quote:Op maandag 12 januari 2015 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Je krijgt automatisch een bekeuring opgestuurd.
Oh, dus zolang je geen vrouw bent zit het wel goedquote:Op maandag 12 januari 2015 13:59 schreef DeLepelaar het volgende:
Gevolgen verlopen APK
Laat je je auto niet op tijd keuren en is je APK verlopen dan kan de dekking van je autoverzekering bij schade vervallen. Veroorzaak jij een aanrijding bijvoorbeeld doordat je met spekgladde banden, blokkerende remmen of slechte verlichting reed dan kan de verzekeraar besluiten dat je op dat moment niet verzekerd was. Je auto was namelijk met deze mankementen niet door de keuring gekomen. Een APK had de aanrijding dus kunnen voorkomen.
Totdat je een geldig keuringsbewijs waarop staat dat je auto is goedgekeurd, heb je kans op een bekeuring. Als je kan aantonen dat het defect snel opgelost wordt, heb je kans dat de boete uitgesteld wordt.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef Aiciu het volgende:
De auto is wel gekeurd maar afgekeurd wegens een losse unit in de koplamp ofzo, maar dat wordt van de week al gemaakt dus hoe zit het dan?
Afgekeurd is afgekeurd...quote:Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef Aiciu het volgende:
De auto is wel gekeurd maar afgekeurd wegens een losse unit in de koplamp ofzo, maar dat wordt van de week al gemaakt dus hoe zit het dan?
Als jij het risico wilt nemen dat je bij een aanrijding niet verzekerd bent? Helemaal als hij afgekeurd is en er toch de weg mee op gaat. Lekker je leven lang betalen.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Oh, dus zolang je geen vrouw bent zit het wel goed
Nee.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Oh, dus zolang je geen vrouw bent zit het wel goed
Und...quote:Verloopt de APK van uw personenauto? Dan krijgt u automatisch een boete van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB). U ontvangt deze verkeersboete ook als uw auto niet op de openbare weg rijdt.
http://www.rijksoverheid.(...)pk-laten-keuren.html.
quote:Verkeer op de weg
Auto
Keuringsbewijs
Geen of ongeldig keuringsbewijs
Het boetebedrag wordt:
¤130
https://www.om.nl/onderwe(...)23273220722195721912.
Maar de reparatie is al gepland direct na de afkeuring, hoe zit het dan?quote:
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:03 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Maar de reparatie is al gepland direct na de afkeuring, hoe zit het dan?
quote:
Je mag er niet meer in rijden.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:03 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ja leuk, maar je bent er gewoon te laat mee.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:03 schreef Aiciu het volgende:
[..]
quote:Uitstel APK is niet mogelijk
Het is niet mogelijk uitstel te verlenen voor de APK. Wilt of kunt u niet aan de keuringsplicht voldoen? Dan heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen.
Maakt voor jou allemaal niet meer uit dus... Zet 137 euro opzij.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:54 schreef Aiciu het volgende:
Mijn auto APK is net verlopen, maar hoe hoog is de boete als ze me betrappen met rijden?
stoere boi.quote:
Oh, nou, ga dan maar rijden in je afgekeurde autootje.quote:
Ach, dan boeit het allemaal niet joh. Totdat je plotseling wel je auto nodig hebt en onverzekerd de weg opgaat en een ongelukt maakt. Of zo. Maar daar lig je niet van wakker.quote:
Wat is dan het nut van dit topicquote:
Daar staat mij ook iets van bij... Zelfs nog wat erger, een bedrijfsbus 1 maand te laat laten keuren. Nooit wat van gezien.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je krijgt die automatische boete ook niet meteen op dag 1 na verlopen trouwens.
Ik was een week te laat (), maar toen gewoon apk controle laten doen, goedgekeurd en geen enkel probleem. Nooit boete gehad voor die week.
Hoezo? Je ligt toch niet wakker van 137 euro?quote:
TS zegt dat ie afgekeurd is.. dan is ie dus ook afgemeld...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:24 schreef awiebo het volgende:
Als je auto is gekeurd op het moment dat er een nieuwe apk nodig was krijg je geen boete dacht ik. Het garagebedrijf meldt jouw auto aan in het systeem. Er is bekend dus dat jij voor de keuring bent geweest. Daar zit een standaardreparatietijd op en binnen die tijd moet de auto dan weer afgemeld worden.
Je rijd technisch gezien wel zonder keuring, maar volgens mij krijg je niet eerder een boete dan wanneer jouw auto niet tijdig wordt afgemeld bij de rdw.
Maar pin me er niet op vast. Zo dacht ik dat het werkte
Maar deze is gekeurd en afgekeurd:quote:Op maandag 12 januari 2015 14:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je krijgt die automatische boete ook niet meteen op dag 1 na verlopen trouwens.
Ik was een week te laat (), maar toen gewoon apk controle laten doen, goedgekeurd en geen enkel probleem. Nooit boete gehad voor die week.
Zit je al over de vorige keuringsdatum heen? zoja: mag je er niet meer mee rijden, zo nee, kun je in principe rijden tot de vervaldatum van de keuring, MITS ze hem niet hebben afgemeld als zijnde afgekeurd, want dan is per direkt de APK vervallen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef Aiciu het volgende:
Steekproeven gebeuren periodiek en geautomatiseerd bij de RDW, je kunt mazzel hebben, maar ook pech.. vroegah maakte ik er ook een sport van om er een maandje overheen te gaan, en dat lukte bijna altijd op één keer na.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:06 schreef Executioner het volgende:
Toevallig verloopt de APK van mijn auto vandaag en ik heb nog geen eens een afspraak bij de garage staan...
Vorig jaar heb ik ook drie weken met een verlopen APK (niet afgekeurd) rondgereden en nooit een boete gezien, dus daar zou ik me niet zo druk over maken.
Waarom vraag ik mij af? Om een maandje winst te behalenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Steekproeven gebeuren periodiek en geautomatiseerd bij de RDW, je kunt mazzel hebben, maar ook pech.. vroegah maakte ik er ook een sport van om er een maandje overheen te gaan, en dat lukte bijna altijd op één keer na.
Die steekproeven heb ik ook nooit begrepen. Ze hebben dus een bestand waarin staat welke kentekens een verlopen APK hebben, en af en toe controleren ze een paar kentekens. Waarom niet gelijk iedereen die een week te laat is een boete sturen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijnquote:Op maandag 12 januari 2015 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Steekproeven gebeuren periodiek en geautomatiseerd bij de RDW, je kunt mazzel hebben, maar ook pech.. vroegah maakte ik er ook een sport van om er een maandje overheen te gaan, en dat lukte bijna altijd op één keer na.
Dat zal wettelijk gezien wel wat moeilijkheden met zich mee brengen.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die steekproeven heb ik ook nooit begrepen. Ze hebben dus een bestand waarin staat welke kentekens een verlopen APK hebben, en af en toe controleren ze een paar kentekens. Waarom niet gelijk iedereen die een week te laat is een boete sturen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn
Ik zou niet weten waarom. Als je je belastingaangifte te laat indient krijg je ook onherroepelijk een boete.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:38 schreef Diemux het volgende:
[..]
Dat zal wettelijk gezien wel wat moeilijkheden met zich mee brengen.
Ik ook niet maar als het kon dan werd het gedaanquote:Op maandag 12 januari 2015 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. Als je je belastingaangifte te laat indient krijg je ook onherroepelijk een boete.
Van de regen in de drup...quote:Op maandag 12 januari 2015 16:57 schreef Fer het volgende:
Ik kreeg na 4 maanden pas die 137¤, vergeten te betalen en nu inmiddels 395¤.
I feel stupid...
niet verzekerd!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:54 schreef Aiciu het volgende:
Mijn auto is net verlopen, maar hoe hoog is de boete als ze me betrappen met rijden?
En kan dat via kenteken of moeten ze me dan staande houden?
te lang zitte wachten met je apk!! je had eerder moeten gaan zo'n 2 maanden eerder!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:58 schreef Aiciu het volgende:
dan moet je schorsen.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Totdat je een geldig keuringsbewijs waarop staat dat je auto is goedgekeurd, heb je kans op een bekeuring. Als je kan aantonen dat het defect snel opgelost wordt, heb je kans dat de boete uitgesteld wordt.
zal mijn rekeningnr sturen mag je het overmaken als je zo stoer bentquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |