voordelen van pc?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:36 schreef Eadieua het volgende:
PC, omdat er geen voordelen zijn bij console games.
Is het zo erg?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef RingBewoner het volgende:
Console, heb geen zin om ieder jaar te moeten upgraden plus dat ik dan twee dingen tegelijk kan doen.
Twee dingen tegelijk doen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef RingBewoner het volgende:
Console, heb geen zin om ieder jaar te moeten upgraden plus dat ik dan twee dingen tegelijk kan doen.
Jammer dat PCs niet met Bluetooth controllers kunnen verbinden...quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:13 schreef spierbal het volgende:
Console. Op mijn bank kan ik lekker liggen terwijl ik game.
je hoeft mij niet overtuigen hoorquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:13 schreef Eadieua het volgende:
[..]
Jammer dat PCs niet met Bluetooth controllers kunnen verbinden...
Oh wacht.
5 minuten werk om een nieuwe kaart erin te zetten om de zoveel jaarquote:
Dan moeten ze alleen die ruk console ports van ze niet gaan locken op 30.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Eventueel niet meer op ultra over twee jaar, maar altijd heb je meer fps op de pc dan op de locked fps versies op consoles
Uhm... Ik ben geen hardcore gamer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:21 schreef spierbal het volgende:
[..]
je hoeft mij niet overtuigen hoormaar alsnog geloof ik niet dat jij lekker op je bank aan het gamen bent op je pc.
Daarbij PC gamers die zich slimmer voelen omdat een PC meer aan kan. Facking low lifers om daarmee te gaan opscheppenmaar ach. Veel plezier.
Ik doe het al jaren, hdmi kabel in laptop, laptop openklappen, fifa aanklikken, controllers uitdelen, klappen uitdelen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:43 schreef nikk het volgende:
Beide. Desktop voor m'n Blizzard games. En voor de rest een console. Console vind ik zelf prettiger. En ja, je kan een pc aansluiten op een tv en een controller gebruiken (mits ondersteund en geschikt) als je perse geen console wil. Maar wie ben je dan voor de gek aan het houden.
Meer fps! Wauw! Dat maakt het gamen op een pc veel leuker! Cijfers en specs, dat is waar gamen om gaat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
[..]
Is het zo erg?
Met een i5-4460 en een r9 280 kom je al paar jaar mee door toch..? Eventueel niet meer op ultra over twee jaar, maar altijd heb je meer fps op de pc dan op de locked fps versies op consoles
Moh, ik heb console liefhebbers PC zien gebruiken voor hogere FPS, is echt een gigantisch verschil in game ervaring hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Meer fps! Wauw! Dat maakt het gamen op een pc veel leuker! Cijfers en specs, dat is waar gamen om gaat.
Ik denk dat veel recente spellen er dan toch beter uit zien op die consoles waar ze de specs precies van hebben en zich dus op kunnen richten dan voor die samengestelde PC van jou ondertussen. 6 laar is een lange tijd, zeker wanneer je instapte bij een luttele 450 euro lijkt mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Als voorbeeld: Mijn PC 6 jaar geleden die nogsteeds beter is dan de 360 en PS3 draait nogsteeds en heeft me toen 450 euro gekost.
Met je matties op bed? Allemaal in je boxershorts en na het potje een kussengevecht houden?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:36 schreef Eadieua het volgende:
[..]
Uhm... Ik ben geen hardcore gamer.
Ik doe counter strike met muis.
En als er matties bij me zijn die FIFA of PES willen game ik gewoon op mijn bed met controllers.
En na afloop de witte stukjes uit het toetsenbord vissen met zijn allenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Met je matties op bed? Allemaal in je boxershorts en na het potje een kussengevecht houden?
Ik zie Eadieua al op zijn zitten met al zijn matties.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:46 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Met je matties op bed? Allemaal in je boxershorts en na het potje een kussengevecht houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:49 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik zie Eadieua al op zijn zitten met al zijn matties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
Hoeveel games zijn er nou echt gelocked op 30? De enige waar ik het tot nu toe bij mee heb gemaakt is de Stick of Truth.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:33 schreef Syntos het volgende:
[..]
5 minuten werk om een nieuwe kaart erin te zetten om de zoveel jaar
[..]
Dan moeten ze alleen die ruk console ports van ze niet gaan locken op 30.
Eens even denken hoor..quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:35 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Waar game jij mee en waarom?
Waarschijnlijk niet al te veel, maar elk spel is er één te veel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoeveel games zijn er nou echt gelocked op 30? De enige waar ik het tot nu toe bij mee heb gemaakt is de Stick of Truth.
Ik zag laatst toevallig hoe Skyrim er uitzag op de XBOX360, man wat was dat slecht. 450 euro was het goed mee te doen met groothandelprijzen. In de tussentijd nog wel een keer een nieuwe videokaart, extra geheugen en een SSD geplaatst, maar verder niet. Als ik dan zie dat een console bij iemand die 'm veel gebruikt vaak net over de 2 jaar mee gaat ben ik toch wel blij met m'n PC.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:55 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik denk dat veel recente spellen er dan toch beter uit zien op die consoles waar ze de specs precies van hebben en zich dus op kunnen richten dan voor die samengestelde PC van jou ondertussen. 6 laar is een lange tijd, zeker wanneer je instapte bij een luttele 450 euro lijkt mij.
Dat de specs beter zijn betekent niet dat het er ook beter uit ziet of draait natuurlijk.
Het is een pc dus je kan er alles mee en je hebt er vaak al 1 staan? Waarom niet een pc kopen die net iets krachtiger is met een beetje videokaart erin zodat je er ook op kan gamen.quote:
Eens, dan is een console idd handiger. Al game ik ook op een laptop en niet op een desktop, of heb je helemaal geen pc, alleen een tablet oid?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:48 schreef Catch22- het volgende:
Console. Voor 350 euro heb ik geen goede gamepc. En het is iets makkelijker.
Maar financieel gezien vind ik een gamepc het niet waard. Ik gebruik een PC verder niet dus dan heb ik hem alleen staan om te gamen. En de meerwaarde van een pc boven een console is dan vrij klein
Dus wat je eerder zei klopt niet want je hebt meer geld besteed aan die PC dan de eerste 450 euro. Als je het nog met je standaard PC moest doen kwam je ook niet zo ver meer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:44 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik zag laatst toevallig hoe Skyrim er uitzag op de XBOX360, man wat was dat slecht. 450 euro was het goed mee te doen met groothandelprijzen. In de tussentijd nog wel een keer een nieuwe videokaart, extra geheugen en een SSD geplaatst, maar verder niet. Als ik dan zie dat een console bij iemand die 'm veel gebruikt vaak net over de 2 jaar mee gaat ben ik toch wel blij met m'n PC.
Had nogsteeds een hogere FPS dan op de XBOX360quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:02 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dus wat je eerder zei klopt niet want je hebt meer geld besteed aan die PC dan de eerste 450 euro. Als je het nog met je standaard PC moest doen kwam je ook niet zo ver meer.
Ik doe al > 3 jaar met dezelfde PC en games als The Witcher 2 kan ik er nog steeds op hoge kwaliteit (maar niet ultra) mee spelen. Alleen de allernieuwste games, die echt veel van de videokaart vragen, kan ie niet meer aan, maar dat is waarschijnlijk al op te lossen door alleen de videokaart te vervangen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef RingBewoner het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik heb ook een DS voor spelletjes in de bus of op de bank ofzo.Nederlands is mijn goedste vak
GTA V 1,5 jaar eerder spelen lijkt me voordeel genoegquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:36 schreef Eadieua het volgende:
PC, omdat er geen voordelen zijn bij console games.
Just Cause > GTA.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
GTA V 1,5 jaar eerder spelen lijkt me voordeel genoeg
https://robertsspaceindustries.com/quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
GTA V 1,5 jaar eerder spelen lijkt me voordeel genoeg
Pfft... hier zit ik echt al te lang op te wachten...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:45 schreef jogy het volgende:
[..]
https://robertsspaceindustries.com/
[ afbeelding ]
Tsja, voor mij is het andersom. GTA is leuk, maar geen Just Causequote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
totaal ander soort spel. JC2 was tof maar geen GTA
Elk platform heeft zijn eigen exclusives, God of War reeks op de PS bijvoorbeeld, ook zo één. GTA V zie ik op het moment ook zo, al zal deze ooit ergens in de toekomst wel beschikbaar worden voor de PC, misschien. Maar toch, wanneer je een voordelen lijstje van consoles naast een lijstje van de PC legt komt de console er berooid uit iig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
totaal ander soort spel. JC2 was tof maar geen GTA
Als ik tegen jou zeg dat ik op mijn bank kan liggen met mijn draadloze controller en op de tv kan gamen, net zoals een console. Wat is dan de meerwaarde van een console?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:13 schreef spierbal het volgende:
Console. Op mijn bank kan ik lekker liggen terwijl ik game.
Dat is ook een groot voordeel inderdaad, iets minder power ingeruild voor prop en speel. Of ben je lekker op de pc aan het gamen en komt er één of ander push bericht door je game naar voren waardoor je opeens een afgrond in rent of zoquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:59 schreef Gunner het volgende:
Het gemak vind ik absoluut doorslaggevend. Het ploeteren met drivers en instellingen omdat de boel brak geport is daar heb ik geen zin meer in
Steam heeft toch een achievement systeem? werkt niet zo fijn als console maar het is er wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Console, omdat ik dan voor achievements kan spelen. PC vind ik bij spellen zonder achievements nogal doelloos spelen..
Ja, ik weet het. Ik gebruik alleen geen Steam. Waarom niet, weet ik eigenlijk niet. Misschien ook maar eens naar kijken. Ik vind console ook gewoon wat gemakkelijker, de controller pak ik eerder dan dat ik achter mijn pc schuif.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:08 schreef zamory het volgende:
[..]
Steam heeft toch een achievement systeem? werkt niet zo fijn als console maar het is er wel.
Meid het is geweldigquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zeg dat ik op mijn bank kan liggen met mijn draadloze controller en op de tv kan gamen, net zoals een console. Wat is dan de meerwaarde van een console?
Ik vind dat 'bankhangen' gewoon een non argument tegen pc gaming. Meer niet. Boeit me geen reet wie wat beter vindt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:14 schreef spierbal het volgende:
[..]
Meid het is geweldig
Het boeit mij echt niet hoor dat jouw pc beter is.
Nee hoor, vind ik een goed argument. Anders had ik alsnog een pc tochquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik vind dat 'bankhangen' gewoon een non argument tegen pc gaming. Meer niet. Boeit me geen reet wie wat beter vindt.
..wat? Vrijwel elke zichzelf respecterende PC game heeft tegenwoordig archievements.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Console, omdat ik dan voor achievements kan spelen. PC vind ik bij spellen zonder achievements nogal doelloos spelen..
Lekker met je matties in bed ja?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:36 schreef Eadieua het volgende:
[..]
Uhm... Ik ben geen hardcore gamer.
Ik doe counter strike met muis.
En als er matties bij me zijn die FIFA of PES willen game ik gewoon op mijn bed met controllers.
Ik doe zelf helemaal niks met achievements (behalve ze eens doorlezen), maar naast Steam hebben veel games toch een "intern" achievementssysteem?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:06 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Het punt van HostiMeister is dat je ook met een PC kan "bankhangen", dus daarmee valt het als argument wegquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:20 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nee hoor, vind ik een goed argument. Anders had ik alsnog een pc toch
Maar dan moet de pc naast je tv staan. Heb ik twee pc'2 nodig, tenzij ik ook tekst ga verwerken op de tv beneden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het punt van HostiMeister is dat je ook met een PC kan "bankhangen", dus daarmee valt het als argument weg
Naast niet, maar er moet wel een kabel tussen. Ja, hier staat de PC sowieso al beneden (maar niet heel dicht bij de tv), dat scheelt dan wel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:10 schreef spierbal het volgende:
[..]
Maar dan moet de pc naast je tv staan. Heb ik twee pc'2 nodig, tenzij ik ook tekst ga verwerken op de tv beneden.
Das een kwestie van gewenning lijkt me. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat shooters alleen op PC uitkwamen en bovendien heb ik van jongs af aan al achter zo'n ding gezeten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Forbry het volgende:
Voor mij blijft het altijd een groot raadsel hoe mensen 3D games en dan met name shooters op een console kunnen spelen. Ik kan zelf echt totaal niet richten met een controller(dus nee, dan zit ik ook niet voor de tv
).
Ja, het zal vast gewenning zijn.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Das een kwestie van gewenning lijkt me. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat shooters alleen op PC uitkwamen en bovendien heb ik van jongs af aan al achter zo'n ding gezeten.
Mijn neefje van 10 jaar jonger heeft in z'n jeugd nooit een PC gehad en z'n eerste console was een xbox. Dus die weet gewoon niet beter. (hij denkt ook dat Halo daadwerkelijk een goed spel is, bijvoorbeeld)
Feit blijft echter wel dat het gewoon niet tegen elkaar kan opbotsen qua snelheid en accuracy. Ik zou persoonlijk nooit een FPS moedwillig op de console halen aangezien ik daarmee mezelf naai
Ik ben qua controllers afgehaakt na het 16-bit tijdperk.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Das een kwestie van gewenning lijkt me. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat shooters alleen op PC uitkwamen en bovendien heb ik van jongs af aan al achter zo'n ding gezeten.
Mijn neefje van 10 jaar jonger heeft in z'n jeugd nooit een PC gehad en z'n eerste console was een xbox. Dus die weet gewoon niet beter. (hij denkt ook dat Halo daadwerkelijk een goed spel is, bijvoorbeeld)
Feit blijft echter wel dat het gewoon niet tegen elkaar kan opbotsen qua snelheid en accuracy. Ik zou persoonlijk nooit een FPS moedwillig op de console halen aangezien ik daarmee mezelf naai
Zelfde ongeveer hier! Nintendo en Super Nintendo waren mijn jeugd. Heb ook nog veel plezier gehad met playstation 1 en later nog even kort xbox, maar toen begon PC het eigenlijk al over te nemen qua interessante games.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben qua controllers afgehaakt na het 16-bit tijdperk.
Sowieso waren de meeste genres die ik leuk vond destijds (strategy, adventure, RTS,enz) eigenlijk hoofdzakelijk nog PC genres.
Ik had een Megadrive. Vond dat SEGA altijd eigenlijk wel de betere games maakte, maar het vooral op het marketingvlak aflegde tegen Nintendo en later Sony.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Zelfde ongeveer hier! Nintendo en Super Nintendo waren mijn jeugd. Heb ook nog veel plezier gehad met playstation 1 en later nog even kort xbox, maar toen begon PC het eigenlijk al over te nemen qua interessante games.
Tegenwoordig is de keuze zoals ik al zei een stuk makkelijker omdat vrijwel alle playstation/xbox games die er toe doen net zo goed (en vaak beter) op PC verschijnen. In het 8/16 (en in mindere mate 32)-bit tijdperk was de consolemarkt een stuk meer 'losgekoppeld'.
Daarom, zoals ik al zei, als ik een console zou nemen puur om met gasten te gamen zou ik sowieso voor nintendo gaan. Allround misschien niet de sterkste console die er is, maar het heeft wel daadwerkelijk games die ik niet op mijn PC kan spelen. En in mijn ogen trouwens ook de leukste bank-multiplayer
Misschien is het een kwestie van gewenning. Maar ik heb ook liever een muis, gaat sneller en preciezer.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Forbry het volgende:
Voor mij blijft het altijd een groot raadsel hoe mensen 3D games en dan met name shooters op een console kunnen spelen. Ik kan zelf echt totaal niet richten met een controller
Toch zijn er nog steeds een hoop genres PC exclusive omdat die simpelweg een muis en een toetsenbord nodig hebben (danwel voor besturing, danwel voor veel knoppen, danwel voor grafische kracht). Daartegenover is een console-game naar PC porten een koud kunstje, doch vaak matig uitgevoerd.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verdwijnen van het onderscheid heeft natuurlijk ook het omgekeerde effect. Mensen met een voorkeur voor consoles hoeven geen PC meer te gebruiken om de typische "PC genres" te spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |