abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148587638

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_148587702
Wauw, goede OP foto!
pi_148587892
Twello. Proost. Foto's komen dalek en morgen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 januari 2015 @ 22:25:43 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148587996
Ik ben ook sinds 21:50 ofzo thuis. +30 dus. Die trein van een halfuur later uit Maastricht naar Amsterdam had ook vertraging, ditmaal +5 aankomstvertraging. Ook daar wachtte de IC naar Den Haag in Eindhoven niet op. Misschien dat daar dus nog sluitseintjes gezien konden worden.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:26:44 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148588071
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In dit geval is het toch iets makkelijker. Ik snap wel wat je bedoelt maar ik denk dat er te moeilijk over nagedacht wordt. Dit gezeik hebben we met de STM's allemaal al gehad en nu gaan ze het wiel opnieuw uitvinden.
Dit zit toch iets moeilijker in elkaar dan het lijkt, men moet namelijk twee beveiligingssystemen met elkaar laten praten. Nou is dat in het verleden al wel vaker gedaan, maar een handoff tussen bijvoorbeeld ERTMS en een CBTC-systeem is weer iets nieuws.

Maargoed, zo was een ATB-ERTMS-handover nieuw, moest er ooit werk worden gemaakt van de overgang van KVB op TVM-430 en moest er ook iets worden bedacht op het overstappen van het ene RBC op het andere terwijl een trein 300 km/u rijdt. Het is allemaal wel oplosbaar, maar sommige integratiekwesties zijn makkelijker geklaard dan andere. :)

Op de S-tog rond Kopenhagen wordt de komende jaren een CBTC-systeem aangelegd, terwijl de rest van Denemarken wordt voorzien van ERTMS. Is er in Denemarken sprake van S-Tog-treinen die doorrijden op het hoofdnetwerk van DSB, of zijn dat echt twee gescheiden systemen?
pi_148588517
Het zijn volledig gescheiden systemen. Er liggen hier en daar wel overloopwissels, bijvoorbeeld bij København H en bij Høje Taastrup en bij een werkplaats oostelijk ergens maar dat is het enige.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:36:35 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148588706
Worden die wissels gebruikt voor de dagelijkse treindienst, of is het meer om bijvoorbeeld naar de werkplaats te kunnen komen?

Misschien krijgen de Denen te maken met dezelfde problemen als waar men in Londen nu voor vreest, dan zouden ze eens met elkaar moeten gaan praten. :)
pi_148588711
Net thuis!
dag
pi_148588913
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef James1988 het volgende:
Worden die wissels gebruikt voor de dagelijkse treindienst, of is het meer om bijvoorbeeld naar de werkplaats te kunnen komen?

Misschien krijgen de Denen te maken met dezelfde problemen als waar men in Londen nu voor vreest, dan zouden ze eens met elkaar moeten gaan praten. :)
Het zijn alleen overlopers voor de werkplaats en overbrengingen van materieel inderdaad. De eerste keer dat ik met de dagtrein uit Kopenhagen terugkwam haalden we tussen Hamburg en Bremen opeens een S-Tog treinstel in dat getrokken werd door een BR145, overbrengingsrit. Was gloednieuw. Dat gaat via die wissels dus. Verder compleet gescheiden.
pi_148588977
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef Peter het volgende:
Net thuis!
ik ook *O*

Bedankt voor een geweldig weekend mannen :Y

NS heeft met afstand de slechtste vervoersprestatie van het hele weekend geleverd. Maar in het buitenland hadden we lol ^O^
  zondag 11 januari 2015 @ 22:42:18 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589104
Bij mij begon het probleem gisterochtend al door die SLT(?, die voor die gestrande IRM zat) die de bovenleiding vrijdagavond (!) beschadigd had, en zaterdag driekwart dag nog veel hinder was. En dan inderdaad vandaag ook nog die problemen met een ree én geen machinist én overvolle trein.
pi_148589219
hoerige hoere NS. Moeten we het niet meer over hebben. Wie post ff de groepsfoto in Diekirch? O+
  zondag 11 januari 2015 @ 22:44:34 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148589246
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zijn alleen overlopers voor de werkplaats en overbrengingen van materieel inderdaad. De eerste keer dat ik met de dagtrein uit Kopenhagen terugkwam haalden we tussen Hamburg en Bremen opeens een S-Tog treinstel in dat getrokken werd door een BR145, overbrengingsrit. Was gloednieuw. Dat gaat via die wissels dus. Verder compleet gescheiden.
Ok, dan gaan de Denen er dus geen last van krijgen. :s)

quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik ook *O*

Bedankt voor een geweldig weekend mannen :Y
Allen bedankt :Y

quote:
NS heeft met afstand de slechtste vervoersprestatie van het hele weekend geleverd. Maar in het buitenland hadden we lol ^O^
Helemaal mee eens.

En dan eigenlijk niet eens vanwege die aangereden ree tussen Roermond en Weert (aanrijdingen kunnen gebeuren), maar wel vanwege het totale gebrek aan communicatie en informatie naar de reizigers toe. En die machinist die na +5 op z'n dooie gemakkie aan kwam zetten en eerst nog even lekker een remproef ging doen enzo.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:44:53 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589274
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
hoerige hoere NS. Moeten we het niet meer over hebben. Wie post ff de groepsfoto in Diekirch? O+
Ja, die ben ik nu op de laptiop aan 't zetten.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:45:24 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589301
Over de kilometers dit weekend:
Emmerich - Köln - Gerolstein - Trier - Igel is 318,303 volgens de Trassenpreis-software van DB Netze.
Rest heb ik nog niet zitten bekijken enzo.
pi_148589326
Flash bedankt voor de planning en het boekje!
Greavy ook bedankt voor de planning en de kaartjes; Dennis ook voor een kaartje en iedereen voor de gezelligheid!
5 landen in 2 dagen :s).
dag
pi_148589470
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef James1988 het volgende:

Helemaal mee eens.

En dan eigenlijk niet eens vanwege die aangereden ree tussen Roermond en Weert (aanrijdingen kunnen gebeuren), maar wel vanwege het totale gebrek aan communicatie en informatie naar de reizigers toe. En die machinist die na +5 op z'n dooie gemakkie aan kwam zetten en eerst nog even lekker een remproef ging doen enzo.
voor Utrecht Centraal kwamen er (voor het eerst) excuses voor de drukte, en uitleg dat DAT de reden was van de vertraging. Krijgen de reizigers nog even de schuld ook :') Klootzak.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:49:47 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_148589554
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, die ben ik nu op de laptiop aan 't zetten.
Ohja die wil ik wel zien :D

Ik heb niet heel veel foto's gemaakt dit weekend, maar wel een paar. Die ga ik nog even uitzoeken en dan zet ik ze ook hier :s)

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

voor Utrecht Centraal kwamen er (voor het eerst) excuses voor de drukte, en uitleg dat DAT de reden was van de vertraging. Krijgen de reizigers nog even de schuld ook :') Klootzak.
Wat de neuk. Hij was degene die met +7 een keer wegreed uit Maastricht _O-

Dat het opliep tot +12 omdat er hele volksstammen in moesten is iets waar hij niks aan kan doen, maar het is echt niet de primaire reden. :')
pi_148589587
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:45 schreef greavy het volgende:
Over de kilometers dit weekend:
Emmerich - Köln - Gerolstein - Trier - Igel is 318,303 volgens de Trassenpreis-software van DB Netze.
Rest heb ik nog niet zitten bekijken enzo.
Deventer - Luxemburg gisteren 447, terugrit vandaag 546.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:50:37 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589608
+8 uit Maastricht. Meer dan de helft van de vertraging kwam door die machinist.
pi_148589635
Dat is echt bijna drie keer zoveel kilometers als wat ik deze week gemaakt heb :D (y) Goed bezig luitjes.
  zondag 11 januari 2015 @ 22:51:35 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589665
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Effe kijken straks wat het voor mij is, maar zal ook zoiets zijn denk ik. Hoewel ik gister dus via Amsterdam moest, heb ik er vandaag dus weer wat minder.
  Redactie Sport zondag 11 januari 2015 @ 22:53:58 #23
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148589797
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

had je volmerange-last-minute er al afgehaald?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_148589879
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

had je volmerange-last-minute er al afgehaald?
Ja :Y
  zondag 11 januari 2015 @ 22:56:30 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_148589903
Zo. GtbV ook geregeld.
quote:
Geachte heer Houtsma,

Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 11 januari 2015 in goede orde ontvangen en geregistreerd onder kenmerk xxxxxxxx. Allereerst onze excuses voor de vertraging die u tijdens uw reis heeft opgelopen.

etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')