaring is. Jammer dat ze je het gevoel geven iets niet goed te doen ofzo. Hun doel is toch niet het je onzeker maken? Ze zouden je liever zeker maken over je rol als moeder. Daar bereik m.i. je veel meer mee. En dat gemierenneuk over gewicht zal ook heus zijn doel hebben hoor, maar soms heb ik het idee dat er iets teveel aan gehangen wordt. Maargoed.

Wij waren vandaag ook op het cb. De dokter humde wat bij elke meting. En alles was wel best. "Ze is lekker wakker" was de conclusie en binnen 10 min zaten we weer buiten :D

Verder _O_ voor al jullie mooie schepsels. M op haar buik, Speesend eendje, I met zijn fijne koppie, A met haar voeten <3 En M die heus mooi in verhouding is, en andere M met haar prethoofd <3
Tot zover bijleeshartjes :P Nu inpakken. Vorige keer waren 3 setjes kleding voor de bootreis van 20 uur niet genoeg. Ben benieuwd nu :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:18:40 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_148652803
En nogmaals tnx. Ik voel me soms wel een enorme zeikerd maar ik vind het soms zo moeilijk om te bepalen wat goed is en wat niet. En iedereen heeft werkelijk een ander advies. Ik wil ook mijn kind niet verpesten door haar steeds maar tegen me aan te houden 's avonds en ik wil ook gewoon af en toe nog iets kunnen doen (koken bijvoorbeeld, of opruimen. Ik vraag niet veel :')) En soms is het zó moeilijk om te zien dat het ooit over gaat. Ik heb echt vreselijke doemscenario's voor me waarbij ik vijf jaar lang non-stop gehuil hoor en gevechten moet aangaan :@
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:32 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148652962
Wieditleestisgek

[ Bericht 91% gewijzigd door Spees_Eend op 13-01-2015 20:30:20 (ik kan niet lezen of roomsnoes kan goed editten) ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:43 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_148652967
Voor nu maar even zo:

Niet pedagogisch, je sais.
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:23:26 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148652989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:

[ afbeelding ]

Pedagogisch is niet aan de orde op deze leeftijd, wat werkt dat werkt :7
pi_148653036
Wat een mooie foto's van supermooie babytjes. Ik ga ze maar niet noemen, want straks vergeet ik er eentje, maar ik heb er van zitten genieten. O+ . O+ .

SQ, het is wel herkenbaar, dat gedrag. I krijgt het ook voor elkaar om een hele dag relaxed en gezellig te zijn op het kdv en dan, zodra ze mij ziet, in huilen uit te barsten. O+ .
En ze moet en zal plakken, als we net thuis zijn. Dus ik ga standaard zo'n drie kwartier tot wel een uur met haar op de bank zitten, aan de borst. Eten mag mijn vriend dan vaak regelen. :P . Daarna is ze dan weer vrolijk en gezellig. Dan kunnen we samen eten en daarna gaat ze naar bed.

Kwak, beetje vreemd van het cb! Van dat om en om meten weet ik ook, want ook DH. Je kunt ook even zelf proberen met een centimeter M. op te meten, als je het voor jezelf graag duidelijk hebt.

En even whaaaaaaaaa!! Ik heb vandaag koninklijk bezoek gehad op mijn werk. Twintig minuten gepraat met het echtpaar. Hun oudste komt misschien bij ons op school. :o . En ik was door de rector uitverkoren om ze te ontmoeten en om te vertellen wat voor school we zijn en om vragen te beantwoorden, terwijl de dochter in kwestie wat lessen meeliep met een klas. Ik ben heel benieuwd... ze willen de keuze heel erg aan haar laten, en ze schijnt nog te twijfelen tussen mijn school en een andere school.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:25:28 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148653071
Hahaha Franny wat super tof!!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:25:41 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148653078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:

[ afbeelding ]

Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.

Echt, komt goed. Mijn peuter ligt gewoon in bed :+

Franny :D. Hoe tof!!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:26:28 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_148653105
Oh Wow Franny! Wat gaaaaaf!
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:27:52 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_148653156
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.

Echt, komt goed. Mijn peuter ligt gewoon in bed :+

Franny :D. Hoe tof!!
jij O+

Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies :')
disclaimer
pi_148653217
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:24 schreef Franny_G het volgende:
Wat een mooie foto's van supermooie babytjes. Ik ga ze maar niet noemen, want straks vergeet ik er eentje, maar ik heb er van zitten genieten. O+ . O+ .

SQ, het is wel herkenbaar, dat gedrag. I krijgt het ook voor elkaar om een hele dag relaxed en gezellig te zijn op het kdv en dan, zodra ze mij ziet, in huilen uit te barsten. O+ .
En ze moet en zal plakken, als we net thuis zijn. Dus ik ga standaard zo'n drie kwartier tot wel een uur met haar op de bank zitten, aan de borst. Eten mag mijn vriend dan vaak regelen. :P . Daarna is ze dan weer vrolijk en gezellig. Dan kunnen we samen eten en daarna gaat ze naar bed.

Kwak, beetje vreemd van het cb! Van dat om en om meten weet ik ook, want ook DH. Je kunt ook even zelf proberen met een centimeter M. op te meten, als je het voor jezelf graag duidelijk hebt.

En even whaaaaaaaaa!! Ik heb vandaag koninklijk bezoek gehad op mijn werk. Twintig minuten gepraat met het echtpaar. Hun oudste komt misschien bij ons op school. :o . En ik was door de rector uitverkoren om ze te ontmoeten en om te vertellen wat voor school we zijn en om vragen te beantwoorden, terwijl de dochter in kwestie wat lessen meeliep met een klas. Ik ben heel benieuwd... ze willen de keuze heel erg aan haar laten, en ze schijnt nog te twijfelen tussen mijn school en een andere school.
Ik gok jouw school en het S.orghvliet? :+ gymnasium zal t sowieso wel worden...
Kwak
pi_148653318
En SQ wat lief O+ en heerlijk met dat haakwerk op dr koppie O+

Thanks voor de info Lazi, zoiets hadden ze idd uitgelegd. Maar ik vind het wel star dat ze daar niet van afwijken als ze wel twijfels hebben bij t gewicht zeg maar.
Kwak
pi_148653559
Wat gaaf dat je dat mocht doen, Franny!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148653759
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies :')
O+ voor deze constatering.

F heeft er ook last van, zodra ik ook maar iets voorover buig om hem op bed te leggen gaat het alarm weer af :')

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor al die lieve baby's hier O+
Ik wil de mijne ook meteen spammen maar ontdek net dat ik al 2 dagen geen foto van hem gemaakt heb :o o|O

Wat tof Franny!

Ik had net 2 pakketten uit te pakken; 1 van Next en 1 van Esprit; voelde net als pakjesavond *O* ik hou zo van online shoppen :s) :')
pi_148653931
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Wieditleestisgek
He? :D
Ik ben geen nija-editer iig ;)

Fran, wat bijzonder!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:05:16 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148654956
Franny wat super tof :D :D :D.
Ik ben enorm fan van het koninklijk huis en ben een beetje jaloers :D :D.

Verder SQ :* +1 op het ander kind na 4 maanden verhaal.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:41 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148655201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:44 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

He? :D
Ik ben geen nija-editer iig ;)

Fran, wat bijzonder!
Dit las ik:
quote:
Speesend eendje met zijn fijne koppie
Dit las ik

En dacht: ja maar, ja maar, je ziet toch wel dat ze een meisje is? ;(

:+
pi_148655279
Grappig, alle vrouwelijke collega's die gisteren te horen kregen dat ze het Hoge Bezoek zouden ontmoeten, kregen een acute kledingcrisis. Wat moet ik aaahaaan!!??

Even over de Haagse meet de 23e (las net alle berichtjes daarover): dat gaat mij niet lukken. Sowieso is het doordeweeks ook lastig met werk en kan ik alleen op maandag. Maar veel plezier :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148656085
Even een O+ voor alle mooie foto's die (het vorige topic) voorbij zijn gekomen O+

SQ, ik snap je zorgen, maar 'geniet' gewoon lekker van het geknuffel met je meisje. Jij bent haar mamma en dat ligt blijkbaar toch het lekkerst ;) Dat gekrijs als ze haar eigen bed in moet is een internationale afspraak onder babies, doe je niks aan :P

Het gekke is: ik heb precies het omgekeerde. L valt nooit bij mij (op schoot) in slaap. Nooit. Spelen, zitten, tv kijken, alles kan op schoot, maar als ik ook maar probeer een beetje te gaan liggen met haar is het wringen en strekken. Ik zou het ook wel eens zo fijn vinden om samen lekker op de bank te doezelen, maar ze is zo druk dan :')
En als ze écht moe is, dan moet ze haar bedje in, want dan gaat op schoot slapen al helemaaaaal niet :P

Franny, wat gaaf!! Is dat zo'n eliteschool dan bij jou? ;)
pi_148656419
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:40 schreef Fazzoletti het volgende:

F heeft er ook last van, zodra ik ook maar iets voorover buig om hem op bed te leggen gaat het alarm weer af :')
Dat doet me denken aan dit mooie plaatje wat iedereen een paar dagen geleden zo herkenbaar vond, waarvan ik eerst dacht dat het cynisch bedoeld was :+
Je baby op bed leggen, ofwel je 'most favorite time of the day' :')

'Ease peacefully into dreamworld', tuurlijk... 'Huilen zodra de billen het bedje raken,totdat ze zó moe is dat ze in slaap valt' betekent dat :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:38:08 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_148656481
Dyre _O-
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:39:30 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_148656557
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
disclaimer
pi_148656559
Dat gaat vast alleen over babietjes in Disney-films :Y
pi_148656615
Pfff, lange reactie getypt, maar poef, weg }:|

In het kort dan:
:* voor SQ, lekker bij je houden voor nu, komt goed volgens mij!
En woah Franny, wat gaaf!
...

Onze uk is sip van z'n prik, vorige keer nergens last van maar nu wel zo te merken ;( Naja, lekker knuffelen en voeden en goed slapen, dan is het morgen vast weer beter. Zoals beloofd nog de stats, en spam van z'n prethoofd :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en Exode: heb je ze op afgeschermd staan oid? Dan worden ze hier niet getoond denk ik?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:42:13 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_148656718
Oh wow Mariska, hij wordt elke dag knapper, je kleine spek O+
disclaimer
pi_148656758
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
Tien minuten. Hangt ook wel beetje af van de manier van huilen. I kan 'jammeren', maar dan weet je dat ze elk moment in slaap kan vallen. Bij echt schreeuwend huilen weet ik meestal dat dat niet vanzelf over gaat.
pi_148656798
Oh JM, O+ .
pi_148656810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er meestal het liefste bij totdat ze in slaap valt. (of in ieder geval opgehouden is met huilen)

Als we haar in bedje liggen gaat meteen het gote alarm af en moet ze echt even kalmeren. Meestal lukt dan wel met een speentje. En als we dan een beetje zingen/praten en over haar neusje wrijven wordt het huilen eerst mopperen, dan binnensmonds gemompel en daarna valt ze toch maar wel in slaap :P (dit herhaalt zich soms wel een paar keer)

Als ze écht overstuur is haal ik haar er even uit om tot rust te komen en begint het weer van voren af aan. Ik heb altijd een max van 10 minuten aangehouden en in het begin hebben we dat vaak genoeg gehaald. De laatste tijd valt ze gelukkig steeds sneller in slaap en geeft ze eerder toe. (want hoewel ze er heel hard tegen vecht is ze doodmoe)

JM, wat een knapperd O+
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:46:49 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_148656900
Thanks! Dan ben ik nog vrij volhardend met mijn halve uur. 't is overigens nog nooit gelukt verder :')
disclaimer
pi_148656921
Mariska! O+. Wat een mooierd is het toch (en prachtige foto's!) en wat groeit hij geweldig. O+.
pi_148656982
Hebben jullie babies trouwens ook een favoriete poepplek? :D

Het viel ons ineens vorige week op: als wij L in de wipstoel zetten hebben we na 5 minuten gegarandeerd poep.
Superhandig: iedere dag even op de poepstoel en ze is bijna zindelijk _O-

Laatst moest ze naar bed, maar we hadden de hele dag nog geen poep gezien, en als dat dwars gaat zitten krijgt ze echt last. Dus op de stoel gezet en nog geen 2 minuten later begint het toch te meuren :D
Of als we ergens naartoe moeten: even op de poepstoel, schone luier, en we hoeven ons de rest van de dag nergens druk om te maken :P

Zit natuurlijk we lekker met die beentje een beetje omhoog :D
pi_148657051
Wat een lieve foto's allemaal O+ Soms vind ik het best jammer dat wij onszelf een herkenbare-babyfoto's-op-internet-verbod hebben opgelegd.

SQ wat jammer dat ze thuis zo huilt. Maar ik sluit me bij de rest aan: Dat is vast omdat ze zich bij jou veilig voelt.

Franny op welke school werk je? Ik heb jaren geleden ook in Den Haag lesgegeven.

Ik ben nu onderweg naar huis na een netwerkborrel. Baby vanochtend naar het kdv gebracht en daarna dus niet meer gezien. Mijn man heeft haar net in bed gelegd. Ben voor het eerst zo lang achter elkaar zonder haar. Ik hoop stiekem dat ze vannacht voor een voeding komt :@
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:51:48 #41
244125 laziness
pi_148657100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:46 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks! Dan ben ik nog vrij volhardend met mijn halve uur. 't is overigens nog nooit gelukt verder :')
Ken je de 5-10-15 minuten methode?
Dat is wat minder zwaar voor beide partijen om uit te zitten.
pi_148657108
Maximaal 10 minuten :o ik hoop dat ooit te halen.. Ik zit er nu bijna een vol uur naast te sussen, troosten, op pink laten zuigen, voorhoofd aaien.
Ze trollde me wel vanmiddag. Ontroostbaar zijn en op het moment dat ik haar toch eventjes alleen huilend achterliet om niet in mn broek te plassen, is ze in slaap gevallen :')

Wat hier nu in de avond goed helpt is haar slaapzak. Alsof ze weet dat slaapzak aan = slapen. Het duurde net slechts 10 minuten tot ze ging drinken en aan de borst in slaap viel O+
pi_148657166
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:49 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie babies trouwens ook een favoriete poepplek? :D

Het viel ons ineens vorige week op: als wij L in de wipstoel zetten hebben we na 5 minuten gegarandeerd poep.
Superhandig: iedere dag even op de poepstoel en ze is bijna zindelijk _O-

Laatst moest ze naar bed, maar we hadden de hele dag nog geen poep gezien, en als dat dwars gaat zitten krijgt ze echt last. Dus op de stoel gezet en nog geen 2 minuten later begint het toch te meuren :D
Of als we ergens naartoe moeten: even op de poepstoel, schone luier, en we hoeven ons de rest van de dag nergens druk om te maken :P

Zit natuurlijk we lekker met die beentje een beetje omhoog :D
Ja de box :D Tiny love aanzetten, 5 minuten wachten et voila daar is de luier met poep :P
pi_148657253
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef Skittles het volgende:
Maximaal 10 minuten :o ik hoop dat ooit te halen..
Nee, ik bedoel niet dat het na 10 minuten dan ook klaar is he. Maar als ze na tien minuten nog huilt, gaan we naar haar toe, troosten haar, en dan zijn we ook wel even bezig voordat ze slaapt.
pi_148657290
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel niet dat het na 10 minuten dan ook klaar is he. Maar als ze na tien minuten nog huilt, gaan we naar haar toe, troosten haar, en dan zijn we ook wel even bezig voordat ze slaapt.
Oh sorry verkeerd begrepen. :@
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:56:13 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148657311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:52 schreef Skittles het volgende:
Maximaal 10 minuten :o ik hoop dat ooit te halen.. Ik zit er nu bijna een vol uur naast te sussen, troosten, op pink laten zuigen, voorhoofd aaien.
Ze trollde me wel vanmiddag. Ontroostbaar zijn en op het moment dat ik haar toch eventjes alleen huilend achterliet om niet in mn broek te plassen, is ze in slaap gevallen :')

Wat hier nu in de avond goed helpt is haar slaapzak. Alsof ze weet dat slaapzak aan = slapen. Het duurde net slechts 10 minuten tot ze ging drinken en aan de borst in slaap viel O+
Is het misschien zo dat ze zó moe is dat je aanwezigheid alleen al voor overprikkeling zorgt? Sillie had dit regelmatig (kwamen wij na een tijdje achter :')) en hem lukte het een tijdlang juist alleen om in slaap te vallen als wij wegliepen.
pi_148657390
Ja, Spees, is ook de reden dat ik altijd wegloop. Want als ik bij I blijf, raakt ze altijd alleen maar overstuur. Want dan wil ze bij mij zijn, en niet in bed. Als ik haar alleen laat, kan ze zelf haar rust vinden vaak.
pi_148657440
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:55 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh sorry verkeerd begrepen. :@
Zou het wel willen hoor, en gelukkig gaat het tegenover heel vaak wel zo. Even heel kort huiltje, en dan is het klaar. Oh wat is dat fijn. O+ .
pi_148657500
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Ja, Spees, is ook de reden dat ik altijd wegloop. Want als ik bij I blijf, raakt ze altijd alleen maar overstuur. Want dan wil ze bij mij zijn, en niet in bed. Als ik haar alleen laat, kan ze zelf haar rust vinden vaak.
Oh, dat zou ik nou zelf nooit hebben bedacht :o
en ik er maar bij blijven de hele tijd om haar in slaap proberen te sussen
pi_148657573
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Is het misschien zo dat ze zó moe is dat je aanwezigheid alleen al voor overprikkeling zorgt? Sillie had dit regelmatig (kwamen wij na een tijdje achter :')) en hem lukte het een tijdlang juist alleen om in slaap te vallen als wij wegliepen.
Dat denk ik ook, maar weglopen is het verschil tussen mopperend huilen en haar longen eruit krijsen zoals tijdens haar laatste dutje vanmiddag. Toen ben ik met deuren dicht in de woonkamer gaan zitten in de hoop dat ze vanzelf ging slapen, maar ik kwam terug bij een gillende baby met knalrood hoofd en tranen langs dr wangen ;( Vond ik heel stom van mezelf dat ik dr zo over dr toeren heb gekregen :@

Of hadden jullie dat in het begin ook en werd het vanzelf beter als je consequent blijft weglopen na toedekken?
pi_148657642
Maar hoe werkt dat dan bij de oudere kindjes? Stip gaat namelijk gewoon in z'n bed staan, dus slapen is dan best lastig. Ik zou hem ook wel eens gewoon in bed willen leggen ipv in het donker een fles geven en vaak erna nog een tijd in de schommelstoel zitten tot ik hem weg kan leggen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:04:31 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148657696
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:01 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar weglopen is het verschil tussen mopperend huilen en haar longen eruit krijsen zoals tijdens haar laatste dutje vanmiddag. Toen ben ik met deuren dicht in de woonkamer gaan zitten in de hoop dat ze vanzelf ging slapen, maar ik kwam terug bij een gillende baby met knalrood hoofd en tranen langs dr wangen ;( Vond ik heel stom van mezelf dat ik dr zo over dr toeren heb gekregen :@

Of hadden jullie dat in het begin ook en werd het vanzelf beter als je consequent blijft weglopen na toedekken?
Nee, dat hadden wij niet. Dan zou ik ook blijven zitten idd :). Echt overstuur vind ik altijd reden om er naartoe te gaan. Tenminste, bij mijne is er dan ook wel echt iets en dat gaat niet over zonder onze aanwezigheid.
pi_148657705
Poepplek check! Het Stokke newborn kuipje. Erin, 5 minuten wachten.. en hopla, een lekkere warme volle luier :9 . Logisch ook, zelf wel eens geprobeerd liggend te poepen? Gaat toch minder goed dan zittend :+
pi_148657709
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Dat is hier net zo. Baard wil vaak pas weglopen als I ook echt slaapt, maar dan wordt het juist lastig.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:08:16 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148657872
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat is hier net zo. Baard wil vaak pas weglopen als I ook echt slaapt, maar dan wordt het juist lastig.
Suus doet ook vaak dr oogjes pas dicht als ik buiten haar beeld ben. Dus ik ga achter haar hoofdeinde staan terwijl ik haar fiepje nog een tijdje tegenhoud of ik ga op de grond zitten zodat ze me niet ziet. Maar ik realiseer me wel dat ik in een luxepositie zit want we hebben het dan over maximaal 3 minuten. i know, ik weet zelf ook niet wat me overkomt bij deze baby :+ .
pi_148658349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:50 schreef Amsel het volgende:
Wat een lieve foto's allemaal O+ Soms vind ik het best jammer dat wij onszelf een herkenbare-babyfoto's-op-internet-verbod hebben opgelegd.

SQ wat jammer dat ze thuis zo huilt. Maar ik sluit me bij de rest aan: Dat is vast omdat ze zich bij jou veilig voelt.

Franny op welke school werk je? Ik heb jaren geleden ook in Den Haag lesgegeven.

Ik ben nu onderweg naar huis na een netwerkborrel. Baby vanochtend naar het kdv gebracht en daarna dus niet meer gezien. Mijn man heeft haar net in bed gelegd. Ben voor het eerst zo lang achter elkaar zonder haar. Ik hoop stiekem dat ze vannacht voor een voeding komt :@
Zelfde school als jij :7
Kwak
pi_148658353
Vriendje stuurde vanmiddag deze foto tijdens mijn pauze, ik stond op het punt om weer naar huis te fietsen en haar heel hard fijn te drukken O+

SPOILER
Die korte worstenvingertjes ook O+ O+
pi_148658371
Ik zou de beeb ook wel eens wakker weg willen leggen. Voor spelen lukt dat ook best :P
Maar als ze moe is, moet er toch een wagen, autorit, doek of thuis de borst bij komen :) maar, we proberen t ook niet hard hoor, dat zelf gaan slapen. Vibd het wel prima zoal zou het knopje 's nachts doorslapen wel weer aan mogen trouwens. 4x wakker voor een halve minuut tiet wordt wat vermoeiend na 2 weken....
pi_148658411
Spees :D Alleen maar fijn dus dat het zo goed gaat :)

Wij houden ook max 10 min aan, tenzij hij echt overstuur klinkt. Vaak is het jammeren met z'n ogen dicht en is het wachten tot hij z'n duim gevonden heeft. :)
pi_148658425
Aaaw dyre, jij hebt ook al zon droppig duimelotje <3
pi_148658483
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zelfde school als jij :7
Dat vermoeden had ik wel! Dan zullen Franny en ik dus wel een hoop dezelfde mensen kennen.. Klein wereldje!
pi_148658879
M wordt snel echt krijs-overstuur als hij begint te mopperen, dus ga er vaak al heel snel naartoe. Vaak is dan speen terugstoppen en even de oogjes 'dicht aaien' genoeg, tenzij hij echt heel wakker is.

Als we te laat zijn met naar bed brengen/als we hem s avonds in het donker naar bed brengen dan raakt hij overstuur en is t gillen zodra hij zijn matras raakt. Dan helpt eigenlijk alleen nog het steeds maar oppakken, kalmeren, terugleggen, oppakken etc. Tot hij in slaap valt op je schouder of tot hij alleen nog maar een beetje piept als je m neerlegt en dan voldoet speen en aaien... Kan bij elkaar zo drie kwartier duren dan, en dan is/was hij vaak na een half uur weer wakker met honger :')
Kwak
pi_148660273
Hee. Is er binnekort een meet? :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_148661813
Ik heb één baby die héél makkelijk naar bed gaat en één baby die regelmatig moeite heeft met naar bed gaan.

Van S weten we dat hij, zoals hier eerder ook genoemd werd, even tot rust moet komen door te jammeren. Na 1-10 minuten jammeren slaapt hij doorgaans wel. Als S echt niet naar bed wil, dan huilt hij heel hard. Dat harde huilen laat ik nooit lang duren, ik denk maximaal 3 minuten. Dan ga ik erheen om hem te kalmeren en als hij weer rustig is ga ik weer weg. Die methode werkt 9 van de 10 keer, vaak hoef ik maar één keer terug. Alsof hij even wil weten dat ik er nog ben ofzo. En als het niet werkt, dan haal ik hem uit bed of neem hem bij mij in bed. Dat wordt nu overigens wel lastiger, want bij mama in bed liggen betekent KETEN! :D

Het bedritueel van T is elk slaapje ongeveer zoals in het filmpje. T wordt blij van in bed liggen. Gekkerd. Als T gaat huilen als ik hem neerleg dan is er echt iets aan de hand. Of hij is niet moe, of hij is ziek, of hij heeft poep. T heeft wat dat betreft een heel makkelijke gebruiksaanwijzing. :+

SPOILER
Nevermind mijn stem, ik was ben verkouden en schor. -O-
pi_148662453
Wat heb jij een superlieve stem!

Zo eentje die rustgevende kinderprogramma's inspreekt O+ (Denkt aan nijntje oid.)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_148664437
Foto's O+
Echt superlief allemaal!

Kwak, wat vreemd van het cb, juist de verhouding lengte/gewicht lijkt mij belangrijk.., daarom niets van aantrekken!

Ah SQ, balen dat ze even zo huilt... Misschien idd een sprongetje? Js is ook zichzelf niet op het moment... (Al is hij volgens oei ik groei nu het zonnetje in huis ;) ) of anders het wennen aan een nieuw ritme, nu met werkende mama, geef het een weekje :)

Laten huilen doe ik niet, nou bijna niet. Als je alleen bent met twee kids kan het soms niet anders. En er zit voor mij wel een verschil in klagen en huilen.

Franny hoe tof! En Chanty ook hoe tof! :D

Hier hebben we dreumes en baby vanavond tegelijk in bed gelegd. Om half 9 zaten we beneden op de bank met z'n tweetjes :D stiekem wel fijn! (En om 9 uur lag ik in bed :P )
pi_148664852
Nauwelijks nachtploeg!

Hier werd doorgeslapen. Zul je net zien, ben ik er een avond niet en doet papa het avondritueel, en dan kan ze opeens wel weer doorslapen. Heb al gezegd dat hij het voortaan altijd mag doen :P
pi_148664947
Hier wel nachtploeg hoor :) 3.00 en 6.45, ik slinger de Nespresso vast aan c_/ Maaaaarrrr: geen verhoging na de prik!
  woensdag 14 januari 2015 @ 07:48:16 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_148665199
6:45 is geen nachtploeg :6 ;)
Dramanachtje hier. Gelukkig werk ik thuis :X
disclaimer
pi_148665238
Ik vind voor 7.00 in de categorie 'nacht' ;) En inmiddels ook alweer een tussen-de-spuugdoek-door-lekkage-poets-en-verkleedsessie achter de rug :9

Balen van de dramanacht SQ..
pi_148665301
O+ dyre

Franny
Wauw!

Pff nachtploeg. Ik kan wel nachtdiensten gaan werken zeg.
Vanaf 2:15 wakker en na de voedingen zelf niet meer kunnen slapen.
2:15-3:30 met voedingen bezig.
Uurtje later werd E wakker. 5:30 ging de wekker van man. Peuter werd er wakker van en E blijkbaar ook. Die gingen beide niet meer slapen. Toen werd S ook nog wakker..dus heb ik maar een matrasje op de baby kamer gelegd zodat peuter daar kon liggen :') .
Om 7:30 heb ik het maar opgegeven -O-
Nu slapen S en E in ieder geval en peuter kijkt tv

c_/ goeiemorgen!
pi_148665315
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:03 schreef Dot. het volgende:
Maar hoe werkt dat dan bij de oudere kindjes? Stip gaat namelijk gewoon in z'n bed staan, dus slapen is dan best lastig. Ik zou hem ook wel eens gewoon in bed willen leggen ipv in het donker een fles geven en vaak erna nog een tijd in de schommelstoel zitten tot ik hem weg kan leggen.
Als I echt niet wil/kan slapen dan gaat ze inderdaad staan. Als ik dan na tien minuten naar haar toe ga, dan staat ze me zo jammerend aan te kijken, :') . Maar als ze wel echt moe is, dan blijft ze liggen en jammert ze liggend. 's Avonds is ze altijd wel zo moe dat dat het geval is.
pi_148665336
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:48 schreef Stormqueen het volgende:
6:45 is geen nachtploeg :6 ;)
Dramanachtje hier. Gelukkig werk ik thuis :X
Pfff. Veel voedingen? Dan zou het wel een sprongetje kunnen zijn of een regeldag?

Ik ben echt vroeg naar bed gegaan, 1 voeding rond 3.00, en verder heerlijk geslapen. Ik voel me weer energiek, en niet zo rillerig en futloos als de afgelopen dagen. *O* .
pi_148665339
Boh sterkte SQ!

Hier alleen verhoging na de prik maar wel pijn... Gisteren veel gehuild en geslapen. Voeding om 20/24/4 en 8. Maar zo rond vijf uur begon hij steeds plots te huilen en jammeren. Ik heb sindsdien niet echt meer geslapen :o

Eerst met aaien en speen geprobeerd maar gilde steeds harder en zieliger, dus om half zes zetpil gegeven. toen heeft hij nog hard en zielig gehuild tegen ons aan (in toerbeurt) om uiteindelijk in een dekentje gewikkeld om kwart over zes in slaap te vallen. Kwart over zeven lag hij alweer te piepen maar nu bleek t na een half uurtje toch echt honger te zijn.
Kwak
pi_148665408
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:08 schreef JufMariska het volgende:
Hier wel nachtploeg hoor :) 3.00 en 6.45, ik slinger de Nespresso vast aan c_/ Maaaaarrrr: geen verhoging na de prik!
Ik zie het al, ik ben het probleem ;)...drink geen c_/! Met een tweede voeding om 06.45 zou ik ontzettend blij zijn.
pi_148665441
6.45 is gewoon een ontbijtvoeding. :P .
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:20:55 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148665457
Kuiken wordt net wakker en we hebben ons daarmee verslapen voor de zwemles :').
Mental note: wekker zetten ipv er rekening mee houden dat je kind wel vroeg wakker wordt :').
KuikenGuppy
pi_148665466
Argh kinderloze zus zeurt over weinig slaap }:| kan daar niet zo goed tegen. Ze hoeft niets!
Maargoed ieder zn problemen natuurlijk
pi_148665476
Ik vind het heus ook een ontbijtvoeding, maar wel een best vroege ;) Maar ik zal het geen nachtvoeding meer noemen :)

:* voor Zoë, beuh! En voor Kwak en J met zielig ukje.. Hoe is het bij DaD gegaan na de prikken?
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:26:05 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_148665510
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:20 schreef Burdie het volgende:
Kuiken wordt net wakker en we hebben ons daarmee verslapen voor de zwemles :').
Mental note: wekker zetten ipv er rekening mee houden dat je kind wel vroeg wakker wordt :').
trollkuiken O+
disclaimer
pi_148665716
Kwak wat zielig dat hij er zoveel last van heeft. Vaak is het maar een dag na prikjes, dus hopelijk knapt hij vandaag weer een beetje op.

Zoë wat een nacht. -O- Zie je het wel zitten om over een paar weken weer aan het werk te gaan?

Mijn duo was om 6:30 uur wakker, door mijn man die over de wasmand in onze slaapkamer struikelde. :') Ze waren beiden vanmorgen niet echt gezellig, dus ik heb ze maar weer in bed gelegd net. :)
pi_148665877
Hier ook een wat minder toffe nacht. We hebben gisteren nog wel een paracetamol gegeven, van 120 mg, want hij had duidelijk pijn. Om 21 uur ging hij lekker slapen. Hij kwam twee keer voor een voeding, om 1 en 5 uur, maar om 4 uur was het krijsen van de pijn. ;(. Zo zielig!
pi_148665953
Oh, dad wat sneu! :* en kwak ook al... Wij gaan vandaag voor het tweede prikje, hoop dat het meevalt!

Nog steeds vreemd dat er zoveel verschil zit tussen die prikken per CB :')
pi_148666001
K. heeft gelukkig weinig last van de prikjes. Gistermiddag wel echt pijn aan zijn beentjes dus daar heb ik hem een pilletje voor gegeven, maar hij heeft gewoon geslapen van 9 uur gisteravond tot vannacht 5.15 en nu slaapt hij nog. Wel fijn, want ik ben ziek. Heb me lang niet zo beroerd gevoeld zeg! Mijn moeder is nu beneden om voor K. te zorgen zo, want mijn spieren doen zoveel pijn dat ik hem amper kan vasthouden, bah!

:* voor alle zielige kindjes die wel last van de prikjes hebben en de mama's met slechte nachten!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:04:59 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_148666028
M is wel laat dan, die krijgt 'm pas vrijdag :P

Hopelijk zijn alle sneue kindjes er snel weer bovenop :*
disclaimer
pi_148666041
Nikki
Ik moet officieel over 2 weken beginnen. Morgen komt mijn manager langs. Ze is realistisch gelukkig. Met zo weinig slaap kan ik niet met psychiatrische patiënten werken.
En autorijden is ook niet echt veilig.
Ze weet dat ik er alles aan doe om zo fit mogelijk te zijn maar dit is eigenlijk het enige wat ik niet zelf in de hand heb zegmaar.

Met 3mnd gaan de meiden naar de go. Er blijft dan ook af en toe 1 baby slapen..misschien komen we dan aan wat rust toe (go doet t graag en verdiend er wat mee. Wil mn familie niet lastig vallen)

Oef das ook vroeg voor jullie.
Onhandige man :9

:* voor prikjesleed
Wij moeten morgen voor de 2e prik
pi_148666109
Beterschap, Sicilia!
pi_148666164
SQ had ze de eerste keer twee of drie prikken? M krijgt ze i.e.g. in drieen... Eerste met 7 weken, was vroeg, en dus met 11 en 15.

Hij was vanochtend na de fles wel wat vrolijker en ligt nu weer te slapen gelukkig. Ik krijg zo over vijf minuutjes een collega/vriendin op bezoek. Net op tijd de baby in bed en mezelf aangekleed.

J is vandaag weg tot en met middernacht ongeveer. Vind t wel spannend, ook de avond alleen met M, zeker gezien zijn humeur vanmirgen in de kleine uurtjes...
Kwak
pi_148666173
Ja beterschap Sicilia! Vergeet ik dat helemaal...
Kwak
pi_148666263
Spannend Zoë, wel goed dat je leidinggevende meedenkt en realistisch is. In jouw beroep is vermoeid aan het werk zijn vast geen optie. Aan de andere kant is het misschien best fijn om te werken, even geen flesjes, huilende baby's en luiers. Misschien is parttime beginnen wel een optie?

Wat fijn dat er af en toe één van de meiden kan blijven slapen bij de go, hopelijk kunnen jullie dan ook een keer wat bijslapen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar het moet zijn om elke nacht zo in de weer te zijn. :*

Voor ons was het vanmorgen niet heel vroeg hoor. Ik sta altijd om 6:00 uur op, dus wakker was ik toch wel. Het had alleen handiger geweest als de jongens gewoon op hun eigen moment wakker waren geworden, in plaats van zo abrupt. Mijn man baalde wel een beetje. :D

Sicilia beterschap!

Kwak, het komt vast goed vanavond. :* Veel plezier met je collega. :)
pi_148666382
Verslapen voor zwemles O+ Herkenbaar, ik moet ook altijd de wekker zetten. 9 uur, wie verzint dat :{w Vandaag gaan we niet, F blijft maar snotteren en hoesten dus hij ligt nu nog te slapen naast me O+

Zoë, :* wat een rot nacht.

SQ, succes met werk na zo'n drama nacht. Is M ook thuis op je thuiswerk-dag?
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:29:05 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148666516
Burdie verslapen :D. Wat een luxe!

SQ, balen van de nacht. Ben je vandaag thuis aan het werk met M ook thuis? Heldin! :D

Zoe, ik vind het knap dat je je nog staande weet te houden met zo weinig slaap :o ! Je wilde wel weer graag aan het werk toch?

Fazz, snotter- en hoestbaby boks. Arme kindjes ;(

Sneue prikjesbaby's! Ik heb de prikken niet laten geven gister, ik vind haar nu te ziek. Ga volgende week wel een keertje langs ofzo.

Sicilia Beterschap! Ik voel mezelf ook elke dag zieker worden. .. }:|

Kwak, dat komt helemaal goed hoor :Y.

Suusje heb ik net wakker maar moe in de kinderwagen gelegd die in de keuken staat, slaapschaap erbij en even laten gaan. Ze heeft niet gehuild, niet gemopperd en is zomaar in slaap gevallen O+. Misschien is het boven op de slaapkamer toch te stil ofzo.
pi_148666561
Ze staan inderdaad afgeschermd JM, dat is dus niet handig?
En wat een mooie foto's van jouw mooie baby!!
Leuke foto Dyre!
SQ, wat vervelend zo'n nacht!

SQ: wij deden de 15-15 methode (zelf verzonnen naar aanleiding van RRR). 15 minuten laten huilen, daarna er naartoe, aai over de bol, kusje, muziekdoos aan, knuffel geven, alles behalve uit bed halen. Vervolgens weer 15 minuten. Dan nog geen slaap en ook geen teken van in slaap vallen? Uit bed en iets anders proberen (wandelen, draagdoek, wiegen, op schoot etc) Maar wel alleen als je zeker wist dat er niets aan de hand was (vieze luier, pijn of gewoonweg geen slaap)

Wij vonden dat vaak erg lastig, ik heb soms de babyfoon gewoon uit gezet....en pas na 15 minuten aan. :@ MAAR hij heeft dat echt niet vaak gehad. Het huilen werd steeds korter en korter en korter en nu gaat hij al maanden met een glimlach naar bed.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:32:42 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_148666569
Hoooo nee, baby is op de opvang, ik kijk wel uit :')

We moeten zo naar een uitvaart, daarom werk ik thuis :D
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:34:30 #95
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148666606
Ohja, over laten huilen. Dat heb ik bij beide dames nooit gedaan. Voelt voor mij niet goed. Als ik het al zou doen dan zou ik het volgens de 30 sec-1 minuut -1,5 minuut methode doen (en dat dan al te lang vinden :') ). Ik ben een weekdier :@
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:38:29 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148666682
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohja, over laten huilen. Dat heb ik bij beide dames nooit gedaan. Voelt voor mij niet goed. Als ik het al zou doen dan zou ik het volgens de 30 sec-1 minuut -1,5 minuut methode doen (en dat dan al te lang vinden :') ). Ik ben een weekdier :@
Ik ook. Ik vind een kwartier echt huilen heel lang. En dat het na een aantal weken minder wordt, ik vraag me af of het dan minder wordt omdat huilen blijkbaar geen reactie oplevert bij de moeder/vader. Ik vind, hoe moeilijk ook als je er middenin zit, die troost en bevestiging dat ze gehoord worden zo belangrijk.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:44:48 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_148666811
De adviezen zijn zo tegenstrijdig daarin :')
disclaimer
pi_148666904
Zijn het wel adviezen? ;) Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf prettig bij voelt :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:48:50 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148666922
Tegenstrijdigheid bij adviezen met betrekking tot baby's is een gegeven, toch? :+
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:48:58 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148666929
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ook. Ik vind een kwartier echt huilen heel lang. En dat het na een aantal weken minder wordt, ik vraag me af of het dan minder wordt omdat huilen blijkbaar geen reactie oplevert bij de moeder/vader. Ik vind, hoe moeilijk ook als je er middenin zit, die troost en bevestiging dat ze gehoord worden zo belangrijk.
Helemaal eens. Ik heb eens -zwanger- een stukje gelezen over het gevoel bij een baby als er niet gereageerd wordt op het huilen. Dat heeft er toen erg ingehakt (hormonen maken het net nog ff erger natuurlijk) en dat heeft er voor gezorgd dat ik het echt niet over mn hart kan verkrijgen.

Maar het is heel persoonlijk. En ik weet ook dat het bij sommige kindjes even nodig is :)
pi_148667029
Ik vind er ook een groot verschil in zitten of je baby wat moppert (wat sommigen ook huilen noemen) en echt huilen met tranen, rood aangelopen en naar adem happen. Mijnes doet heel veel huu huu huu hmm huu voordat ze in slaap valt,z elfs aan de borst. duurt 2 minuten en dan is ze weg. Maar dat noem ik dan geen huilen.
Als ze écht huilt dan heb ik er bijna lichamelijk pijn van en zou ik haar nooit weg kunnen leggen. Maar ben me er van bewust dat dat bij O zeldzaam is. Als ze het dagelijks vele uren had gedaan, had ik het misschien weer wel gedaan.
pi_148667062
Laten huilen heb ik bij beide ook niet gedaan. Dochter werd stil zodra we in haar kamertje kwamen staan dus ik ging vaak even een tijdje bij haar op haar kamertje zitten en K. heeft eigenlijk nog niet echt gehuild voor het slapen gaan. Hij moppert vaak een paar minuutjes, dan ligt ie een beetje te knorren, maar binnen 5 minuten is hij dan toch gewoon vertrokken.
Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige ouders het wel doen, want als niets lijkt te helpen moet je toch iets?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:57:21 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_148667094
Ah ja okee mijne brult echt. Ik heb gewoon een jankerd gebakken :')

Spees, da's ook weer zo :+
disclaimer
pi_148667205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:32 schreef exode het volgende:
Ze staan inderdaad afgeschermd JM, dat is dus niet handig?
En wat een mooie foto's van jouw mooie baby
Ik denk dat dat in elk geval betekent dat ze hier niet getoond worden. En thanks!
pi_148667399
Jij hebt gewoon een pittige tante SQ!
En inderdaad doen wat goed voelt. Wij kregen constant 'advies' in die periode. En dat liep uiteen van een uur laten huilen, tot nooit laten huilen. En echt hard brullen deed hij eigenlijk nooit, het was meer mopperen.
pi_148667657
Wat hebben veel kindjes prikjes gehad zeg!
:* voor zij die er last van hadden, zo zielig!

Kwak wat een stom cb! Misschien heb ik niet goed gelezen, maar gaat er nog wat met het hartruisje gebeuren?

Zelf in slaap vallen in bed is hier ook een probleempje. Ze valt eigenlijk altijd in een van onze armen in slaap en dan leggen we haar slapend in bed.
Wakker, maar moe in bed leggen zorgt hier ook voor een huilpartij. En ik heb er moeite mee om haar te laten huilen.
Paar maanden geleden lukte het nog wel zonder huilen, maar toen wilde ze nog een speen. Die mot ze nu niet meer!
Maar binnenkort moet haar bed echt naar beneden, en dan kan ik haar niet meer in bed leggen. Daar ben ik te klein voor oO<
Dus misschien moeten we ook maar eens meer oefenen met wakker wegleggen.
Vannacht nog een klein drama. S had zichzelf helemaal onder gespuugd ;(
Kind om 3 uur onder de douche gezet en weer aangekleed.
Maar daarna wilde ze natuurlijk niet meteen slapen.
Rond 4 uur viel ze in slaap. Toen ik om half 8 wegging lag ze gelukkig nog te slapen O+
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:32:57 #107
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148667956
Even trots hoor, Suus is net helemaal zelf in slaap gevallen en heeft zowaar bijna een uur geslapen. Werd lachend wakker! Ik ben zo trots :D O+

Ach Butterflower, wat sneu ;(

SQ, S huilt ook zo hard en daarom kan ik haar ook niet laten huilen. Mopperen is echt anders in mijn ogen!
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:54:43 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148668498
Laten huilen is hier ook echt zeldzaam, ik kan en wil dat echt niet. Een kind huilt m.i. niet voor niks; ze hebben al zo weinig manieren om iets aan te geven, dan ga ik dat dus niet negeren.
Mopperen vind ik idd wat anders, dat doet kuiken soms wel een paar minuutjes, om vervolgens (weer) in slaap te vallen.
Overigens niets zo frustrerend als een huilend kind en je weet niet wat hij/zij wil -O-.
KuikenGuppy
pi_148669549
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Geen weekdier. :N Het is gewoon aangetoond dat laten huilen op de klok onder de zes maanden (indien het vaak gebeurt, als slaaptraining bijv, niet incidenteel omdat je t even niet meer trekt of naar de wc moet ofzo) hechtingsproblemen kan veroorzaken.

Ik heb hey dan over Huilen met hoofdletter H, tranen en paniek...

Het werkt snel omdat babies leren dat communiceren (=huilen) geen zin heeft. Ze stoppen er dus mee.

Het is dan ook vrij bespottelijk dat het CB een aantal jaren de Blom-methode heeft voorgestaan, terwijl die gebaseerd is op onderzoek dat pertinent meldt dat je het niet met kinderen onder de zes maanden zo moet doen.
Kwak
pi_148669657
As we speak ligt M ook te piepen overigens. Ik wacht wel echt even af of t huilen wordt... Soms lijkt dat zo maar trekt t ineens weer bij.

Ik zat nu te typen, anders was ik misschien sneller gaan lopen. Zo zie ik maar dat t soms ook minder erg is met m dan ik denk :@
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:49:23 #111
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148669775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:45 schreef kwakz0r het volgende:
As we speak ligt M ook te piepen overigens. Ik wacht wel echt even af of t huilen wordt... Soms lijkt dat zo maar trekt t ineens weer bij.

Ik zat nu te typen, anders was ik misschien sneller gaan lopen. Zo zie ik maar dat t soms ook minder erg is met m dan ik denk :@
:D

Ik heb de gebruiksaanwijzing van Suus gevonden geloof ik :o.

Ze slaapt weer. Zonder huilen, mopperen, wiegen whatever. Gewoon wakker in de kinderwagen leggen, schaap erbij en weg. Binnen 3 minuten slaapt ze :o. Als dit goed.blijft gaan dan komt dat bedje vanzelf wel een keer, eerst het in slaap vallen maar echt goed onder de knie krijgen O+

OMG wakker. Al hoestend projectielbrakend wakker ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Tante_Soesa op 14-01-2015 11:58:24 ]
pi_148669995
Wat fijn Soes! M vindt zijn muziekdoos fijn, maar blijft er te makker van. Het ding speelt twintig minuten, dat is te lang...

Wat voor schaap heb je?
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:00:09 #113
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148670075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:57 schreef kwakz0r het volgende:
Wat fijn Soes! M vindt zijn muziekdoos fijn, maar blijft er te makker van. Het ding speelt twintig minuten, dat is te lang...

Wat voor schaap heb je?
Ewan het droomschaap. Speelt 20 minuten :+ een muziekje, hartslag, golven of doptone geluid.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:01:30 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148670116
Ewan O+.
KuikenGuppy
pi_148670298
Ewan was hier geen succes, dus als iemand interesse heeft kan ik hem zaterdag wel meenemen :)

Bedankt Franny! Ik merk alleen dat ik hem beter op bed kan leggen als hij nog niet zo moe is, want als ik hem echt moe neerleg gaat zn luchtalarm af en daar kan ik echt niet tegen :@ Dat is zo'n hele zielige hoge toon huiluithaal. Het in slaap mopperen ken ik dus wel, maar alleen in mijn armen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:12:29 #116
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148670419
Sorry voor de topickaap maar ik.moet het nog even kwijt :+. Nadat ze dus al spugend en hoestend wakker werd en ik haar schoon heb gemaakt en weer terug heb gelegd is ze dus gewoon weer zelf in slaap gevallen. OMG O+. Wie is deze baby!?
pi_148670449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:07 schreef Dot. het volgende:
Ewan was hier geen succes, dus als iemand interesse heeft kan ik hem zaterdag wel meenemen :)

Bedankt Franny! Ik merk alleen dat ik hem beter op bed kan leggen als hij nog niet zo moe is, want als ik hem echt moe neerleg gaat zn luchtalarm af en daar kan ik echt niet tegen :@ Dat is zo'n hele zielige hoge toon huiluithaal. Het in slaap mopperen ken ik dus wel, maar alleen in mijn armen.
Oh die wil ik wel proberen denk ik!
Of is dat niet meer iets voor kindjes van 9½ maand?
En wat wil je er voor hebben?
pi_148670453
Ik laat Boaz ook nooit huilen .. bij een tweede woedt je zoveel makkelijker/go with the flow. Bij een eerste wil je het 'perfect' doen en je kindje niet 'verpesten'. Als Boaz huilt weet ik dat er iets aan de hand is.

Hoi trouwens :W .. druk :')
30 uur school/35 uur werken. En alle tijd die ik dan naast slapen over houd stop ik in de kinders en mijn man. Dus nu ool een poets! *O* .. en boodschappenservice.

Boaz heeft vanaf zijn geboorte al last van dauwworm :{ . Enigw wat lijkt te helpen is Afusine ... maar das een antibiotica die je ook niet onwindig kan gebruiken. Iemand ervaring?

En het blijft een vreetbeer. Elke dag 5x 7 schepjes (jaja ik weet het ...) potje groente en potje fruit. En dan nog maar van 23 tot 5 kunnen doortrekken want hongerrrrr. Nu gisteren toch maar weer papfles in de avond en dan lukt het wel tot 6.30. Maar ben niet zo happy met al die calorieen maat blijkbaar heeft mijn beertje het nodig.

en Ewan O+
pi_148670645
Is voor hem Forte voeding dan niks Twinkle?

En respect voor je studie/werk uren zeg...
Kwak
pi_148670766
Ja hij is nu ruim 5 maanden.. ik had nog wat pakken nr 1 in het vooruit gekocht :') . Als dat op is denk ik er idd sterk over om nr 2 forte te kopen omdat ie dan toch zo goed als 6 maanden is :Y

Druk idd. Maar goed plannen en de tijd die ik heb met de kindjes optimaal benutten :Y

De werkopdracht die ik nu heb lopen zou in eerste instantie alleen tm februari zijn. Maar gisteren praatten ze al over mei :') . Komt zoveel geld binnen momenteel dat ik geen kabs heb om het uit te geven :') .. MAAR!!! zodra dat afgelopen is boeken we een welverxiende vakantie O+ .. looking forward!

Lees altijd bij hier en krijg alles mee maar noout tijd om te reageren :')
pi_148670828
Ah ik hoorde dan weer dat standaard twee dan weer vaak wat zwaarder op de maag ligt dan standaard 1 en mensen vaak kunnen stoppen met forte als ze naar 2 gaan.
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:33:18 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148671025
Dat was bij ons idd het geval Kwak!

Twink, lekker druk!
pi_148671279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:27 schreef kwakz0r het volgende:
Ah ik hoorde dan weer dat standaard twee dan weer vaak wat zwaarder op de maag ligt dan standaard 1 en mensen vaak kunnen stoppen met forte als ze naar 2 gaan.
Wij hebben 1 pak Standaard gepakt en zijn toen weer teruggegaan naar Forte, omdat hij ineens een fles meer wilde met Standaard.
pi_148672086
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij hebben 1 pak Standaard gepakt en zijn toen weer teruggegaan naar Forte, omdat hij ineens een fles meer wilde met Standaard.
goed om te weten! Wij hebben nog wel even te gaan met nr 1, maar toch.
Kwak
pi_148672894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Spannend Zoë, wel goed dat je leidinggevende meedenkt en realistisch is. In jouw beroep is vermoeid aan het werk zijn vast geen optie. Aan de andere kant is het misschien best fijn om te werken, even geen flesjes, huilende baby's en luiers. Misschien is parttime beginnen wel een optie?

Wat fijn dat er af en toe één van de meiden kan blijven slapen bij de go, hopelijk kunnen jullie dan ook een keer wat bijslapen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar het moet zijn om elke nacht zo in de weer te zijn. :*

Voor ons was het vanmorgen niet heel vroeg hoor. Ik sta altijd om 6:00 uur op, dus wakker was ik toch wel. Het had alleen handiger geweest als de jongens gewoon op hun eigen moment wakker waren geworden, in plaats van zo abrupt. Mijn man baalde wel een beetje. :D

Sicilia beterschap!

Kwak, het komt vast goed vanavond. :* Veel plezier met je collega. :)
Ik zou graag willen werken! M'n manager heeft vast wel goede ideeën.
Helaas is de doelgroep gevaarlijk en moet ik wel alert zijn. Daarnaast weten patienten het gewoon als iemand niet lekker in z'n vel zit. Dan ben je gelijk ook een gevaar voor het team. We moeten dus even kijken wat de beste oplossing is.

:D dat kan ik me voorstellen.

Tante soesa
Wat knap van S!
Ik weet niet voor hoelang ik me staande kan houden hoor. Het is nu gewoon accepteren en doorgaan.. Ik weet in ieder geval niet wat ik aan deze nachten kan doen.

Man moet binnenkort 3 weken weg voor weg en vroeg of dat oké was (anders regelt hij iets met een collega) 8)7 toen kwam de wanhopige zoë wel ff naar voren ja. Hoe moet ik dat fixen?
Dus ik vroeg hem; kun jij je 1week alleen redden thuis?
Nee zei hij. (hij zou al gek worden van 1 zo'n nacht)
Dus dat was z'n antwoord ook gelijk :)

Laten huilen;
S.ophie gaat ook gelijk tot de max als ze huilt en kan het lang volhouden. Laten huilen is zinloos. E. Huilt altijd heel zachtjes (super lief eigenlijk) die stopt na 5minuutjes met huilen.

Edit; typo

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 14-01-2015 13:45:17 ]
pi_148673120
Wij zitten nu in de neplach en nephuil fase. Huilen en kijken of er reactie komt....Soms trappen we er in. En dan is een grote glimlach de beloning.
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:41:39 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_148673273
Soesa, wat goed *O*
Zoë, nee, dat lijkt me voorlopig niet wenselijk :')
disclaimer
pi_148673977
Oh my Zoë, logisch dat je het niet verstandig vindt als hij zou gaan. Ik zou het zelfs nu geen week trekken zonder man denk ik. :@
pi_148674110
Zoë, wat had ie gedacht dan 8)7 Ik vind 4 dagen alleen met 1 kind al erg, maar 3 weken alleen met 3 kinderen waaronder 2 baby's :X

Soesa, wat goed *O*

Mijn kind ligt al 2 uur te slapen. Ik ben al 4 x gaan kijken maar hij slaapt echt nog steeds :o
Oh en vandaag is ie 8 maanden!! *O*
pi_148674162
yeaaah voor slapen en 8 maanden Fazz!
pi_148675136
Hij is weer wakker O+

SPOILER
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:35:51 #132
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_148675143
Ik haak ook weer aan.

Even heel veel O+ O+ O+ voor alle schattige meisjes en jongetjes die hier gespamd zijn!

Ik moest hard lachen om het poepverhaal van DaD :D Diep respect dat het je lukt in zo korte tijd een baby te badderen en aan te kleden en naar het cb te gaan :P

Verder een hoop mooie stats en prikjes. Prikjes zijn altijd sneu ;( Hier is de reactie op de prikjes tot nu toe elke keer anders geweest trouwens.

Franny wel tof zeg dat hoge bezoek :D Lijkt me ook best apart als je straks les geeft aan de prinses en ze haar huiswerk niet heeft gemaakt of zo. Of ze zit in de klas te keten. Moet je d'r straf geven of d'r ouders erop aanspreken :+

Mbt laten huilen hebben we hier verschillende dingen geprobeerd. We houden ons nu aan max 20 minuten en dan tussentijds wel vaak even de kamer in om weer de speen erin te doen, mobiele weer op te winden en een aai te geven en zo. Maar 20 minuten is alleen als het jammerend huilen is en niet bij krijsen. Dan sta ik meteen weer naast zijn bed. Mijn man is wel wat volhardender en laat hem wat meer huilen als ik niet thuis ben. De laatste avonden wil hij niet gaan slapen en wordt het vrij snel krijsen dus ga ik met hem op het logeerbed liggen, nog even aan de borst en gek genoeg is het daarna ineens wel in orde. Lijkt alsof hij in de donkere kamer aan mijn borst nog even tot rust komt of zo.

Denk dat ieder zijn eigen weg daarin moet vinden en vooral moet doen waar hij zich goed bij voelt. Ik trek het zelf gewoon slecht dat huilen, dat krijsen al helemaal niet.

Zit hier te wachten op een telefoontje. Geprobeerd om nog wat meer salaris eruit te slepen want het komt er nu op neer dat die baan met aftrek van alle kosten netto 400 euro per maand extra oplevert tov thuis zitten. Dan ga ik dus 3 dagen per week werken. Kijken wat mogelijk is en dan maar beslissen. Lastig lastig :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:36:27 #133
52229 Chanty
pi_148675169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Hij is weer wakker O+

SPOILER
8 maanden al O+ En zie hem staan :D
pi_148675210
Iedereen beterschap!
En *O* voor slapende baby's!

Ik mag in mijn handjes knijpen merk ik wel dat we vanaf dag 1 baby wakker in bed kunnen leggen en gaat slapen( of niet, dan na een half uur ofzo wel.) zonder huilen. :o ook erbij blijven hoeft niet, leidt hem alleen maar af.
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:39:58 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_148675318
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Hij is weer wakker O+

SPOILER
mnoh O+ wat een charmeur!
disclaimer
pi_148675419
Jeetje Fazz wat een knapperd! Wij wachten op tot het moment dat hij doorheeft dat hij zich in zijn bed ook kan optrekken tot 'sta stand'. Nu ligt ie altijd netjes op ons te wachten. Met een hoop geklets dat wel.

Mijn vrouw heeft net de uitnodigingen van zijn eerste verjaardag gestuurd...raar hoor.
Nu nadenken over de taart, we hebben 2 vriendinnen die wat willen maken. De een doet het professioneel en de ander als hobby. Ook zo'n leuke keuze.
pi_148675483
Wat een knappe vrolijkerd Fazz O+
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:52:32 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_148675761
Chanty, 400 euro netto is echt niet slecht hoor! En word je gelukkig van thuis zitten? Ik zou het wel weten iig :)
Hier kost 1 dag opvang 308 euro bruto. We krijgen daar ongeveer 30% op terug. Dus zeg netto 220 euro.

Ik wilde gaan berekenen wat dat per dag werken naar rato zou opleveren maar mijn hrm applicatie ligt op zijn gat :') in ieder geval zijn het ook geen duizenden euro's ofzo. Ik neem aan dat je nu ww krijgt?
disclaimer
pi_148675850
Dank jullie O+ Als hij zo vrolijk wakker wordt dan word ik daar zo blij van *;

Exode, hier had hij dat al snel door. 's Nachts krijgt hij wel een slaapzak aan en daarmee lukt het hem (nog) niet :)

Chanty, is dat al met verrekening voor kdv/go? In dat geval is het best oké toch? :)
pi_148675873
Eens met SQ! Ik ben ook niet gemaakt voor volledig thuis zijn.

En daarbij gaat het niet alleen om jouw werk nu. De kosten zijn niet alleen te verrekenen met jouw salaris, maar ook met dat van je man. Maakt het plaatje al anders. En toekomstperspectieven voor jou verschillen ook als je traineeship en daarna hopelijk een vervolgbaan met bijbehorend salaris vergelijkt met thuiszitten.

En Fazz, die is echt niet maar een week ouder dan de mijne :o!
pi_148675878
Ik kan het me helemaal voorstellen Fazz! Zo'n mooie glimlach :)
Hij heeft altijd een slaapzak aan, ook overdag, misschien is dat het. :@
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:58:49 #142
52229 Chanty
pi_148675928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
Chanty, 400 euro netto is echt niet slecht hoor! En word je gelukkig van thuis zitten? Ik zou het wel weten iig :)
Hier kost 1 dag opvang 308 euro bruto. We krijgen daar ongeveer 30% op terug. Dus zeg netto 220 euro.

Ik wilde gaan berekenen wat dat per dag werken naar rato zou opleveren maar mijn hrm applicatie ligt op zijn gat :') in ieder geval zijn het ook geen duizenden euro's ofzo. Ik neem aan dat je nu ww krijgt?
Het is een kosten baten afweging natuurlijk. Het is net geen minimum loon wat ik daar verdien. En ik zat eerst op ruim 2000 netto bij 36 uur dus ja… Ik krijg geen ww meer dus het is niks erbij of 400 euro per maand erbij bij een 24-urige werkweek. dat is minder dan 40 euro per dag dat het oplevert financieel. Maar moet natuurlijk ook meewegen wat het me oplevert qua voldoening om aan het werk te zijn en iets te leren. Maar ik vind het wel lastig omdat als ik in mijn eigen vakgebied iets vind, ik wel veeeel meer kan verdienen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:59:56 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_148675967
Hoe groot schat je die kans momenteel?
en daarbij, wat let je om gewoon door te solliciteren? ;)
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:01:20 #144
52229 Chanty
pi_148676012
Ja kosten kinderopvang zijn al verrekend evenals dat mijn man minder gaat werken. Maar feit blijft wel dat ik de achterstand nooit meer ga inhalen. Ook niet na het traineeship want dan nog ga ik niet verdienen wat ik in mijn eigen sector kan verdienen. Alleen in mijn eigen sector moet ik waarschijnlijk elke paar jaar weer op zoek naar een andere baan en dat vind ik niet tof.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:05:11 #145
52229 Chanty
pi_148676121
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe groot schat je die kans momenteel?
en daarbij, wat let je om gewoon door te solliciteren? ;)
Ik denk wel dat ik op een redelijke termijn in mijn eigen gebied iets kan vinden. Volgens mijn man hebben we genoeg spaargeld om vier jaar op te teren zonder tegenslagen maar dat WIL ik gewoon niet. En ja ik kan gewoon verder zoeken maar dan zal ik de opleidingskosten terug moeten betalen en heel netjes is het eigenlijk ook niet dus dat doe ik alleen als echt mijn droombaan der droombanen voorbij komt :P

Ik ga het waarschijnlijk gewoon doen. Moet sowieso nog bij het bedrijf zelf op gesprek, kijken of ik dan nog enthousiast ben over de functie. En vervolgens heb ik een maand proeftijd dus dat geeft me ook mooi gelegenheid om te zien of ik me hierin verder zie gaan. Want dat vind ik nu nog lastig in te schatten, of dit echt iets voor me is. Want dat is wel het belangrijkste criterium: ik moet het leuk vinden en het moet me uitdagen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:05:53 #146
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148676140
En het geld daargelaten, word jij er gelukkiger van als je weer kan werken?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:06:50 #147
52229 Chanty
pi_148676175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:05 schreef AwayTL het volgende:
En het geld daargelaten, word jij er gelukkiger van als je weer kan werken?
Ik denk het wel. Hoewel ik er nu ook wel tegenop zie om Lucas achter te laten maar ik weet van hier dat dat over gaat ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:10:10 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_148676288
Da's binnen een week over! ;)
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:15:23 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148676466
Opgelost slotje...? :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_148676579
Ah, je hebt al wel duidelijke overwegingen.

Heb je dezelfde berekeningen ook gemaakt op basis van je oude salaris bij 24 uur en bijbehorende % KOT? Is al wel anders vergelijken. En is parttime in je eigen sector mogelijk? En als je in je eigen sector een baan vindt...is je oude salaris dan nu nog reëel. Mijn man moest aan het eind van m'n zwangerschap op zoek naar een andere baan. En hoeveel vraag er ook in zijn vakgebied was, oude salaris ging toch echt niet lukken. terugval is wel beperkt gebleven.

Dat je baalt is begrijpelijk. Ik word bij vlagen nog steeds boos om hoe het gelopen is. Vooral doordat m'n man nu een paar uur meer werkt en daar bovenop best wat meer reistijd heeft. Het plan hoe we het met opvang en logistiek thuis gingen toen overhoop. En ja, dat maakt het voor mij thuis pittiger (en ik ben er zelf nog steeds niet uit of ik naar drie dagen ga zakken).
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:20:05 #151
52229 Chanty
pi_148676658
Ik wacht t telefoontje nog even af. Je moet sowieso nooit akkoord gaan met het eerste aanbod schijnt :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:31:07 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148677096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:20 schreef Chanty het volgende:
Ik wacht t telefoontje nog even af. Je moet sowieso nooit akkoord gaan met het eerste aanbod schijnt :P
Oh ja ik ben een crappy onderhandelaar :D . Krijg altijd al marktplaats koop en verkoopstress..

Het is altijd maar goed dat ik niet in de sales zit.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:34:18 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_148677212
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:31 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Oh ja ik ben een crappy onderhandelaar :D . Krijg altijd al marktplaats koop en verkoopstress..

+1 :')
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:39:14 #154
52229 Chanty
pi_148677390
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:18 schreef Kursor het volgende:
Ah, je hebt al wel duidelijke overwegingen.

Heb je dezelfde berekeningen ook gemaakt op basis van je oude salaris bij 24 uur en bijbehorende % KOT? Is al wel anders vergelijken. En is parttime in je eigen sector mogelijk? En als je in je eigen sector een baan vindt...is je oude salaris dan nu nog reëel. Mijn man moest aan het eind van m'n zwangerschap op zoek naar een andere baan. En hoeveel vraag er ook in zijn vakgebied was, oude salaris ging toch echt niet lukken. terugval is wel beperkt gebleven.

Dat je baalt is begrijpelijk. Ik word bij vlagen nog steeds boos om hoe het gelopen is. Vooral doordat m'n man nu een paar uur meer werkt en daar bovenop best wat meer reistijd heeft. Het plan hoe we het met opvang en logistiek thuis gingen toen overhoop. En ja, dat maakt het voor mij thuis pittiger (en ik ben er zelf nog steeds niet uit of ik naar drie dagen ga zakken).
Ja hebben we ook gedaan, dat zou iets van 1000 euro per maand extra opleveren dus echt wel een verschil. En in mijn eigen sector is 24 uur lastig, 28 of 32 komt veel voor en vaak zijn er mogelijkheden om ook thuis te werken. Als ik bv terug zou kunnen naar mijn oude werkgever, dan zou ik heb prima vinden om 32 uur te werken want: leuk werk, leuke plek, thuis werken kan ook. Houd er sowieso rekening mee dat ik niet meer hetzelfde ga verdienen tenzij ik weer bij de overheid kom, simpelweg omdat het bij de overheid gewoon belachelijk goed verdiende. Maar ik weet wel dat de stap terug niet zo groot is als hij nu zou zijn.

Het is gewoon de vraag:
Wil ik nu aan het werk of langer wachten?
Wil ik hetzelfde met steeds baanonzekerheid of iets anders met een meer zekere toekomst?

Maar eigenlijk is mijn hoofdafweging: wil ik voor die 400 euro extra per maand Lucas drie dagen per week missen? Het is zo stom. Ik was altijd zo zeker ervan dat ik echt weer wilde werken en gek zou worden van thuis zitten. Maar nu ik mijn draai aardig gevonden heb, vind ik het heel moeilijk om hem af te moeten geven (en ja dat went dat weet ik ook). Maar heel misschien wil ik voor dat salaris nog wel liever een tijdje langer genieten :@
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:40:06 #155
52229 Chanty
pi_148677433
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:31 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik ook :P Maar had een tijd geleden een boek gelezen over onderhandelen voor vrouwen en moet zeggen dat ik die onderhandeling voor dat bijlesgedoe helemaal niet slecht had gedaan :P En wat heb ik te verliezen?
pi_148677599
@chanty heb je ook meegenomen wat langer niet werken betekent voor je pensioenopbouw e.d.? En hoe een groter gat in je c.v. je kansen in je eigen vakgebied evt verkleint?
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:49:06 #157
52229 Chanty
pi_148677786
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
@chanty heb je ook meegenomen wat langer niet werken betekent voor je pensioenopbouw e.d.? En hoe een groter gat in je c.v. je kansen in je eigen vakgebied evt verkleint?
Pensioen opbouw niet. Gat in mijn cv wel al weet ik dat het niet snel een probleem is aangezien er veel mensen werk zoeken. Vriendin van me heeft na 3 jaar eindelijk iets. Maar dit is heel wat anders. Ben ook een beetje bang wat het effect is van weer iets anders op mijn cv.
pi_148677847
Same here... Ik laat m'n man altijd dingen verkopen als ik dat wil :')

Fazz wat een blij ei! En ongelooflijk dat ie net zo oud is als mijn mini!

De mijne vindt zitten ineens de bom. Zondag kon ze nog niet goed in de kinderstoel zitten, maandag zit ze erin alsof ze nooit anders gedaan heeft :')
Los zitten lukt natuurlijk nog niet helemaal, maar ze oefent druk. En ze kan ineens lang zelf met speelgoed spelen en vermaakt zich wel. En da's best een doorbraak, want tot voor kort was het na 5 minuten al verveling alom en janken als ik even niet met haar bezig was ofzo. En ze werd vannacht geitend wakker O+

Maxi was altijd al heel lief met mini bezig, maar dat wordt alleen maar mooier om te zien. Echt, m'n meiden zijn zo O+
Tralalalaaa
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:57:38 #159
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148678111
Ah god, ben ook net een vent.. Kan niet aan 2 dingen tegelijk denken. Fazz wat een schatje is het ook! ( als je straks nog meer kleertjes gaat verkopen he... :D )

Klinkt heel lief Tap! Wat knap dat ze al kan zitten, maar jullie zijn toch allemaal net bevallen?! Waar blijft die tijd :(
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:03:18 #160
52229 Chanty
pi_148678354
Grappig hoe snel ze ineens iets kunnen leren :D morgen staat ze op een loopt ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:34:05 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148679435
Chanty, lastige beslissing... (ik denk dat ik het persoonlijk niet zou doen, je baby is maar zo kort klein en je kunt je hele leven nog werken. Als het dan al niet je droombaan is en ook nog eens weinig oplevert, zou de rekensom voor mij doorslaan naar 'niet doen'. Is dit btw dezelfde functie als die je eerder al overwoog maar toen niet wilde?)
KuikenGuppy
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:42:39 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_148679746
Maar het is toch niet alsof ze het hele moederschap daarmee on hold zet? Een week heeft 168 uur, als je daar 24 van werkt ben je nog steeds 144 uur bij je kind :)
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:48:44 #163
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148680027
Oké. Nog heel even hoor, ook slaapje 4 is zonder problemen helemaal zelf gegaan 8)7 O+. Vandaag ging echt zo goed! Vanochtend 2x een klein uur in de wagen, uurtje in de draagzak toen we aan het wandelen waren en nu ligt ze weer O+. Zoveel en zo makkelijk heeft ze echt in geen weken geslapen!

Zo.

Fazz O+, wat een heerlijk ventje zeg!

Minitap heeft het zitten ontdekt! Zo leuk is dat he

As je de luxe hebt Chanty (en dus ook thuis zou willen blijven') zou ik, als ik jou was, ook neigen naar niet doen geloof ik.
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:55:19 #164
52229 Chanty
pi_148680256
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:34 schreef Burdie het volgende:
Chanty, lastige beslissing... (ik denk dat ik het persoonlijk niet zou doen, je baby is maar zo kort klein en je kunt je hele leven nog werken. Als het dan al niet je droombaan is en ook nog eens weinig oplevert, zou de rekensom voor mij doorslaan naar 'niet doen'. Is dit btw dezelfde functie als die je eerder al overwoog maar toen niet wilde?)
Dat is precies wat mijn man ook steeds zegt. Stomme is dat ik geen droombaan heb en ik heb hier echt een heel leuk gesprek gehad en ben wel enthousiast. Maar voor een groot deel is het nog vaag wat het werk precies inhoudt dus het blijft een gok. En weet niet naar welke je refereert, maar denk het niet. Had hier in oktober een gesprek maar toen hadden ze nog geen concrete opdracht, nu wel dus.

Ze hebben net gebeld en er is wel wat mogelijk maar dat moet ook weer in overleg met de opdrachtgever dus hoor vrijdag meer. Ik denk dat ik hoe dan ook op gesprek wil gaan. Waarschijnlijk heb ik naar aanleiding daarvan al een beter beeld en als ik dan eventueel gewoon aan de slag ga kan ik altijd nog stoppen binnen die maand proeftijd. Voor hetzelfde geld vind ik het wel supertof en dan verdient het nu even niet zoveel, maar als ik eenmaal klaar ben wel wat meer en er zijn een stuk meer vacatures dan in mijn eigen hoekje.

Ik word soms wel gek van mezelf :') Dat gehink op twee benen de hele tijd.
pi_148680581
Soesa, wat goed van al het slapen!

Chanty, lastige keuze.. Dat je zo twijfelt zegt misschien al genoeg?

Leerzaam om jullie huilervaringen te lezen. hangt ook zo erg van je kind af, dat lees ik hier ook weer heel erg doorheen.

En nog een vraag; wat vinden jullie mannen van hun papadagen/lang alleen thuis met baby? Mijne vindt het nog zwaar merk ik, maar misschien is het ook een kwestie van wennen ofzo.
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:06:55 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_148680632
Loodzwaar vindt ie het. Maar dat is het ook. Ik vind een werkdag echt ontspannen nu :')

Soesa, wat geweldig van soeze!!!

En tapje zit O+
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:10:24 #167
52229 Chanty
pi_148680748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:05 schreef Heliotrope het volgende:
Soesa, wat goed van al het slapen!

Chanty, lastige keuze.. Dat je zo twijfelt zegt misschien al genoeg?

Leerzaam om jullie huilervaringen te lezen. hangt ook zo erg van je kind af, dat lees ik hier ook weer heel erg doorheen.

En nog een vraag; wat vinden jullie mannen van hun papadagen/lang alleen thuis met baby? Mijne vindt het nog zwaar merk ik, maar misschien is het ook een kwestie van wennen ofzo.
De vraag is of ik om de juiste redenen twijfel. Ik moet Lucas toch een keer loslaten...
pi_148680858
Ik sta er echt anders in dan Burdie... Maar dat komt ook omdat ik inmiddels uitkijk naar weer werken. Vind zoveel dingen belangrijker aan werken dan alleen het geld...
Kwak
pi_148680910
Chanty, wat een lastige beslissing. Veel wijsheid toegewenst! Ik wil trouwens ook niet weten hoeveel er van mijn salaris overblijft als ik er de kosten voor opvang vanaf haal.

Tap en Tante, jullie meisjes zijn goed bezig! O+.

Fazz, wat een heerlijk jochie!

Het lijkt me ook niet zo gek dat voor de baby zorgen voor vaders vaak zwaar(der) is. Het heeft mij in ieder geval weken van fulltime bij de baby zijn gekost om hem een beetje te gaan begrijpen. In ons geval is het in ieder geval zo dat mijn vriend daar nu eenmaal een achterstand in heeft.
pi_148681047
Chanty, als je het zo zegt klinkt het ook wel weer anders, dat kleurt je mening misschien ook over de baan, dat je het onbewust (oke, eigenlijk bewust) lastig vindt hem achter te laten.
Dat zou ik trouwens - idd ook in tegenstelling tot Burdie - juist wel goed vinden. Het moet inderdaad toch een keer, en iets voor jezelf doen maakt je thuis ook weer een andere - misschien betere, misschien ook niet, maar niet slechtere - moeder.

SQ: het is ook zwaar ja hehe ;)

DaD dat merk ik ook inderdaad, dat ik makkelijker weet of aanvoel wat ze wil, en dat hij niet al haar geluidjes en humeurtjes kent en er dus ook minder makkelijk op in kan spelen. Maar ik hoop dat dat wel went juist door het vaker te doen. Het blijft voor vaders lastiger dan voor moeders, sowieso denk ik.
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:24:29 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_148681255
Ik heb het net nog even berekend, een dag in de week werken levert mij netto ongeveer 180 euro op. Lijkt weinig, maar is het toch echt niet. Omdat mijn kind twee dagen naar de opvang gaat kom je onder de streep echt lekker uit.
disclaimer
pi_148681298
Mijn vriend is juist beter met M... Hij is ook veel thuis geweest (vrij of werkend).

Hij krijgt m makkelijker in slaap, makkelijker rustig, maakt zich minder snel druk om dingen dan ik. Ik denk dat hij een hele goeie fulltime papa zou zijn. Ik vind t nig steeds lastig om een lange dag alleen met Melle te zijn, laat staan s avonds...
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:27:37 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_148681342
Ik schrok na mijn berekening toch van mijn salaris. Het is meer dan ik dacht :')
disclaimer
pi_148681489
Chanty
Ik ben het hele 1e jaar van S.ara thuis geweest. Ben ik erg blij om.
Nu met 3 wil ik niets liever dan werken :@ werken is veel makkelijker dan thuis 'zitten' ( :') )
Heb veel respect voor m'n moeder

Pff wat een shitdag.
Moe, huilende baby's en 4 uren in t Engels communiceren is wel ff pittig op zo'n dag.
Gelukkig heeft "K" me goed geholpen.

S en E zitten in de MC. Daar hebben ze tegelijk de fles gehad en nu rij ik die stomme maxi taxi heen en weer

-O-
pi_148681545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik schrok na mijn berekening toch van mijn salaris. Het is meer dan ik dacht :')

Ik moet nog berekenen wat ik over ga houden

Edit: oh valt me reuze mee :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:37:32 #176
52229 Chanty
pi_148681688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het net nog even berekend, een dag in de week werken levert mij netto ongeveer 180 euro op. Lijkt weinig, maar is het toch echt niet. Omdat mijn kind twee dagen naar de opvang gaat kom je onder de streep echt lekker uit.
Dat is een stuk beter ja.

En kwak Ik vind het geld zeker niet het belangrijkste anders zou ik er niet eens over nadenken ;)
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:37:59 #177
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148681703
Ik ga volledig mee met kwak in de werkkwestie. Voor mij is werk ook meer dan alleen geld :) .

En berekenen hoefde ik niet te doen, werk straks meer dan ervoor dus kan er alleen maar op vooruit gaan :+ .
pi_148681744
Chanty de keuze is natuurlijk aan jou. Zolang jij vrede hebt met jouw keuze is het goed toch :)

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er echt naar uitkijk elke werkdag om te werken.

Vandaag vrij en ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.. Heel slechte nacht met bijna elk uur een voeding, 6 uur was de slaap uit en heeft ze liggen kletsen naast me in bed (en stom dat ik ben praat ik continu terug dus slapen gaat dan ook niet :') ). Steeds proberen of ze toch wil slapen, maar nee. Om half 10 begon het gehuil op volle kracht en stopte pas om half 1 toen ze eindelijk in slaap viel op m'n borst. Op zulke momenten denk ik echt bah wanneer wordt het nou leuk.. maar als ze dan weer lacht en tegen me kletst is het allemaal weer goed O+ En toch, tijdens die goede momenten, zit ik altijd te kijken of ze signalen geeft van moe zijn of overprikkelt raakt en er is altijd in mijn achterhoofd dat stemmetje dat er voor dit leuke half uurtje straks een uur van huilen tegenover staat
Mijn vriend heeft dat geduld niet met haar als ze over haar toeren is en vindt het ook best lastig alleen met haar te zijn op zulke momenten..

Ze ligt nu in de box en ik hoor al gepruttel, dus ik ga maar eens die kant op voor schone luier nummer 3 dit uur. :')
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:46:42 #179
52229 Chanty
pi_148681982
Ohw zoe kan me voorstellen dat wel voor jou eerder ontspannend is op deze manier. Kan alleen hopen dat het binnenkort echt beter gaat met met slaap :*

Mijn kind heeft net twee stukjes peer op *O*
pi_148682129
Voor mij is werken ook zeker meer als geld verdienen. Het betekent ook voor mij onder de mensen zijn en ook dat ik met andere dingen bezig ben als met
luiers verschonen, baby entertainen etc.

Maar ik vind ook (dit is geheel persoonlijk) dat een kind hoe klein ook niet alleen bij moeders hoeft te zijn. Tot op zekere hoogte dan. Kind gaat 2 dagen per week naar gastouder en dan vind ik prima. Voor ons allebei. Ik kan lekker mijn ding doen en zij kan andere mensen en kindertjes leren kennen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:10:45 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148682673
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:55 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat is precies wat mijn man ook steeds zegt. Stomme is dat ik geen droombaan heb en ik heb hier echt een heel leuk gesprek gehad en ben wel enthousiast. Maar voor een groot deel is het nog vaag wat het werk precies inhoudt dus het blijft een gok. En weet niet naar welke je refereert, maar denk het niet. Had hier in oktober een gesprek maar toen hadden ze nog geen concrete opdracht, nu wel dus.

Ze hebben net gebeld en er is wel wat mogelijk maar dat moet ook weer in overleg met de opdrachtgever dus hoor vrijdag meer. Ik denk dat ik hoe dan ook op gesprek wil gaan. Waarschijnlijk heb ik naar aanleiding daarvan al een beter beeld en als ik dan eventueel gewoon aan de slag ga kan ik altijd nog stoppen binnen die maand proeftijd. Voor hetzelfde geld vind ik het wel supertof en dan verdient het nu even niet zoveel, maar als ik eenmaal klaar ben wel wat meer en er zijn een stuk meer vacatures dan in mijn eigen hoekje.

Ik word soms wel gek van mezelf :') Dat gehink op twee benen de hele tijd.
Je had toch laatst ergens proef gedraaid en dat werd 'm toch niet? Is dat niet dit?
KuikenGuppy
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:12:44 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_148682741
Skittles, hoe gaat het nu bij de gastouder?
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:17:30 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148682928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:13 schreef kwakz0r het volgende:
Ik sta er echt anders in dan Burdie... Maar dat komt ook omdat ik inmiddels uitkijk naar weer werken. Vind zoveel dingen belangrijker aan werken dan alleen het geld...
Ik zeg toch ook niet dat het alleen om geld gaat? ;) wel dat ik in het geval dat het 1. niet de ideale baan is 2. weinig oplevert 3. financieel niet noodzakelijk is 4. je jezelf voor vier jaar vast legt en 5. waarmee je de droombaan dus voor die periode en misschien definitief van tafel veegt, ik waarschijnlijk niet zou kiezen voor deze optie en lekker thuis zou blijven bij mijn zoon.
KuikenGuppy
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:23:46 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148683135
Chanty, zou je tijdens die traineeship wel bijvoorbeeld met zwangerschapsverlof kunnen?
KuikenGuppy
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:24:19 #185
52229 Chanty
pi_148683151
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je had toch laatst ergens proef gedraaid en dat werd 'm toch niet? Is dat niet dit?
Nee dat was weer iets anders. Dat heb ik niet gedaan omdat ik geen goed gevoel had bij de organisatie.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:28:08 #186
52229 Chanty
pi_148683269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef Burdie het volgende:
Chanty, zou je tijdens die traineeship wel bijvoorbeeld met zwangerschapsverlof kunnen?
Geen idee maar voorlopig ben ik niet van plan om weer zwanger te raken :o tegen de tijd dat ik dat wel wil en mijn man hopelijk ook is het traineeship klaar :) zul je zien dat ik weer zwanger op zoek kan naar een baan :D
pi_148683363
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, hoe gaat het nu bij de gastouder?
Laten we maar zeggen dat de go dolblij is dat ik de draagzak meeneem.. Dan zijn haar dutjes een stuk langer, valt veel sneller in slaap als ze niet helemaal over d'r toeren is en hoeft ze ook niet steeds naar boven na een kwartiertje. Slapen gaat daar ook niet al te best, helaas.
Ze sjanst daar wel steeds met gastouders zoontje van 1,5. Steeds naar hem lachen en brabbelen :D Als ze huilt gaat hij ook gelijk kijken en vraagt 'ielou au?? Kusje op?' Charmeurtje O+
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:39:48 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_148683697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:30 schreef Skittles het volgende:

[..]

Laten we maar zeggen dat de go dolblij is dat ik de draagzak meeneem.. Dan zijn haar dutjes een stuk langer, valt veel sneller in slaap als ze niet helemaal over d'r toeren is en hoeft ze ook niet steeds naar boven na een kwartiertje. Slapen gaat daar ook niet al te best, helaas.
Ze sjanst daar wel steeds met gastouders zoontje van 1,5. Steeds naar hem lachen en brabbelen :D Als ze huilt gaat hij ook gelijk kijken en vraagt 'ielou au?? Kusje op?' Charmeurtje O+
aww, dat is wel zoet O+

Ik heb mijn M net opgehaald. 1x 3 uur, 2x 1 uur geslapen, fles van 50, fles van 120, fles van 130 :o
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:44:04 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148683861
Wow SQ! Zuipschuitdochter :9.
KuikenGuppy
pi_148683870
Wow doet ze goed hey! Hopelijk is ze vanavond ook lekker relaxed en vrolijk thuis!
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:46:16 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_148683912
Praten en aan de borst drinken tegelijk :D
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:46:40 #192
52229 Chanty
pi_148683927
Pittig skittles voor de GO maar fijn dat ze open staat voor de draagzak!

Sq netjes :D moedermelk of kunstvoeding?
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:47:31 #193
52229 Chanty
pi_148683947
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:46 schreef Stormqueen het volgende:
Praten en aan de borst drinken tegelijk :D
Ze heeft veel te vertellen natuurlijk O+
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:00:57 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148684357
Wow SQ, die drinkt meer dan de mijne! :D fijn zeg!

Skittles poeh jouw dagen klinken soms echt pittig. Ik vind het leuk dat je het meestal met humor vertelt en gelukkig dat je ook geniet van de lieve momenten. Die stomme momenten worden steeds zeldzamer, echt waar.
pi_148684387
Bweh *blurk* awawaaa *drup*
Kwak
pi_148684602
Aan de ene kant moet ik er nog niet aan denken om weer te werken, maar aan de andere kant wil ik ook niet alleen thuisblijven, want ik kijk er onwijs naar uit om meer te zijn dan alleen mama! En d'r terwijl het me een jaar geleden echt heel fijn had geleken :@

Ik heb daarom ook min of meer de knoop doorgehakt. Plan is om per 1 feb weer in te schrijven op school, en dan weer even rustig beginnen, laatste tentamens maken en herkansingen. De tijd nemen om een leuke stage te vinden en wen goed vooronderzoek te schrijven en dan vanaf september echt afstuderen.

nog een heel eind weg, maar het idee van afstuderen met m'n dochter erbij... :'( O+
pi_148684914
Even mijn bijdrage aan de discussie, als ouwe oma.
1. Staar je niet blind op de droombaan. Droombanen zijn sowieso schaars en de kans dat je die snel krijgt na je afstuderen is heel gering. Je kunt je ook afvragen of het wenselijk is. Misschien wel goed om gaandeweg bij je droombaan uit te komen, dan meteen op de plek te zijn waar je wilt zijn. ;) . Gaandeweg leer je namelijk ontzettend veel nuttige en goede dingen;
2. Staar je ook niet blind op dat leuke salaris bij de overheid. Het kan ook een valkuil zijn. Ken best veel mensen van mijn leeftijd die snel na de studie bij de rijksoverheid terecht kwamen, daar nu inmiddels lang werken, het eigenlijk helemaal gehad en gezien hebben, maar ja, als je weg wilt: hoe dan? Niets is namelijk zo comfortabel als de zekerheid van een goed, vast salaris. En dus zitten ze daar waarschijnlijk tot hun pensioen, terwijl ze mij jarenlang bij een glas wijn vertellen hoe graag ze iets anders zouden willen en hoe erg ze ambtenarencultuur zat zijn..

Oke, dit was 'oma praat' voor vandaag. :+ .
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:17:36 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_148684980
Wat goed, krijgertje *O* en verstandig!

+1 op Spees!

Ik heb M nu bij de eerste huils ingeknoopt. Ik had al gekookt en gegeten voor ik haar heb opgehaald :@. Dit is fijn O+
disclaimer
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:18:15 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_148685004
Franny _O_
disclaimer
pi_148685726
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met baantwijfels en ander baangezeur. Fijn is misschien niet het juiste woord dat is waar…. :@

Ik werk 24 uur (contract van 32 uur, 8 uur OSV) in loondienst op kantoor, alle vrijheid, leuke collega's, lekker thuiswerken, plan alles zelf, functie redelijk leuk, ik doe alles alleen wat die vrijheid dus geeft maar wat ook betekent dat ik geen back-up heb tijdens vakantie. Goed salaris, veel vrije dagen, andere goodies.

MAAR we zijn overgenomen en worden samengevoegd met een ander bedrijf en ik weet waarschijnlijk in april of ik mag blijven. Ik heb vaak het gevoel dat ik daar invloed op heb. En soms denk ik ook: ze donderen me er sowieso uit. Mijn manager mag blijven en die is heel tevreden. Maar wil ik het ook? Als ik weg moet, krijg ik genoeg mee (gouden handdruk en ww) om een jaar zonder werk uit te zingen…een jaar waarin ik: verder kan bouwen aan mijn eigen bedrijf. De massagepraktijk.

Ik werk ongeveer 20 a 25 uur per week voor mijn massagepraktijk. Het ga zo goed dat ik voor stoelmassage opdrachten andere masseurs inhuur en dat ik steeds vaker nee moet zeggen tegen nieuwe cliënten omdat ik domweg volgepland ben.

MAAR (ja weer een maar) ik ben de kostwinnaar thuis en ik kan ben dus flexibel. Ik werk thuis als het moet of gewenst is, ik neem vrij wanneer ik dat wil etc etc. In mijn massagepraktijk is dat een stuk lastiger en we zullen er financieel in eerste instantie op achteruit gaan.

PFFFF! Zo ik heb even gezeurd, sorry. Nu ga ik weer masseren. ^O^
pi_148687975
exode, ook lastig dilemma. Denk dat je daar alleen samen met je partner goed uit kunt komen. Of jullie de gok willen wagen. Ik denk bij zo'n situatie wel: als je het nu niet doet (nu de omstandigheden behoorlijk gunstig zijn als ik het zo lees..) wanneer dan wel? Als je echt behoorlijk zeker bent dat je het liefst van het massagewerk je fulltime baan wilt maken, ben je dan niet bereid een risico te nemen? Maar dat hangt er misschien ook weer een beetje vanaf in hoeverre het mogelijk is dat jouw partner in geval van nood meer gaat werken.

Verder succes met je keuze!
pi_148689792
Achja Spees, ik probeer er wel positief mee om te gaan :P Als ik met de negatieve gevoelens meega, zat ik nu waarschijnlijk depressief en huilend in foetushouding in een hoekje. :') Daar heeft Lou ook niks aan.

Hoewel ik wel zo achter de computer of telefoon zit als een vriendin klaagt over een slechte nacht omdat ze naar een late bioscoopfilm is geweest, daarna met een groepje is gaan drinken en weer vroeg op moet staan

Krijgertje leuk en bijzonder is dat he O+
Kan ook niet wachten tot ik over een paar jaar m'n eed mag afleggen met m'n dochter in de zaal O+
pi_148689833
Goede oma-praat Franny ;) Ik zag het om me heen ook veel gebeuren, mensen die ontevreden zijn met hun werk maar geen stap kunnen/willen nemen omdat dit financieel een stap terug betekend (wegvallen van ORT bijv) Ik ben nog steeds blij dat ik dat jaren geleden wel heb gedaan want ondertussen is dat gat allang al gedicht ;)

Lastig dillema hoor Chanty, ik zou eerst het gesprek afwachten zodat je beter weet hoe/wat. Heb je hier ook weer zo'n meekijk optie zoals bij die vorige sollicitatie? Zoiets vind ik wel goed geregeld, sollicitatie gesprekken zijn leuk maar meekijken geeft pas echt weer hoe de baan is :)

Exode, als kostwinner lijkt het me ook extra lastig om zo'n switch te durven maken. Maar als je het echt heel graag wilt is een backup plan wel zo handig. Zoals Franny al zei, kunnen jullie het samen opvangen als het toch niet zo gaat als gehoopt?
pi_148690846
Zo, bijgelezen. Lastige werkperikelen! Ik heb er niet zoveel zinnigs op te zeggen, alleen dat ik mijn werk zo fijn vind juist voor het gevoel even 'los te lopen'. Nou werk ik nu ook maar drie dagen, en neem ik voor de overige twee dagen betaald ouderschapsverlof op, dus dat is wel luxe en voelt ook heel fijn. Ik hoop in elk geval dat jullie er uit komen exode en Chanty!

Verder gelezen over goede slapers (Soesa *O* fijn!) en slechtere slapers ( :* waar nodig!) . En een fijne foto van Fazz' F, wat een knapperd O+ .

Ik heb een dilemma over mijn schoonmoeder. Ze past nu twee dagen in de week op, omdat mijn moeder - die normaal ook een dag doet - herstellende is van een operatie. En, het gaat supergoed! A. en schoonmams zijn echt vriendjes, ze hebben veel lol samen O+. A. drinkt goed overdag en slaapt goed. Alleen.. niet in haar bed -O- . Niet omdat ze dat niet wil, maar omdat oma dat 'ongezellig' vindt. Dus A. doet slaapjes in de box en in de wandelwagen, en in de armen van oma. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Er is iets in mij dat heel controlfreakerig roept "Een kind moet in haar bed slapen! Zo rust ze nooit uit!". En er is iets dat zegt "Who cares, ze slaapt, ze heeft de hele dag aandacht en een fijne oma, waar maak je je druk om :{."

Wat vinden jullie?

Ik denk door dit te typen dat ik het al weet trouwens. Ik maak me druk om niks. Wat is Fok toch fijn. Lief dagboek, etc. :').

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2015 21:34:41 ]
pi_148691313
Klopt Franny, dank je voor je advies. Ik heb dus ook zoiets van: dit is wel perfect eigenlijk.

Mijn vrouw staat voor de klas, fulltime contract maar 2 dagen osv. Dus die kan weer 5 dagen werken als het 'moet'.

Het is inderdaad het: zo'n baan met zoveel vrijheid, verantwoordelijkheid en dit salaris vind ik niet meer. Stel dat de praktijk toch niet lukt. Maar je leeft maar 1 keer....
pi_148691789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik heb een dilemma over mijn schoonmoeder. Ze past nu twee dagen in de week op, omdat mijn moeder - die normaal ook een dag doet - herstellende is van een operatie. En, het gaat supergoed! A. en schoonmams zijn echt vriendjes, ze hebben veel lol samen O+. A. drinkt goed overdag en slaapt goed. Alleen.. niet in haar bed -O- . Niet omdat ze dat niet wil, maar omdat oma dat 'ongezellig' vindt. Dus A. doet slaapjes in de box en in de wandelwagen, en in de armen van oma. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Er is iets in mij dat heel controlfreakerig roept "Een kind moet in haar bed slapen! Zo rust ze nooit uit!". En er is iets dat zegt "Who cares, ze slaapt, ze heeft de hele dag aandacht en een fijne oma, waar maak je je druk om :{."

Ik denk door dit te typen dat ik het al weet trouwens. Ik maak me druk om niks. Wat is Fok toch fijn. Lief dagboek, etc. :').
Hier komt het ook wel voor: van die dagen dat I overdag niet in haar bed slaapt. Ze doet overdag sowieso maar 1 slaap.. Maar het komt wel voor dat ze die doet in de draagdoek of maxicosi, als we die dag op pad zijn. Wil dat ook niet te vaak, omdat ze dan toch minder lang en vast slaapt dan op bed. Maar ach, het is inderdaad (in geval van draagdoek) vaak heel gezellig en ik heb er soms behoefte aan om haar bij me te houden (zeker omdat ik vier dagen in de week werk en dan denk ik: neem haar lekker in de draagdoek een dagje *; . O+ . Soms wil ze overigens ook echt niet in haar bed slapen dus dan is de draagdoek ook een goede oplossing)
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:03:01 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_148692200
Lastig, Razz. Kun je geen compromis sluiten? 1 slaapje bij oma en de rest in bed? Of werkt dat niet?
disclaimer
pi_148692259
Ja nouja, weet je, ik durf het gewoon niet zo goed te zeggen ofzo :@ . Oma is echt zo lief, en dan ga ik commentaar hebben op zoiets. Terwijl ze dus gewoon wel slaapt, dus er is eigenlijk geen probleem!
pi_148692348
Misschien kun je een gesprek aanknopen dat je een (fictieve) drukke dag hebt gehad met A. een keer en dat je dan zo baalt dat ze niet lekker in haar eigen bed kon slapen, want dat vind je zo belangrijk om haar de rust van haar eigen kamer en bed te kunnen bieden. Oid :)

Je kunt best veel zeggen zonder het daadwerkelijk te zeggen, maar dan moet ze zulke hints wel aanvoelen...
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:07:44 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_148692392
Mja, maar je wil misschien ook niet dat ze straks alleen nog maar gezellig bij iemand wil slapen denk ik. Maar misschien moet ik dat niet zeggen, als je er zelf geen moeite mee hebt of wil hebben, laat het dan vooral gaan ;)
disclaimer
pi_148692498
Ik zou er ook niet gelukkig van worden :@
Vind het zelf heel knus als F lekker bij me in slaap valt (doet hij dus alleen als hij echt niet lekker is) maar ik ben ook erg van het in eigen bedje slapen in alle rust zonder ongevingsgeluiden.
pi_148692637
Tja het ligt aan wat je zelf wil, maar ook wat goed is voor A. Razz. Als jij bijvoorbeeld na zo'n oppasdag met een overprikkelt en ontroostbare baby loopt, zou ik zeggen dat het voor beide partijen fijn is als ze gewoon in haar eigen bedje slaapt. Zo niet, dan is een compromis zoals SQ voorstelt ook wel een goede optie wellicht?
pi_148692763
Razz, heb je het idee dat A er last van heeft? Zo nee dan zou ik me er niet druk om maken :) Als je het desondanks zelf vervelend vind dat moet je er wel over praten.

Ik praat met m'n moeder ook over wat wat wij wel en niet willen en voorzover ik weet :+ houdt ze zich daar ook aan.
pi_148692798
Nee, ze is niet moe hoor. Gewoon haar blije zelf O+ . Want ze slaapt dus wel veel, maar niet boven. Nouja, ik ga het er maar eens over hebben volgende week. Tip van Dot is goed, hopelijk pikt ze de hints op. En anders is mijn moeder er over 5 weken weer en die is wel van het in bed slapen.

Dan is een KDV toch ook wel weer handig hè, zonder die familiegevoeligheden :') .
pi_148692896
Razz, ik haat het als mensen in hints gaan praten... Het is je schoonmoeder. Wees gewoon eerlijk over je gevoel, je kan toch gewoon eerlijk zeggen, zonder haar aan te vallen, hoe jij je er over voelt. Gewoon zeggen dat je zo ontzettend blij bent dat ze op wil passen, maar dat je toch graag 1 ding met haar zou willen bespreken omdat je jezelf er rot over voelt. Jullie zijn toch allebei volwassen, ik zou, als je er echt mee zit, het gewoon heel rustig bespreken zonder aanvallend over te komen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_148692962
Op het KDV loop je ook tegen dingen aan die je zelf graag anders zou zien Razz!
pi_148693220
Wat Skoap zegt :Y
Kwak
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:41:33 #218
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148693526
Razz, als jij het vervelend vindt, zou ik het gewoon aangeven. Het zal wel vaker voorkomen dat jullie een ander idee hebben bij de manier van opvoeden. Dan 'moet' je dat toch kenbaar maken. Bv als zij A straks heel veel koek op een dag geeft, want dat vindt ze zo lekker (noem maar een zijstraat). Dat zal je ook aan kaarten.

Het voordeel van familie is dat je het op een andere manier kan brengen. Ipv A moet slapen in haar bed kan je gewoon aangeven dat je het prettiger vindt als ze in haar eigen bed slaapt. Oma zal vast wel eens een slaapje in haar armen blijven doen zonder mama dat weet (denk ik).

En nu doe ik heilig, maar alle opvoedkundige meningsverschillen tussen mij en sm laat ik gewoon door vriend aan zijn moeder zeggen :+ .

Ik wilde toen bv dat er alleen water werd aangeboden. Hoe vaak ik wel niet 'subtiel' van sm en oma te horen heb gekregen dat water zo kaal is :'). Ze doen het er maar mee :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:42:41 #219
52229 Chanty
pi_148693557
Exode waarom niet afwachten wat er gebeurt? Als ze je eruit knikkeren is dat een mooie kans om direct de koe bij de horens te vatten. Als je wel kunt blijven, geeft je dat nog wat ruimte om het verder rustig uit te bouwen tot je er echt vertrouwen in hebt toch? Maar zo te lezen gaat het erg goed en dat in deze tijden van crisis ^O^

Franny voor mij zit eigenlijk al het werk bij (semi)overheid instellingen tenzij ik dus wat anders ga doen :P Overheid betekent trouwens niet altijd vastzitten in een stoffige ambtenarencultuur. Waar ik vandaan kom, voelde ik me ook totaal geen ambtenaar. Eigenlijk vielen we gruwelijk uit de toon tussen de rest van het volk in het pand :+ Eigenlijk nu ik er zo over nadenk,… zou deze baan een stuk stoffiger zijn :D

Maar ik heb besloten dat ik in elk geval op gesprek wil gaan. Alleen dan kan ik me een goed beeld vormen van de organisatie en een beter beeld van het werk. En fazz geen meeloopoptie dat had ik maanden terug al eens gevraagd maar wel gewoon een maand proeftijd en dan weet ik ook echt wel genoeg om te beslissen of het goed is om ermee door te gaan.
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:48:26 #220
52229 Chanty
pi_148693756
Razz als jij het vervelend vindt moet je het aankaarten. Het is jouw kind dus jij (en je man natuurlijk) bepalen toch waar jullie je prettig bij voelen. En dat kan waarschijnlijk op een heel volwassen en normale manier besproken worden toch? :)
pi_148694851
Ik was vanavond voor het eerst langer dan een uur bij mijn baby vandaan. :o. Had terugkomavond van de zwangerschapscursus. Van een van de dames hadden we geen geboortenieuws gehad - haar kindje bleek een paar dagen voor de UD te zijn overleden in haar buik. :'(. Zo vreselijk.

Het was verder wel fijn om alle verhalen te kunnen delen. Ik ben er wel van geschrokken dat van de zeven vrouwen die er waren, er maar twee een bevalling zonder medisch ingrijpen hebben gehad (waaronder ik zelf dan al).

Ik had tussendoor en aan het einde (het liep natuurlijk onwijs uit) mijn telefoon gecheckt op berichtjes van Baard, maar niets. Ik ging er dus vanuit dat het allemaal goed ging. Tot ik net voor het wegrijden een berichtje wilde sturen dat ik er weer aan kwam, toen zag ik ineens: 'Kom je er zo weer aan? I heeft de hele avond nog niet gedronken.' Ik ben als een malle naar huis gereden en thuis rende ik huilend en in paniek de trap op naar de babykamer ('Mijn baby heeft me nohodig!'). En wat tref ik daar aan - een rustige Baard die een heel vrolijke baby aan het verschonen is!

Als ik zijn berichtje af had gelezen had ik geweten dat I gewoon weer was gaan slapen. :').

Baard had wel alles geprobeerd, tot vingervoeden aan toe... Hier dus ook een weigeraar. Flink oefenen de komende tijd!
pi_148694998
Lachen om een huilende mama is blijkbaar helemaal de bom. Ziek gevoel voor humor, dat kind van mij.
pi_148695300
Razz lastig. Gelukkig kan ik wat dat betreft eigenlijk alles tegen de opa's zeggen. Alleen doe ik dat niet altijd, omdat ik vind dat kindjes door opa's en oma's best een beetje verwend mogen worden. Dus knijp ik een oogje toe als ik zie dat opa mijn baby's een biscuitje geeft of melkschuim van zijn cappuccino. :') Opa is zo'n lieverd en aangezien de kinderen niets aan zo'n actie overhouden heb ik voor mezelf besloten er niets van te zeggen en opa zijn lolletje met de kinderen te gunnen. Pas als de veiligheid/gezondheid van de kinderen in gevaar kan komen/komt dan grijp ik in.

Het wordt overigens een ander verhaal als de opa/oma in kwestie met regelmaat oppast. Dan vind ik wel dat de regels van papa en mama nageleefd moeten worden, omdat de opa/oma dan ook opvoeder is en niet alleen opa/oma. ;)

DaD mooie actie. :D
pi_148696205
DaD hij heeft eerder wel de fles gehad toch? Zijn jullie daar tussendoor mee doorgegaan? Daar hamerde mijn kraamverzorgster op destijds, dat ik moest blijven aanbieden ook als ik dacht dat hij het wel snapte...

Het komt vast goed, net als met M van SQ!

Ik durf t bijna niet te zeggen, bang om de nacht te jinxen, maar mijn hele dag en avond alleen met M gingen supergoed!

Hij heeft overdag 1 u + 1 u 30 min + 2 u 45 min geslapen en vanavond 3 u voor zijn laatste fles, en het lijkt erop dat hij nu na zijn fles weer slaapt :o ermahgerd.

Zes flesjes *O* heb hem alle wakkertijd wel flink moeten entertainen want hij was nog wat humeurig vandaag.

Het is wel een tyfuszooi op de commode want tijdens t verschonen heeft hij t kussen en de luiers en zn kleren ondergepist :+ en heb ik m bloot en schreeuwend (want honger) meegenomen om t af te maken op onze slaapkamer... Dan mis je ineens een paar handen :') Geen puf meer om t op ruimen :@
Kwak
pi_148696604
Na een dag op pad en baby die niet helemaal in z'n hum is heb ik wel bijgelezen, maar niet gereageerd..
Ik hou het maar even bij 'ik hoop op veel goede nachten!' ;)

En een *O* voor M&M van SQ en Kwak en een :* voor DaD en een spannend voor Chanty!
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:50:31 #226
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148698949
Oh hai! Ik mag sinds een paar uur ook weer legaal posten :) .

Om 18.46uur uur bevallen van onze zoon (naam staat in Z&G), werknaam Piranha. 3365gram en ik denk dat we hard richting de 55cm gaan, daar 50/56 al goed aan de maat is.

Een behoorlijk snelle maar bijzondere bevalling gehad. Maar dat gooi ik nog een keer in het bevallingstopic. Fluxus en een knip maar op zich gaat het prima nu. Alleen kan ik nog niet plassen :'( .
Net katheter gehad en over 4 uur weer.

Bv gaat eigenlijk prima, hij wilde al vrij snel drinken, hapt aan als een expert en drinkt alsof z'n leven er vanaf hangt.
pi_148699477
Gefeliciteerd, NTS! Ga direct z&G checken! :D hoe voel jij je nu? Wat heerlijk dat de BV zo goed op gang komt, maar wat rot dat je nog niet kunt plassen -O- Hopelijk likt het straks!
pi_148699583
Welkom NTS!

Tevens nachtploeg :W Probeerde het gemopper nog te fiksen met een speen, omdat ik het idee heb dat-ie niet veel drinkt 's nachts, maar het is toch wel echt honger :Y)
pi_148699591
Ook hier nog van harte NTS!

Nachtploeg :W 01:30-04:00-05:20. Hopelijk wil ze zo haar bed nog in en kan ik nog ff tukken.
Gelukkig avonddienst vandaag anders had ik nu al bijna weg gemoeten naar de go in die smerige regen :r
pi_148699644
Verse baby :9 Van harte NTS!!
  donderdag 15 januari 2015 @ 06:46:05 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_148699790
Welkom NTS!

En aww DaD -O- ik weet precies hoe het voelt. Houd moed, hier trok het ook zomaar ineens bij. Melk is nu eenmaal het lekkerste als het uit de bron komt ;)
disclaimer
pi_148699793
Welkom NTS!
Kwak
pi_148699814
Welkom NTS! Benieuwd naar het uitgebreidere verhaal. Geniet ervan!

Ik geloof dat mijn baby voor het eerst heeft doorgeslapen! Laatste voeding om 22.00, ze sliep uiteindelijk net voor 0.00, en ik ben nu pas weer aan het voeden. *O* ik ben zo verbaasd dat ik dacht een nachtvoeding alweer vergeten te zijn, maar volgens mij niet :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Heliotrope op 15-01-2015 07:04:06 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 06:53:09 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_148699818
Kind in slaapzak = lange slaap? Kind ligt al acht uur te pitten :') helaas staat mijn godvergeten kutkat al een uur non-stop te mauwen op de gang maar ze mag er niet uit omdat we om 9:00 bij de dierenarts moeten zijn :( :( *pakt oordoppen maar weer*

Ooh, een doorslaper voor Helio! *O*
disclaimer
pi_148699870
Welkom NTS!

Wow een doorslaper voor Helio!

Een slaapzak zorgde hier ook voor een kind dat doorslaapt SQ :D
  donderdag 15 januari 2015 @ 07:07:33 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_148699894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:03 schreef Loj het volgende:
Welkom NTS!

Wow een doorslaper voor Helio!

Een slaapzak zorgde hier ook voor een kind dat doorslaapt SQ :D
what's in a name :D
disclaimer
  donderdag 15 januari 2015 @ 07:08:36 #237
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148699899
Welke slaapzak moet ik kopen :')
  donderdag 15 januari 2015 @ 07:26:32 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_148700015
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:08 schreef Spees_Eend het volgende:
:D :*
disclaimer
pi_148700397
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 07:08 schreef Spees_Eend het volgende:
+1 :')

Welkom NTS! Gefeciliteerd!
pi_148700436
Van harte NTS!

Hier ook betere nachten met slaapzak. Ze heeft nu een toffe met sterretjes van de Hema :)
pi_148700547
De eerste 2 nachten sliep Lou ook langer in dr slaapzak :P Helaas is dat effect hier niet permanent geweest :')
pi_148700712
Lekker SQ!

Ik wacht nog steeds op de puckababy van kutbol. Die sturen vaak dingen met de brievenbuspost die niet in inze kleine kutbrievenbus passen die de kuthuisbaas weigert aan te passen en dan wordt t een pakje en krijg je t een paar dagen later (of ze flikkeren t op de stoep, de kutptt, en dan wordt t gejat). :')

O hai.

Kint heeft doorgeslapen :o tot 6 uur :o en toen mocht ik van J uitslapen met hem O+ alleen jammer dat ik vergeten was datnde AH bezorging zou komen tussen acht en twee :')

Gelukkig belde de lieve bezorger keihard en minutenlang aan :') zodat t net ip tijd tot me doordrong en we nu wel eten hebben. Baby ook wakker uiteraard maar vrolijker dan mama :+
Kwak
pi_148700736
NTS, welkom! Fijn dat met baby alles goed is en jij veel sterkte met herstel!
DAD, wat een heftig verhaal, van die baby uit jouw groepje. :'( . Verschrikkelijk. Maakt je wel extra bewust van hoe fijn en bijzonder het is dat jij gewoon thuis bent bevallen van een gezonde baby. O+ . En ach ja, dan drinkt ie een avondje even wat minder. :P . :* . Hopelijk leert hij het snel!!

Hier ben ik er na 23.00 vier keer uit geweest omdat I lag te huilen. Met handje bij haar mond, dus ik denk dat ze last heeft van die vier tandjes bovenin die nu min of meer doorgekomen zijn, maar nog niet helemaal. c_/ .

En grappig: ik breng haar net naar het kdv en daar vertelt de leidster dat I van de week naar baby Tom kroop om hem een zoen op de mond te geven. :o . De femme fatale van de baby groep.. :D .
pi_148700752
Doorslapers w/ (hier werkt de slaapzak ook niet op die manier helaas :+ )

En gefeliciteerd met je grote Loj! *O*
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:51:34 #245
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148700899
Hoera voor doorslapers!

Hier hielp de slaapzak daar ook bij maar tegen deze keeltyfus werkt niks :'). Man oh man, het leek gister wel de excorsist. Projectielbraken van het hoesten. Halve meter ver in 1 dikke straal. Ik was doorweekt tot op m'n onderbroek. En dat 2x :').

Maar verder ging het gister fantastisch dus ik klaag niet *O*
pi_148700933
Gefeliciteerd en welkom, NTS!

De PTT. *; . Dronk je vanochtend Tjolk bij je ontbijt, kwak?

Hoera voor Helio's doorslaper!
pi_148700941
Oh en ik zag Lojs jarige grote, gefeliciteerd en wat een onwijs leuk kereltje is het!
pi_148700997
En I heeft toen hij een paar weekjes oud was vrij veel uit de fles moeten drinken, omdat we toen spruw hadden en drinken aan de borst te pijnlijk was. Dat ging hartstikke prima, dus in mijn naïviteit dacht ik dat het wel goed zat met dat drinken uit de fles. Niet dus.

Dat I na anderhalf uur vruchteloos proberen weer in slaap is gevallen vind ik zó'n zielig idee. :@.
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:00:20 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_148701032
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
En I heeft toen hij een paar weekjes oud was vrij veel uit de fles moeten drinken, omdat we toen spruw hadden en drinken aan de borst te pijnlijk was. Dat ging hartstikke prima, dus in mijn naïviteit dacht ik dat het wel goed zat met dat drinken uit de fles. Niet dus.

Dat I na anderhalf uur vruchteloos proberen weer in slaap is gevallen vind ik zó'n zielig idee. :@.
was hier ook, maar het komt echt goed. Hij kán het wel, hij wil het alleen niet. Het is waar: als hij écht honger heeft, dan drinkt ie uiteindelijk wel ;) maar ik weet maar al te goed hoe lullig je je dan voelt (zie bierdrama zaterdag :'))
disclaimer
pi_148701324
Goedemorgen c_/

Welkom NTS!

O+ voor doorslapende baby's.
:* & c_/ voor de rest ;) Hier 1 nachtvoeding, rond een uur of 2. Daarna samen doorgeslapen in ons bed. (Gaat een stuk beter als vriend er niet is, hebben we tenminste genoeg ruimte :+ )
pi_148701378
Ik wacht ook af hoor Chanty, maar ik weet dit al 1,5 jaar. Het vreet enorm veel energie...

MAAR ik merk aan alles dat ik dingen kan doen om mijn kansen om te mogen blijven te verhogen. Ik had een idee over een project die met de fusie te maken heeft, mijn manager en onze nieuwe 'moeder' reageerden heel enthousiast. Of ik er in de toekomst een businesscase van kan maken? Ik kan het laten gaan of ik kan me er vol op storten. Daarnaast zijn er al taken uit mijn functie overgeheveld naar de moedermaatschappij...mijn functie is dus al uitgekleed.

En ik zit nu echt in een spagaat, ik krijg hele leuk massage opdrachten en verzoeken van andere massagebedrijven om wat voor ze te doen (ook trainingen geven) maar dat staat dus allemaal on hold, al 1,5 jaar omdat ik er de tijd niet voor heb maar ook omdat ik het warm wil houden stel dat ik eruit moet in april. Ik weet het LUXE PROBLEMEN :+

Welkom NTS!
Yeah voor de doorslapers. :)
En een :* voor de nachtmama's.
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:50:18 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148701883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
De PTT. *; . Dronk je vanochtend Tjolk bij je ontbijt, kwak?
:D O+

Hier een luilakbaby, hij slaapt nog! Misschien een goed moment om hem wat vroeger naar bed te gaan doen :').
KuikenGuppy
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:50:33 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148701891
Oh en gefeliciteerd NTS!
KuikenGuppy
pi_148702102
Gefeliciteerd NTS! *O*

Oeh lekker slapende baby's O+

We moeten zo naar t cb. Ben benieuwd naar de stats.
E heeft gister de hele dag om de 2uren gedronken. Regeldag? Ze is nu weer vrolijk in ieder geval.
S. is ook rustiger O+

En dan moeten ze zo prikjes :|W :9
pi_148702502
Ik moest Tjolk googelen :@
PTT ken ik dan weer wel!

Beetje jammer van de prikjes Zoë, maar wel fijn dat ze voor nu een stuk vrolijker zijn!

Loj gefeliciteerd met peuter *O* Wat een leukerd is ie!

Noh ik heb net mn baby in slaap gekregen zonder gehuil :o oke het was wel al wiegend op mn schouder, maar normaal gaat dat ook gepaard met gehuil. Nu met vrolijk geklets tot ze haar hoofd neerlegde en in slaap viel. Ligt nu in bed te tukken :D
pi_148702546
Wat fijn Skittles!

En Loj, gefeliciteerd met je leuke peuter! *O*
pi_148702717
Tjolk googlen :o Jij broekkie ;)

Loj feli met je 'grote'!

NTS met versche beeb *O*

Hoera voor de doorslapers/inslapers en beebjes die het gewoon lekker doen samen met hun mama's O+

Hier helaas een ziek jongetje dat een halve nacht heeft gehuild en zelfs bij me in bed heeft geslapen met af en toe een slokje, weer huilen en flink rochelen en hoesten en proesten in combi met koorts.
Vandaag niet naar het KDV dus we hebben een heel aflosschema geregeld vanmiddag zodat we beide werken kunnen en beide kunnen zorgen voor het ventje.
Zie nu pas in hoe een geregel dat is als je ouders bent, stond daar vroegah nooit zo bij stil :@
pi_148702723
Hoera voor niet-huilende Loutje!

Gefeli met je grote Loj!

Ieuwl, Tjolk... Vroeger dronk ik dat wel ja! Toen ik nog niet wist dat het melk was :') zodra ik kon lezen was het uit met de pret :+

Sinds ik de naamsveranderingen van ptt/tpg/tntpost/postnl niet meer bij kon houden noem ik t gewoon weer ptt! :7
Kwak
pi_148702759
En eet je een Raider? O+
pi_148702826
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:31 schreef BlueEyes het volgende:
En eet je een Raider? O+
Ja man! Linkertwix en rechtertwix :{w

Ik wil nog steeds een keer een klacht indienen dat ik twee linkertwixen in mijn twix had... :')
Kwak
pi_148703208
Ook Raider is voor mijn tijd, jullie opoes :+
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:48:18 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148703266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef Skittles het volgende:
Jonkie :+
KuikenGuppy
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:52:20 #263
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148703365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:46 schreef Skittles het volgende:
Staat je tamagotchi nog wel aan? O+
pi_148703393
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:52 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hallo! Ze heeft nu een real life furby!
Kwak
pi_148703477
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:52 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik heb tamagotchi tot een nieuw niveau geheven met een baby 8-)

Nee de batterij is deaud ;(

Ik had trouwens zo'n mega cool pikachu tamagotchi :D

donderdag 15 januari 2015 @ 10:57:33 #266
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148703511
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:56 schreef Skittles het volgende:

[..]

Geef je haar wel genoeg hamburgers dan?

Kwak, de nieuwe furby's worden toch evil als je niks met ze doet? :D
pi_148703544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:57 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Geef je haar wel genoeg hamburgers dan?

Kwak, de nieuwe furby's worden toch evil als je niks met ze doet? :D
Geen idee! Soort furby meets gremlin? Huuuu!
Kwak
pi_148703552
Ik heb een nieuw jasje gekocht, met schoudervullingen. O+. Leuk voor bij m'n beenwarmers!
pi_148703571
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jaaa echt! Angstaanjagend is het :o
pi_148703600
Wel neon rose met geel toch DaD?
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:01:06 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148703617
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:56 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik had trouwens zo'n mega cool pikachu tamagotchi :D

[ afbeelding ]
Niet eens nintendogs? :+
KuikenGuppy
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:02:15 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148703652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een nieuw jasje gekocht, met schoudervullingen. O+. Leuk voor bij m'n beenwarmers!
Oeh! Met bijpassende scrunchie? Foto? *;
KuikenGuppy
pi_148703704
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:00 schreef BlueEyes het volgende:
Wel neon rose met geel toch DaD?

Groen is meer mijn kleur!
pi_148703709
Grappig en sexy, toch? :9 .
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:04:21 #275
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148703715
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)rby-is-doodeng.dhtml
pi_148703800
Die Furby _O-
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:09:07 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_148703868
Loloballen, skate bikes en elastieken O+

Beterschap voor je baby, blue :*
disclaimer
pi_148703879
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Niet eens nintendogs? :+
Die had ik ook voor mn Nintendo ds 8-) maar ik voelde me heel debiel dat ik tegen een Nintendo aan het roepen was :P
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:10:27 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148703920
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:07 schreef BlueEyes het volgende:
Die Furby _O-
"We hebben er twee en ze houden elkaar steeds wakker"

:')
KuikenGuppy
pi_148703931
Ik heb nog mijn Nintendo Game&Watch Mickey Mouse O+
(Nu voel ik me helemaal bejaard :D)
pi_148703969
Iemand ervaring met nutriton? Raadde het cb aan ivm spugen.. Komt er af en toe met zo'n kracht uit dat ik er even naar vroeg. Volgens mij heeft ze er verder geen last van, want ze lacht en brabbelt gewoon verder, en aan de groei is het ook niet te zien.. Dus voelt een beetje Aldo's ik het dan alleen voor mezelf zou doen omdat het dan minder was is ofzo :')

Prima gegroeid overigens. 9 weken oud (toch belangrijk he, dat die leeftijd omhoog gaat :+) en 5450 gram en 59 cm! *O*
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:17:47 #282
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148704152
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:11 schreef krijgerrtje het volgende:
Iemand ervaring met nutriton? Raadde het cb aan ivm spugen.. Komt er af en toe met zo'n kracht uit dat ik er even naar vroeg. Volgens mij heeft ze er verder geen last van, want ze lacht en brabbelt gewoon verder, en aan de groei is het ook niet te zien.. Dus voelt een beetje Aldo's ik het dan alleen voor mezelf zou doen omdat het dan minder was is ofzo :')

Prima gegroeid overigens. 9 weken oud (toch belangrijk he, dat die leeftijd omhoog gaat :+) en 5450 gram en 59 cm! *O*
Ja! Bij V gebruikt tegen het spugen. Dat hielp, maar hij kreeg er ontzettende krampen van, dus maar heel even gebruikt.

Volgensmij is het wel obv jbpm, dus officieel bijvoeding.

Maar als ze er geen last van heeft en ze groeit goed, weet ik niet of ik het zou doen :) .
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:20:01 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148704233
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ja! Bij V gebruikt tegen het spugen. Dat hielp, maar hij kreeg er ontzettende krampen van, dus maar heel even gebruikt.

Volgensmij is het wel obv jbpm, dus officieel bijvoeding.

Maar als ze er geen last van heeft en ze groeit goed, weet ik niet of ik het zou doen :) .
Nutriton = johannesbroodpitmeel + suiker ;)
KuikenGuppy
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:22:04 #284
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148704303
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nutriton = johannesbroodpitmeel + suiker ;)
Hehe dus in principe klopt het wat ik zeg ;) .

Nou ja niet helemaal.. :D
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:28:06 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148704514
Wij hebben destijds bij de reform winkel jbpm gekocht zonder toevoegingen. (Later zag ik dat kruidvat huismerk ook zonder toevoegingen is)
Wij hebben het nooit gebruikt dus ik kan geen ervaringen ermee vertellen. ;)
KuikenGuppy
pi_148705381
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Groen is meer mijn kleur!
Doe dan ook je nieuwe draagvest erbij :9~
pi_148705487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Doe dan ook je nieuwe draagvest erbij :9~
Maak je nou m'n draagvest belachelijk? :{w .
pi_148705786
Hier vandaag een verdrietige baby die eigenlijk alleen aan de borst rustig wordt maar intussen overvol zit en dus weer melk uitspuugt }:| Kan dit nog door de prik van dinsdagmiddag komen..? Of is dat standaard maar 24u? Geen verhoging oid.
pi_148706112

Goede stats krijgerrtje!

:* sneu JM
Peuter had altijd lang last vd prikjes maar soms is het ook lastig om erachter te komen waar ze precies last van hebben of wat de oorzaak is

Stats waren goed! S.ophie zit precies op de middenlijn en is 5.1 kg (na dr geboorte was ze afgevallen tot 2.7 kg. Nu met 10wk is ze mooi op gewicht) en 58cm

E.mma is 4.8kg (was van 3.2 kg afgevallen tot 2.8kg) en is 56cm

Wel is S.ophie erg gespannen maar dat wisten we al. Komt omdat ze prematuur was volgens de cb arts :? Vorige keer zat ze ook al de hele tijd alles te linken aan het prematuur zijn.. Terwijl ze met 37+4 zijn geboren :?
  donderdag 15 januari 2015 @ 12:39:02 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148706839
Bol wol. Leukste speelgoed ooit. Kuiken zit zich er al een half uur mee te vermaken :D O+.
KuikenGuppy
pi_148707259
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Maak je nou m'n draagvest belachelijk? :{w .
:+ :*
pi_148708641
Oeeeeh raiders! Aten jullie ook koetjesrepen? Die waren eigenlijk heel vies :@
pi_148708725
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:39 schreef Burdie het volgende:
Bol wol. Leukste speelgoed ooit. Kuiken zit zich er al een half uur mee te vermaken :D O+.
O+
  donderdag 15 januari 2015 @ 15:26:04 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_148712673
Kuiken is een kitten O+

Ik heb mijn baby wakker doch moe in bed gelegd. Ze was vijf minuten stil, toen twee minuten huilen en nu al een kwartier stil.

Heel fijn! Ik hoor nu echter steeds fantoomhuiltjes :') :') :')

(De basisschool is net uit en ik hoor dus veel kinderstemmen :'))
disclaimer
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:11:47 #295
52229 Chanty
pi_148714644
Dad wat een naar verhaal bah ;(

NTS welkom en gefeliciteerd *O*

Goede nacht voor kwaks en helio *O*

Exode ik snap je spagaat. Maar zo te lezen gaan de zaken goed dus dan zou ik zeggen volg je hart ook al ligt daar meer risico.

Loj gefelicteerd *O*

Verder: love the 80's & 90's O+ Koetjesrepen vind ik nog steeds lekker :@

Krijgertje hier ook nutriton geprobeerd maar spugen ging gewoon door en daarnaast kreeg hij er diarree van dus zijn we weer vlug mee gestopt.

Mooie stats verder! En ook voor Zoe. Heb je niet gewoon gevraagd waarom ze het steeds over prematuur heeft?

Ik ben net natuurlijk met uitparkeren tegen een andere auto gebutst :( Was niks te zien maar toch even mijn nummer achter gelaten. Man belde net dat hij voor ook niks zag maar dat hij wel heel dicht tegen de muur geparkeerd stond en daar is hij kennelijk wel tegenaan gebotst. Zat iets bij de bumper los of zo maar hij kijkt eerst of hij dat zelf makkelijk kan fiksen. Wat baal ik hier weer van grrr grrr. Hoewel het de eerste keer in ruim 11 jaar is dat is schade rij (op de kras op mijn eigen auto na toen ik zwanger was en te dicht langs een paaltje reed :') ).
pi_148715886
Oeh, dat is inderdaad balen, Chanty.

Man, wat was ik net chagrijnig. Moe van te weinig slaap, zeiknatgeregend, donkere grijze dag, en algeheel bleh-gevoel. Maar na een kopje soep thuis gaat het weer en nu ga ik I halen. O+ .
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:03:20 #297
52229 Chanty
pi_148716922
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:38 schreef Franny_G het volgende:
Oeh, dat is inderdaad balen, Chanty.

Man, wat was ik net chagrijnig. Moe van te weinig slaap, zeiknatgeregend, donkere grijze dag, en algeheel bleh-gevoel. Maar na een kopje soep thuis gaat het weer en nu ga ik I halen. O+ .
4 uur cup a soup? :+
pi_148720216
Omdat ik benieuwd was hoe lang we nog hebben tot de volgende sprong pakte ik de Oei-app er even bij, en :o We zitten al in sprong nr 3, en de signalen kloppen vrij precies bij hoe uk de afgelopen dagen is :{ Hoppa.
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:42:12 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_148720416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:37 schreef JufMariska het volgende:
Omdat ik benieuwd was hoe lang we nog hebben tot de volgende sprong pakte ik de Oei-app er even bij, en :o We zitten al in sprong nr 3, en de signalen kloppen vrij precies bij hoe uk de afgelopen dagen is :{ Hoppa.
maar straks blaast ie bellen 8-)
disclaimer
pi_148720545
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar straks blaast ie bellen 8-)
O+
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:45:42 #301
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_148720550
Kwijl ftw..!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')