Ah, da's ook interessant inderdaadquote:Op maandag 12 januari 2015 08:20 schreef snoenk het volgende:
Jm hier ook een baby die de kinderwagen alleen leuk vind als die rijd. Maar hier was het uiteindelijk niet de kinderwagen maar dr muts die niet lekker zatalleen net niet oncomfortabel genoeg om wel lekker te slapen als je hobbelt
Die van mij ook! Alles klaar voor vertrek, en ja hoor; POEPHOOFDquote:Op maandag 12 januari 2015 08:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Gisteravond en vanochtend geen koorts
![]()
Wel net een heel slaperig jongetje weggebracht naar het kdv. Normaal slaapt hij tot een uur of 9, m'n vriend begint laat met werken, maar ik begin altijd voor 8
Hij presteerde het ook nog om zich helemaal onder te kakken toen ik al klaar stond met m'n jas aanWat is dat toch met die baby's? Alsof ze het aanvoelen
![]()
Behoorlijk ja. Al vanaf voor de kerst...quote:Op maandag 12 januari 2015 09:34 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooi SQ! Komt echt wel goed met M-etje op het kdv, en met jou ook op kantoor![]()
Soesa, beterschap voor SZe heeft het al een tijdje te pakken he?
Ik voed standaard elke twee uurquote:Op maandag 12 januari 2015 10:52 schreef JufMariska het volgende:
Klinkt goed Franny! En suc6 met nakijken
Mijn meneertje ligt 2 1/2u na z'n ontbijt alweer te tanken nu, hoop niet dat we een herhaling krijgen van gister![]()
Elke twee uurquote:Op maandag 12 januari 2015 10:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik voed standaard elke twee uurHoe lang liet hij er eerst tussen dan? Misschien een regelmoment
Ja, en dan heb je eindelijk tijd tussendoor.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:40 schreef Skittles het volgende:
Hier ook elke 1,5 á 2 uur. Wat een luxe is 3,5/4 uur
2 borsten. Hij drinkt volgens mij behoorlijk efficiënt. Als ik een keer van die vierkante dingen heb dan heeft hij die in 5 minuten 'leeg' gedronkenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:30 schreef JufMariska het volgende:
Korter voeden scheelt dan ook wel weer ja. Doe je dan 1 of 2 borsten Chanty? Hier is het consequent 1 borst - verschonen (met evt poetsen) - 2e borst. Al met al 30-60 minuten zoet mee.
En over koffie vs nuttige dingen: ik had het net met J over mijn verwachtingen en wensen voor mijn dagen.. Wat doe ik tussen de voedingen, wat voor gevoel geeft me dat en wat heb ik nodig om me beter te voelen over mijn daginvulling? (Ik ben een slechte stilzitter, zou veel meer willen doen maar kom daar vaak niet toe, en daar baal ik vanEn tegelijk wil ik ook wel meer chilltijd voor mezelf ofzo, maar dan gebeurt er weer niks nuttigs, pfff.. Eigen bedrijf aan huis helpt natuurlijk niet echt mee hierin
)
Hier wordt ook stukken efficiënter gedronken dan in het begin, scheelt welquote:Op maandag 12 januari 2015 12:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
2 borsten. Hij drinkt volgens mij behoorlijk efficiënt. Als ik een keer van die vierkante dingen heb dan heeft hij die in 5 minuten 'leeg' gedronkenAlles wat hij daarna nog drinkt uit 1 borst is volgens mij meer in de trend van de restjes uit de kom likken
Verschonen doe ik niet meer gecombineerd met de voeding maar gewoon als het nodig is.
En herkenbaar: zoveel willen doen maar niks gedaan krijgen. En als hij dan een keer slaapt en je veel kunt doen dan wil je eigenlijk niet en toch weer wel
Dat heb ik echt bijna nooit gedaan, kan t op een hand tellenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:41 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Hier wordt ook stukken efficiënter gedronken dan in het begin, scheelt welEn dat mensen dan vragen 'ga je ook lekker even slapen als hij slaapt??'
![]()
Maarre... Uk tukt (in de box, boefje ben ik ook!) dus ik ga even een was opvouwen, kerstballen opruimen, werkmail bijwerken, twee trouwalbums maken en het wie-is-de-mol-forum bijlezen![]()
Oh ja???quote:Op maandag 12 januari 2015 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dat wordt echt snel beter! Ik ben sinds kerst echt de efficiëntie zelve. Je gaat daar steeds meer je weg in vinden.
Ik had vanmorgen zelfs tijd óver. Dat is in de 33 jaar voorafgaand aan de baby haast nooit voorgekomen!!!
+1! Ik hoop dus een beetje dat het over een paar weken wat opknapt als Lucas naar het kdv gaat en er meer ritme in de weken komt. Wat DaD zegt is ook herkenbaar: alle dagen nogal hetzelfde, op wisselende werktijden van J na. En ohja, m'n kleurboek..quote:Op maandag 12 januari 2015 13:03 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oh ja???Merk er niks van
Maar denk dat hier ook wel meespeelt dat ik geen werk heb. Ik hoef niet efficiënt te zijn met mijn tijd, maar daardoor lijkt het soms of ik een beetje afsterf of zo
Ik functioneer beter onder druk.
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Nou da's toch niet gek, kwak! Goed bezig! En verkansie
rationeel gezien vind ik van niet... of ik t echt ok vind weet ik ws. pas bij vertrekquote:Op maandag 12 januari 2015 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
Of dat te snel is kun jij alleen bepalen
Dat is inderdaad heel persoonlijkquote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef kwakz0r het volgende:
J vertelt net dat hij waarschijnlijk van 13 t/m 17 juli een conferentie heeft. In India. In Goa.... Als dat doorgaat wil ik eigenlijk heel graag mee (overdag zien we elkaar dan niet of weinig, maar dat maakt het strand wel goed...).
Opa en oma lief aankijken.... en heel hard huilen om M een week achter te laten... maar MAN ik willet...is dat te snel? M is dan 9 maanden bijna
[..]
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:36 schreef Dot. het volgende:
Tof kwak! Ik zou mijn ouders er een heel groot plezier mee doen, want die vissen al tijden naar een weekendlogeerpartij. Stip is nu ook 9 maanden en ik merk wel dat hij wat eenkennig aan het worden is.
Zouden je ouders dan een week bij jullie komen logeren zodat hij ook gewoon zijn dagelijkse dingen heeft of is hij dan een week bij hen?
En dan idd nog de vraag of je het zelf zou trekkenHij kan niet mee?
Haar kamertje is heel rustig en ook vrij donker, eigenlijk vrijwel gelijk aan het KDV. Ze is, als we haar op bed leggen, wel echt duidelijk moe. Als ik langer wacht dan raakt ze overstuur en valt ze heel moeilijk in slaap. Ze is ook nog niet uitgerust na die 30-35 minuten en einde van de dag (als de slaapschuld dus erg is opgelopen) raakt ze dan over de rooie. In de drager vindt ze dan wel rust gelukkig. Ze is natuurlijk ook al weken ziek dus ik weet even niet meer waar het nou aan ligtquote:Op maandag 12 januari 2015 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
Soes: ik heb gehoord dat de slaapbehoefte van een baby het hardste daalt in de eerste tien minuten slaap. als ze dus na 30-35 minuten wakker wordt (het moment dat ze weer in een lichtere slaap komen), dan is ze ws gewoon niet moe genoeg meer om door te slapen...
misschien is de omgeving waarin ze slaapt op t KDV prikkelarmer? of is ze daar gewoon vermoeider van alle indrukken en het spelen?
Nee, dat klopt iddquote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een baby van negen maanden voor vier dagen heen en terug naar India vliegen? Dapper
Soes, en dat terwijl je totaal geen moeite hebt met je baby op het kdv achterlaten
Ik heb gemerkt dat Stip alleen zelf in slaap valt als hij in zijn vrijheid wordt beperkt, dus in de wagen, doek of autostoel. Nu stop ik hem de laatste tijd weer redelijk strak onder een dekentje en af en toe slaapt hij nu toch wel langer en ook 's avonds hoef ik niet meer elk uur naar boven om hem te helpen weer in slaap te komen (afkloppen ivm Fokwet).quote:Op maandag 12 januari 2015 13:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel persoonlijk
Ikzelf ben, in tegenstelling tot wat ik ooit dacht, veel te moederkloekerig daarvoor. E. is 2,5 en heeft nog nooit ergens gelogeerd. Dat hoeft van mij ook voorlopig nog steeds niet
Skittles, S. slaapt ook altijd maar 30-35 minuten. Snap er niks van! Overal lees ik dat dat komt omdat ze niet zelf in slaap valt, maar dat doet ze dus wel. Op het KDV slaapt ze dus wel langer, soms zelfs 2 uur
.
Oh ja, India is natuurlijk wel wat tropischtechnisch wat lastigquote:Op maandag 12 januari 2015 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
hmmm ja negen maanden is wat dat betreft net lastig he? ik weet niet of ik het zie zitten een baby mee te nemen op een lange vlucht, inentingen tegen tropische ziektes, regenseizoen en heel erg heet daar...
ik voel mezelf al minder enthousiast worden![]()
besef net dat mijn ouders ws. zelf al op vakantie zijn die week, en mijn schoonmoeder werkt nog dus die kan gewoon dienst hebben... het leek even een leuk plan
[..]
Hmm... In de maxi cosi slaapt ze idd ook lekker. Ik heb haar wel eens ingebakerd gehad, in de Puckababy, maar dat hielp niet echt. Nu kan ze bijna -soms lukt het- omrollen dus durf ik het niet meer. Misschien strakker instoppen idd.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat Stip alleen zelf in slaap valt als hij in zijn vrijheid wordt beperkt, dus in de wagen, doek of autostoel. Nu stop ik hem de laatste tijd weer redelijk strak onder een dekentje en af en toe slaapt hij nu toch wel langer en ook 's avonds hoef ik niet meer elk uur naar boven om hem te helpen weer in slaap te komen (afkloppen ivm Fokwet).
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben echt een te enorme doemdenker, geloof ik.. Het eerste wat bij me opkwam toen ik kwaks bericht over India las, was: 'Wat nou als je iets overkomt of het vliegtuig stort neer, dan is M zijn ouders kwijt!
.'
Ik moet daar iets aan doen denk ik..
neuh, dat zou eigenlijk niet in me opkomenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens nog niet gebeld naar het kdv en heb ook niet de drang om dat te doen. Ben ik nou raar?
heb ik ook last van....quote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben echt een te enorme doemdenker, geloof ik. . Het eerste wat bij me opkwam toen ik kwaks bericht over India las, was: 'Wat nou als je iets overkomt of het vliegtuig stort neer, dan is M zijn ouders kwijt! .'
Ik moet daar iets aan doen denk ik. .
nope. Tenminste ik vind van niet. Ik doe dat nooit. Heb het de eerste dag ook niet gedaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens nog niet gebeld naar het kdv en heb ook niet de drang om dat te doen. Ben ik nou raar?
Mijn baby van 7 maanden is voor 5 dagen meegeweest naar Curacaoquote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een baby van negen maanden voor vier dagen heen en terug naar India vliegen? Dapper
Soes, en dat terwijl je totaal geen moeite hebt met je baby op het kdv achterlaten
dat vond ik ook dapperquote:Op maandag 12 januari 2015 14:31 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Mijn baby van 7 maanden is voor 5 dagen meegeweest naar Curacao![]()
Maar Goa is volgens mij niet direct toch? Dan duurt de reis natuurlijk wel een stuk langer![]()
Wat een stats Hilmo!![]()
En inefficiency, checkIk baal er vooral van dat m'n tijd zo wordt opgeslokt door huishoudelijke dingen waardoor ik echt 'diepgang' mis
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Diepgang, als in dat je niet meer toekomt aan Dostojevski? Ja.. dat mis ik ook wel.
Dat!quote:Op maandag 12 januari 2015 14:39 schreef AwayTL het volgende:
Hehe ik baal er doorgaan gewoon van dat als ik even tijd heb, ik alsnog van die kutklusjes moet doen.
Oh, ik heb gisteravond heerlijk zitten fröbelen voor SV. Veel beter dan de vaatwasser uitruimen of de was vouwenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:03 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]![]()
Gewoon even uitgebreid de krant lezen, je verdiepen in dingen die je interesseren, discussieren met vriend over de dingen-des-levens, ruimte in je hoofd/gedachtes voor creatieve ideeen, zulke dingen bedoel ik
Huh serieus?quote:Op maandag 12 januari 2015 16:20 schreef Loj het volgende:
Ik zou gaan kwak en gewoon met baby....
Soms moet je risico nemen en heb je een huilende baby in het vliegtuig, dat zijn dan 12 vervelende uren
(Maar ik weet niet precies hoe het zit met prikken, dat is natuurlijk wel belangrijk )
Oh en mag ik ff de identificatieplicht in de zorg (voor baby's) vervloeken!!!
Over drie weken moet Js naar het Sophia met een id... En pasfoto's daarvoor maken met een ietsje minder gezellige baby (want sprongetje) is een uitdaging
er is ook een npo app, die werkt in elk geval op de chromecast maar misschien ook direct op een smart tv (zou je moeten nakijken). dan kun je via die app live npo 1, 2, 3 en de themakanalen kijken, en uitzendinggemist kijken ookquote:Op maandag 12 januari 2015 16:56 schreef AwayTL het volgende:
Pff wat stom Chanty. Stomme reden van dat personeelsbestand ook.
Ik heb ook graag stilte om mij heen. Tv staat alleen aan voor V die inmiddels meer op de tablet zit. Vind het voor een baby ook teveel prikkels als het de hele dag aan staat. Ik denk dat dat komt omdat ik zelf niet tegen de hele dag geluid aan kan.
Op mijn oude werkplek stond en de hele dag de radio aan en we zaten met 5 in een hokje, man dat was na 2 dagen voor mij al bijkomen. Nieuwe directe collega heeft ook graag rust.
Qua tv zijn wij nu aan het kijken naar een smart-tv met netflix en geen abonnement meer. Jullie nog tips hiervoor? We zijn nog niet helemaal om nl. We kijken soms wat programma's op nl 1 en ik wil ook niet dat ze straks op school buiten de boot vallen, omdat ze niet dezelfde programma's kijken.
Ja al was het enigszins bekend maar dit is om te voorkomen dat mensen via en draaideurconstructie terug komen na 3 maanden. Ik ben er al bijna een jaar weg dus zogezien is het een non-agrument. Als er ooit weer een tijd komt dat wij als werknemers aan het langste eind trekken en zij staan te springen om personeel, dan ga ik ze zoooo hard uitlachen en financieel leegzuigenquote:Op maandag 12 januari 2015 16:56 schreef AwayTL het volgende:
Pff wat stom Chanty. Stomme reden van dat personeelsbestand ook.
Ik heb ook graag stilte om mij heen. Tv staat alleen aan voor V die inmiddels meer op de tablet zit. Vind het voor een baby ook teveel prikkels als het de hele dag aan staat. Ik denk dat dat komt omdat ik zelf niet tegen de hele dag geluid aan kan.
Op mijn oude werkplek stond en de hele dag de radio aan en we zaten met 5 in een hokje, man dat was na 2 dagen voor mij al bijkomen. Nieuwe directe collega heeft ook graag rust.
Qua tv zijn wij nu aan het kijken naar een smart-tv met netflix en geen abonnement meer. Jullie nog tips hiervoor? We zijn nog niet helemaal om nl. We kijken soms wat programma's op nl 1 en ik wil ook niet dat ze straks op school buiten de boot vallen, omdat ze niet dezelfde programma's kijken.
Nog erger… vrijdag op de crematie was de projectleider er ook en die vraagt doodleuk hoe het met solliciteren gaat terwijl hij weet dat hij me op de reservelijst heeft gezetquote:Op maandag 12 januari 2015 17:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Room, zit je vast aan bepaalde vakantie periodes dan? Is dat bloesem seizoen echt dat het zo druk is?
Ik ben ook vakantie aant plannen, voor eind feb. Vooralsnog nog niets geregeld
Wat balen Chantyecht stom ook dat je zelf zo moest leuren om antwoord te krijgen
Dat doet Suus ook steeds, skittles. Daarom baker ik haar in in een inbakerslaapzakje. De heupjes zijn dan vrij maar armpjes zijn langs haar lichaam. Lou rolt nog niet om toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:36 schreef Skittles het volgende:
Wat balen Chanty!![]()
Away, wij hebben een Philips smart tv en Netflix vind ik toch wel heel fijn tijdens de enorme plakmomenten. Slapen met of zonder geluid maakt voor haar geen verschil op dat moment, als ze maar tegen mij aan ligt. Ik heb even gekeken en er zit bij ons ook een NPO uitzending gemist app op (en videoland, Spotify, YouTube, Facebook en nog meer dingen waar je geen drol aan hebt..)
Nog even een vraagje over dat slapen.. Nu ze in haar bedje ligt merk ik op dat ze om de paar seconde steeds zo'n schrik reactie heeft. De ene keer begint ze dan weer hard te huilen en de andere keer valt ze weer in slaap om daarna weer te schrikken en wakker te worden. Herkenbaar voor iemand en zo ja hoe komt et en kan ik iets doen om het te voorkomen zodat ze niet steeds wakker wordt tijdens haar toch al korte dutjes?
Nee omrollen heeft ze wel een keer gedaan, maar nu rolt ze tot haar zij en kan de kracht niet vinden om over haar armpje te rollen.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat doet Suus ook steeds, skittles. Daarom baker ik haar in in een inbakerslaapzakje. De heupjes zijn dan vrij maar armpjes zijn langs haar lichaam. Lou rolt nog niet om toch?
Bij Suus maakt dit iig het verschil tussen wel of niet rustig in slaap vallen en een mini dutje of een goeie slaap.
Het kan best zijn dat het even wennen is hoor, Suus dacht de eerste twee keer ofzo what the f*ck gebeurt erquote:Op maandag 12 januari 2015 17:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nee omrollen heeft ze wel een keer gedaan, maar nu rolt ze tot haar zij en kan de kracht niet vinden om over haar armpje te rollen.
Ze wil wel graag haar handen naast haar hoofd, maar als dit haar helpt om goed te slapen kan ik wel proberen of ze er aan kan wennen om ingebakerd te liggen.
Bedankt!
Ik weet niet welke grote stad je naartoe gaatquote:Op maandag 12 januari 2015 17:55 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje voor wat straks speelt in februari; wat zouden jullie doen in de grote stad (ja we komen hier van het platteland dus geen ervaring mee) als je met een groep ergens gaat eten waar je met de tram bijv. heen moet in de binnenstad, baby past dan niet meer in de reiswieg, is nog niet stabiel genoeg om in een kinderstoel (denk met 4 maanden dat dat nog niet kan?), waar laat je de baby dan? Maxi cosi meeslepen de tram in? In de manduca is het niet zo prettig zitten.
quote:Op maandag 12 januari 2015 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
En dan nu, de hysterische overprikkelde huilbaby![]()
Ik sta met witte puntmuts voor je huis en wacht nog even op de bestelde pek en veren voor ik binnen dring.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
Het ging goed, heeft zelfs 200 cc gedronken. Maar ze is nu zo moe en ze blijft maar krijsenik krijg vast brandende fakkels toegeworpen als ik zeg dat ze al 20 minuten in bed ligt te gillen terwijl ik beneden ben he?
En steeds denk ik: ze pakt m! En dan na een minuut stilte begint het weer
Tsja, maar dan moet t wel passen...Ik zie M er ook wel voor zes maanden uitgroeien... dus dan maar in de draagdoek en op een kleedje als we ergens zijn....quote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef laziness het volgende:
Past baby met 4 maanden niet meer in de reiswieg??
Bij voorkeur liggen ze er tot 6 maanden in voor het ruggetje...
Hoera voor het drinken!quote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
Het ging goed, heeft zelfs 200 cc gedronken. Maar ze is nu zo moe en ze blijft maar krijsenik krijg vast brandende fakkels toegeworpen als ik zeg dat ze al 20 minuten in bed ligt te gillen terwijl ik beneden ben he?
Als je even terug leest, zie je dat deze beeb 62 cm en 7,5 kg is. Zou best kunnen dus.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:33 schreef laziness het volgende:
Past baby met 4 maanden niet meer in de reiswieg??
Bij voorkeur liggen ze er tot 6 maanden in voor het ruggetje...
verschilt dan denk ik toch ook per model/merk? ik vind de bak van de mutsy igo die wij hebben erg klein ogen... hij ligt nu al op ca 10-15 cm van de bovenrand met zijn hoofd. dus ja, t zal wel passen, maar dan moet hij niet enthousiast met zn voeten afzetten tegen de onderrand straksquote:Op maandag 12 januari 2015 18:36 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is ook groot en kon er zeker tot een maand of vijf en een half, zes nog wel in.
Jonguh je hebt geluk dat ik niet weet waar je woont. Mijn hooivork staat al klaarquote:Op maandag 12 januari 2015 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
Whehe dat laatste is herkenbaar jaquote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
verschilt dan denk ik toch ook per model/merk? ik vind de bak van de mutsy igo die wij hebben erg klein ogen... hij ligt nu al op ca 10-15 cm van de bovenrand met zijn hoofd. dus ja, t zal wel passen, maar dan moet hij niet enthousiast met zn voeten afzetten tegen de onderrand straks(is nu in t badje al een probleem, bonkt steeds met zn hoofd tegen de badwand aan als hij met zn voetje een zwiep doet).
oh, nou, hij kijkt steeds met een "WTF!" hoofd naar me en gaat na verloop van tijd pruilen en dan huilenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
Whehe dat laatste is herkenbaar jaen een lol dat ze dan heeft
De mijne zat op de +1 lijn en paste ook tot 5,5 maand.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als je even terug leest, zie je dat deze beeb 62 cm en 7,5 kg is. Zou best kunnen dus.
T moet maar passen allemaal
ze zit als een plank in de doek en krijst of ze vermoord wordtquote:Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef Franny_G het volgende:
Wil ze niet gewoon bij jou zijn, SQ. Aan de borst of even in doek?
Gelukkig slaapt zequote:Op maandag 12 januari 2015 19:06 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, soesa!
Man, hoofdpijn na een uur krijsende babymaar ze slaapt, in de doek. Hopelijk heeft papa zin in soep uit zak
Volgens mij hebben we dezelfde wagen Kwak, ik vond de bak ook klein. F was er met 5 maanden wel klaar mee. Jou M is ook nog een lange toch, dus wie weet tot hoe lang hij pastquote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
verschilt dan denk ik toch ook per model/merk? ik vind de bak van de mutsy igo die wij hebben erg klein ogen... hij ligt nu al op ca 10-15 cm van de bovenrand met zijn hoofd. dus ja, t zal wel passen, maar dan moet hij niet enthousiast met zn voeten afzetten tegen de onderrand straks(is nu in t badje al een probleem, bonkt steeds met zn hoofd tegen de badwand aan als hij met zn voetje een zwiep doet).
Plat in de buggy inzet levert echt wel vele malen hardere klappen op voor het ruggetje. Er zit geen matrasje in.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:15 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we dezelfde wagen Kwak, ik vond de bak ook klein. F was er met 5 maanden wel klaar mee. Jou M is ook nog een lange toch, dus wie weet tot hoe lang hij past![]()
Verder snap ik niet zo goed waarom de wandelwagen inzet niet goed zou zijn, mits plat natuurlijk. Plat in de wieg of plat in dat ding, maakt toch geen verschil?
oja? Dat matrasje in de wieg zag er nou ook niet heel erg dempend uitquote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Plat in de buggy inzet levert echt wel vele malen hardere klappen op voor het ruggetje. Er zit geen matrasje in.
Wij hebben ook de igo. Vanaf een maand of vier lag kuiken ook niet meer stil met zijn voetjes, en trappelende beentjes nemen minder ruimte in de lengte in.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Top, das waar. Is nu bij M ook al zo, die trappelt de hele dagquote:Op maandag 12 januari 2015 20:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben ook de igo. Vanaf een maand of vier lag kuiken ook niet meer stil met zijn voetjes, en trappelende beentjes nemen minder ruimte in de lengte in.
ik zie wel vaker kinderwagens in de tram hoor, als je man erbij is zal t wel lukken. Scheelt ook of je een tram of een RandstadRail hebt, die zijn gelijkvloers (lijn 2,3,4 en 6).quote:Op maandag 12 januari 2015 21:05 schreef Hilmo het volgende:
Och sq sterkte. Pittig na je werkdag helemaal.
Kwak, den Haag gaat het om. Oei steile trapjes?? Gaat dat met kinderwagen wel lukken? Gelukkig is man erbij, mag hij tillen.
Draagzak hebben wij ook en dat is een optie voor museum oid, maar in restaurant ermee vind ik minder.
Baby is nog groter dan Room zegt hihi, 65 cm en 7,7 kg nu. Reiswieg is extra lang (maxi cosi mura, speciaal gekocht voor de lange wieg) maar ik ben bang dat het niet past. Mocht het nog enigszins kunnen doen we de reiswieg maar over een volle maand vrees ik het ergste.
misschien een andere knoop? of rugdragen? armpjes vrij? heupdragen?quote:Op maandag 12 januari 2015 22:46 schreef Razztwizzle het volgende:
3cm in 3 wekenIk hoop voor je dat hij niet in dat tempo door blijft groeien
A. vindt het niet meer fijn in de doekWurmen en huilen. Ze is ook zo beweeglijk, ze ligt het allerliefst op het speelkleed te wapperen met armen en benen. Wipstoel is al huilen. Iemand nog tips vwb de doek, of moet ik me er bij neerleggen dat dragen niet voor ons is
.
Fixed that for you!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Overbezorgde Gezond bezorgde mama: check!
F heeft een flinke volle hoest met veel slijm dat vast zit, longen zijn netjes schoon.
Mocht wel alvast 'voor het geval dat' pufjes meenemen. Maar dat vind ik onzin, als hij zieker zou worden gaan ze eerst maar luisteren.
Meneer is inmiddels aan de borst in slaap gevallen, is me al tijden niet gebeurd. Gelukkig had ik zelf net nog geplast en gegeten en gedronken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
+1 op alles. Laat het van je afglijden kwak! Je ventje ziet er gezond uit toch? En anders win qua voeding ergens anders advies in (iemand zei de nutricialijn?). Hartruis is volgens mij niet direct erg maar ik snap dat je dat niet lekker zit, zou mij ook niet lekker zitten namelijk. Misschien kun je contact opnemen voor wat extra uitleg met een (huis)arts?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak... ene oor in andere uit. Echt wat een vreemde adviezen/reacties. Meten doen ze hier overigens altijd. En je moet toch de lengte én het gewicht hebben om te kunnen zien of iets in verhouding is.
Qua flessen. T dronk met 5 weken 150/5 en met 8 weken 180/6. Het cb vond dat allemaal prima.
Maak je je zorgen om het ruisje?
Nou, extra flesje is idd geen overbodige luxe!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb dat ook es gehad Soesa! Meteen erna een extra flesje in mijn buro gegooid![]()
Maar fijn voor de vriezervoorraad!
Sorry Kwak, spoiler nu nog niet gelezen. Snel antwoord voor Crumpette.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:17 schreef Crumpette het volgende:
Even snel tussendoor een vraagje:
Ik heb een medela symphony set (want kolf gehuurd), maar als ik nou een swing zou aanschaffen, passen die onderdelen dan op elkaar?
Kwakidd met zout nemen hoor. Jij bent zn moeder en je ziet hem groeien, toch? Hij is niet dik, hij wordt later gewoon lang
. Hartruisje is wel weer meh, hoop dat hij daar overheen groeit dan. (kan dat?)
ermagherd handigquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:19 schreef Burdie het volgende:
Die passen niet op elkaar, handig he.
Er is wel een workaround, waarbij je een los swing slangetje koopt en die met een verloopstukje aan je symphony set maakt (zo kan je van de swing evt ook een dubbelzijdige kolf maken).
mja hij zat op +1 nu op +2... lengte is pas 1 keer gemeten en bij hen dus een stip, bij mij met geboortelengte erbij wel een lijntje. even plaatjes maken....quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:49 schreef Burdie het volgende:
Prima gewicht toch, kwak? Zoiets was kuiken ook rond die leeftijd. Of past het helemaal niet bij de rest van zijn curve?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Het is ook geen medela onderdeel, ik kocht het bij wildkamp.nl (kostte 50 cent geloof ik, gratis verzending. En ze verstuurden het met pakketpostquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ermagherd handigmaar zo'n verloopstukje lijkt me dan weer zomg hendig sjiek! Dat is vast niet te koop via bol oid? Mag vast niet van medela?
oee thanks. Ik vroeg me al af of ik moest kijken bij "binnenriolering" of "pompen"quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:11 schreef Burdie het volgende:
Deze was het, maar die hebben ze vast ook als verloopstukje ipv t-stukje.
http://m.wildkamp.nl/Norm(...)r_610708_cat_4010000
zunne gròte rioolpaip! 9cm, grais plastiek!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:12 schreef Crumpette het volgende:
[..]
oee thanks. Ik vroeg me al af of ik moest kijken bij "binnenriolering" of "pompen"![]()
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zunne gròte rioolpaip! 9cm, grais plastiek!
Idd een heel ander gezicht! Ik vind sowieso vaak dat baby's zo'n lieve gezichtjes krijgen van op hun buik liggenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ze vindt het tegenwoordig ook best acceptabel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel ander koppie meteen
dat hebben alle babiesquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:00 schreef Skittles het volgende:
Ze heeft op die foto wel een megagroot voorhoofd
Da's ook wel weer zoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:08 schreef Fee-nix het volgende:
Kursor? Bedoel je niet Fee. Maar thnx
.
Nou was ik jouw M vergeten, Kwak... Schatje! Dat kinnetje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en M slapend
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
quote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef AwayTL het volgende:
eu ja hallo, ik ben er heul nog niet uit of ik wel een derde wil en dan spammen jullie zulke mooie meiden
Heeft S2, M, Lou of Lau nog plek in de harem voor deze vrolijke frans?
spoiler want grootWat een superleuke foto AwaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en M slapend![]()
ik word er helemaal blij van
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:13 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een vrolijkerd Away!
En M heeft heul wel haar! [ link | afbeelding ]Hij heeft dàt in elk geval niet van z'n vader
disclaimer
je weet dat de kans 50% is he?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:13 schreef BlueEyes het volgende:
Jullie willen dat ik mijn vriend nog gekker maak door al die meisjes te showen![]()
Het is voorlopig nog een keiharde nee, nog een half jaar te gaan om te weken
Leuke minitjes
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef AwayTL het volgende:
eu ja hallo, ik ben er heul nog niet uit of ik wel een derde wil en dan spammen jullie zulke mooie meiden
Heeft S2, M, Lou of Lau nog plek in de harem voor deze vrolijke frans?
spoiler want grootZo'n leuk hoofdjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en M slapend![]()
![]()
![]()
nee, dat vind ik echt niet kunnenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh, wat een mooie kindjes hebben jullie
die van mij blijf ik zelf de mooiste vinden, maar dat snappen jullie vast wel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door Tante_Soesa op 13-01-2015 15:59:44 ]
Nooit snijden in een zetpil!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
I lijkt toch wel last te hebben van de prikjes. Geen koorts, maar wel flink brullen.. Hij weegt 5180 gram en de zetpillen die ik heb (120 mg) zijn vanaf 5,5 kilo. Kan ik daar een stuk afsnijden of zo?
.
Heuj, bij jou durft ze gewoon te huilen, vreemde ogen dwingen hequote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
Helio, wat lief he
Trollbabystats na de eerste dag met opa & oma:
3 flessen bv van 80 cc zonder morren schoon leeg
3 keer huilend in bed gelegd, binnen vijf minuten slapen en dan ook meteen 2x2 uur en 1x 45 minuten
Ik neem ontslag als moeder![]()
Tegen de pijnquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, waarom zou je zetpillen geven als hij geen koorts heeft? Gewoon lekker tegen je aan houden. Hopelijk is het snel over
Omdat hij naar mijn idee wel duidelijk pijn heeft, want ik hoor hem nooit huilen zoals hij nu doet. Hij is vreselijk moe maar kan niet slapen omdat er dan weer een krijs komt, dus ik dacht dat paracetamol wel kon helpen... (zo staat het ook op het doosje, in ieder geval).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, waarom zou je zetpillen geven als hij geen koorts heeft? Gewoon lekker tegen je aan houden. Hopelijk is het snel over
Ooh Sq niet laten inpakken en ontmoedigen door het mopje hoor. Het kan ook absoluut een momentopname zijn geweest bij opa&oma.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:03 schreef Stormqueen het volgende:
Het ontmoedigt anders behoorlijk dat ze nu alweer huiltje krijgt toch het gevoel dat t aan jou ligt
Misschien dat de een bepaalde spanning voelt?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:03 schreef Stormqueen het volgende:
Het ontmoedigt anders behoorlijk dat ze nu alweer huiltje krijgt toch het gevoel dat t aan jou ligt
Ik had ooit gelezen dat huilbaby's vaak ineens stil zijn en slapen als ze opgenomen worden, omdat de omgeving en mensen zo vreemd zijn dat ze in een soort flight-reactie schieten en zich maar gewoon overgeven omdat ze niks kunnen met al die nieuwe prikkels. En dat de ouders dan idd de veilige omgeving is waar alles een plekje moet krijgen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:03 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt logisch. Huilen de huilbabys dan weer veel als ze thuis zijn of is er wel iets veranderd na z'n opname?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:13 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik had ooit gelezen dat huilbaby's vaak ineens stil zijn en slapen als ze opgenomen worden, omdat de omgeving en mensen zo vreemd zijn dat ze in een soort flight-reactie schieten en zich maar gewoon overgeven omdat ze niks kunnen met al die nieuwe prikkels. En dat de ouders dan idd de veilige omgeving is waar alles een plekje moet krijgen.
Geen idee of het zo is, maar ik vond het een goede uitleg als ik erdoorheen zat
Ik heb M vorige keer ook s nachts een zetpil gegeven voor de pijn (plotseling gillen enzo, duidelijk pijn) maar die was al meer dan 5,5 kg.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Omdat hij naar mijn idee wel duidelijk pijn heeft, want ik hoor hem nooit huilen zoals hij nu doet. Hij is vreselijk moe maar kan niet slapen omdat er dan weer een krijs komt, dus ik dacht dat paracetamol wel kon helpen... (zo staat het ook op het doosje, in ieder geval).
alleen je kat behandelen, niks spuiten! Elke drie weken nekdruppels geven. Sterktequote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:06 schreef Skittles het volgende:
Weet iemand een manier om je huis vlovrij te krijgen zonder dat het schadelijk is voor de baby?
De buren hebben twee nieuwe honden en de hond van schoonouders zijn hier met oud en nieuw geweest. Nu heeft de kat opeens vlooien. Ik heb nog nooit vlooien in huis gehad, dus geen idee wat ik er tegen kan doenJe hebt vast spuitbussen oid ertegen maar kan dat geen kwaad voor haar? En die druppeltjes voor in de nek van de kat zal ik ook maar direct morgen halen.
Bah, in de box liggen poepjes en ik zag net twee vlooien van Lou afspringen
En alles kookwassen (evt even bewaren in een vuilniszak?), stofzuigen als een malle en de buren waarschuwen mochten het hun honden zijn? De stofzuiger is alleen zonder zak.. Hopelijk werkt een stuk papier voor de opening vastproppen en eromheen wikkelen ook. Ik heb me nog nooit zo smerig gevoeldquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
alleen je kat behandelen, niks spuiten! Elke drie weken nekdruppels geven. Sterkte
een dag. Echt, de kat behandelen is het enige dat echt werkt. Let wel, hou de kat binnen en niet stoppen met behandelen als de vlooien weg zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:07 schreef Skittles het volgende:
[..]
En alles kookwassen (evt even bewaren in een vuilniszak?), stofzuigen als een malle en de buren waarschuwen mochten het hun honden zijn? De stofzuiger is alleen zonder zak.. Hopelijk werkt een stuk papier voor de opening vastproppen en eromheen wikkelen ook. Ik heb me nog nooit zo smerig gevoeld![]()
Hoe lang duurde het bij jou voor ze weg waren?
En toch fijn dat je trollbaby wel stil te krijgen is![]()
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:31 schreef Stormqueen het volgende:
Hmm, de strijd zet zich gewoon voort. Ze heeft net tien minuten geslapen en sindsdien weer krijsen. Zodra ik haar richting matrasje beweeg huilt ze alkun je hier les in krijgen ofzo, ergens?
Natuurlijk, iedere baby is anders, maar S1 huilde 's avonds ook veel. Na die sprong van rond de 4 maanden was het een compleet ander kind en werd het echt super makkelijk. Dus houd hoopquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:31 schreef Stormqueen het volgende:
Hmm, de strijd zet zich gewoon voort. Ze heeft net tien minuten geslapen en sindsdien weer krijsen. Zodra ik haar richting matrasje beweeg huilt ze alkun je hier les in krijgen ofzo, ergens?
Het voelt op deze manier ook oneerlijk. Alsof de rest van de wereld haar vrolijke momenten krijgt en ik voorgoed gedoemd ben om alleen nog maar gehuil aan te horen.
Honden en katten hebben niet dezelfde vlooien dacht ik. Dus vraag me af of het met honden te maken en heeft. En verder wat SQ zegt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:06 schreef Skittles het volgende:
Weet iemand een manier om je huis vlovrij te krijgen zonder dat het schadelijk is voor de baby?
De buren hebben twee nieuwe honden en de hond van schoonouders zijn hier met oud en nieuw geweest. Nu heeft de kat opeens vlooien. Ik heb nog nooit vlooien in huis gehad, dus geen idee wat ik er tegen kan doenJe hebt vast spuitbussen oid ertegen maar kan dat geen kwaad voor haar? En die druppeltjes voor in de nek van de kat zal ik ook maar direct morgen halen.
Bah, in de box liggen poepjes en ik zag net twee vlooien van Lou afspringen
+1quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedere baby is anders, maar S1 huilde 's avonds ook veel. Na die sprong van rond de 4 maanden was het een compleet ander kind en werd het echt super makkelijk. Dus houd hoop
Oh geen idee, maar onze kat komt niet buiten en dat zijn de enige dieren waar wij mee in contact komen. De go heeft wel 2 konijnen, maar daar zullen we het vast niet van hebbenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Honden en katten hebben niet dezelfde vlooien dacht ik. Dus vraag me af of het met honden te maken en heeft. En verder wat SQ zegt.
En de dagen na het behandelen goed stofzuigen geloof ik, want dan laten de eitjes los?
nou, daar zou ik geen vergif op durven innemen hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:57 schreef Skittles het volgende:
[..]
Oh geen idee, maar onze kat komt niet buiten en dat zijn de enige dieren waar wij mee in contact komen. De go heeft wel 2 konijnen, maar daar zullen we het vast niet van hebben![]()
Bedankt voor de tip bleiblei!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |