abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148652165
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

dinsdag 13 januari 2015 @ 20:03:44 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_148652204
Schrikken van niezen O+ baby-panda effect *O*
disclaimer
pi_148652234
Oh en ik vergeet de mooie foto's O+ Ik zag heel veel lieve leuke baby's! Wat doen we dat toch goed met z'n allen, leuke kinderen bakken en ze ook nog eens goed laten opdrogen :7 . Go ons *O* !

Ik doe ook mee met de foto's. Mijn A'tje heeft deze week haar voeten ontdekt, en laat ze ook het liefst niet meer los O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:04:25 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148652239
Kwak, vroeger deden ze in DH altijd meten op het CB. Dat is toen O. al ouder was veranderd. Er lagen toen van die mooie papieren om het uit te leggen. Ze vonden het te belastend om elke keer te meten. Als je op de site van Jong Florence kijkt kan je daar per consult kijken wat ze doen en zie je dat ze steeds om en om hebben staan dat ze de lengte meten.
Ik vond het ook wel een beetje jammer destijds maar je doet er zo weinig aan -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_148652330
Oh ik snap ook best wel dat er redenen zijn om niet te vaak de lengte te meten. Maar om dan een conclusie te trekken over een gewicht zonder bijbehorende lichaamslengte is zo nutteloos. Als ik 15 cm kleiner was dan had ik overgewicht en als ik 5 cm langer was dan zou ik te mager zijn. :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:09:10 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_148652428
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik snap ook best wel dat er redenen zijn om niet te vaak de lengte te meten. Maar om dan een conclusie te trekken over een gewicht zonder bijbehorende lichaamslengte is zo nutteloos. Als ik 15 cm kleiner was dan had ik overgewicht en als ik 5 cm langer was dan zou ik te mager zijn. :P
Absoluut helemaal mee eens :Y
Ik vind het sowieso wel heel vroeg om conclusies te trekken. Laat die baby even lekker een lijntje zoeken. Hij is nog hartstikke mini (qua leeftijd dan :P )
Maar er waren nogal veel mensen verbaasd dat er niet gemeten werd en dat was dus vroeger ook in DH anders. Dat is pas een jaar of twee geleden veranderd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:10:00 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_148652460
Oh, wat een leuke voetjes, A :D
disclaimer
pi_148652604
Mooi mondje heeft ze ook, Razz :)
pi_148652692
Kwak, jammer dat het z'n vervelende ervaring is. Jammer dat ze je het gevoel geven iets niet goed te doen ofzo. Hun doel is toch niet het je onzeker maken? Ze zouden je liever zeker maken over je rol als moeder. Daar bereik m.i. je veel meer mee. En dat gemierenneuk over gewicht zal ook heus zijn doel hebben hoor, maar soms heb ik het idee dat er iets teveel aan gehangen wordt. Maargoed.

Wij waren vandaag ook op het cb. De dokter humde wat bij elke meting. En alles was wel best. "Ze is lekker wakker" was de conclusie en binnen 10 min zaten we weer buiten :D

Verder _O_ voor al jullie mooie schepsels. M op haar buik, Speesend eendje, I met zijn fijne koppie, A met haar voeten <3 En M die heus mooi in verhouding is, en andere M met haar prethoofd <3
Tot zover bijleeshartjes :P Nu inpakken. Vorige keer waren 3 setjes kleding voor de bootreis van 20 uur niet genoeg. Ben benieuwd nu :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:18:40 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_148652803
En nogmaals tnx. Ik voel me soms wel een enorme zeikerd maar ik vind het soms zo moeilijk om te bepalen wat goed is en wat niet. En iedereen heeft werkelijk een ander advies. Ik wil ook mijn kind niet verpesten door haar steeds maar tegen me aan te houden 's avonds en ik wil ook gewoon af en toe nog iets kunnen doen (koken bijvoorbeeld, of opruimen. Ik vraag niet veel :')) En soms is het zó moeilijk om te zien dat het ooit over gaat. Ik heb echt vreselijke doemscenario's voor me waarbij ik vijf jaar lang non-stop gehuil hoor en gevechten moet aangaan :@
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:32 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148652962
Wieditleestisgek

[ Bericht 91% gewijzigd door Spees_Eend op 13-01-2015 20:30:20 (ik kan niet lezen of roomsnoes kan goed editten) ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:22:43 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_148652967
Voor nu maar even zo:

Niet pedagogisch, je sais.
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:23:26 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148652989
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:

[ afbeelding ]

Pedagogisch is niet aan de orde op deze leeftijd, wat werkt dat werkt :7
pi_148653036
Wat een mooie foto's van supermooie babytjes. Ik ga ze maar niet noemen, want straks vergeet ik er eentje, maar ik heb er van zitten genieten. O+ . O+ .

SQ, het is wel herkenbaar, dat gedrag. I krijgt het ook voor elkaar om een hele dag relaxed en gezellig te zijn op het kdv en dan, zodra ze mij ziet, in huilen uit te barsten. O+ .
En ze moet en zal plakken, als we net thuis zijn. Dus ik ga standaard zo'n drie kwartier tot wel een uur met haar op de bank zitten, aan de borst. Eten mag mijn vriend dan vaak regelen. :P . Daarna is ze dan weer vrolijk en gezellig. Dan kunnen we samen eten en daarna gaat ze naar bed.

Kwak, beetje vreemd van het cb! Van dat om en om meten weet ik ook, want ook DH. Je kunt ook even zelf proberen met een centimeter M. op te meten, als je het voor jezelf graag duidelijk hebt.

En even whaaaaaaaaa!! Ik heb vandaag koninklijk bezoek gehad op mijn werk. Twintig minuten gepraat met het echtpaar. Hun oudste komt misschien bij ons op school. :o . En ik was door de rector uitverkoren om ze te ontmoeten en om te vertellen wat voor school we zijn en om vragen te beantwoorden, terwijl de dochter in kwestie wat lessen meeliep met een klas. Ik ben heel benieuwd... ze willen de keuze heel erg aan haar laten, en ze schijnt nog te twijfelen tussen mijn school en een andere school.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:25:28 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148653071
Hahaha Franny wat super tof!!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:25:41 #16
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148653078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Voor nu maar even zo:

[ afbeelding ]

Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.

Echt, komt goed. Mijn peuter ligt gewoon in bed :+

Franny :D. Hoe tof!!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:26:28 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_148653105
Oh Wow Franny! Wat gaaaaaf!
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:27:52 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_148653156
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik zit er exact zo bij SQ. En pedagogisch of niet, zo is iedereen het.meest happy. Ze heeft je gemist vandaag, het is ook.allemaal best heftig voor zo'n kleintje! En thuis bij papa en mama is vertrouwd en komt alles er uit.

Echt, komt goed. Mijn peuter ligt gewoon in bed :+

Franny :D. Hoe tof!!
jij O+

Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies :')
disclaimer
pi_148653217
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:24 schreef Franny_G het volgende:
Wat een mooie foto's van supermooie babytjes. Ik ga ze maar niet noemen, want straks vergeet ik er eentje, maar ik heb er van zitten genieten. O+ . O+ .

SQ, het is wel herkenbaar, dat gedrag. I krijgt het ook voor elkaar om een hele dag relaxed en gezellig te zijn op het kdv en dan, zodra ze mij ziet, in huilen uit te barsten. O+ .
En ze moet en zal plakken, als we net thuis zijn. Dus ik ga standaard zo'n drie kwartier tot wel een uur met haar op de bank zitten, aan de borst. Eten mag mijn vriend dan vaak regelen. :P . Daarna is ze dan weer vrolijk en gezellig. Dan kunnen we samen eten en daarna gaat ze naar bed.

Kwak, beetje vreemd van het cb! Van dat om en om meten weet ik ook, want ook DH. Je kunt ook even zelf proberen met een centimeter M. op te meten, als je het voor jezelf graag duidelijk hebt.

En even whaaaaaaaaa!! Ik heb vandaag koninklijk bezoek gehad op mijn werk. Twintig minuten gepraat met het echtpaar. Hun oudste komt misschien bij ons op school. :o . En ik was door de rector uitverkoren om ze te ontmoeten en om te vertellen wat voor school we zijn en om vragen te beantwoorden, terwijl de dochter in kwestie wat lessen meeliep met een klas. Ik ben heel benieuwd... ze willen de keuze heel erg aan haar laten, en ze schijnt nog te twijfelen tussen mijn school en een andere school.
Ik gok jouw school en het S.orghvliet? :+ gymnasium zal t sowieso wel worden...
Kwak
pi_148653318
En SQ wat lief O+ en heerlijk met dat haakwerk op dr koppie O+

Thanks voor de info Lazi, zoiets hadden ze idd uitgelegd. Maar ik vind het wel star dat ze daar niet van afwijken als ze wel twijfels hebben bij t gewicht zeg maar.
Kwak
pi_148653559
Wat gaaf dat je dat mocht doen, Franny!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148653759
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Trouwens typisch dat zo'n haakwerk in dr smoel haar totaal niet boeit, maar de aanblik alleen van haar eigen matras tot oorverdovend krijsen leidt. Babies :')
O+ voor deze constatering.

F heeft er ook last van, zodra ik ook maar iets voorover buig om hem op bed te leggen gaat het alarm weer af :')

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor al die lieve baby's hier O+
Ik wil de mijne ook meteen spammen maar ontdek net dat ik al 2 dagen geen foto van hem gemaakt heb :o o|O

Wat tof Franny!

Ik had net 2 pakketten uit te pakken; 1 van Next en 1 van Esprit; voelde net als pakjesavond *O* ik hou zo van online shoppen :s) :')
pi_148653931
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Wieditleestisgek
He? :D
Ik ben geen nija-editer iig ;)

Fran, wat bijzonder!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:05:16 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148654956
Franny wat super tof :D :D :D.
Ik ben enorm fan van het koninklijk huis en ben een beetje jaloers :D :D.

Verder SQ :* +1 op het ander kind na 4 maanden verhaal.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:09:41 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148655201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:44 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

He? :D
Ik ben geen nija-editer iig ;)

Fran, wat bijzonder!
Dit las ik:
quote:
Speesend eendje met zijn fijne koppie
Dit las ik

En dacht: ja maar, ja maar, je ziet toch wel dat ze een meisje is? ;(

:+
pi_148655279
Grappig, alle vrouwelijke collega's die gisteren te horen kregen dat ze het Hoge Bezoek zouden ontmoeten, kregen een acute kledingcrisis. Wat moet ik aaahaaan!!??

Even over de Haagse meet de 23e (las net alle berichtjes daarover): dat gaat mij niet lukken. Sowieso is het doordeweeks ook lastig met werk en kan ik alleen op maandag. Maar veel plezier :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148656085
Even een O+ voor alle mooie foto's die (het vorige topic) voorbij zijn gekomen O+

SQ, ik snap je zorgen, maar 'geniet' gewoon lekker van het geknuffel met je meisje. Jij bent haar mamma en dat ligt blijkbaar toch het lekkerst ;) Dat gekrijs als ze haar eigen bed in moet is een internationale afspraak onder babies, doe je niks aan :P

Het gekke is: ik heb precies het omgekeerde. L valt nooit bij mij (op schoot) in slaap. Nooit. Spelen, zitten, tv kijken, alles kan op schoot, maar als ik ook maar probeer een beetje te gaan liggen met haar is het wringen en strekken. Ik zou het ook wel eens zo fijn vinden om samen lekker op de bank te doezelen, maar ze is zo druk dan :')
En als ze écht moe is, dan moet ze haar bedje in, want dan gaat op schoot slapen al helemaaaaal niet :P

Franny, wat gaaf!! Is dat zo'n eliteschool dan bij jou? ;)
pi_148656419
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:40 schreef Fazzoletti het volgende:

F heeft er ook last van, zodra ik ook maar iets voorover buig om hem op bed te leggen gaat het alarm weer af :')
Dat doet me denken aan dit mooie plaatje wat iedereen een paar dagen geleden zo herkenbaar vond, waarvan ik eerst dacht dat het cynisch bedoeld was :+
Je baby op bed leggen, ofwel je 'most favorite time of the day' :')

'Ease peacefully into dreamworld', tuurlijk... 'Huilen zodra de billen het bedje raken,totdat ze zó moe is dat ze in slaap valt' betekent dat :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:38:08 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_148656481
Dyre _O-
disclaimer
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:39:30 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_148656557
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
disclaimer
pi_148656559
Dat gaat vast alleen over babietjes in Disney-films :Y
pi_148656615
Pfff, lange reactie getypt, maar poef, weg }:|

In het kort dan:
:* voor SQ, lekker bij je houden voor nu, komt goed volgens mij!
En woah Franny, wat gaaf!
...

Onze uk is sip van z'n prik, vorige keer nergens last van maar nu wel zo te merken ;( Naja, lekker knuffelen en voeden en goed slapen, dan is het morgen vast weer beter. Zoals beloofd nog de stats, en spam van z'n prethoofd :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en Exode: heb je ze op afgeschermd staan oid? Dan worden ze hier niet getoond denk ik?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:42:13 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_148656718
Oh wow Mariska, hij wordt elke dag knapper, je kleine spek O+
disclaimer
pi_148656758
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang laten jullie je baby huilen voordat ze in slaap vallen? (Als je dat doet natuurlijk)
Tien minuten. Hangt ook wel beetje af van de manier van huilen. I kan 'jammeren', maar dan weet je dat ze elk moment in slaap kan vallen. Bij echt schreeuwend huilen weet ik meestal dat dat niet vanzelf over gaat.
pi_148656798
Oh JM, O+ .
pi_148656810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf er meestal het liefste bij totdat ze in slaap valt. (of in ieder geval opgehouden is met huilen)

Als we haar in bedje liggen gaat meteen het gote alarm af en moet ze echt even kalmeren. Meestal lukt dan wel met een speentje. En als we dan een beetje zingen/praten en over haar neusje wrijven wordt het huilen eerst mopperen, dan binnensmonds gemompel en daarna valt ze toch maar wel in slaap :P (dit herhaalt zich soms wel een paar keer)

Als ze écht overstuur is haal ik haar er even uit om tot rust te komen en begint het weer van voren af aan. Ik heb altijd een max van 10 minuten aangehouden en in het begin hebben we dat vaak genoeg gehaald. De laatste tijd valt ze gelukkig steeds sneller in slaap en geeft ze eerder toe. (want hoewel ze er heel hard tegen vecht is ze doodmoe)

JM, wat een knapperd O+
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:46:49 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_148656900
Thanks! Dan ben ik nog vrij volhardend met mijn halve uur. 't is overigens nog nooit gelukt verder :')
disclaimer
pi_148656921
Mariska! O+. Wat een mooierd is het toch (en prachtige foto's!) en wat groeit hij geweldig. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148656982
Hebben jullie babies trouwens ook een favoriete poepplek? :D

Het viel ons ineens vorige week op: als wij L in de wipstoel zetten hebben we na 5 minuten gegarandeerd poep.
Superhandig: iedere dag even op de poepstoel en ze is bijna zindelijk _O-

Laatst moest ze naar bed, maar we hadden de hele dag nog geen poep gezien, en als dat dwars gaat zitten krijgt ze echt last. Dus op de stoel gezet en nog geen 2 minuten later begint het toch te meuren :D
Of als we ergens naartoe moeten: even op de poepstoel, schone luier, en we hoeven ons de rest van de dag nergens druk om te maken :P

Zit natuurlijk we lekker met die beentje een beetje omhoog :D
pi_148657051
Wat een lieve foto's allemaal O+ Soms vind ik het best jammer dat wij onszelf een herkenbare-babyfoto's-op-internet-verbod hebben opgelegd.

SQ wat jammer dat ze thuis zo huilt. Maar ik sluit me bij de rest aan: Dat is vast omdat ze zich bij jou veilig voelt.

Franny op welke school werk je? Ik heb jaren geleden ook in Den Haag lesgegeven.

Ik ben nu onderweg naar huis na een netwerkborrel. Baby vanochtend naar het kdv gebracht en daarna dus niet meer gezien. Mijn man heeft haar net in bed gelegd. Ben voor het eerst zo lang achter elkaar zonder haar. Ik hoop stiekem dat ze vannacht voor een voeding komt :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')