Dat is natuurlijk onzin en bovendien is het ook een keuze om CD's te maken als collectie in plaats van gebruik maken van Bluetooth. Een tasje vol CD's in je auto is fijn om te hebben en ook voor passagiers makkelijk om iets er uit te kiezen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Je weet dat een autoradio die wel gewoon bluetooth heeft je ongeveer net zoveel gekost had als die brander + spindle CD's?
Ik heb geen idee hoe het met Windows Media Player zit, nooit gebruikt. Het makkelijkst is altijd gewoon testen in een ander apparaat dat CD slikt (andere PC/laptop/DVD speler/Xbox/Playstation, etc.). Mocht je dat niet hebben dan is het toch controleren van de instellingen bij het branden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef habanero het volgende:
Komt tijd, bedankt voor je reactie. Dit zit in gebouwd een andere radio past lastig heb er zelfs nog een liggen.
RacerDKB geen idee, kan ik dat ook met bijv Windows Media Speler controleren ? Heb weinig andere cd spelers bij de hand![]()
En is Nero het enige programma dat kan finalizen ?
Oké dat is goedkoper dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Toegegeven ik weet niet of je ditsoort chinese zooi in je volvo wilt, maar onzin is het niet. En in je auto raakt je telefoon/mp3 speler over het algemeen alleen maar steeds voller ipv leger, want die hangt gewoon aan de lader.
Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:52 schreef habanero het volgende:
Chinless wel als audio cd
RacerDKB dankje ! Ga er mee aan de slag.
werkte niet helaasquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.
[ afbeelding ]
daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje inquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan ook dat de speler zelf het probleem is. Vooral oudere modellen kunnen nogal eens last hebben met gebrande schijfjes. Resultaten wisselen enorm met welk merk CD je hebt gebruikt
Mja en ironisch genoeg kan een C-merk CD juist wel werken en een duurdere A-merk Verbatim CD nietquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:13 schreef habanero het volgende:
[..]
daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje in
nog eens kijken op 1x speed
Brand hem eens op speed 8x. Te langzaam branden wil ook niet altijd goed zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:13 schreef habanero het volgende:
[..]
werkte niet helaas
[..]
daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje in
nog eens kijken op 1x speed
Veel werk, zo'n heel topic doorlezen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef Vijf_voor het volgende:
Waarschijnlijk leest ie geen mp3s. Dus je moet een audio cd branden.
Probeer eerst eens of de CD die je hebt gebrand wel speelt in een andere - gewone - CD speler. Zolang je dit niet hebt geprobeerd is er weinig te zeggen over de oorzaak van je probleem.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef habanero het volgende:
Mijn Volvo heeft een CD speler, daarin zat een gebrande CD met heerlijke muziek van de vorige eigenaar. Nu heb ik een brander aangeschaft en een spindel Verbatim cd's.
Mijn gebrande CD's worden niet herkend door de CD speler in de auto.
brand hem zo langzaam mogelijk heb Windows Media player geprobeerd en VSO als software.
iemand een idee wat ik kan doen, de gebrande cd is het bewijs dat het moet kunnen !
Moderne CD/DVD branders zijn al jaren niet meer in staat om CD's te branden met single speed. Bovendien zijn moderne blanco CD schijfjes geoptimaliseerd voor hogere brandsnelheden, dus je idee dat je met single speed een beter brandresultaat zou krijgen is niet juist.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef habanero het volgende:
lukt me niet goed langzaam, pakt hem op x16 speed ook al zet ik hem op 1x ?
Ik weet niet van welk programma je screenshot afkomstig is, maar dit is misleidend, audio CD's moet je namelijk niet als track at once maar als disc at once branden, zie hier voor uitleg. De track at once optie is uitsluitend bedoeld voor inmiddels volkomen antieke branders die geen disc at once kunnen branden. Elke CD/DVD brander die de afgelopen pakweg 15 jaar (!) op de markt is gebracht ondersteunt disc at once.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.
[ afbeelding ]
CDBurnerXP, had deze screenshot van hun website geplukt en ging mij om het ''finalize disc''. Wel raar dat zij hem op ''track at once'' hebben staan, misschien dat het bij de meest recente versie niet zo is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik weet niet van welk programma je screenshot afkomstig is, maar dit is misleidend, audio CD's moet je namelijk niet als track at once maar als disc at once branden, zie hier voor uitleg. De track at once optie is uitsluitend bedoeld voor inmiddels volkomen antieke branders die geen disc at once kunnen branden. Elke CD/DVD brander die de afgelopen pakweg 15 jaar (!) op de markt is gebracht ondersteunt disc at once.
Een CD speler moet de TOC (table of contents) van de audio CD kunnen lezen, want daarin staat hoeveel tracks de audio CD bevat en waar zich het begin van elke track op de disc bevindt. Dat is dus iets anders dan wat jij meent te hebben gelezen. Je CD's zijn kennelijk toch niet helemaal goed gebrand of het loopwerk in je auto CD speler is brak, of een combinatie van beide.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef habanero het volgende:
CD's spelen in andere audio cd spelers bij de buren geprobeerd en gaat goed.
Lees ergens dat het te maken kan hebben met dat de speler de eerste track niet kan vinden en hem dan eruit gooit.
bedankt voor de info Riparius
nee staat alleen Disc at Once dus kloptquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:32 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
CDBurnerXP, had deze screenshot van hun website geplukt en ging mij om het ''finalize disc''. Wel raar dat zij hem op ''track at once'' hebben staan, misschien dat het bij de meest recente versie niet zo is.
Kan het zelf helaas niet testen omdat ik geen CD/DVD-speler heb en ik dus niet in het programma door kan klikken naar het scherm van de afbeelding
brakloop werk wat alleen echte audio CD's en okkie wokkie CD-R's wil lezen ?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:35 schreef Riparius het volgende:
[..]
Een CD speler moet de TOC (table of contents) van de audio CD kunnen lezen, want daarin staat hoeveel tracks de audio CD bevat en waar zich het begin van elke track op de disc bevindt. Dat is dus iets anders dan wat jij meent te hebben gelezen. Je CD's zijn kennelijk toch niet helemaal goed gebrand of het loopwerk in je auto CD speler is brak, of een combinatie van beide.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |