abonnement Unibet Coolblue
pi_152301718
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik ben gestopt mang. Vereniging de klote op, team weg ;(
Ik ook. Maar zaterdag > zondag.
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2015 @ 19:56:42 #277
21636 Feestkabouter
pi_152307477
Voor de goede orde: ik speel op zaterdag.... En op zondag!
pi_152328049
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:28 schreef Feestkabouter het volgende:
Fok tennis-meet: wat dachten R-JL, Norrage en Rhubarb van zaterdag 23 mei eind van de ochtend a begin van de middag?

die dag hoef je geen competitie te spelen, tenzij je moet inhalen....
Ik kan dan helaas niet...
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:10:20 #279
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_152328228
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:04 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Ik kan dan helaas niet...
http://toernooi.nl/sport/(...)D0-B478-3F3627F40815

Kan je dan wel?
pi_152328288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:04 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Ik kan dan helaas niet...
Ik ook niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_152328554
quote:
Waarschijnlijk niet...
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:15:57 #282
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_152332587
quote:
Wordt er dit jaar weer eens degelijke eye-candy en een mooi off-court programma geregeld?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:21:29 #283
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_152332778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Wordt er dit jaar weer eens degelijke eye-candy en een mooi off-court programma geregeld?
Jazeker..volg de facebook pagina maar he
http://facebook.com/vliegende.tennistoernooi
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:22:26 #284
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_152332814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:21 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

Jazeker..volg de facebook pagina maar he
http://facebook.com/vliegende.tennistoernooi
Ik bedoel vooral een degelijk, offcourt avondprogramma biatch :P
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:24:21 #285
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_152332874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral een degelijk, offcourt avondprogramma biatch :P
Dat is toch altijd goed geregeld ouwe
pi_152874178
Een teamlid heeft 2x ingevallen bij een hoger (sterker) team in dezelfde competitiesoort.
Mag ik hem nu in de laatste wedstrijd opstellen?

Het competitiereglement zegt hierover het volgende:

IV-07 Aantal malen dat in een hogere ploeg mag worden gespeeld
1.Gerechtigd tot het spelen in een bepaalde ploeg is uitsluitend een speler, die in het betreffende bondsjaar in een bepaalde competitie (art. IV-04 lid 1) niet meer dan eenmaal in een hogere ploeg (art. I-02, lid 4 sub j) heeft gespeeld of geacht wordt te hebben gespeeld.
2. Lid 1 is niet van toepassing indien dispensatie is verleend op grond van artikel IV-04. lid 2

V-04 Ploegopstelling laatste twee speeldagen
Op de laatste twee speeldagen mogen in een ploeg maximaal 2 spelers opgesteld worden die 3 keer of vaker zijn uitgekomen (of geacht te zijn uitgekomen) in een ploeg in dezelfde competitiesoort met een lager ploegnummer

Kan iemand hier chocola van maken?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 05:44:01 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_152874987
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:57 schreef VadeRetro het volgende:
Een teamlid heeft 2x ingevallen bij een hoger (sterker) team in dezelfde competitiesoort.
Mag ik hem nu in de laatste wedstrijd opstellen?

Het competitiereglement zegt hierover het volgende:

IV-07 Aantal malen dat in een hogere ploeg mag worden gespeeld
1.Gerechtigd tot het spelen in een bepaalde ploeg is uitsluitend een speler, die in het betreffende bondsjaar in een bepaalde competitie (art. IV-04 lid 1) niet meer dan eenmaal in een hogere ploeg (art. I-02, lid 4 sub j) heeft gespeeld of geacht wordt te hebben gespeeld.
2. Lid 1 is niet van toepassing indien dispensatie is verleend op grond van artikel IV-04. lid 2

V-04 Ploegopstelling laatste twee speeldagen
Op de laatste twee speeldagen mogen in een ploeg maximaal 2 spelers opgesteld worden die 3 keer of vaker zijn uitgekomen (of geacht te zijn uitgekomen) in een ploeg in dezelfde competitiesoort met een lager ploegnummer

Kan iemand hier chocola van maken?
Volgens mij zoals ik het lees, had het maximaal 1 keer mogen zijn.
Er is geen dispensatie aangevraagd? Dan ben je volgens mij al fout geweest door hem 2 keer mee te laten doen in een ander team. Maar ik kan me vergissen, KNLTB omschrijft het weer zo lekker duidelijk.
pi_152884182
Ik denk dat ik er uit ben!

De verwarring werd veroorzaakt door de term "lager ploegnummer" bij V-04
"Team 1" heeft volgens mij een lager ploegnummer dan "Team 2".
"1" is lager dan "2".

Als je met die interpretatie de tekst van V-04 leest, dan raak je in verwarring, want dan lijkt het dat spelers van "Team 1" in de laatste speeldagen mogen meedoen aan wedstrijden van "Team 2"

Het begrip lager teamnummer verwijst echter niet naar de cijfers 1 of 2, maar naar de speelsterkte.

Als je het leest als speelsterkte, dan is het volgens mij zo:

IV-07
Een speler van een lager team mag 1 keer invallen bij een hoger team van dezelfde vereniging zonder dat hij zijn recht verliest om verder nog voor het lagere team te mogen spelen. Speelt hij 2x mee met het hogere team dan mag hij alleen nog voor dat hogere team spelen.

V-04
Een hoger team mag spelers van een lager team laten meespelen, maar dat is bij de laatste 2 speeldagen gelimiteerd.
Bij de twee laatste speeldagen mogen per keer niet meer dan 2 "vaste" spelers van het lagere team bij het hogere team meespelen. Vaste spelers van het lagere team zijn degenen die 3 keer of meer met het lagere team hebben meegespeeld.

Iemand kan onder beide regelingen vallen.
Als hij 3 keer heeft meegedaan bij het lagere team dan geldt hij volgens V-04 als "vaste" speler van het lagere team en kan het zijn dat hij de 2 laatste speeldagen niet mee mag doen met het hogere team wanneer er ook andere "vaste" spelers van het lagere team met het hogere team meedoen.
Maar als hij al 2 keer is ingevallen in het hogere team, dan mag hij ook niet meer meedoen met het lagere team.

Conclusie
Mijn ploeggenoot mag niet meer met ons meedoen omdat hij al 2x heeft meegedaan bij een hoger team.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 21:56:02 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_152893603
Uh... dat is toch altijd zo?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:09:38 #290
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_152894394
Volgens mij is het gewoon zo dat als je 2 of meer keer meedoet in 1 team, je automatisch bij dat team hoort. Dan mag je daarnaast nog 1 keer bij een ander team invallen. Tenzij je dispensatie aanvraagt, maar dan moet je minimaal 4 keer bij elk team meedoen.
  zondag 24 mei 2015 @ 01:42:55 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_152905891
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:09 schreef tja77 het volgende:
Volgens mij is het gewoon zo dat als je 2 of meer keer meedoet in 1 team, je automatisch bij dat team hoort. Dan mag je daarnaast nog 1 keer bij een ander team invallen. Tenzij je dispensatie aanvraagt, maar dan moet je minimaal 4 keer bij elk team meedoen.
Volgens mij is het zo dat je gewoon 1 keer hoger mag invallen, na de 2de keer mag je niet meer in het lagere team spelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 24 mei 2015 @ 09:55:18 #292
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_152909212
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 01:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je gewoon 1 keer hoger mag invallen, na de 2de keer mag je niet meer in het lagere team spelen.
Klopt, omdat je na 2 keer invallen officieel deel uitmaakt van dat hogere team.
pi_152913316
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 09:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klopt, omdat je na 2 keer invallen officieel deel uitmaakt van dat hogere team.
Wat dat betreft was regel IV-07 duidelijk
De verwarring werd veroorzaakt door het begrip lager teamnummer bij regel V-04.

Ik vind V-04 toch een merkwaardige regel. In de laatste rondes wordt het spannend voor promotie en degradatie. Dus je zou verwachten dat er dan goede regels zouden zijn tegen trucjes om je team oneigenlijk te versterken met sterke invallers. De enige beperking is echter dat je dan niet meer dan twee reguliere spelers van een lager team mag laten invallen.
Als ik aan het eind van de competitie echt zou willen winnen, dan zou ik de hele ledenlijst nog eens grondig napluizen om te kijken of er nog sterke spelers opstaan die nog speelgerechtigd zijn.
Je zou dus voor de laatste rondes een regel verwachten dat je alleen spelers mag opstellen die al eerder voor dit team hebben gespeeld. Maar die regel is er niet!
N.B. Er is alleen een dergelijke regel voor wedstrijden om het landskampioenschap en voor beslissingswedstrijden bij gelijk eindigen in de competitie. Maar niet voor de laatste rondes van de reguliere competitie.
  zondag 24 mei 2015 @ 14:14:14 #294
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_152914480
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:27 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Wat dat betreft was regel IV-07 duidelijk
De verwarring werd veroorzaakt door het begrip lager teamnummer bij regel V-04.

Ik vind V-04 toch een merkwaardige regel. In de laatste rondes wordt het spannend voor promotie en degradatie. Dus je zou verwachten dat er dan goede regels zouden zijn tegen trucjes om je team oneigenlijk te versterken met sterke invallers. De enige beperking is echter dat je dan niet meer dan twee reguliere spelers van een lager team mag laten invallen.
Als ik aan het eind van de competitie echt zou willen winnen, dan zou ik de hele ledenlijst nog eens grondig napluizen om te kijken of er nog sterke spelers opstaan die nog speelgerechtigd zijn.
Je zou dus voor de laatste rondes een regel verwachten dat je alleen spelers mag opstellen die al eerder voor dit team hebben gespeeld. Maar die regel is er niet!
N.B. Er is alleen een dergelijke regel voor wedstrijden om het landskampioenschap en voor beslissingswedstrijden bij gelijk eindigen in de competitie. Maar niet voor de laatste rondes van de reguliere competitie.
Volgens mij mag je de laatste wedstrijd niet iemand laten invallen die nog niet eerder heeft meegedaan bij je team. Tenminste dat is volgens mij altijd zo geweest. Misschien dat die regel geschrapt is dan?
  zondag 24 mei 2015 @ 15:53:32 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_152917819
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:27 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Wat dat betreft was regel IV-07 duidelijk
De verwarring werd veroorzaakt door het begrip lager teamnummer bij regel V-04.

Ik vind V-04 toch een merkwaardige regel. In de laatste rondes wordt het spannend voor promotie en degradatie. Dus je zou verwachten dat er dan goede regels zouden zijn tegen trucjes om je team oneigenlijk te versterken met sterke invallers. De enige beperking is echter dat je dan niet meer dan twee reguliere spelers van een lager team mag laten invallen.
Als ik aan het eind van de competitie echt zou willen winnen, dan zou ik de hele ledenlijst nog eens grondig napluizen om te kijken of er nog sterke spelers opstaan die nog speelgerechtigd zijn.
Je zou dus voor de laatste rondes een regel verwachten dat je alleen spelers mag opstellen die al eerder voor dit team hebben gespeeld. Maar die regel is er niet!
N.B. Er is alleen een dergelijke regel voor wedstrijden om het landskampioenschap en voor beslissingswedstrijden bij gelijk eindigen in de competitie. Maar niet voor de laatste rondes van de reguliere competitie.
Wij hebben het ook een keer geprobeerd. Was dan niet de laatste competitie ronde, maar we hadden iemand nodig en konden niet een 4/5 vinden. Alleen een 6 of een 2/3. Die laatste hebben we toen geprobeerd te krijgen, maar de club vond het niet goed.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_152921274
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Volgens mij mag je de laatste wedstrijd niet iemand laten invallen die nog niet eerder heeft meegedaan bij je team. Tenminste dat is volgens mij altijd zo geweest. Misschien dat die regel geschrapt is dan?
Ik heb het nog eens opgezocht in het CR en het Wedstrijdbulletin van het District.
Het enige wat ik hierover kon vinden was:

CR IV-01
Ledenpas en lidmaatschap

Gerechtigd om in een competitiewedstrijd voor een bepaalde vereniging te spelen is
uitsluitend een speler die:

c. minstens 3 weken voor de speeldag waarop hij wil spelen, als lid van die vereniging bij
de KNLTB staat ingeschreven

CR IV-10
Speelgerechtigdheid bij wedstrijden om het landskampioenschap

1. Gerechtigd om in een bepaalde ploeg een wedstrijd om het landskampioenschap van
de landelijke competitie te spelen is uitsluitend de speler, die in dat bondsjaar ten
minste drie competitiewedstrijden in de landelijke competitie voor zijn vereniging heeft
gespeeld of geacht wordt te hebben gespeeld, echter niet meer dan eenmaal in een
hogere ploeg (art. I-02, lid 4 sub h).

CR IV-11
Speelgerechtigdheid bij een beslissingswedstrijd

Ten aanzien van de speelgerechtigdheid in een beslissingswedstrijd (art. II-13 lid 1) gelden
dezelfde regels als in artikel IV-10.

CR V-04
Ploegopstelling laatste twee speeldagen

Op de laatste twee speeldagen mogen in een ploeg maximaal 2 spelers opgesteld worden
die 3 keer of vaker zijn uitgekomen (of geacht te zijn uitgekomen) in een ploeg in dezelfde
competitiesoort met een lager ploegnummer.

CR VI-02
Speelgerechtigdheid bij wedstrijden om het landskampioenschap door de kampioenen
van de regio- en districtscompetities

1. Gerechtigd om in een bepaald kampioensploeg van de regio- of districtscompetitie een
wedstrijd om het landskampioenschap te spelen zijn uitsluitend zij, die in dat bondsjaar
ten minste drie competitiewedstrijden van de regio- of districtscompetitie voor hun
vereniging hebben gespeeld of geacht worden te hebben gespeeld, echter niet meer
dan eenmaal in een hogere ploeg (art. I-02, lid 4 sub j).

In het WedstrijdBulletin van het District (Zuid)

Speelgerechtigdheid bij een beslissingswedstrijd
Gerechtigd om in een bepaalde ploeg een beslissingswedstrijd (CR art. II-13 lid 1) te spelen is uitsluitend de speler, die in dat bondsjaar ten minste drie competitiewedstrijden in de regiocompetitie voor zijn vereniging heeft gespeeld of geacht wordt te hebben gespeeld, echter niet meer dan eenmaal in een hogere ploeg (CR art. I-02, lid 4 sub j).
Een ploeg, die in een beslissingswedstrijd een niet-gerechtigde speler opstelt, wordt geacht deze wedstrijd te hebben verloren.

Bij beslissings- of kampioenswedstrijden zijn er wel regels.
Bij de laatste 2 competitieronden is er alleen dat rare artikel V-04 over reguliere spelers van een ploeg met een lager ploegnummer.

N.B. Bij de definities in CR I-02 4j staat
..
Hogere ploeg
in het geval van de sterktevolgorde van ploegen (art. V-02): een ploeg van dezelfde vereniging, die in dezelfde competitiesoort speelt, maar in een hogere klasse of in dezelfde klasse maar met een lager ploegnummer.

Volgens deze definitie zou je volgens V-04 dus wel mensen van een hoger team mogen laten meespelen in de laatste 2 rondes. (sic!)

We laten het maar rusten...
pi_152921415
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wij hebben het ook een keer geprobeerd. Was dan niet de laatste competitie ronde, maar we hadden iemand nodig en konden niet een 4/5 vinden. Alleen een 6 of een 2/3. Die laatste hebben we toen geprobeerd te krijgen, maar de club vond het niet goed.
Er is een regel CR V-02 die zegt dat op elke speeldag de gemiddelde sterkte van een lagere ploeg niet meer dan 1.0 lager mag zijn dan de gemiddelde sterkte van een hogere ploeg.

Maar misschien vond de clubleiding dat je het gewoon niet kon maken om een 2/3 speler op te stellen.
pi_153148192
Schopje: Niemand kampioen geworden?
pi_153148200
Nope, wij hebben het verknalt tegen de concurrent ;( voor het 3e jaar op rij 2e op 1 a 2 punten afstand ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_153148909
Case van de dag: Maatje slaat in de dubbel een zachte eerste service rechtstreeks op de speler die bij de servicelijn staat.
Maatje zegt: punt voor ons.
Tegenstander zegt: die krijg je niet. Je zegt geen eens sorry.
Wat doe je dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')