quote:Mediamarkt kondigt de BTW dagen slechts enkele dagen van te voren aan. Zo voorkomt Mediamarkt dat de klant wacht met kopen tot de actiedagen. Het is echter eenvoudig om te achterhalen wanneer de BTW actie in 2015 zal plaatsvinden. Allereerst vind de actie plaats nadat het gros van de Nederlanders zijn januari salaris heeft ontvangen. Daarnaast wil MediaMarkt het maximale uit deze actie halen en daarom zal de actie plaatsvinden in een weekend waarbij alle vestigingen koopzondag hebben. In 2015 zal de Mediamarkt 21% actie dus vrijwel zeker in het weekend van 30 januari tot en met 1 februari plaatsvinden.
MM Akerpoort (A'dam West) is altijd open op zondag, maar lijkt erop dat ze deze dagen een uurtje langer open zijn.quote:Aangepaste openingstijden:
Woensdag 28 januari: 10:00- 22:00 uur
Donderdag 29 januari: 10:00 - 22:00 uur
Vrijdag 30 januari: 10:00 - 22:00 uur
Zaterdag 31 januari: 10:00 - 22:00 uur
Zondag 1 februari: 12:00 - 19:00 uur
dit ^ Als ze dit van te voren openbaar maken verkopen ze geen zak meer tot dan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:36 schreef Juicyhil het volgende:
Die data maken ze nooit bekend zover van tevoren. Meestal begint het op donderdag en komen de avond ervoor pas de commercials.
Ja, die topics gaan we dan ook weer krijgenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:49 schreef fathank het volgende:
OPLICHTERS!! JE KRIJGT HELEMAAL GEEN 21% KORTING!! KOOP NIKS BIJ DEZE VIEZE VUILE OPLICHTERS!!!
Oh ja al die wiskundige amateurs weer die gaan zeiken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:49 schreef fathank het volgende:
OPLICHTERS!! JE KRIJGT HELEMAAL GEEN 21% KORTING!! KOOP NIKS BIJ DEZE VIEZE VUILE OPLICHTERS!!!
Ja.... Die mensen krijgen we dan ook weer...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:49 schreef fathank het volgende:
Uiteraard geven ze gewoon 21% korting, zou wel wat zijn wanneer bedrijven voor acties vrijgesteld worden van BTW.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:01 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Mediamarkt helemaal geen BTW-vrijstelling krijgt met deze actie en dus wèl gewoon BTW moet betalenKan iemand dit bevestigen?
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:01 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Mediamarkt helemaal geen BTW-vrijstelling krijgt met deze actie en dus wèl gewoon BTW moet betalenKan iemand dit bevestigen?
Dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:03 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Uiteraard geven ze gewoon 21% korting
Je zou kunnen beweren dat ze die 21% (De btw) als korting geven.quote:
En dat komt uit op 17,3% kortingquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zou kunnen beweren dat ze die 21% (De btw) als korting geven.
Dan zeg je wat anders dan "21% korting".quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zou kunnen beweren dat ze die 21% (De btw) als korting geven.
17,4%.quote:
Die prijsverhogingen vind ikzelf enorm meevallen. Het scheelt je op een iMac van 2000,- gewoon 350,- piek ten opzichte van de normale prijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:31 schreef noutie het volgende:
[..]
En dat komt uit op 17,3% korting
Tel hierbij de prijsverhogingen voorafgaand aan de actie op en je korting zal effectief 10% gemiddeld zijn ofzo (gokje).
Knap!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die prijsverhogingen vind ikzelf enorm meevallen. Het scheelt je op een iMac van 2000,- gewoon 350,- piek ten opzichte van de normale prijs.
(kun je hem na een jaar weer verkopen voor je aankoopbedrag en zelf een nieuwe halen)
Management Mediamarkt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:35 schreef Lucky_Lovely het volgende:
De afgelopen jaren heeft de BTW actie van de Mediamarkt in januari plaatsgevonden. Ik heb zo het vermoeden dat deze er dus binnenkort weer aankomt. Wie o wie kent de exacte data?
Apple meuk doet niet mee...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:11 schreef De-Hamster het volgende:
Ik zou zeggen ga de komende weken de prijzen in de gaten houden en ga vooral die TV, Apple meuk kopen voor die enkele procenten korting.
Zit nog een jaar vol garantie op. Zeker dan behoud dat Apple spul veel waarde in het eerste jaar.quote:
Jawel.quote:
Dat kan ik bevestigen. BTW-plicht volgt gewoon uit de wet, en daar staan geen uitzonderingen in voor reclameacties e.d. Is niet alleen bij de MM zo, geldt voor al dit soort acties.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:01 schreef Barcaconia het volgende:
Fabrikanten die met hun producten mee willen doen aan de BTW actie betalen Mediamarkt een deel van de 17% korting die je als consument krijgt. Focus tijdens die dagen ligt logischerwijs dan ook op producten waar grotere marges op zitten en niet alle producten doen mee. Natuurlijk blijft de BTW plicht voor de Mediamarkt gewoon bestaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. BTW-plicht volgt gewoon uit de wet, en daar staan geen uitzonderingen in voor reclameacties e.d. Is niet alleen bij de MM zo, geldt voor al dit soort acties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |