abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:11:11 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_148636596
Voormalig PvdA-raadslid Bert van der Roest vindt zichzelf, ondanks een greep van enkele tienduizenden euro's uit de kas van Utrechtse daklozenkrant, nog steeds geen echte dief. 'Het past niet in mijn zelfbeeld, ik heb mezelf altijd beschouwd als een sociaal bewogen mens dat erg bezig was met de mensen in zijn omgeving, zegt hij in een interview met Trouw dat vandaag verscheen.' Over het weggenomen geld: 'Ik leende het, maar nu weet ik dat ik het verduisterd heb.'

Ik wil dat mensen denken: Wat een stomme naïeveling is hij geweest, maar het is wel spijtig dat hij nergens meer aan de bak komt.Van der Roest (56) vindt dat hij te hard wordt aangepakt, zegt hij in het interview, dat hij zelf aanvroeg bij het dagblad. 'De effecten die dit op mij heeft, zijn bijzonder groot. Ik krijg al ruim een jaar geen enkele opdracht meer. Mijn voorstellingen zijn afgelast. Ik mocht op sollicitatiegesprek komen voor postbode, maar ze vroegen: Bent u dé Bert van der Roest? Vervolgens kreeg ik de baan niet, want er zou iets kostbaars in een envelop kunnen zitten.'

Het oud-PvdA-raadslid wil graag een tweede kans. 'Ik wil dat mensen denken: Wat een stomme naïeveling is hij geweest, maar het is wel spijtig dat hij nergens meer aan de bak komt. Ik zou graag willen dat mensen me een tweede kans geven, wetende dat ik iets heel stoms heb gedaan. Dan kan ik het leven weer oppakken.'

Over zijn greep in de kas die in 2013 aan het licht kwam, zegt hij in Trouw: 'We gingen redelijk makkelijk met geld om. In het begin was er geen bankpas, daarom liet ik geld van Straatnieuws via mijn eigen rekening lopen. Daarna heb ik het ook gewoon gedaan. Er kwam veel muntgeld binnen, van verkopers die de krant kwamen kopen. Dat moest ik storten. Maar omdat het muntapparaat daar vaak defect was, ging ik om de hoek naar de ING, mijn eigen bank. Dan stortte ik het op mijn eigen rekening en daarna stortte ik het weer door. Het ging steeds om bedragen tussen de 700 en 2500 euro.'

Al gauw liepen de geldstromen hopeloos door elkaar, al hield hij op zijn eigen computer wel een provisorisch overzichtje bij, zegt Van der Roest. Privé was hij intussen als acteur bezig met de voorstelling 'Dag moeder' over de laatste dagen van zijn dementerende moeder in een verpleeghuis. 'De kosten gingen voor de baten uit. Toen heb ik geld van Straatnieuws voor mijn voorstelling gebruikt. Ik was bezig om sponsors binnen te halen, en dacht: Als die komen betaal ik het terug, dat is geen punt.'

Van der Roest moet in maart voor de rechter verschijnen voor de verduistering.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-tweede-kans.dhtml

Dacht, ik plaats er zijn foto bij. Dat zal z'n kansen vergemakkelijken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:13:16 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148636679
Wat heeft die gozer een ongelooflijke rotkop. En ook de droefheid dat hij zichzelf geen dief vind. Die gozer is niet helemaal 100.
UI Made bij VanilleKwark.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:14:41 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_148636733
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:13 schreef RingBewoner het volgende:
Wat heeft die gozer een ongelooflijke rotkop. En ook de droefheid dat hij zichzelf geen dief vind. Die gozer is niet helemaal 100.
Wel een mooi wit kraagje.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_148636808
quote:
'Ik wil dat mensen denken: Wat een stomme naïeveling is hij geweest, maar het is wel spijtig dat hij nergens meer aan de bak komt. Ik zou graag willen dat mensen me een tweede kans geven, wetende dat ik iets heel stoms heb gedaan.
:')
pi_148636810
Hij zier er bijna uit als een downie, maar dan een onvriendelijke..
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2015 @ 12:17:03 #6
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_148636829
PvdA = Portemonnee van de Ander.

Van dit soort 'sociaal bewogen mensen' hebben we er al veel te veel in Nederland rondlopen.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_148636890
Nominazi voor de Jansen-Steur 2015 award
pi_148636932
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wel een mooi wit kraagje.

Is lichtblauw. Lightblue collar crime. Past beter bij PvdA.
pi_148636951
als er een ding duidelijk is in Nederland is dat hoe corrupt je ook kan zijn je in de politiek toch wel weer aan de bak kan of het nou landelijk of europees is.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:20:55 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_148636952
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:17 schreef dekatophetspek het volgende:
PvdA = Portemonnee van de Ander.

Slaat weer helemaal nergens op. :{

dinsdag 13 januari 2015 @ 12:21:25 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148636965
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:13 schreef RingBewoner het volgende:
Zo ziet Mario Been er over 20 jaar uit :+
pi_148636986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

Slaat weer helemaal nergens op. :{

Leg uit
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:25:40 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_148637109
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:21 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Leg uit
Dit heeft niks met partijen te maken. Dit heeft met individuen te maken. Begrijp niet waarom de PvdA erbij wordt gehaald. Als het een VVDer zou zijn geweest ook niet.

pi_148637165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:11 schreef tong80 het volgende:
Dacht, ik plaats er zijn foto bij. Dat zal z'n kansen vergemakkelijken.
Sympathiek.

Nou ja, als je straks bij de rechter wilt beargumenteren dat je al genoeg gestraft bent door alle negatieve media-aandacht, dan vraag je zelf maar even een interview aan. Of denk ik nu heel slecht? :7

Verder wel een geniaal verweer hoor. "Ik heb het wel verduisterd, maar ik ben geen dief, want dat past niet bij mijn zelfbeeld". Je snapt niet dat andere criminelen daar nooit opgekomen zijn. "Ja, ik heb mijn hele familie afgeslacht, maar ik ben gene moordenaar, dat past niet bij mijn zelfbeeld." Directe vrijspraak!
pi_148637201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit heeft niks met partijen te maken. Dit heeft met individuen te maken. Begrijp niet waarom de PvdA erbij wordt gehaald. Als het een VVDer zou zijn geweest ook niet.

Misschien kan-ie samen met Jos van Rey een nieuwe partij oprichten. Samen voor ons eigen!
pi_148637209
quote:

[..]

Nou, dat het een politiek actief persoon is, is wel degelijk relevant. Er is een kans namelijk dat hij macht verkrijgt door jouw stem. Ook is de partij die zulke figuren faciliteert om die macht te verkrijgen relevant om dezelfde reden. De media heeft nu eenmaal de functie om politieke figuren te controleren.
pi_148637309
Voormalig PvdA-raadslid Bert van der Roest vindt zichzelf, ondanks een greep van enkele tienduizenden euro's uit de kas van Utrechtse daklozenkrant, nog steeds geen echte dief. 'Het past niet in mijn zelfbeeld, ik heb mezelf altijd beschouwd als een sociaal bewogen mens dat erg bezig was met de mensen in zijn omgeving, zegt hij in een interview met Trouw dat vandaag verscheen.' Over het weggenomen geld: 'Ik leende het, maar nu weet ik dat ik het verduisterd heb.'

Dit zijn onze volksvertegenwoordigers.

:')________________!
pi_148637330
emo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gifemo.gif
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:36:57 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_148637453
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Nou, dat het een politiek actief persoon is, is wel degelijk relevant. Er is een kans namelijk dat hij macht verkrijgt door jouw stem. Ook is de partij die zulke figuren faciliteert om die macht te verkrijgen relevant om dezelfde reden. De media heeft nu eenmaal de functie om politieke figuren te controleren.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. :{

pi_148637479
Bert, met z'n vieze plakhaar.

U MAD?
pi_148637502
Met die kop van hem zou ik hem nog geen eens een krantenwijk gunnen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:39:41 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148637519
Man man man, dit soort halfbakken smoesjes maken de zaak alleen maar nog erger. Hij heeft vooral erg veel spijt van de gevolgen die zijn daad voor hemzelf hebben, i.p.v. de daad zelf.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 januari 2015 @ 12:40:10 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_148637529
Berry van Aerle werd europees kampioen met PSV en het Nederlands elftal. Miste echter een penaltie in de WB-finale. Die kon gewoon postbode worden door z'n reputatie. Ieder zijn reputatie zal ik maar zegge.

Heeft ie ooit aan vrijwillegerswerk gedacht tot aan z'n pensioen = Met behoud van uitkering. De daklozenkrant uitdelen ofzo =

±P
pi_148637683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet je sterkste punt. :{

quote:

[..]

Begrijp niet waarom de PvdA erbij wordt gehaald. Als het een VVDer zou zijn geweest ook niet.

Geen dank voor de uitleg.
pi_148637875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:11 schreef tong80 het volgende:
Vervolgens kreeg ik de baan niet, want er zou iets kostbaars in een envelop kunnen zitten.'

Hartstikke terecht dus, ik ben blij dat ze op die manier selecteren.

Typisch ook dat hij helemaal niet benoemd wat zijn acties betekenden voor de organisatie, alleen de gevolgen voor hemzelf vindt hij blijkbaar spijtig. Tja... wie zijn billen brandt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')