Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En de OP is achterhaald. Er zijn al 11 dagen geweest met demonstraties. En lang niet alleen maar in Dresden. Het is een wekelijks terugkerend fenomeen over verschillende Duitse steden.
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die zijn qua grootte toch niet noemenswaardig?
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
We hebben nu 11 weken lang Pegida demonstraties gehad op maandagavond. Lange tijd alleen in Dresden. Daar begon het met 200 demonstranten. Inmiddels zijn er verschillende Duitse steden waar men op maandag ook demonstreert. Daar zijn de aantallen enkele honderden tot duizenden demonstranten. En er zijn nu ook oproepen om maandag ook in Noorwegen te demonstreren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Om hoeveel duizenden ging het, en waar was dat?
In Dresden waren de tegendemonstranten wel in de minderheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:15 schreef tofastTG het volgende:
Beetje jammer dat de op niet vermeld dat de demonstraties van "pegida" in alle steden in de minderheid waren. In Berlijn waren bijvoorbeeld 500 demonstranten actief, en zo'n 5000 tegendemonstranten. In Dresden notabene de geboorteplaats van pegida waren de tegendemonstranten ook in de meerderheid.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn in opkomst. En duizenden demonstranten zijn altijd noemenswaardig.
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]ja inderdaad, zeker als er ook nog eens veel meer tegendemonstranten de straat op gaan. Dan ben je erg indrukwekkend als beweging, pfoe hey. We kunnen er bijna niet meer omheen.
1/8e is het op sommige punten eens met pegida. En dat is gemeten in een vrij simpele peiling, denk aan een vraag als: ziet u graag meer moskeeën in uw wijk. Ben benieuwd hoe jij aan 1/3 tot 1/2e komt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zet je dat voor mijn part ook in de OP. Het is sowieso noemenswaardig, anders zouden al die tegendemonstranten er ook niet zijn. Uit onderzoeken blijkt trouwens dat een derde tot de helft van alle Duitsers achter Pegida staat.
Een derde Duitsers heeft begrip voor Pegidaquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Het blijkt dat ze zich kunnen vinden in sommige standpunten van PEGIDA.
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat soort bevolkingsonderzoeken zijn vaak weinig betrouwbaar.
Als 10% van de Duitsers op straat zou gaan, hadden we dat wel gezien.
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoals vandaag weer blijkt is het ook hoognodig. Tijd voor een Pegida-NL als tegenwicht voor de linkse goedpraters.
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties de extreme moslims alleen maar steun geven.
Klopt, jij bent daar ook een van.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het nu een derde of de meerderheid van de Duitsers is die sympathiseert met Pagida is niet helemaal duidelijk. Hangt ook een beetje af van de vraagstelling.
Maar punt is dat er een grote groep is die de invloed van de Islam en immigranten te groot vind worden.
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:40 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Ik denk dat deze demonstraties het verzet tegen godsdienstwaanzin naar een nieuwe hoogte brengt. Alle lagen uit de bevolking zijn vertegenwoordigt en gaan voor het eerst de straat op. De linkse kerk kan dit niet meer afdoen als zijnde rechtsradicalen. Het verzet begint in alle lagen van de bevolking vast voet in de grond te krijgen.
De islam heeft Pegida niet nodig om te radicaliseren. Dat proces van radicaliseren is al decennia lang aan de gang en Pegida is nou juist een reactie daarop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks denk ik dat al die mensen zichzelf in de problemen brengen want een religie aanpakken is zorgen voor extreme reacties. Je isoleert mensen en sluit ze uit met als gevolg dat men gaat radicaliseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |