abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2015 @ 02:51:13 #181
2651 svann
night-hawk
pi_149229091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:22 schreef Eric_Cantona het volgende:
Kan iemand mij 't volgende uitleggen:

ik heb 3 gmail accounts gekoppeld aan m'n telefoon. Nu zie ik bij de Gmail-app alleen mijn hoofdaccount met 'n profielfoto. Ik heb 'n ander account al geprobeerd deze profielfoto te veranderen (door o.a. G+ te activeren en 't daar aan te maken) maar krijg 't maar niet zichtbaar. Nu zie ik 2 gele poppetjes en is 't dus elke keer de vraag welk account ik aanklik.

Waar pas ik die profielfoto aan? Als ik namelijk op 'n mailconversatie klik in de app zelf, dan wordt de foto wel zichtbaar. Waar moet ik zijn?
Ik gebruik een stock HTC app en krijg mijn mail met headers in drie kleuren.
Heeft jouw foon geen merkeigen app meegekregen?
Anders één uit de Playstore proberen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_149229662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:15 schreef Mirel het volgende:
Ik erger me een beetje dat ik een popup krijg als iemand me belt, en tegelijkertijd het scherm om te swipen naar rechts om op te te nemen. Via de popup opnemen werkt wel en dat is juist hetgene wat ik niet wil, zo helemaal bovenin in het scherm op een knop drukken. ;(
Je weet dat je bij je instellingen dat kan allemaal veranderen?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 10:55:12 #183
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_149231551
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 06:12 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je weet dat je bij je instellingen dat kan allemaal veranderen?
Ik keek in de dialer instelling maar zie het niet. Waar dan, bij Android settings? CM12 trouwens.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 februari 2015 @ 11:07:14 #184
87680 Mirel
pi_149257170
Voor wie CM12 gebruikt en veel lag heeft met Facebook, probeer deze versie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.lite

Google naar de apk, want hij is enkel te downloaden als je in een land woont met langzaam internet :)
  zondag 1 februari 2015 @ 11:26:43 #185
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149257490
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:07 schreef Mirel het volgende:
Voor wie CM12 gebruikt en veel lag heeft met Facebook, probeer deze versie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.lite

Google naar de apk, want hij is enkel te downloaden als je in een land woont met langzaam internet :)
nee hoor, hij staat gewoon apkmirror.com (van de eigenaar van androidpolice) lijkt me een beter advies dan zoek het maar uit ;)

http://www.apkmirror.com/apk/facebook-2/lite/
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 1 februari 2015 @ 11:59:42 #186
87680 Mirel
pi_149258091
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:26 schreef Klonk het volgende:

[..]

nee hoor, hij staat gewoon apkmirror.com (van de eigenaar van androidpolice) lijkt me een beter advies dan zoek het maar uit ;)

http://www.apkmirror.com/apk/facebook-2/lite/
Dat bedoel ik eigenlijk ook. Google het en dan krijg je de links zoals apkmirror enzo. Ik dacht, even niet direct dit soort dingen linken.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:45:43 #187
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149259245
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:59 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Google het en dan krijg je de links zoals apkmirror enzo. Ik dacht, even niet direct dit soort dingen linken.
In het geval van apk's downloaden leek mij het wel handig om er een betrouwbare bron bij te vermelden :P
pi_149294469
Is er nog een puike nieuwe homescreen launcher app?

Launcherpro werkte namelijk top, maar is al sinds 2011 niet mee geupdate..
pi_149294581
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:02 schreef Borkydude het volgende:
Is er nog een puike nieuwe homescreen launcher app?

Launcherpro werkte namelijk top, maar is al sinds 2011 niet mee geupdate..
Nova Launcher (Prime) _O_ Onwijs customizable, tot aan de animaties toe :)
pi_149294717
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:06 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Nova Launcher (Prime) _O_ Onwijs customizable, tot aan de animaties toe :)
Nice! En is ie een beetje licht?

Moet ik dan nog een home switcher downloaden?
  maandag 2 februari 2015 @ 13:12:25 #192
87680 Mirel
pi_149294751
Home switchen is iets wat Android zelf doet. Als je bijv. op je actionknop drukt, dan krijg je de keuze welke launcher je wil gebruiken, en of je dat voor altijd wil. Ergens in settings is er ook een menutje over.
pi_149295328
Wazig.

Als ik binnenhuis ben, "denkt" mijn Note 3 enorm vaak dat ik in Moskovskaya oblast ben. Best vervelend want diverse apps die gebruik maken van locatiebepaling geven dan onjuiste informatie.

pi_149297522
De russen hebben de controle over je wifi overgenomen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149297701
quote:
17s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:35 schreef Juup© het volgende:
Wazig.

Als ik binnenhuis ben, "denkt" mijn Note 3 enorm vaak dat ik in Moskovskaya oblast ben. Best vervelend want diverse apps die gebruik maken van locatiebepaling geven dan onjuiste informatie.

[ afbeelding ]
Vreemd. Locatiebepaling is 100% accuraat. Weet je zeker dat je niet in Moskovskaya oblast bent? Heb je dat gecheckt?
pi_149297800
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:44 schreef Karstman het volgende:
De russen hebben de controle over je wifi overgenomen.
:'(

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef emil23 het volgende:

[..]

Vreemd. Locatiebepaling is 100% accuraat. Weet je zeker dat je niet in Moskovskaya oblast bent? Heb je dat gecheckt?
De laatste keer dat ik het controleerde (net nog) was ik toch echt hier thuis in Nederland ;)
pi_149299429
quote:
17s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:54 schreef Juup© het volgende:

[..]

:'(

[..]

De laatste keer dat ik het controleerde (net nog) was ik toch echt hier thuis in Nederland ;)
Staat je locatiebepaling niet toevallig op accubesparing en maak je thuis gebruik van een VPN?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_149302625
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:59 schreef dimmak het volgende:

[..]

Staat je locatiebepaling niet toevallig op accubesparing en maak je thuis gebruik van een VPN?
Beiden neen.
Locatiebepaling staat op "Hoge precisie", en thuis maak ik geen gebruik van een VPN. Ik heb nu bij "Plaats" ingegeven dat "Home" bepaald wordt op basis van mijn Wifi, dus misschien dat het iets zal helpen, en anders kies ik de optie "Kaart".
Ben benieuwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 02-02-2015 18:01:29 ]
  maandag 2 februari 2015 @ 18:12:40 #199
87680 Mirel
pi_149303001
quote:
17s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:55 schreef Juup© het volgende:

[..]

Beiden neen.
Locatiebepaling staat op "Hoge precisie", en thuis maak ik geen gebruik van een VPN. Ik heb nu bij "Plaats" ingegeven dat "Home" bepaald wordt op basis van mijn Wifi, dus misschien dat het iets zal helpen, en anders kies ik de optie "Kaart".
Ben benieuwd.
Kijk eens wat er gebeurt als je met deze app je locatie fixt op Nederland.
pi_149303290
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:12 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kijk eens wat er gebeurt als je met deze app je locatie fixt op Nederland.

Krijg ik dan geen gedoe als ik in het buitenland ben?

Volgende keer eerst kijken wat het programma vraagt en doet ;)

Ik zal het testen ^O^

[ Bericht 19% gewijzigd door Juup© op 02-02-2015 18:39:55 ]
pi_149308026
Hoi, ik heb sinds kort een Moto G met volgens het grote internet een standaard versie van Android (4.4, lollipop is nog niet beschikbaar voor dit toestel). Ik ben hier nog niet echt bekend mee aangezien ik sinds 2008 met een iPhone in mijn zak heb gelopen. Even wat dingen die ik als nieuwe gebruiker als vervelend ervaar waar ik niet zo snel een oplossing voor kan vinden:

Na elke herstart gebeurd er weer "iets". Tot nu toe gebeurd:
Wifi code kwijt (bijna elke herstart)
Verbind niet meer met mijn Pebble horloge
Toetsenbordindeling ineens veranderd
Als ik op het rondje met de 6 puntjes klik is de achtergrond plots wit geworden (weet nog steeds niet hoe ik dat weer zwart krijg).

Daarnaast:

Meldingen blijven terugkomen. Als ik een Whatsapp bericht negeer krijg ik om de paar minuten een melding, de tijd van de notificatie is ook veranderd naar de huidige minuut (zelfde notificatie).
Ik kan dat irritante knipper lampje niet uitzetten boven het scherm (heb er voor nu maar een stukje electrotape op geplakt).
als ik per ongeluk omhoog swipe kom ik op een google zoek pagina
er staat nog een grote google zoekbalk bovenin het scherm (tenzij ik dat internet zoeken uit kan zetten heb ik daar niets aan, alleen maar vervelend).
whatsapp foto's staan niet op de camera roll als ik mijn telefoon met usb verbind met mijn computer.
Geen makkelijke manier om scherm rotatie, brightness, wifi, bluetooth enzo te bedienen zonder door menu's te moeten gaan. (kan dat nou niet gewoon op de plaats van de zoekbalk?)
Als ik mijn scherm wil ontgrendelen is deze bijna altijd gekanteld terwijl ik mijn telefoon recht houdt. Ik moet dan 3 seconden wachten voor ik deze kan ontgrendelen (dan kantelt de telefoon weer terug)
Als ik wil bellen moet ik twee keer mijn sim kaart selecteren voordat ik kan bellen (twee simkaarten).
Geen makkelijke manier gevonden om notificaties gewoon op mijn scherm te krijgen zoals bij mijn oude telefoon.
Bepaalde applicaties kunnen niet verwijderd worden (moto app, standaard google apps die ik toch niet gebruik)

Heeft er iemand tips?
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:08:56 #202
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_149361735
Weet iemand een ROM voor Galaxy S5 Mini :?

Kan helemaal niets vinden via de bekende kanalen :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Parafernalia op 04-02-2015 18:04:29 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:19:46 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149362052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:08 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand een ROM voor Galaxy S5 :?

Kan helemaal niets vinden via de bekende kanalen :{
Lijkt me stug dat XDA niets heeft :')

Speciaal voor jou dan: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s5/development
Als daar niets tussenstaat ben je een pietlut :D
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:04:54 #204
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_149363134
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:19 schreef Klonk het volgende:

[..]

Lijkt me stug dat XDA niets heeft :')

Speciaal voor jou dan: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s5/development
Als daar niets tussenstaat ben je een pietlut :D
oeps, een deel vergeten..

het gaat dus om S5 mini
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:08:08 #205
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_149363215
Dan op XDA op s5 mini zoeken :7
pi_149363308
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:38 schreef Posergoth6667 het volgende:
Hoi, ik heb sinds kort een Moto G met volgens het grote internet een standaard versie van Android (4.4, lollipop is nog niet beschikbaar voor dit toestel). Ik ben hier nog niet echt bekend mee aangezien ik sinds 2008 met een iPhone in mijn zak heb gelopen. Even wat dingen die ik als nieuwe gebruiker als vervelend ervaar waar ik niet zo snel een oplossing voor kan vinden:

Na elke herstart gebeurd er weer "iets". Tot nu toe gebeurd:
Wifi code kwijt (bijna elke herstart)
Dit is geen normaal gedrag. Hoe bedoel je dit? Is het netwerk ineens niet meer opgeslagen of is 'ie wel opgeslagen maar gaat er iets anders mis? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien?

quote:
Verbind niet meer met mijn Pebble horloge
Nogmaals: hoe bedoel je dit? Wat gebeurt er? Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke? Is dit een terugkomend probleem of heb je dit één keer ervaren?

quote:
Toetsenbordindeling ineens veranderd
Nogmaals: hoe bedoel je dit? Wat gebeurt er? Welk toetsenbord gebruik je? Is dit een terugkomend probleem of heb je dit één keer ervaren?

quote:
Als ik op het rondje met de 6 puntjes klik is de achtergrond plots wit geworden (weet nog steeds niet hoe ik dat weer zwart krijg).
Voorheen was de achtergrond van de app drawer daarvan inderdaad zwart, maar na een recente update van de Google-app is dit wit geworden zodat dit aansluit bij de user interface van Android 5.0. Dit betekent niet dat je Android 5.0 draait, alleen is de Google-app geüpdate naar die vormgeving.

Wil je de achtergrond van de app drawer toch zwart hebben raad ik je aan om Nova Launcher te installeren, daar kun je dat soort dingen helemaal zelf instellen.

quote:
Meldingen blijven terugkomen. Als ik een Whatsapp bericht negeer krijg ik om de paar minuten een melding, de tijd van de notificatie is ook veranderd naar de huidige minuut (zelfde notificatie).
Dat klopt, ik zou zeggen dat dat een probleem is in hoe WhatsApp notificaties behandelt. Daar is niks aan te doen buiten steeds even op de melding klikken zodat je WhatsApp opent, de notificatie wordt verwijderd en daarom ook niet meer terug komt.

quote:
Ik kan dat irritante knipper lampje niet uitzetten boven het scherm (heb er voor nu maar een stukje electrotape op geplakt).
Als je naar Settings > Display navigeert kun je de instelling "Pulse notification light" uitvinken. Dan zet je het notificatielampje uit.

quote:
ls ik per ongeluk omhoog swipe kom ik op een google zoek pagina
Dat is een standaard feature van Android. Door vanaf de homeknop omhoog te swipen kom je in Google Now.

quote:
er staat nog een grote google zoekbalk bovenin het scherm (tenzij ik dat internet zoeken uit kan zetten heb ik daar niets aan, alleen maar vervelend).
Die balk is ook onderdeel van Google Now Launcher. Als je Nova gebruikt kun je die ook verwijderen.

quote:
Als ik mijn scherm wil ontgrendelen is deze bijna altijd gekanteld terwijl ik mijn telefoon recht houdt. Ik moet dan 3 seconden wachten voor ik deze kan ontgrendelen (dan kantelt de telefoon weer terug)
Lijkt me ook geen normaal gedrag. Heb je je toestel misschien vóór het vergrendelen al in landscape modus? Normaal gezien zou een telefoon UI geen landscape-lockscreen moeten ondersteunen.

quote:
Als ik wil bellen moet ik twee keer mijn sim kaart selecteren voordat ik kan bellen (twee simkaarten).
Geen idee hoe dat zit. Ik heb gewoon een Europese Moto G met één simkaart.

quote:
Geen makkelijke manier gevonden om notificaties gewoon op mijn scherm te krijgen zoals bij mijn oude telefoon.
Je bent niet erg nauwkeurig in je beschrijvingen. Welk "scherm"? Het vergrendelscherm? In dat geval heb ik goed nieuws: dat komt eraan in de Lollipop-update.

quote:
Bepaalde applicaties kunnen niet verwijderd worden (moto app, standaard google apps die ik toch niet gebruik)
Je kunt sommige apps inderdaad niet de-installeren, maar je kunt ze vaak wel uitzetten door naar Settings > Apps > All apps te gaan, op de apps te klikken die je wil uitzetten en dan op het "Disable"-knopje te drukken.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:41:16 #207
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149364081
Hey Harrys,

S5 of G3?
Irene is bae <3
pi_149380552
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:11 schreef J.Appleseed het volgende:

[quote]
Dit is geen normaal gedrag. Hoe bedoel je dit? Is het netwerk ineens niet meer opgeslagen of is 'ie wel opgeslagen maar gaat er iets anders mis? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien?
Hij herkent het netwerk niet meer. Als je probeert te verbinden moet je weer je code invoeren.

quote:
Nogmaals: hoe bedoel je dit? Wat gebeurt er? Krijg je een foutmelding te zien? Zo ja, welke? Is dit een terugkomend probleem of heb je dit één keer ervaren?
Als ik naar de bluetooth instellingen ga zie ik mijn horloge staan, maar hij verbind er niet mee. Ik moet dan mijn horloge uit de instellingen van de telefoon verwijderen en opnieuw koppelen. Dit heb ik nu drie keer ervaren. Ik krijg bijna elke dag de melding dat bluetooth gecrashed is.

quote:
Nogmaals: hoe bedoel je dit? Wat gebeurt er? Welk toetsenbord gebruik je? Is dit een terugkomend probleem of heb je dit één keer ervaren?
Ik heb standaard het DVORAK toetsenbord ingesteld en QWERTY weggehaald. Ik heb al een aantal keer (nu zelfs zonder opnieuw opstarten) ineens het QWERTY toetsenbord terug als standaard.

quote:
Voorheen was de achtergrond van de app drawer daarvan inderdaad zwart, maar na een recente update van de Google-app is dit wit geworden zodat dit aansluit bij de user interface van Android 5.0. Dit betekent niet dat je Android 5.0 draait, alleen is de Google-app geüpdate naar die vormgeving.

Wil je de achtergrond van de app drawer toch zwart hebben raad ik je aan om Nova Launcher te installeren, daar kun je dat soort dingen helemaal zelf instellen.
Ahhhh dit is door Google gedaan. Op je aanraden de app geinstalleerd en het werkt echt perfect! Dank je wel!

quote:
Dat klopt, ik zou zeggen dat dat een probleem is in hoe WhatsApp notificaties behandelt. Daar is niks aan te doen buiten steeds even op de melding klikken zodat je WhatsApp opent, de notificatie wordt verwijderd en daarom ook niet meer terug komt.
Ok dan ligt dat niet aan mij. Hoop dat het opgelost word.

quote:
Als je naar Settings > Display navigeert kun je de instelling "Pulse notification light" uitvinken. Dan zet je het notificatielampje uit.
Aaaahhhh daar zit die optie!!!!!

quote:
Datis een standaard feature van Android. Door vanaf de homeknop omhoog te swipen kom je in Google Now.
Dus een manier vinden om van google now af te komen?

quote:
Die balk is ook onderdeel van Google Now Launcher. Als je Nova gebruikt kun je die ook verwijderen.
Je bent geweldig! Werkt super! Heb nu een zoek functie in de 'app drawer' maar die zoekt alleen naar apps wat ik niet storend vind. Die zoek functie functioneerd tenminste ook.

quote:
Lijkt me ook geen normaal gedrag. Heb je je toestel misschien vóór het vergrendelen al in landscape modus? Normaal gezien zou een telefoon UI geen landscape-lockscreen moeten ondersteunen.
Ja vaak lock ik mijn toestel in landscape vanwege spelletjes.

quote:
Geen idee hoe dat zit. Ik heb gewoon een Europese Moto G met één simkaart.
Dit is vaag, ik zoek het wel uit, nadat je zo veel storingen hebt weggewerkt ben ik al een stuk blijer met mijn toestel.

quote:
Je bent niet erg nauwkeurig in je beschrijvingen. Welk "scherm"? Het vergrendelscherm? In dat geval heb ik goed nieuws: dat komt eraan in de Lollipop-update.
Ja het vergrendelscherm ja :).

Ik sinds gisteravond laat knock2 en het werkt half. Mooi dat het in lollipop komt, ik ben benieuwd wanneer dat uit gaat komen.

quote:
Je kunt sommige apps inderdaad niet de-installeren, maar je kunt ze vaak wel uitzetten door naar Settings > Apps > All apps te gaan, op de apps te klikken die je wil uitzetten en dan op het "Disable"-knopje te drukken.
Is er een app om ze te verbergen?

Dank je voor je hulp :)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_149381743
quote:
Ontwikkelaars werken aan Xposed-variant voor Android Lollipop

Twee ontwikkelaars werken aan een plug-in-framework voor Android Lollipop. Het framework moet vergelijkbaar zijn met Xposed, dat niet compatibel is met de nieuwste Android-versie. Het is niet duidelijk of de makers werken aan compatibiliteit met Xposed-modules.

De ontwikkeling van het nieuwe framework, met de codenaam El Pollo, bevindt zich in een vroeg stadium, schrijft Land of Droid. Naast een testmodule is er nog maar één werkende module beschikbaar. Het framework wordt ontwikkeld door de hoofdontwikkelaar van de custom-Android-rom VillainROM en een oud-VillainROM-ontwikkelaar. Het is niet bekend of ze plannen hebben om El Pollo compatibel te maken met Xposed-modules.

Het project moet een alternatief worden voor Xposed, dat niet compatibel is met ART, de compiler die Google in Android Lollipop als standaard instelde, ten koste van Dalvik. Dalvik is een just in time-compiler: code wordt pas bij het uitvoeren omgezet naar machine-code. ART zet de code van apps direct bij installatie al om naar machine-code. Mede daardoor is ART efficiënter dan Dalvik.

Overigens zei de ontwikkelaar van Xposed eerder dat hij pas zou beginnen aan ondersteuning voor ART in Xposed wanneer die compiler definitief als standaard werd ingesteld. Het is echter onduidelijk hoe vergevorderd de overstap van Xposed naar ART is.

Met Xposed en El Pollo kunnen Android-gebruikers modules inladen die functionaliteit van het besturingssysteem wijzigt. Zo bestaat er een Xposed-module, Xprivacy, waarmee gebruikers kunnen tweaken tot welke gegevens Android-apps toegang hebben. Ook zijn er adblockers en een module waarmee instellingen, zoals de taal, per app kunnen worden aangepast.
Bron

Heuj! Ik mis Xposed toch wel veel..
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:46:06 #210
87680 Mirel
pi_149381793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bron

Heuj! Ik mis Xposed toch wel veel..
Ik gebruikte het voor look & feel shit en de nieuwigheid van Lollipop en wat CM12 en extra Temasek dev opties maakten dat niet zo'n groot probleem :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')