- Je gaat ervan uit dat men bid omdat ze willen geloven dat God bestaat, of in ieder geval dat ze door bidden God laten bestaan of iets dergelijks. Als het goed is bid je omdat je gelooft dat God bestaat en naar je luistert.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:08 schreef GhpH het volgende:
[..]
En waarom deze claim zo uit het niets, kan je dit onderbouwen?
Nu ga jij er al vanuit dat God niet bestaat, terwijl je dat niet kan bewijzen. 'Grijp de kans en leef' is een mooi motto, maar dat heeft verder niets met religie te maken.quote:Je kan er niets aan doen, dus waarom piekeren en droevige dingen doen? Grijp de kans en leef.
Wel een beetje de omgekeerde wereld, God kan bestaan omdat er niet kan worden bewezen dat hij niet bestaat.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:26 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
- Je gaat ervan uit dat men bid omdat ze willen geloven dat God bestaat, of in ieder geval dat ze door bidden God laten bestaan of iets dergelijks. Als het goed is bid je omdat je gelooft dat God bestaat en naar je luistert.
-
[..]
Nu ga jij er al vanuit dat God niet bestaat, terwijl je dat niet kan bewijzen. 'Grijp de kans en leef' is een mooi motto, maar dat heeft verder niets met religie te maken.
- Daarna heb je het nog over hard werken en een functionerende maatschappij, en dat we dat allemaal zelf voor elkaar hebben gekregen. Nogal logisch. Geen enkele god, al dan niet bestaand, gaat jou op je wenken bedienen.
Daarna zouden we met één set kleren moeten gaan survivallen in het bos. Eén vraag: waarom?
Juist niet, niemand kan bewijzen dat God bestaat, je kan er alleen in geloven.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:09 schreef Kiid het volgende:
[..]
Wel een beetje de omgekeerde wereld, God kan bestaan omdat er niet kan worden bewezen dat hij niet bestaat.
Niemand kan een superpositie in de kwantummechanica bewijzen. Je kan er alleen in geloven.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:10 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Juist niet, niemand kan bewijzen dat God bestaat, je kan er alleen in geloven.
Appels en perenquote:Op donderdag 15 januari 2015 10:49 schreef Bapple het volgende:
[..]
Niemand kan een superpositie in de kwantummechanica bewijzen. Je kan er alleen in geloven.
Ik kwam je eigenlijk tegemoet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:53 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Appels en peren. Als God de aarde samen met natuurwetten heeft gemaakt zou het krom zijn hem binnen die grenzen proberen te verklaren.
Dit is echt zo'n infantiele kijk-mij-geëmancipeerd-zijn-huismoeder-opmerking.quote:Op donderdag 15 januari 2015 10:15 schreef BOL9090 het volgende:
De wetenschap dat het leven zinloos is, werkt ook bevrijdend. Geniet van het hier en nu. Denk zo min mogelijk aan de toekomst, of nog specifieker, aan morgen. Zolang je dagelijks niet bezig bent met actief overleven (geen dak boven je hoofd, geen financiële middelen om genot te creëren en jezelf goed te voeden) (en aangezien je dit soort topics kunt openen, vermoed ik dat je inderdaad niet actief bezig bent met overleven), is het leven fijn. Kijk niet naar wat anderen 'hebben'.
Mijn leven voelt behoorlijk fijn aan met deze visie als leidraad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:19 schreef Bapple het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n infantiele kijk-mij-geëmancipeerd-zijn-huismoeder-opmerking.
Ach terwijl zij er gelukkig mee is loop jij boos, gefrustreerd en hooghartig rond.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:19 schreef Bapple het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n infantiele kijk-mij-geëmancipeerd-zijn-huismoeder-opmerking.
Boos, gefrustreerd en hooghartig.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:31 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach terwijl zij er gelukkig mee is loop jij boos, gefrustreerd en hooghartig rond.
Gelukkig maar dan.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:21 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Mijn leven voelt behoorlijk fijn aan met deze visie als leidraad.
Dat humanisten en christenen bepaalde ideeën delen is niet zo vreemd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:34 schreef Bapple het volgende:
[..]
Boos, gefrustreerd en hooghartig.
Ik waai het zo van me af, ik ken haar niet eens.
Ik ken wel mensen die ditzelfde zeggen, maar ten diepste helamaal niet gelukkig zijn. Veel mensen.
En vooral vrouwen. Die toch iets willen zijn.
[..]
Gelukkig maar dan.
Maar het verschilt niet veel met het christelijke geloof, wist je dat?
Waarom is dat niet zo vreemd?quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:36 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Dat humanisten en christenen bepaalde ideeën delen is niet zo vreemd.
Alleen de muziek natuurlijk, ik kan niet coden en tekenen / animeren doe ik al decennia niet meer.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:21 schreef I-care het volgende:
[..]
Vet! Helemaal zelf gemaakt, of alleen de muziek?
Ik luister gemiddeld 2 x per jaar naar die speech. In audio werkt het nog wat beter. Die mensen die cartoonisten vermoorden zouden dat ook eens moeten doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:37 schreef ZarB het volgende:
Er is daar een documentaire over. The Cosmos heet ie geloof ik. Dat wordt ook ingeleid met zo'n verhaaltje als jouw op. Ik ga het ff opzoeken
Edit: the cosmos van Carl Sagan. Het is een soort miniserie.
Wel intrigrerend.
Juist niet. Die haatbaarden missen nu net het vermogen tot reflectie dat Mahl hier laat zienquote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:20 schreef the-eye het volgende:
Zo begint het radicaliseren. Over een paar maanden zit t.s. in Jemen
Jawel hoor, als het over Battlestar Galactica of Stargate gaat.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef MAHL het volgende:
[..]
Jij hebt ook nooit iets positiefs te zeggen over mijn topics he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |