abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2015 @ 16:21:51 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148644293
Paar dagen geleden hadden we het hier op het forum over klonen..

En nee ik bedoel niet users waarvan er beweerd word een kloon te zijn.

Vandaar dit algemene topic hier over.

Klonen in het nieuws de afgelopen paar dagen.
http://www.volkskrant.nl/(...)uttig-meer~a3442609/

http://www.independent.co(...)n-being-1672095.html

Iedereen kent het verhaal van Dolly nog wel toen deze in 1996 geboren werd.
Gelijk kwam dus daarbij het idee om een mens te klonen.

Een verbod op het klonen van mensen kwam vrijwel gelijk na deze discussie er over.

Het klonen van mensen is in veel landen verboden vanwege medisch-ethische bezwaren. In Nederland zegt de Embryowet van 20 juni 2002 hierover: "Het is verboden handelingen met geslachtscellen of embryo's te verrichten met het oogmerk van de geboorte van genetisch identieke menselijke individuen" (artikel 24, lid f).

Het is niet natuurlijk.
Het is een aantasting van de menselijke waardigheid.
Het is een schending van het recht op genetische uniciteit.
Er kunnen psychosociale risico’s zijn voor het kind.
Klonen zou misbruikt kunnen worden om eugenetische redenen.
Maar er hoeft geen exacte kopie te ontstaan: bepaalde eigenschappen zijn niet overdraagbaar,
zodat eeneiige tweelingen vaak niet helemaal identiek zijn. Enkel aanleg tot die eigenschappen is overdraagbaar,
omdat sociale omgeving en opvoeding ook een rol spelen.

Het brein valt niet te klonen dus ondanks dat de persoon misschien veel lijkt op het origneel is het niet identiek.
Er zijn een aantal dingen wat niet in het DNA zit zoals het brein.
ook andere dingen zullen niet identiek zijn, dit komt een cel groeit uit tot mens maar het groeit totaal anders dan het Origineel.

Volgens andere bronnen en BNW zijn er natuurlijk al heel veel mensen gekloond
Dit is natuurlijk erg tegenstrijdig met het verhaalte hierboven.

Obama is een kloon, en zo zijn er vast wel meer.

http://illuminatiwatcher.(...)n-conspiracy-theory/

Dus is het wel mogelijk dat we allang kunnen klonen.
Op 2002 werd de wereld al eens opgeschrikt dat er al een mens was gekloned.
Dit werd al snel als onwaar bestempeld, maar natuurlijk zijn er ook veel mensen die dit tegen spreken.
http://www.newscientist.c(...)er.html#.VLU124fb8To
.

Tegenwoordig word de clone techniek gebruikt voor stamcell onderzoek.
Er word matriaal afgenomen van de clone en de rest word vernietigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stem_cell

Wat denken jullie is het al mogelijk ( incl het brein) en zijn de gronden om het niet te doen wel houdbaar?
Zijn er andere mogelijkheden waarbij clones worden gebruikt?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148645293
Of het al mogelijk is kan ik niets over zeggen gezien ik te weinig van de stof weet, doch is mijn vermoeden dat er nog wel bepaalde complicaties aan vast zullen zitten. Ik kan, behalve die eventuele complicaties dus, eigenlijk niet zo snel een reden bedenken om er tegen te zijn.

Wel trek ik vooralsnog de meerwaarde van mensen klonen in twijfel, hoewel meerdere mensen zoals ik natuurlijk uitsluitend een positief effect heeft op de wereld.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:43:34 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148646807
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:51 schreef ems. het volgende:
Of het al mogelijk is kan ik niets over zeggen gezien ik te weinig van de stof weet, doch is mijn vermoeden dat er nog wel bepaalde complicaties aan vast zullen zitten. Ik kan, behalve die eventuele complicaties dus, eigenlijk niet zo snel een reden bedenken om er tegen te zijn.

Wel trek ik vooralsnog de meerwaarde van mensen klonen in twijfel, hoewel meerdere mensen zoals ik natuurlijk uitsluitend een positief effect heeft op de wereld.
http://www.independent.co(...)n-being-1672095.html

Panayiotis Zavos has broken the ultimate taboo of transferring cloned embryos into the human womb, a procedure that is a criminal offence in Britain and illegal in many other countries. He carried out the work at a secret lab-oratory, probably located in the Middle East

Panayiotis Zavos says he has created 14 human embryos and transferred 11 of them into the wombs of four women. Some of these embryos only developed to the four-cell stage before being transferred, but some developed to the 32-cell stage, called a morula. He also claims to have created human-bovine hybrid clones by transferring the cells of dead people into the empty eggs of cows. However, these hybrid embryos were used for research purposes and were not transferred to the womb.

Dus als dat allemaal geslaagd is, zal ze een kind krijgen wat dus een kloon is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148648326
quote:

Uhuh :D
pi_148673818
quote:

Ik begrijp de meerwaarde van klonen eigenlijk niet zo.
Groot fan van User Wotte
pi_148701700
@ theguyver: dank voor het openen van dit topic!

De mens kloont reeds dieren en de publieke opinie, op het klonen van mensen, is eveneens getest .
Maar de mens reageert hier niet zo heel positief op dus gebeurt er veel in het geheim en wordt er gekozen voor andere communicatie middelen om de positiviteit wat op te krikken.

Er wordt op het net over twee soorten klonen gesproken:
1. Degenen die gewoon worden geboren uit een baarmoeder
2. Degenen die ze buiten de baarmoeder laten groeien

De 2e soort klonen kun je niet echt een mens noemen en schijnen:
• minder gevoel te hebben (kouder van binnen)
• niet zo oud te worden
• minder waarde aan het leven te hechten

De meerwaarde?
• inzet als orgaan-donor voor jou zieke organen
• inzet in oorlog (robotten)
• inzet in de maffia
• inzet als belangrijke figuren (tegen Putin werd gezegd: je hoeft alleen het gezicht te wezen, alle beslissingen komen van ons).
• inzet in Hollywood (geef ze een doel in het leven)
• inzet als (kinder) sex slaaf (dialoog uit een film: let them sign their name in blood en give them their own face to )
• inzet als het NWO gezicht (De echte bedriegers van deze planeet laten natuurlijk hun ware gezicht niet zien)

And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed.

And he shall speak [great] words against the most High, and shall wear out the saints of the most High, and think to change times and laws.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 15-01-2015 09:49:40 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:42:53 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148701761
Op zich lijk klonen mij medisch wel handig. Kloon maken als je 20 bent. En wanneer je zo rond 40 uit elkaar begint te vallen heb je een mooie bak met reserve onderdelen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_148703502

Plaatje om de OP op te leuken. :P
Ich hock in meinem Bonker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')