abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:30:14 #1
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148436786
Mijn Volvo heeft een CD speler, daarin zat een gebrande CD met heerlijke muziek van de vorige eigenaar. Nu heb ik een brander aangeschaft en een spindel Verbatim cd's.
Mijn gebrande CD's worden niet herkend door de CD speler in de auto.

brand hem zo langzaam mogelijk heb Windows Media player geprobeerd en VSO als software.

iemand een idee wat ik kan doen, de gebrande cd is het bewijs dat het moet kunnen ! :)

alvast vele dank.
pi_148436860
Je weet dat een autoradio die wel gewoon bluetooth heeft je ongeveer net zoveel gekost had als die brander + spindle CD's?

Tevens: brand je ze wel als audio-CD? Of knal je er gewoon MP3's op?
pi_148436872
Doen die gebrande CD's het wel in bijvoorbeeld je home cinema set of stereo, of alleen op de computer waarop ze gebrand zijn?

Het kan zijn dat ze niet afgesloten (finalized) zijn.
pi_148436944
quote:
9s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Je weet dat een autoradio die wel gewoon bluetooth heeft je ongeveer net zoveel gekost had als die brander + spindle CD's?
Dat is natuurlijk onzin en bovendien is het ook een keuze om CD's te maken als collectie in plaats van gebruik maken van Bluetooth. Een tasje vol CD's in je auto is fijn om te hebben en ook voor passagiers makkelijk om iets er uit te kiezen.

Mijn autoradio had ook bluetooth maar ik gebruikte dit nooit omdat ik vond dat de accu van mijn MP3-speler of telefoon er te snel door leeg gingen en het was meer moeite dan een CD of USB-stick.
pi_148437242
Toegegeven ik weet niet of je ditsoort chinese zooi in je volvo wilt, maar onzin is het niet. En in je auto raakt je telefoon/mp3 speler over het algemeen alleen maar steeds voller ipv leger, want die hangt gewoon aan de lader.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:42:57 #6
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148437258
Komt tijd, bedankt voor je reactie. Dit zit in gebouwd een andere radio past lastig heb er zelfs nog een liggen.

RacerDKB geen idee, kan ik dat ook met bijv Windows Media Speler controleren ? Heb weinig andere cd spelers bij de hand :)
En is Nero het enige programma dat kan finalizen ?
pi_148437331
Brand je als audio cd of mp3(data)?Dat is wel van belang.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_148437419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef habanero het volgende:
Komt tijd, bedankt voor je reactie. Dit zit in gebouwd een andere radio past lastig heb er zelfs nog een liggen.

RacerDKB geen idee, kan ik dat ook met bijv Windows Media Speler controleren ? Heb weinig andere cd spelers bij de hand :)
En is Nero het enige programma dat kan finalizen ?
Ik heb geen idee hoe het met Windows Media Player zit, nooit gebruikt. Het makkelijkst is altijd gewoon testen in een ander apparaat dat CD slikt (andere PC/laptop/DVD speler/Xbox/Playstation, etc.). Mocht je dat niet hebben dan is het toch controleren van de instellingen bij het branden.

Ik kan je aanraden om CDBurnerXP te proberen. In tegenstelling tot Nero is dit programma gratis en ook in tegenstelling tot Nero is dit programma gemaakt om CD's of DVD's te branden, en komt dus niet met tientallen andere nutteloze functies en bijprogramma's :P

http://cdburnerxp.se/downloadsetup.exe

Belangrijk is inderdaad om te kiezen voor Audio-CD zoals anderen hier zeggen. De grootte van je bestanden of het formaat maken dan uiteindelijk niet zo veel uit, het gaat om het aantal minuten audio dat je weg wilt schrijven.
pi_148437614
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Toegegeven ik weet niet of je ditsoort chinese zooi in je volvo wilt, maar onzin is het niet. En in je auto raakt je telefoon/mp3 speler over het algemeen alleen maar steeds voller ipv leger, want die hangt gewoon aan de lader.
Oké dat is goedkoper dan ik had verwacht.
Maar er zijn genoeg redenen om dat niet te doen, zoals geluidskwaliteit, inbouwgemak, het niet hebben van de kennis om radio te wisselen, de huidige radio kan perfect bij interieur passen etc.

Ik gebruikte zelf een USB-stick met muziek, dat was wat mij betreft helemaal perfect. Minste moeite en minste gedoe.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:52:29 #10
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148437627
Chinless wel als audio cd :)
RacerDKB dankje ! Ga er mee aan de slag.
pi_148437743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:52 schreef habanero het volgende:
Chinless wel als audio cd :)
RacerDKB dankje ! Ga er mee aan de slag.
Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.

  Donald Duck held woensdag 7 januari 2015 @ 19:08:17 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148438271
Het kan ook dat de speler zelf het probleem is. Vooral oudere modellen kunnen nogal eens last hebben met gebrande schijfjes. Resultaten wisselen enorm met welk merk CD je hebt gebruikt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:13:59 #13
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148438540
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.

[ afbeelding ]
werkte niet helaas :(

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan ook dat de speler zelf het probleem is. Vooral oudere modellen kunnen nogal eens last hebben met gebrande schijfjes. Resultaten wisselen enorm met welk merk CD je hebt gebruikt
daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje in :(

nog eens kijken op 1x speed
pi_148439601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:13 schreef habanero het volgende:

[..]

daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje in :(

nog eens kijken op 1x speed
Mja en ironisch genoeg kan een C-merk CD juist wel werken en een duurdere A-merk Verbatim CD niet :P
pi_148439797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:13 schreef habanero het volgende:

[..]

werkte niet helaas :(

[..]

daarom juist die Verbatim genomen die zouden 'goed' zijn en er zat een okkie wokkie cd'tje in :(

nog eens kijken op 1x speed
Brand hem eens op speed 8x. Te langzaam branden wil ook niet altijd goed zijn.
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:01:45 #16
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148441032
lukt me niet goed langzaam, pakt hem op x16 speed ook al zet ik hem op 1x ?
pi_148441242
Waarschijnlijk leest ie geen mp3s. Dus je moet een audio cd branden.
pi_148441285
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:06 schreef Vijf_voor het volgende:
Waarschijnlijk leest ie geen mp3s. Dus je moet een audio cd branden.
Veel werk, zo'n heel topic doorlezen...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_148441423
quote:
11s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef habanero het volgende:
Mijn Volvo heeft een CD speler, daarin zat een gebrande CD met heerlijke muziek van de vorige eigenaar. Nu heb ik een brander aangeschaft en een spindel Verbatim cd's.
Mijn gebrande CD's worden niet herkend door de CD speler in de auto.

brand hem zo langzaam mogelijk heb Windows Media player geprobeerd en VSO als software.

iemand een idee wat ik kan doen, de gebrande cd is het bewijs dat het moet kunnen ! :)

Probeer eerst eens of de CD die je hebt gebrand wel speelt in een andere - gewone - CD speler. Zolang je dit niet hebt geprobeerd is er weinig te zeggen over de oorzaak van je probleem.

Zoals hier al is opgemerkt moet je een CD echt branden als audio CD als je inderdaad een audio CD wil maken. Een stelletje MP3 bestanden op een CD kwakken levert geen audio CD op maar een DATA CD met MP3 bestanden. Het is overigens wél zo dat de meeste auto CD spelers dergelijke MP3 CD's kunnen afspelen. Traditionele huiskamer CD spelers kunnen niets met DATA CD's met MP3 bestanden of andere audio bestanden. Sterker nog, een echte audio CD heeft niet eens een bestandssysteem, en daar staan dan ook geen bestanden op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 07-01-2015 20:19:50 ]
pi_148441684
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef habanero het volgende:
lukt me niet goed langzaam, pakt hem op x16 speed ook al zet ik hem op 1x ?
Moderne CD/DVD branders zijn al jaren niet meer in staat om CD's te branden met single speed. Bovendien zijn moderne blanco CD schijfjes geoptimaliseerd voor hogere brandsnelheden, dus je idee dat je met single speed een beter brandresultaat zou krijgen is niet juist.

Als het mogelijk is, brand dan je audio CD's bij voorkeur met 8-voudige snelheid of eventueel 16-voudige snelheid, dan gebruikt de brander namelijk nog CLV (constant linear velocity) en dat levert een beter brandresultaat op dan PCAV (partial constant angular velocity) die branders bij het branden van een CD met hogere snelheden gebruiken.
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:28:15 #21
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148442191
CD's spelen in andere audio cd spelers bij de buren geprobeerd en gaat goed.
Lees ergens dat het te maken kan hebben met dat de speler de eerste track niet kan vinden en hem dan eruit gooit.

bedankt voor de info Riparius :)
pi_148442251
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:55 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Na het samenstellen van je compilatie (wat je op de CD wilt gaan branden) zullen een aantal opties gepresenteerd worden, waaronder dus ''finalize disc'', maar dit staat standaard al aan als het goed is.

[ afbeelding ]
Ik weet niet van welk programma je screenshot afkomstig is, maar dit is misleidend, audio CD's moet je namelijk niet als track at once maar als disc at once branden, zie hier voor uitleg. De track at once optie is uitsluitend bedoeld voor inmiddels volkomen antieke branders die geen disc at once kunnen branden. Elke CD/DVD brander die de afgelopen pakweg 15 jaar (!) op de markt is gebracht ondersteunt disc at once.
pi_148442386
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:29 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik weet niet van welk programma je screenshot afkomstig is, maar dit is misleidend, audio CD's moet je namelijk niet als track at once maar als disc at once branden, zie hier voor uitleg. De track at once optie is uitsluitend bedoeld voor inmiddels volkomen antieke branders die geen disc at once kunnen branden. Elke CD/DVD brander die de afgelopen pakweg 15 jaar (!) op de markt is gebracht ondersteunt disc at once.
CDBurnerXP, had deze screenshot van hun website geplukt en ging mij om het ''finalize disc''. Wel raar dat zij hem op ''track at once'' hebben staan, misschien dat het bij de meest recente versie niet zo is.

Kan het zelf helaas niet testen omdat ik geen CD/DVD-speler heb en ik dus niet in het programma door kan klikken naar het scherm van de afbeelding :P
pi_148442530
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef habanero het volgende:
CD's spelen in andere audio cd spelers bij de buren geprobeerd en gaat goed.
Lees ergens dat het te maken kan hebben met dat de speler de eerste track niet kan vinden en hem dan eruit gooit.

bedankt voor de info Riparius :)
Een CD speler moet de TOC (table of contents) van de audio CD kunnen lezen, want daarin staat hoeveel tracks de audio CD bevat en waar zich het begin van elke track op de disc bevindt. Dat is dus iets anders dan wat jij meent te hebben gelezen. Je CD's zijn kennelijk toch niet helemaal goed gebrand of het loopwerk in je auto CD speler is brak, of een combinatie van beide.
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:53:43 #25
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148443361
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:32 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

CDBurnerXP, had deze screenshot van hun website geplukt en ging mij om het ''finalize disc''. Wel raar dat zij hem op ''track at once'' hebben staan, misschien dat het bij de meest recente versie niet zo is.

Kan het zelf helaas niet testen omdat ik geen CD/DVD-speler heb en ik dus niet in het programma door kan klikken naar het scherm van de afbeelding :P
nee staat alleen Disc at Once dus klopt :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een CD speler moet de TOC (table of contents) van de audio CD kunnen lezen, want daarin staat hoeveel tracks de audio CD bevat en waar zich het begin van elke track op de disc bevindt. Dat is dus iets anders dan wat jij meent te hebben gelezen. Je CD's zijn kennelijk toch niet helemaal goed gebrand of het loopwerk in je auto CD speler is brak, of een combinatie van beide.
brakloop werk wat alleen echte audio CD's en okkie wokkie CD-R's wil lezen ? :)
hoop dat ik iets fout doe !
pi_148443794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:53 schreef habanero het volgende:

[..]

nee staat alleen Disc at Once dus klopt :)

[..]

brakloop werk wat alleen echte audio CD's en okkie wokkie CD-R's wil lezen ? :)
hoop dat ik iets fout doe !
Ik denk niet dat je echt iets fout doet. Je vers gebrande audio CD werkt in de gewone CD speler van de buren, dus je hebt daadwerkelijk een echte audio CD gebrand, alleen slikt je auto CD speler deze niet.

Het 'merk' van een blanco CD schijfje zegt betrekkelijk weinig tot niets over de herkomst ervan. Er zijn namelijk maar enkele fabrieken van blanco schijven in de wereld en die produceren ook voor veel andere 'merken'. En als de schijf van merk 'okkie wokkie' bijvoorbeeld is geproduceerd door Taiyo Yuden in Japan (niet aannemelijk, maar het kan, als het een oud schijfje is) dan zal dat een kwalitatief uitstekende schijf zijn, terwijl een schijf van een 'bekend merk' die bijvoorbeeld door MBI (Moser Baer India) is geproduceerd uitermate beroerd kan zijn. Wat je kunt doen om de werkelijke producent van je schijven te achterhalen is de zogeheten ATIP van de blanco schijf uitlezen. Er zijn tooltjes die dat doen en ook de meeste moderne brandprogramma's kunnen dat.
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:06:54 #27
119606 habanero
577000 Scoville
pi_148443937
Verbatim heb ik.

zal eens zoeken naar een ATIP uitlezer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')