abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148591326
Ik zou graag jullie advies willen hebben over of ik moet gaan hardlopen of niet.

Ik dacht er al een lange tijd aan om te gaan hardlopen, voor meer conditie en gewoon omdat beweging gezond is. Mijn reden is dus niet om af te vallen, dit wil ik dus totaal niet.

Nu heb ik gehoord dat als je gaat hardlopen je toch wel zal afvallen. Een kennis van mij verteld dat zij bijna half haar borsten is kwijtgeraakt. Toen heb ik eraan gedacht, om als ik dan zou gaan hardlopen meer te gaan eten om het afvallen te compenseren. Maar dit is geen optie omdat ik al veel eet. Ik ben zo'n eet-alles-gain-nothing type.

Nu ben ik van mezelf ook best atletisch gebouwd en ontwikkel ik bij minimale beweging vaak al spieren. Dit vind ik zelf niet mooi dus ik vroeg me ook af of hardlopers ook veel spieren ontwikkelen?

Mijn uiteindelijke vraag: Is er een manier om te gaan hardlopen zonder af te vallen of veel spieren te ontwikkelen, of raden jullie het hardlopen dan toch af?

Alvast bedankt.
  zondag 11 januari 2015 @ 23:38:30 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148591735
Ren gewoon naar de mcdonalds, drink een mcflurry en ren terug.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_148591993
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:38 schreef RingBewoner het volgende:
Een McFlurry drinken?
Moeten zij weten
  zondag 11 januari 2015 @ 23:53:19 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_148592203
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:46 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Een McFlurry drinken?
Ik laat die van mij altijd smelten, vind ik lekkerder.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_148592322
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:38 schreef RingBewoner het volgende:
Heen en terug naar Mcdonalds zou een halve marathon voor me zijn dus moet dan wel iets meer 'drinken' dan alleen een McFlurry denk ik.
pi_148592520
Waarom probeer je het niet gewoon? Waarschijnlijk krijg je ook wel meer honger als je gaat, dus dat meer eten komt vast vanzelf goed. In het begin kun je sowieso maar kleine stukjes lopen (zelfs als je conditie goed is moet je langzaam opbouwen) dus dan heb je het ook niet over enorme hoeveelheden energie die je verbrandt en kun je het wel compenseren met een boterham extra (nog wel te doen toch?). Ik kan me voorstellen dat het bij 10 km niet meer zo makkelijk is om er tegenop te eten, maar voor je daar eenmaal bent...
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_148592934
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:53 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik laat die van mij altijd smelten, vind ik lekkerder.
O, zal ik volgende keer ook eens doen
Moeten zij weten
pi_148594367

[ Bericht 100% gewijzigd door whatdafuck op 12-01-2015 01:35:16 ]
pi_148594377
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:28 schreef Charleeey het volgende:
Ik zou graag jullie advies willen hebben over of ik moet gaan hardlopen of niet.

Ik dacht er al een lange tijd aan om te gaan hardlopen, voor meer conditie en gewoon omdat beweging gezond is. Mijn reden is dus niet om af te vallen, dit wil ik dus totaal niet.

Nu heb ik gehoord dat als je gaat hardlopen je toch wel zal afvallen. Een kennis van mij verteld dat zij bijna half haar borsten is kwijtgeraakt. Toen heb ik eraan gedacht, om als ik dan zou gaan hardlopen meer te gaan eten om het afvallen te compenseren. Maar dit is geen optie omdat ik al veel eet. Ik ben zo'n eet-alles-gain-nothing type.

Nu ben ik van mezelf ook best atletisch gebouwd en ontwikkel ik bij minimale beweging vaak al spieren. Dit vind ik zelf niet mooi dus ik vroeg me ook af of hardlopers ook veel spieren ontwikkelen?

Mijn uiteindelijke vraag: Is er een manier om te gaan hardlopen zonder af te vallen of veel spieren te ontwikkelen, of raden jullie het hardlopen dan toch af?

Alvast bedankt.
Dan moet je rennen op een hoog tempo. Dus hardlopen en niet joggen - een hoge inspanning, oftewel een hoge hartslag bij hardlopen voor een hogere verbranding van calorieën. Toch verbrand je daardoor niet meer vet, maar vooral meer koolhydraten.

Als je in een hoog tempo gaat hardlopen zal je lichaam suikers en koolhydraten gaan verbranden en weinig vet. Zo val je niet alleen minder snel af, je wordt ook sneller moe. Je traint hiermee wel je conditie.

Doei
pi_148594500
Als je wakker word, voor je ontbijt aan meteen hardlopen, val je het meest van af, het vreet als een gek aan je vet, in no-time je gewenste gewicht. Was de meest effectieve manier in de tijd dat ik nog hardliep voor het afvallen ;-)
pi_148595476
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:03 schreef LadyOracle het volgende:
Waarom probeer je het niet gewoon? Waarschijnlijk krijg je ook wel meer honger als je gaat, dus dat meer eten komt vast vanzelf goed. In het begin kun je sowieso maar kleine stukjes lopen (zelfs als je conditie goed is moet je langzaam opbouwen) dus dan heb je het ook niet over enorme hoeveelheden energie die je verbrandt en kun je het wel compenseren met een boterham extra (nog wel te doen toch?). Ik kan me voorstellen dat het bij 10 km niet meer zo makkelijk is om er tegenop te eten, maar voor je daar eenmaal bent...
Die onzin werd mij ook verteld binnen twee weken liep in 10km onder het uur twee weken later rond de 50 minuten tijd daarna eraf schaffen werd erg lastig :').

Goed ik had een uitstekende conditie voordat ik ging hardlopen maar waarom zou je langzaam moeten opbouwen?
pi_148595704
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:03 schreef LadyOracle het volgende:
Bedankt! Ja ik zal denk ik sowieso wel langzaam moeten beginnen aangezien ik verder nooit gesport heb. Mijn conditie is op zich niet slecht maar ik pak het wel rustig aan aan ja.
pi_148595708
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:35 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Dan moet je rennen op een hoog tempo. Dus hardlopen en niet joggen - een hoge inspanning, oftewel een hoge hartslag bij hardlopen voor een hogere verbranding van calorieën. Toch verbrand je daardoor niet meer vet, maar vooral meer koolhydraten.

Als je in een hoog tempo gaat hardlopen zal je lichaam suikers en koolhydraten gaan verbranden en weinig vet. Zo val je niet alleen minder snel af, je wordt ook sneller moe. Je traint hiermee wel je conditie.

Doei
Bedankt voor de tip!
pi_148595709
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:41 schreef Likker69 het volgende:
Als je wakker word, voor je ontbijt aan meteen hardlopen, val je het meest van af, het vreet als een gek aan je vet, in no-time je gewenste gewicht. Was de meest effectieve manier in de tijd dat ik nog hardliep voor het afvallen ;-)
Ja erg leuk maar ik wil juist NIET afvallen grappenmaker.
  maandag 12 januari 2015 @ 07:21:27 #15
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148595726
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:28 schreef Charleeey het volgende:
Maar dit is geen optie omdat ik al veel eet. Ik ben zo'n eet-alles-gain-nothing type.
Onzin, je eet gewoon niet veel.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_148595902
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:41 schreef Likker69 het volgende:
Is dit serieus? Lijkt me niet heel goed voor je toch?
pi_148595965
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 07:21 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Onzin, je eet gewoon niet veel.
Ik eet wel veel, tenminste als ik uit ga van wat iedereen altijd zegt en als ik vergelijk wat andere mensen eten.
  maandag 12 januari 2015 @ 08:17:15 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148596110
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:00 schreef Charleeey het volgende:

[..]

Ik eet wel veel, tenminste als ik uit ga van wat iedereen altijd zegt en als ik vergelijk wat andere mensen eten.
Doe eens een lijstje van wat je eet dan.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 12 januari 2015 @ 08:20:36 #19
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_148596135
Als je serieus wil gaan hardlopen, zou ik in deze reeks mee gaan lezen en posten, daar zitten wat meer hardloopfanaten.

LIF / [Hardlopen] #942 - De bikkelende zandeters
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_148596142
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:35 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Doei
Nooit van HIIT gehoord?

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 04:30 schreef Kandijfijn het volgende:

Goed ik had een uitstekende conditie voordat ik ging hardlopen maar waarom zou je langzaam moeten opbouwen?
Omdat je lichaam, waaronder spieren en gewrichten, ook aan de belasting moeten wennen.
Onterechte automatische incasso
pi_148596147
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:21 schreef Storneren het volgende:

Omdat je lichaam, waaronder spieren en gewrichten, ook aan de belasting moeten wennen.
Was al een geoefende wielrenner/schaatser tegen die tijd :). Maar denk je serieus dat ik gevaar heb gelopen?
pi_148596180
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Was al een geoefende wielrenner/schaatser tegen die tijd :). Maar denk je serieus dat ik gevaar heb gelopen?
Belasting met hardlopen is anders dan bij wielrennen/schaatsen.
En nee, zolang je gewoon naar je lichaam luistert niet.
Onterechte automatische incasso
  maandag 12 januari 2015 @ 08:26:22 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148596186
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:22 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja. Sterker nog, wat je deed was vragen om blessures.
pi_148596200
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:26 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja. Sterker nog, wat je deed was vragen om blessures.
Valt volgens mij reuze mee,.. Ik ben gewoon gaan lopen een km of 5 eerste dag in een half uur daarna om de dag dat gedaan. 6e keer lopen voelde het gewoon goed en ben nog een rondje gegaan volgende dag nergens last van gehad.

Daarna rond de 10km per keer blijven lopen en telkens wat sneller nooit een centje pijn gehad dat kwam pas later toen ik echt op mijn limiet ging lopen. Een getraind lichaam kan volgens mij best een stootje hebben.
pi_148596246
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Doe eens een lijstje van wat je eet dan.
Hah ik vraag me af of dit echt relevant is maar ok dan.
Ik eet wel erg ongezond ook trouwens.

's ochtends als onbijt meestal twee pakjes van die noodles.
Tussendoor voor de lunch twee suikerwafels en wat snoep.
Als lunch heb ik meestal 4 frikandellenbroodjes (als ze in de aanbieding zijn meestal 6)
Dan eet ik meestal vroeg avondeten omdat ik honger heb, dat is dan wel een normale portie, als in gewoon een bord vol. Maar later op de avond eet ik weer avondeten omdat ik weer honger heb en omdat ik al vroeg gegeten heb. Daarna nog wat snoep ofzo.

Maar mijn vraag ging eigenlijk over hardlopen en niet over wat ik zoal eet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')