Ook dat. Laten we niet vergeten, dat het hier helemaal nog niet zo lang geleden was.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er leven nu nog mensen die twee van de meest verschrikkelijke oorlogen in de wereldgeschiedenis hebben meegemaakt. In Europa.
'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit is idd het grote probleem, pas wanneer de politiek dit inziet en dan maatregelen gaat nemen kan er iets aan het probleem gedaan worden. Maar om electorale redenen en om "de boel bij elkaar te houden" gaat dit voorlopig niet gebeuren.
Misschien kun je nu door harde maatregelen een hoop elende voorkomen, straks zijn er draconische maatregelen nodig om de cathastrophe af te wenden.
Geschiedenis is uitermate belangrijk. Daaruit blijkt hoe vrede en oorlog elkaar afwisselen. Dat er nu delen in de Islamitische wereld weer in een staat van oorlog verkeren is dan ook in dat licht bezien niet iets uitzonderlijks of vreemd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is geschiedenis, het gaat om het nu, ooit was de islam een vooruit strevemde cultuur voor die tijd dan (lang lang geleden) maar dat is ook geschiedenis, het gaat om het nu en de toekomst.
Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
Dat gaat veel kosten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
'Een' maatregel zou kunnen zijn om o.a. de ex-Syrië (en regio) gangers preventief op te pakken en te behandelen in een (psychiatrische) instelling. Deze mensen zijn geestesziek en vormen (zie het bewijs in Frankrijk) een potentieel gevaar voor de samenleving, en niet te vergeten ook voor zichzelf.
T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is ook noodzakelijk, maar reactief,
Het gaat om de zwijgende meerderheid van moslims
Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.quote:
Nou, dan moeten ze zeker keukentrapjes verbieden!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waar mensenlevens op het spel staan mag geld geen rol spelen.....maar dat zal wel en utopische gedachte zijn. Money rules immers.
Nee het probleem is dat bij de "gematigde" moslim teveel begrip voor IS c.s. is, dat is het grootste probleem, niet die paar (duizend) geradicaliseerden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
T.o.v. van 10 jaar geleden is m.i. er toch al wel veel bereikt omdat het voor veel niet moslims inmiddels wel duidelijk is dat de meeste moslims dergelijke daden veroordelen. Er is m.i. meer begrip gekomen, ook van de kant van de moslims voor de niet moslims. Uiteraard is er nog veel verbetering mogelijk. Maar wat mij betreft gaan we de goede kant op, qua begrip. Dat er zieke moslimgeesten rondlopen staat buiten kuif, net als zieke niet moslimgeesten. Maar die beide laatste groepen moeten niet leidend zijn in het debat.
Dat maakt het alleen maar triester eigenlijk. Zoveel grondstof daar, dat als je het goed organiseert voorzichtig een beschaving kunt opbouwen. Het welvaartsniveau kan met zoveel geld echt wel omhoog. Maar dan moet je wel allemaal van goede wil zijn natuurlijk, en je onderlinge conflicten eens naast je leggen. Wij in Nederland hebben ook zo'n beetje conflicten en oorlogen met de halve wereld gehad. Maar zeggen onze opa en oma ons dat als we zo'n rotmof zien lopen, we hem altijd direct dood moeten slaan omdat het vieze nazi's zijn? Of gaan mensen hier nog steeds voor het oog van hun kinderen op de vuist als we zo'n 'kut-Belg' tegenkomen, want hoe durfden ze oorlog te voeren en zich van ons onafhankelijk te verklaren??quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk heel wat anders achter.
Overbevolking, armoede, en dan nog bemoeienis van het westen als het ze uitkomt ivm de olie.
Sterker nog, het Westen heeft alleen maar voordeel bij verdeeldheid in die regio.
Enigszins. En ik snap ook wel dat het Westen niet altijd een even nette rol gespeeld heeft, maar ik heb eigenlijk altijd het idee dat ze er daar zonder inmenging van het Westen ook wel een teringzooi van maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe en waarom die regio zo in elkaar steekt he?
Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:32 schreef Roland010 het volgende:
Misschien is het voor mij als inwoner van een welvaartsland wat makkelijk praten, maar waarom willen ze daar na zoveel jaren oorlog en ellende niet eens een keer beseffen dat door je toedoen je de toekomst van de toekomstige generaties en je land nu al kapot hebt gemaakt? En wat heeft het opgeleverd? Alleen maar ellende, veel ellende.
Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
Bovendien ligt een nieuw gewapend conflict (Navo-Poetin) gewoon op de loer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft ook heel lang geduurd voordat wij dat begrepen en eigenlijk hebben we het nog niet geleerd. Het verschil is dat wij nu liever ergens anders onze oorlogen uitvechten maar dat levert ook weinig goeds op. Om je zo kort na wo2 te beroepen op onze beschaving terwijl we in europa nog de verschrikkelijke balkanoorlogen hebben gehad en de nodige dictaturen gaat mij wat ver.
Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Denk je dat er psychiaters zijn die het volstrekt gezond vinden om vanwege een denkbeeldige baas talloze mensen af te slachten?
edit: o, ik zie trouwens dat je Charlie bent. Wat goed. Wanneer begin je met het publiceren van cartoons?
Zo'n maatregel is nog fascistischer dan het vermoorden van 12 cartoonisten. Ongelooflijk wat sommige mensen roepen zonder eerst even over de implicaties na te denken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, laat ons geestesziekte definiëren door politici en rechters, ipv door psychiaters. good old USSR...
De ex-Syriëgangers hebben zichzelf al als geestesziek gedefinieerd. Dat hoeven politici en rechters niet eens te doen. Na behandeling door psychiaters kunnen zij na een positieve diagnose weer terug in de maatschappij. No problem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hm. Nou je het zegt. Ik zag alleen Ché.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Euhm, blijkbaar herken je Charles Manson niet?
Eerder de volkeren daar idd dan het geloof. Hoewel ik bij de Islam wel het idee krijg altijd dat het een religie is die vooral bijdraagt aan afbraak en bijna nergens aan opbouw. Het helpt in elk geval niet in dergelijke landen... Als al die Moslims in het MO atheïst, boeddhist of protestants ofzo waren geweest dan weet ik voor 100 % zeker dat het er (iets) minder erg uit had gezien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ze achterliggen ontken ik ook niet, maar dat is dus de oorzaak he. En niet het geloof.
Ik ben idd nog blij, dat de onschuldige mensen die daar in de ellende leven zo'n houvast hebben en dat de kinderen daar doodgaan met de laatste gedachte dat ze naar pappa en hun vriendjes gaan, die bij Allah op hen wachten. De echte waarheid is veel gruwelijker....quote:Mensen die achterliggen grijpen meestal een geloof aan ja. Waarschijnlijk wat houvast in een onzeker leven.
In geen 100 jaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bovendien ligt een nieuw gewapend conflict (Navo-Poetin) gewoon op de loer.
Ik denk inderdaad ook dat de atoombom de belangrijkste bewaker van de vrede is en niet onze welvaart, laten we hopen dat dat ding het blijft volhouden zonder hem te gebruiken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bovendien ligt een nieuw gewapend conflict (Navo-Poetin) gewoon op de loer.
Het is dat de wapens niet meer zo geschikt zijn voor een dergelijk conflict anders was er allang meer opbouw naar een oorlogssituatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |